Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hevonen schreef:capopjekop schreef:Wat ontzettend slecht geregeld dit. Ik houd hobbymatig 2 pony's op een weiland en het is dat ik dit nu toevallig tegenkom op bokt. Nergens anders heb ik er nog wat over gehoord. En dan kijk ik op de site van het rvo en dan kun je nog niet registreren, pas vanaf halverwege april. Ik moet nog maar zien dat ze voor de verplichte datum alle aanmeldingen kunnen registreren. En over de prijzen is ook nog niet bekend.
Ben het met je eens. Ik zag toevallig dit topic, anders had ik er ook niets van geweten.
Heb geiten en dus een UBN-nummer, maar een kennis stalt hier (gratis) haar paard en sinds een week ook nog een ongeregistreerd geitje. Ik heb haar al gezegd dat ze dat geitje moet laten registreren, maar van haar paard wist ik niets, en zij ook niet volgens mij, terwijl ze notabene op een opleiding voor veehouderij zit.
Omdat ik een UBN-nummer heb had ik eigenlijk wel een mailtje over dit onderwerp verwacht, of een brief. Maar nee...
Citaat:Wanneer een UBN voor paardachtigen registreren?
Het is mogelijk een UBN voor paardachtigen te registreren. U vraagt een UBN aan op mijn.rvo.nl. Heeft u al een UBN? En wilt u de diersoort paardachtigen toevoegen? Dat doet u ook op mijn.rvo.nl. U vindt daar een handleiding waarin we uitleggen hoe u dit makkelijk doet.
capopjekop schreef:Wat ontzettend slecht geregeld dit. Ik houd hobbymatig 2 pony's op een weiland en het is dat ik dit nu toevallig tegenkom op bokt. Nergens anders heb ik er nog wat over gehoord. En dan kijk ik op de site van het rvo en dan kun je nog niet registreren, pas vanaf halverwege april. Ik moet nog maar zien dat ze voor de verplichte datum alle aanmeldingen kunnen registreren. En over de prijzen is ook nog niet bekend.
StalNollie schreef:Paspoort op naam heeft er niks mee te maken dit hoeft niet. Staat hier compleet los van
callippo schreef:Er zijn een aantal zaken die ik niet goed snap, misschien hebben jullie daar een uitleg voor?
1) wat zegt de EU precies over registratie? In NL moet véél meer geregistreerd worden dan in Dld, dat klinkt voor mij alsof NL zélf meer details wil vastleggen (Waarom??)
2) Van pensionhouders snap ik nog dat er graag aan voldaan wordt, maar met een paar pony's op een weitje: waarom zou je dit willen? Waarom ga je er je best voor doen dit snel te regelen? Waar zit jouw motivatie om hieraan te voldoen?
juval schreef:de eigenaar van het land of de stal moet het ubn nummer aanvragen en de aanwezige paarden registreren. per adres/kavel/perceel kan maar 1 ubn nummer worden aangevraagd.
zoals ik het begrijp.