De meeste zijn goed te doen met af en toe eentje waar ik flauw benul van heb wat ik er mee moet, maar misschien dat ik de puzzel ook zonder wel op kan lossen.
Iemand die mij kan vertellen wat het blauwe schermpje bij neonlight voor moet stellen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_Jody_ schreef:Ik puzzel ook dit jaar weer mee, wel wat pittiger dan ik gewend ben, maar wel leuk.
De meeste zijn goed te doen met af en toe eentje waar ik flauw benul van heb wat ik er mee moet, maar misschien dat ik de puzzel ook zonder wel op kan lossen.Spoiler:
Iemand die mij kan vertellen wat het blauwe schermpje bij neonlight voor moet stellen?
Jildau schreef:Bij Bart kan ik nog steeds de tweede niet vinden en bij Rije snap ik dat plaatje met de E niet.Mocht iemand een hint willen geven dan graag!
Gini schreef:Hoe kan dit? Ik dacht dat ik de raadsels wel redelijk goed had opgelost, maar ik kom letterlijk iets als htupz enzovoorts uit.
Alwiene schreef:Gini schreef:Hoe kan dit? Ik dacht dat ik de raadsels wel redelijk goed had opgelost, maar ik kom letterlijk iets als htupz enzovoorts uit.
Dan zit je fout haha, je mag anders je uitslag wel pb'en dan kijk ik even mee, maar ga zo aan het kerstdiner dus kan wel zijn dat het even duurt voor je antwoord hebt
APCIII schreef:Jildau schreef:Bij Bart kan ik nog steeds de tweede niet vinden en bij Rije snap ik dat plaatje met de E niet.Mocht iemand een hint willen geven dan graag!
Spoiler:
Soms is een onlie-conversie van code handig. Bijvoorbeeld binair of hexadecimaal
Als je de E hebt herkend, hou je dingen over in dat plaatje. En je mist nog een deel van de puzzel, want je hebt alleen de letter, niet het getal. Teken die dingen eens los op een papiertje, en kijk er dan nog eens naar. Als dat nog niet helpt, kun je het papiertje ook draaien zodat het niet meer scheef staat.
APCIII schreef:Spoiler:
Hexadecimaal werkt met getallen+letters (0 t/m 9 + A t/m F) en vaak in blokjes van 2 tekens bij elkaar.
Die kun je in een online omrekending stoppen, en dan krijg je het juiste antwoord als leesbare tekst terug.