Art_Ificious schreef:Maar hoever in het zicht? Hier is er 1,5m afstand tussen en heeft de hengst eigenlijk nog niet echt "rust". Komt geregeld in galop de hoek om, piept en hinnik met hals erop en slaan met voorbenen en staat stoer te doen of met een stijfe leuter de hele tijd. Vind het soms beangstigend dat hij zich zo opjaagt ivm zijn leeftijd.
Toen er nog een andere hengst stond (inmiddels gecastreerd en verhuisd) was er 1 weide tussen hen beide in, de track van de oudste kwam tot op ongeveer 6m afstand van die ander z'n wei. Als die andere jonge hengst op ongeveer 15m stond van de track kwam de oudste in galop afgerend met de oren plat naar dat ander paard die zich er echter niks van aantrok en bleef verder grazen. De oudste bleef echter meermaals zo in galop afrennen.
Dus tja als het beest al extra voeding nodig heeft om niet te mager te worden zou ik zulke bovenstaande situaties ook echt niet aandoen, stress zoals deze zijn niet bevorderlijk voor als ze al wat magerder zijn.
Ik ken eigelijk geen enkele hengst die niet naast een ander paard kan staan. Samen is vaak moeilijk idd, maar het sociale isolement zoals die shet kan ik echt niet goedkeuren.