Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Askja schreef:We als in koninklijk meervoud?
Persoonlijk worden komt de discussie niet ten goede.
Hopelijk kunnen ze zo veel mogelijk relschoppers via videobeelden opsporen en vervolgens zo zwaar mogelijk straffen. Dit heeft helemaal niets te maken met het uitoefenen van het recht op demonstreren.
Ik vermoed dat het deels hooligans zijn, van dat volk dat op iedere rel afkomt, en deels geradicaliseerde wappies die helemaal van het padje zijn geraakt en 'ingefluisterd' worden door extreemrechts.
Nico12 schreef:Ik begrijp niet dat er paarden ingezet worden tegen relschoppers. Ook het risico dat politiemensen gewond zouden kunnen raken is niet acceptabel. Bij relschoppers begin je als politie met traangas en waterkanonnen en als dat niet genoeg: geef mij de leiding.
pillow schreef:Nu bij OP1 heel veel beelden van meerdere locaties waar rellen zijn. Ze noemen het nu ook geen demonstranten meer, maar virushooligans. Het is vreselijk dat dit gebeurd. Ze mogen ze van mij de poten breken, opsluiten heeft toch geen zin.
LBLGypsyCobs schreef:Bij de kroning van Beatrix in 1980 waren er ook verschrikkelijke rellen, waarbij een politiepaard ten val kwam en toen hij niet in de benen kon komen, werd hij door relschoppers geslagen terwijl de ruiter alleen maar machteloos kon toekijken![]()
Ik ben zo bang dat er een politiepaard of hond in de handen van de relschoppers valt.
LBLGypsyCobs schreef:Bij de kroning van Beatrix in 1980 waren er ook verschrikkelijke rellen, waarbij een politiepaard ten val kwam en toen hij niet in de benen kon komen, werd hij door relschoppers geslagen terwijl de ruiter alleen maar machteloos kon toekijken![]()
Ik ben zo bang dat er een politiepaard of hond in de handen van de relschoppers valt.
ikkedus schreef:Idd waterkanon, ME, traangas etc. Maar levende have thuis laten!!
Ik zag die schimmel onderuit gaan. Ik dacht in een charge vooruit. Geen prettig gezicht!
Vorige x een kort item over een ex-politie paard op De Paardenkamp. Arme dier had littekens van klinkers die naar zijn hoofd waren gegooid.![]()
De gewonde paarden vd vorige x leken er vandaag in A’dam wel weer bij te zijn!? Waren het niet die bonte en die schimmel die gewond waren geraakt?
Devic schreef:Ik snap wel waarom de politie paarden gebruikt. Zie zo’n beest op je af komen en je wilt echt wel aan de kant. Wilt nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben dat ze gebruikt worden en zeker niet in dit soort situaties.
Maar de enige echte schuldigen zijn natuurlijk de hersenlozen die daar staan te gillen en jammeren, zogenaamd voor hun vrijheid. Zelfs teststraten afbranden, ziekenhuizen aanvallen, waar gaat dat heen.
Zag op Facebook wel een discussie over het beslag van de paarden. Stiften, geen stiften, kunststof beslag. Nu heb ik totaal geen kennis van kunststof beslag, maar zouden ze daarmee niet té vast komen te staan? Dat ze zich juist blesseren als ze een onverwachte scherpe draai willen maken?
Devic schreef:Zag op Facebook wel een discussie over het beslag van de paarden. Stiften, geen stiften, kunststof beslag. Nu heb ik totaal geen kennis van kunststof beslag, maar zouden ze daarmee niet té vast komen te staan? Dat ze zich juist blesseren als ze een onverwachte scherpe draai willen maken?
Mindim schreef:Waar zijn ouders, familie en vrienden in deze. Het moest niet mijn zoon die daar tussen liep, dan was ie nog niet jarig.
Magrathea schreef:DuoPenotti schreef:Winkels worden er nu geplunderd, terassen vernield.
Dit zijn toch de mensen die vinden dat de horeca open moet en alle winkels?
Ja je helpt die ondernemers wel door hun zaak te slopen.
Ja echt. Zag ook een filmpje van een straat waar fietsen op de weg werden gegooid en toen riep een meisje "hee dat is mijn fiets!" en zetten ze hem weer terugDus wel lekker dingen slopen tot je betrapt wordt, heel volwassen hoor.
Amber_ schreef:@superpony: Het paard is terug gerend naar "huis". Hij is naar de trailer terug gerend. (Ze doen daar vaker dienst in Eindhoven)
Amber_ schreef:@superpony: Het paard is terug gerend naar "huis". Hij is naar de trailer teruggerend. (Ze doen daar vaker dienst in Eindhoven)