Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:36

Waar zien jullie dat?

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:36

Dat mensen protesteren o.k. Maar ga je niet botvieren op een onschuldig dier, die niet eens weet voor wat hij/zij daar wordt ingezet. Arm paard. :(:)

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:24

Askja schreef:
We als in koninklijk meervoud?
Persoonlijk worden komt de discussie niet ten goede.

Hopelijk kunnen ze zo veel mogelijk relschoppers via videobeelden opsporen en vervolgens zo zwaar mogelijk straffen. Dit heeft helemaal niets te maken met het uitoefenen van het recht op demonstreren.
Ik vermoed dat het deels hooligans zijn, van dat volk dat op iedere rel afkomt, en deels geradicaliseerde wappies die helemaal van het padje zijn geraakt en 'ingefluisterd' worden door extreemrechts.

Inderdaad mooi niveau hier.

Opsporen en vast zetten klinkt als een idee. Je ziet het namelijk precies goed, hooligans en probleem jeugd zijn hun hobby kwijt dus komen ze dat hier maar even uitoefenen. Speel ze daarbij nog een paar keer in de kaart gecombineerd met bestaande problemen die zich al jaren opstapelen en je hebt een mooi recept voor ellende.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:29

Nico12 schreef:
Ik begrijp niet dat er paarden ingezet worden tegen relschoppers. Ook het risico dat politiemensen gewond zouden kunnen raken is niet acceptabel. Bij relschoppers begin je als politie met traangas en waterkanonnen en als dat niet genoeg: geef mij de leiding.

Doe mij ook maar een groep. Zoals we vroegah zeiden: “schoppen en blijven schoppen tot je voet vast zit”.

pillow

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:33

Nu bij OP1 heel veel beelden van meerdere locaties waar rellen zijn. Ze noemen het nu ook geen demonstranten meer, maar virushooligans. Het is vreselijk dat dit gebeurd. Ze mogen ze van mij de poten breken, opsluiten heeft toch geen zin.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:01

pillow schreef:
Nu bij OP1 heel veel beelden van meerdere locaties waar rellen zijn. Ze noemen het nu ook geen demonstranten meer, maar virushooligans. Het is vreselijk dat dit gebeurd. Ze mogen ze van mij de poten breken, opsluiten heeft toch geen zin.

En als je je met je gebroken poot bij de SEH meldt mag je aan oom agent uitleggen hoe dat gebeurd is. Als Oom Agent je niet geloofd word je ter plekke gearresteerd en gaan we uitzoeken wat echt gebeurd is. Morgenvroeg mag je dan je werkgever bellen om te zeggen dat je vast zit. Succes!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:21

Man man man. Dit soort types zijn normaal niet van de bank te krijgen.. En nu gaan ze dapper lopen doen omdat ze niet naar buiten mogen na 21u. Boehoe. Stelletje infantiele tokkies.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:35

Bij de kroning van Beatrix in 1980 waren er ook verschrikkelijke rellen, waarbij een politiepaard ten val kwam en toen hij niet in de benen kon komen, werd hij door relschoppers geslagen terwijl de ruiter alleen maar machteloos kon toekijken ;(

Ik ben zo bang dat er een politiepaard of hond in de handen van de relschoppers valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:16

LBLGypsyCobs schreef:
Bij de kroning van Beatrix in 1980 waren er ook verschrikkelijke rellen, waarbij een politiepaard ten val kwam en toen hij niet in de benen kon komen, werd hij door relschoppers geslagen terwijl de ruiter alleen maar machteloos kon toekijken ;(

Ik ben zo bang dat er een politiepaard of hond in de handen van de relschoppers valt.

