Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:34

Ja natuurlijk is het dat, HIJ is verrot geslagen, zijn broertje is verrot geslagen, wat verwacht je dan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:37

Dat hij eerlijk verteld wat er gebeurde... ? Als hij het op SM wil delen als een verslag..
Maar dat wil hij niet, hij wil zijn verhaal doen, met wat er in zijn optiek gebeurd is.. Dat mag, maar dan lees ik het anders :j

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:37

Gini schreef:
Billy schreef:
Als ze mijn hond mishandelen ga ik ook door het lint hoor, dan zeg ik ook niet, oh je schopt m'n hond niet meer, loop dan maar weg... Dan schop ik 'm ook z'n knieschijven aan hort als ik maar even kan.

Dus eigenlijk heeft de hond hier juist voor meer politiegeweld en een escalatie van de situatie gezorgd?

Dat zeg ik nergens.Ik praat nl over mijn hond, niet over andermans hond. Maar het zegt wel wat over de manier waarop jij leest en een ander wat in de schoenen wilt schuiven... Walgelijk :r

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:43

Huh? Ik stel een oprechte vraag hoor. Want dat zou juist een interessant punt zijn, dat agenten harder reageren wanneer hun dieren in gevaar komen.
Niet zo je stekels opzetten. Er zijn echt wel mensen in dit topic die voor een deftige discussie komen. Ik reken mezelf daaronder. ;)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:44

loriene schreef:
Rytir schreef:
Ik denk altijd waar 2 kijven hebben 2 schuld. Ik denk dat zoiets hier ook aan de hand geweest is voor zover ik heb kunnen zien. De demonstranten door met te veel aanwezig te zijn en soms zelfs over de lijn te provoceren. De Me heeft mogelijk te hard of te snel gehandeld.

Dat gezegd hebbende, ik heb weinig symphatie voor de berichten van demonstranten die ik op sm tegen kom. Puur vanwege de overdrijvende toon. Een had mogelijk zwaar hersenletsel (maar kan een prima en helder epistel schrijven) met knieën waar het bloed uitgutste, manmanman wat een bloedbad alles zat onder. Uiteindelijk naar het ziekenhuis maar de hechtingen waren er bijna meteen weer uitgesprongen. Weer liters bloed blijkbaar... :? Sorry, niet geloofwaardig meer. Of dat ze compleet in elkaar zijn geknuppeld want kijk deze foto maar overal tonen ze dezelfde foto. Super rot voor die persoon die echt een paar tikken krijgt trouwens, wordt nog even misbruik door anderen van gemaakt terwijl hij de klappen krijgt, heel raar...

Misschien eens wat verder kijken dan een foto?

Nou dat heb ik juist... Daarom zo jammer dat die ene foto steeds opnieuw wordt gebruikt onder het mom kijk wat mij is aangedaan. Die wordt steeds gedeeld (echt al 5 of 6 keer gezien op mijn tijdlijn)maar er is veel meer materiaal.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:45

Als dat zo is dan horen dieren niet thuis bij politieinterventies...
Ik snap sowieso al die politiepaarden niet echt... Ziet er vooral heel chaotisch uit op de beelden en lijkt me niet echt tof voor de paarden zelf.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:50

Rytir schreef:
Nou dat heb ik juist... Daarom zo jammer dat die ene foto steeds opnieuw wordt gebruikt onder het mom kijk wat mij is aangedaan. Die wordt steeds gedeeld (echt al 5 of 6 keer gezien op mijn tijdlijn)maar er is veel meer materiaal.

