brokjes schreef:Veeteelt blijft wel veeteelt. Slachten blijft ook slachten, helaas. Als er vlees gegeten wordt trekt het dier altijd aan het kortste eind. Dus in een diervriendelijke veeteelt geloof ik gewoon niet omdat veeteelt in essentie, in mijn ogen, onvriendelijk is.
Natuurlijk niet.
Hoe een dier gehouden wordt, maakt elk verschil voor het dier. En hoe het daarna op transport moet, hoelang en hoe het geslacht wordt ook.
Dat er geslacht moet worden, kom je niet onderuit, maar het kan echt wel met wat meer respect voor levende wezens.
Nu wordt er vaak nog netter om gegaan met tulpen of asperges bij wijze van, dan dieren richting slachthuis.
En ja, vaker van dichtbij gezien en het deed me altijd al veel. Maar nu we zelf varkens hebben, weet ik nog beter waar ze op reageren, wat de geluiden betekenen etc.
Wie heeft er dan ooit verzonnen dat dieren minder bestaansrecht hebben? Of dat wij daarover mogen beslissen en ons meer voelen om ze zo te behandelen?
Waarom eten we elkaar niet? ( niet dat ik DAT zou willen, want............ieuw )
Maar het is pure egoisme dat alles zo moet blijven, omdat mensen goedkoop veel vlees willen eten.
Meer slachthuizen en dichterbij, zou ook al veel kunnen schelen. Maar goed, regels......