Ze mogen om mij dit volk helemaal verrot schoppen, opsluiten en de sleutel weggooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:18

LBLGypsyCobs schreef:

Als je als mens een onschuldig dier gebruikt op je frustraties op bot te vieren, ben je imo in wezen al een slecht mens. Zo bekijk ik deze relschoppers ook, als je zo kickt op het vernielen van andermans spullen en het aandoen van letsel, ben je niet goed tussen de oren.
Waar zijn ouders, familie en vrienden in deze. Het moest niet mijn zoon die daar tussen liep, dan was ie nog niet jarig.

Hopelijk is het met dat paard destijds goed afgelopen, verschrikkelijk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:19

ikkedus schreef:
Idd waterkanon, ME, traangas etc. Maar levende have thuis laten!!
Ik zag die schimmel onderuit gaan. Ik dacht in een charge vooruit. Geen prettig gezicht!
Vorige x een kort item over een ex-politie paard op De Paardenkamp. Arme dier had littekens van klinkers die naar zijn hoofd waren gegooid. -:(-
De gewonde paarden vd vorige x leken er vandaag in A’dam wel weer bij te zijn!? Waren het niet die bonte en die schimmel die gewond waren geraakt?

Meestal vind ik paarden en honden als medewerkers van de politie wel goed en effectief.Maar bij zulke ernstige problemen met zo veel geweld als gisteren in Eindhoven is het te onveilig voor dieren.Die kunnen ze dan beter op stal laten en met andere middelen de hooligans bestrijden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:33

Deze rellen zijn zo uit de hand gelopen, dat was niet voorzien.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:41

Ik snap wel waarom de politie paarden gebruikt. Zie zo’n beest op je af komen en je wilt echt wel aan de kant. Wilt nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben dat ze gebruikt worden en zeker niet in dit soort situaties.

Maar de enige echte schuldigen zijn natuurlijk de hersenlozen die daar staan te gillen en jammeren, zogenaamd voor hun vrijheid. Zelfs teststraten afbranden, ziekenhuizen aanvallen, waar gaat dat heen.

Zag op Facebook wel een discussie over het beslag van de paarden. Stiften, geen stiften, kunststof beslag. Nu heb ik totaal geen kennis van kunststof beslag, maar zouden ze daarmee niet té vast komen te staan? Dat ze zich juist blesseren als ze een onverwachte scherpe draai willen maken?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:44

Mijn paard heeft kunststof gehad en ik vond het erg fijn.
Ik vond het gelijk aan gewone blote voeten.
Zelf vind ik het eigenlijk best raar dat het niet bekender is en meer word gebruikt, vond het echt aangenaam in gebruik.

Stiften zou ik zeker niet doen op beton en snel willen draaien.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:48

https://www.ad.nl/binnenland/politie-vr ... a712c6d92/

Niet normaal meer. Zelfs ziekenhuizen aangevallen, echt....????
En dan verwacht de politie nog meer rellen.
Echt word zo boos hier om, niet van het plein afvegen, maar insluiten en allemaal een ME busje in en de komende 3 maanden vast.
Hebben ze geen last meer van de avondklok.
Daarnaast alle schade en politie-inzet laten betalen.
Ik durf te wedden dat het zo voorbij is met rellen als ze zien dat er eens echt doorgepakt gaat worden.
Dat het ze zelf geld gaat kosten ipv de gemeenschap.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:51

Devic schreef:
Ik snap wel waarom de politie paarden gebruikt. Zie zo’n beest op je af komen en je wilt echt wel aan de kant. Wilt nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben dat ze gebruikt worden en zeker niet in dit soort situaties.

Maar de enige echte schuldigen zijn natuurlijk de hersenlozen die daar staan te gillen en jammeren, zogenaamd voor hun vrijheid. Zelfs teststraten afbranden, ziekenhuizen aanvallen, waar gaat dat heen.

Zag op Facebook wel een discussie over het beslag van de paarden. Stiften, geen stiften, kunststof beslag. Nu heb ik totaal geen kennis van kunststof beslag, maar zouden ze daarmee niet té vast komen te staan? Dat ze zich juist blesseren als ze een onverwachte scherpe draai willen maken?