Neem dan even contact met ze op hoe ze er nu uit zien?
https://twitter.com/dickvduijn/status/1 ... 6915111941

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:03

Er is nu al een aantal keer een oproer geweest daar. Nog los van wie er begon, weet je inmiddels dat als je daar heen gaat, de kans bestaat dat er trammelant uitbreekt. Dus dan moet je daar gewoon weg blijven. En ga dan niet mauwen dat het een politiestaat is omdat je daar dan niet mag zijn, maar wees gewoon slim en zoek het gedoe niet op.
Net zo als naar buiten gaan zonder regenjas terwijl de kans groot is dat het gaat regenen. Als je dan nat wordt, moet je ook de regen niet de schuld geven. :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:11

Earth schreef:
Er is nu al een aantal keer een oproer geweest daar. Nog los van wie er begon, weet je inmiddels dat als je daar heen gaat, de kans bestaat dat er trammelant uitbreekt. Dus dan moet je daar gewoon weg blijven. En ga dan niet mauwen dat het een politiestaat is omdat je daar dan niet mag zijn, maar wees gewoon slim en zoek het gedoe niet op.
Net zo als naar buiten gaan zonder regenjas terwijl de kans groot is dat het gaat regenen. Als je dan nat wordt, moet je ook de regen niet de schuld geven. :P

Precies.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:17

Ook eens met Earth. Weinig meer aan toe te voegen.

Ja best kak voor die gast dat ie op zn kop gemept werd toen ie die oren van die hond vast pakte. Maar shit zeg, zoiets gebeurd bijzonder in the heat of the moment en ik kan me voorstellen dat die ME-er wellicht daarna ook denkt: hmm 20 cm lager was beter geweest. Maar goed, blijf gewoon thuis...

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:39

Ook eens met Earth

En verder , wat een gejank. Moet men zich maar aan regels houden of zelf respectvol reageren. En als je zelf niet kan incasseren lekker thuis blijven

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:43

scooby09 schreef:
Judass schreef:
Goh, misschien als er al uren wordt gevraagd of je je boeltje wilt pakken en weg wilt gaan dat je daadwerkelijk moet vertrekken.

Precies dat... En als je daar geen gehoor aan geeft moet je niet over de gevolgen zeuren.

Inderdaad.
Gewoon op rotten en niet janken.
ben je zo stoer te blijven staan draag je ook maar stoer de gevolgen.
Het is echt niet zo dat de politie in Nederland niet eerst waarschuwt. Dus alle kansen op tijd weg te zijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:45

Schemerdier schreef:
Als dat zo is dan horen dieren niet thuis bij politieinterventies...
Ik snap sowieso al die politiepaarden niet echt... Ziet er vooral heel chaotisch uit op de beelden en lijkt me niet echt tof voor de paarden zelf.

Die paarden zijn onbetaalbaar en hebben meerdere malen bewezen op hele spannende momenten dat ze het verschil kunnen maken..bijvoorbeeld bij de rellen op Hoek van Holland. Als er toen geen paarden waren geweest hadden er waarschijnlijk veel meer doden geweest. Ze hadden weinig keus meer dan schieten om zelf veilig thuis te komen, maar de voorste relschoppers kunnen niet eens meer weg kunnen doordat de relschoppers achter ze naar voren blijven duwen.
Heb dat boek gelezen en vond het heel interessant.
Ik heb nooit problemen met de politie en wordt altijd netjes te woord gestaan (ok, van de week een moeilijk moment toen ik het rode licht pakte..eigen schuld, maar als ze je dan pakken doet het toch zeer)

Wij hebben nu een leuk heel dapper jong paard staan die nu nog ff te jong is, maar als ze volgend jaar nog paarden zoeken bied ik hem aan.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:52

Popstra schreef:
loriene schreef:
Een paar klappen!!!
Dan zou ik je aanraden om toch eens wat beter te kijken naar de beelden.
Dat jij dit normaal vindt!!
Dat er mensen zijn die dit normaal en terecht vinden!!

We weten niet wat daar aan vooraf is gegaan. Zal vast niet voor z’n zweetvoeten zijn

Dat doet er niet toe, wat er aan vooraf is gegaan; die politie worden geacht professionals te zijn, die zich net zo goed aan de wet dienen te houden.
Iemand in elkaar blijven slaan terwijl die allang weerloos op de grond ligt is strafbaar normaal gesproken.

