ZwarteHeks schreef:Als het kon, zou ik m'n vraag stellen bij de Corona Vragen, maar ik mag niks posten daarin, niet genoeg informatieve berichten geplaatst, dus ik het het hier.
Ik sta op een kleinachalige stal, 9 paarden, 6 eigenaren. Staleigenaar woont op het terrein. Staleigenaar heeft besloten dat er niet meer dan 1 persoon aanwezig mag zijn, dus moeten wij te werk met een schema. Dit maakt het zo lastig voor iedereen, mensen zitten met vaste werktijden, kinderen enz. Staleigenaar gaf aan dat hij eigenlijk niet meer dan 2 "bezoekers" per dag mag, dus dan gaan we het zo doen.
Wij zijn met z'n allen ontzettend aan het stressen.. wij krijgen dit geen 5 weken lang voor elkaar. Wij moeten zelf mesten, beweging geven en in het weekend zetten wij zelf binnen en buiten onderling. Het terrein is ontzettend groot en wij kunnen makkelijk 1,5 meter afstand houden. De helft van de paarden staan aan de ene kant van het terrein, de andere helft aan de andere kant. Zelfs wanneer we naar de zadelkamer lopen, kunnen wij 1,5 m afstand houden.
Wij hebben al gevraagd aan de staleigenaar of we niet met max. 2 aanwezig mogen zijn, omdat wij niet in zijn huis komen en in principe verzorgers zijn van dieren en ook beoefenaars van sport. Staleigenaar blijft erbij dat dat niet kan.
Ik zou graag willen weten hoe andere mensen op kleine stallen dit geregeld hebben en wat zij doen, wat voor regels de staleigenaar heeft? Het is niet dat we hier fysiek door zijn huis moeten of dat we hutjemutje op elkaar zitten. Dit is gewoom onmogelijk voor ons, om onze dieren iedere dag te verzorgen. Als we wat voorbeelden hebben voor de staleigenaar, hopelijk kunnen we het naar 2 tegelijk op stal veranderen.
Of het mag, geen idee. Maar wij zijn met 7 stalgenootjes en doen ook alles zelf.
We hebben geen schema, en soms komt het weleens voor dat we bijvoorbeeld met 4 tegelijk op stal zijn. We houden uiteraard genoeg afstand en hebben bijvoorbeeld al 3 losse stallenblokjes met 2/3 stallen, dus komen nieteens in hetzelfde gebouwtje..
Nogmaals; of het officeel zo mag weet ik niet. Maar wij doen het wel.
We komen niet bij de staleigenaar thuis & er staat ook nog een huis met studentenkamers op het terrein, die krijgen vast ook weleens bezoek maar dat houden we ook niet in de gaten.