Ik zag gisteren op tv een bruin paard in Eindhoven die bijna viel doordat hij steeds uitgleed op het plaveisel en geen grip meer kon krijgen.Dat plaveisel leek wel nat of bespoten met iets.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:55

Nat door het waterkanon

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:57

Electra63 schreef:
Deze rellen zijn zo uit de hand gelopen, dat was niet voorzien.

Mee eens. Dit was inderdaad niet te voorzien.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:09

Devic schreef:

Klopt hoor wat je zegt. Er is naar gekeken, maar het 'stopt' teveel waardoor het juist slecht is :j. Ze lopen natuurlijk ook niet maar 2 uurtjes op straat zoals men privé doet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:41

Mindim schreef:
Waar zijn ouders, familie en vrienden in deze. Het moest niet mijn zoon die daar tussen liep, dan was ie nog niet jarig.

Nou zeg! Hele hoop gedoe over dat vrouwtje met dat bebloede gezicht van het waterkanon }:0
Ik moet eerlijk zeggen dat m'n puur instinctieve reactie was dat het jammer was dat ze d'r kop niet van d'r romp gespoten hadden, maar dan grijp ik m'n inwendige Neanderthaler maar weer even vast dat ik niet tot datzelfde niveau mag zakken.

Als één van m'n kinderen daar tussen liep en ik hoorde van de paarden, de vernielingen, de brandstichting en het geweld hebben ze meer van mij te vrezen dan van de ME.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:58

Ik schrok ook een beetje van deze foto. De man lijkt de bovenkaak van de hond te kunnen vastpakken. Het zal hem vast niet gelukt zijn, maar het is wel iets dat rond gaat. Word je gebeten, bek vastpakken.

https://www.nu.nl/amsterdam/6109335/dem ... redirect=1

Qua paarden vind ik het gewoon heel dubbel. Ze worden al vele jaren ingezet en vaak heeft het wel effect gehad. Mensen zijn onder de indruk en vaak is het niet nodig dat het zo enorm uit de hand loopt.

Paarden kunnen wel beter beschermd worden en dat is hier niet gebeurt. Dat vind ik wel een kwalijke zaak, omdat je weet hoe de situatie is en de dieren hieraan blootstelt.

Ik weet dat de paarden heel goed getraind worden. Maar dat neemt niet weg, dat we inmiddels ook verder zijn ontwikkelt en meer en beter weten hoe paarden denken, functioneren en reageren.
Toen de ruiter van de schimmel viel, bleef het paard niet bij de ruiter staan. Sprong niet slechts op om bij een ander paard te gaan staan of even verderop. Nee, het rende weg van alles en iedereen en de gehele situatie.
Dat vind ik echt een belangrijk iets om naar te kijken. De reactie in vrijheid van dit paard. Die is gewoon al 2 of 3 keuzes verder om er vandoor te gaan.

We stellen onze paarden allemaal open aan stress momenten en nieuwe, spannende situaties. Maar ik zie paarden dan vooral even opzij springen, achteruit gaan en observeren. Zeker in een groep of waar ik als baas erbij ben, blijft alles in de buurt of bij elkaar.

Ik heb geen oplossing voor de grote groepen mensen die dit doen, echt niet. We scheren ze makkelijk over 1 kam, maar je zou per persoon moeten kijken waarom ze daar waren en wat hun achtergrond is. Ik denk dat we nog best verbaasd zullen zijn.

Je kan ze absoluut niet hun gang laten gaan. Maar toch vraag ik me af wat er gebeurt als je er totaal niet op reageert? Ja, ze slopen, wat totaal onacceptabel is.
Maar zouden ze niet snel verveeld zijn? Is dit niet waar ze op uit zijn en waar ze zo heftig op reageren?