Voor de burger geldt; stel iemand breekt bij mij in en ik kom thuis en betrap diegene op heterdaad. Inbreker probeert met geweld langs mij te komen om te vluchten; op dat moment mag ik ook gepast geweld gebruiken om mijzelf te verdedigen. Ik weet de inbreker te overmeesteren en die ligt weerloos op de grond. Als ik vanaf dat moment die inbreker nog een paar trappen na geef, dan gebruik ik buiten proportioneel geweld en ben IK strafbaar en zit ik waarschijnlijk nog langer in de cel dan die inbreker.

Die man lag weerloos in foetushouding op de grond; je hond er nog steeds op in sturen is buiten proportioneel geweld. Zelf flink door blijven meppen met je wapenstok is ook niet meer nodig en dus buiten proportioneel geweld. Het schoppen in de buik zullen we het al helemaal maar niet over hebben, want das al helemaal een professional onwaardig.

Die man lag uitgeschakeld op de grond en dus was hun enige taak nog; de boeien om doen en inde auto/bus zetten en klaar.
Als je tijdens je functie je zo laat gaan als professional zijnde, dan heb je bij de politie niks te zoeken.
Die schoppende agent zou gewoon op staande voet moeten worden ontslagen imo.

edit; daarnaast ( en hierna ontstip ik, want man, man, man, man, man; wat een zieke opmerkingen worden gemaakt in dit topic) ben ik ook geschokt door de hoeveelheid mensen die het nog terecht vinden ook nog. Zo verziekt is deze maatschappij dat we het goed vinden dat agenten keihard door blijven meppen op iemand terwijl die persoon allang weerloos op de grond ligt. Echt wauw.......ik zou er om lachen als het niet gewoon keihard om te janken is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:59

Citaat:
Zo verziekt is deze maatschappij dat we het goed vinden dat agenten keihard door blijven meppen op iemand terwijl die persoon allang weerloos op de grond ligt

Dat zegt lang niet iedereen..

Ik vind ook dat er buitenproportioneel geweld gebruikt is, ik mag aannemen, of ik hoop, dat daar goed onderzoek naar gedaan wordt.

Maar ik vind mezelf dan geen stockholmsyndromer...
En ik vind ergens ook wel dat er behoorlijke zuigers tussen de demonstranten zitten. Die bijvoorbeeld teerrrrrgendddd langzaam weglopen (echt, een kleuter is er niks bij) als we weg moeten. Of nog even moeten blijven zitten, of nog even de handrem goed moeten doen of weet ik veel wat... dat is imo ook provoceren en zeiken (maar zelf doen ze natuurlijk niks verkeerd en luisteren ze perfect naar de aanwijzingen van de politie / ME :+ )

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:10

Ik ben ook oprecht geschokt!

Geschokt door de opmerkingen die hier geplaatst worden.

Als een persoon aangevallen wordt door een hond, is het een doodnormale reactie om die hoe dan ook vast te grijpen en van je af te houden. Als jij dan als begeleider die de hond er nota bene op afstuurt dat niet trekt en compleet los gaat op zo iemand, ben je de baan als politie of me niet waardig.

Ik was altijd zo blij om in Nederland te zijn geboren en te wonen, juist omdat dit altijd zo een vredelievend en vrij land is geweest.
Zien jullie dan zelf helemaal niet wat dit met jullie doet? Dat het blijkbaar ok is dat de politie zo op weerloze mensen inhakt en slaan. Omdat er covid is, moeten de mensen maar gewoon thuis blijven en niet meer demonstreren, want dan zit het risico erin. Er is demonstratie recht, punt. Ik vind het ook oprecht bijzonder dat de demonstranten die tegen de covid regels demonstreren, standaard worden weggezet als oproerkraaiers en dat alle andere demonstraties vredelievend gebeuren. Zou dat niet zo zijn, omdat de eerste vrijwel direct uit elkaar geslagen worden en alle andere demonstraties gewoon door mogen gaan zonder de vele regeltjes die bij eerstgenoemde wel ineens gelden? Dat het nu dan maar als normaal gevonden wordt om op vredelievende en zittende demonstranten in te hakken is echt buiten proportie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:14

Ik was al een poosje geschokt door mensen die 'wij zijn Nederland' riepen/roepen.. Roep op zn minst 'wij zijn ook Nederland' ofzoiets.. >;)

Demonstreren mag volgens mij nog steeds? Alleen niet met meer dan toegestaan en niet op plekken waar het niet mag.
Wanneer is een demonstratie verboden dan?

En ik vind dat je niet zomaar op demonstranten mag slaan, maar om alle demonstranten vredelievend en zittend te noemen, is wel een beetje niet helemaal waar zeg maar.. :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:14

Neetoch
Ze hoeven niet thuis te blijven, demonstreren word niet verboden.
er word wel verboden om met teveel mensen te zijn nu, dus ja als je ziet dat het druk is kun je weggaan uit jezelf.
Ben je zo dom dat niet te doen, kun je weggaan op het moment dat de politie dat vraagt.
Ben je dan nog zo dom dat niet te begrijpen, ja dan ook maar de consequenties aanvaarden.

En ja ooit waren wij een vredelievend land, en onze regels en wetten stammen ook nog uit die tijd.
Maar we zijn al lang geen lief land meer, veel te veel mensen die menen dat regels voor iedereen zijn behalve dan voor henzelf. Tijd om die dan maar met harde hand te laten weten dat regels ook voor hen zijn.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:17

Als jij aan het demonstreren bent en je zit en doet niets ben je toch vredelievend juist? Is iets compleet anders dan de oproerkraaier uithangen.

Je bent nu eenmaal aan het demonstreren. Sinds wanneer is het normaal dat als je demonstreert je bij de eerste piep gelijk opstapt en naar huis gaat? Dan schiet het doel van demonstreren toch totaal voorbij?

Ik heb het over demonstreren in het algemeen trouwens.

Mijn mening over covid en de maatregelen hebben hier niets mee van doen. (ik zit zelf namelijk meer in het midden van beide kampen).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:17

Niemand zegt dat een harde hand niet mag. De enige vraag is hoever die harde hand mag gaan. Je zou zeggen als de demonstrant op de grond ligt dat het doel behaald is en dat je die kan boeien en afvoeren. Waarom dan nog verder kloppen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:19

Politie geeft echt niet 1 piep voordat ze op gaan treden.
Als je heel wat piepen hebt genegeerd dan zit er ook geen piep verstand tussen de oren om dan nog ergens vredelievend als een stugge puber te blijven zitten.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:20

Ik schrik er van hoeveel bokkers er keer op keer geweld proberen goed te praten.
En daarbij niet op de hoogte zijn van grondrechten en wetgeving (omtrent demonstreren).
Jullie kunnen behoorlijk wat introspectie gebruiken.
Werkelijk ongekend en plaatsvervangend beschamend, foei foei.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:32

Earth schreef:

Helemaal mee eens, goed verwoord!

BarbaLala, ik begrijp juist niet dat er zo veel mensen het overtreden van de regels blijven goedpraten. 200 man is 200 man, punt. Anderhalve meter lijkt me ook duidelijk..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:34

En alles is vanaf dat moment gerechtvaardigd? Je bent daar, tegen de regels, dus vanaf het moment dat je je daar bijvoegt, kan de politie met je doen wat hen goeddunkt? Of trekken we daar toch ergens een grens?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:37

neetoch schreef:
Als jij aan het demonstreren bent en je zit en doet niets ben je toch vredelievend juist? Is iets compleet anders dan de oproerkraaier uithangen.

ik heb ook niet het idee dat al die mensen geslagen worden...

maar ik heb wel het idee dat dat verteld wordt..

Citaat:
Ik schrik er van hoeveel bokkers er keer op keer geweld proberen goed te praten.
Ik vind het best raar hoeveel mensen het blijkbaar normaal vinden dat alles maar moet kunnen?
En dat er, terwijl er gedemonstreerd wordt (en dan ook nog tijdens een pandemie he, het is niet gewoon zomaar een tijd) gezegd wordt dat er niet gedemonstreerd mag worden..
Volgens mij zijn er landen die daar heel anders mee omgaan...

En nogmaals, ik snap ook niet helemaal waarom je iemand die al op de grond ligt, nog moet slaan. Hoe verschrikkelijk irritant die ook bezig is...