Je zou dan maar 2 kansen hebben; Zo keihard erin gaan, dat ze het nooit meer willen of kunnen doen. Ik denk niet dat het helpt, maar een deel zal het afschrikken.
Of ze in hun sop laten gaarkoken. Geen reactie, is geen spanning.

Overigens heb ik vroeger geleerd je paard wel door te laten lopen op mensen, omdat ik vrij jong veel buiten reed en we weleens rare figuren tegen kwamen.
Als ze rondracen of gek doen, sta ik weleens in de weg, maar proberen ze wel te ontwijken.

Ik sta altijd achter ze, tegen ze aan, kan er onderdoor etc. Toch denk ik, dat als ze vol spanning zitten en ik val tegen ze aan, dat ze best zouden kunnen reageren met hun achterbenen.
Die vos in de foto kan het overzicht niet houden, er valt iemand of hij komt over iemand heen en dat is toch een hoop dingen tegelijk.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:07

@superpony: Het paard is terug gerend naar "huis". Hij is naar de trailer teruggerend. (Ze doen daar vaker dienst in Eindhoven)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:09

Magrathea schreef:
DuoPenotti schreef:
Winkels worden er nu geplunderd, terassen vernield.

Dit zijn toch de mensen die vinden dat de horeca open moet en alle winkels?
Ja je helpt die ondernemers wel door hun zaak te slopen.

Ja echt. Zag ook een filmpje van een straat waar fietsen op de weg werden gegooid en toen riep een meisje "hee dat is mijn fiets!" en zetten ze hem weer terug :') Dus wel lekker dingen slopen tot je betrapt wordt, heel volwassen hoor.

Hier kon ik dan wel weer om lachen, dat het voor een meisje dat roept toch ‘netjes’ terug gezet wordt.

Net voor de paarden charges liepen, stond vooraan een van de ‘demonstranten/relschoppers’ met een wortel in zijn hand naar een paard te wijzen, vond het paard ook wel leuk, ruiter iets minder.

Verschrikkelijke beelden, waar ik me verder niet over ga uiten, buiten dat ik er wel om kan janken. Maar deze 2 fragmenten vond ik wel grappig ont te zien.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:12

Amber_ schreef:
@superpony: Het paard is terug gerend naar "huis". Hij is naar de trailer terug gerend. (Ze doen daar vaker dienst in Eindhoven)

al rende hij voorbij de ingang politie buro waar de wagen ws hebben gestaan, maar paard was wel zoekende dat zag je duidelijk, nou is stadion psv stukje verder en daar staan de paarden ook vaak bij wedstrijden, omgeving was heb dus niet vreemd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:18

Amber_ schreef:
@superpony: Het paard is terug gerend naar "huis". Hij is naar de trailer teruggerend. (Ze doen daar vaker dienst in Eindhoven)

Ja, dus?

Hij besloot niet om bij zijn ruiter te blijven staan die eraf viel.

Hij besloot niet om richting de andere paarden te gaan.

Hij besloot ook niet opzij te springen en op een afstand te gaan staan kijken, observeren, op ruiter wachten, in de buurt van de andere paarden te blijven.

Je leert ze om met van alles om te gaan, zodat ze daar A) goed mee om kunnen gaan en B) dat minder stress geeft voor ze, want ze zouden eraan gewend zijn.

Dit paard wilde koste wat kost, alleen maar weg van deze situatie.

Nu naar de trailer waar hij gelukkig gezond is aangekomen, maar had natuurlijk heel anders kunnen lopen. Dat vergeten mensen voor het gemak even, omdat hij nu naar de trailer kon.

Alleen richting trailer was dus volgens dit paard een betere en veiligere keus dan blijven in de situatie waarop hij getraind zou zijn.

Overigens weet je dat ze spuiten met water en de politie paarden op ijzers lopen. Het gaat vaak goed, maar ook het uitglijden kan blessures geven. Daarvoor hoeven ze niet per se te vallen.