Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:Als de klanten dan hier besproken worden als naief, hoe denkt men dan over al die mensen die met zo een arts blijven samenwerken? Die zijn ook allemaal dom, naief etc?
Ibbel schreef:superpony schreef:Als de klanten dan hier besproken worden als naief, hoe denkt men dan over al die mensen die met zo een arts blijven samenwerken? Die zijn ook allemaal dom, naief etc?
Nee, er is een heel sterke neiging collega's de hand boven het hoofd te houden. Te verdoezelen, de schade beperken (denk aan reputatieschade van een praktijk!). De broederschap van 'amice-collegae' is groot en sterk.
Ik heb ooit de toenmalige voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Orthopedie in de jaarvergadering een pleidooi horen houden om collega's die fouten maken er op aan te spreken en te corrigeren. 'Want iedere maatschap kent wel een collega die gewoon veel meer loslating/infectie van protheses heeft. Het is ieders plicht daar wat mee te doen.' Of woorden van gelijke strekking.
Dat werd al niet eens of in ieder geval veel te weinig gedaan. Laat staan dat je collega's 'verlinkt'. Ook in de mensenartsenwereld is dat not done.
Dat dat hier dus in het geval van die vaccinaffaire wel gebeurd is, betekent dat het écht heel erg moet zijn geweest.
Jildau schreef:Voor wie het nog interessant vindt:
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/761577/S ... -geschorst
En de uitspraak van deze zaak:
https://tuchtrecht.overheid.nl/zoeken/r ... TC_2020_41
superpony schreef:Jildau schreef:Voor wie het nog interessant vindt:
Ik heb de 2e link niet helemaal gelezen.
Maar voor de zaak met de kippen wordt hij dus voor 1 jaar geschorst? En moet een taakstraf doen.
En voor de 2e zaak met het paard, wordt hij nog eens 3 maanden geschorst?
Dan wordt de 2e zaak dus niet zwaarder beoordeeld, omdat hij in herhaling is gevallen?
In de praktijk werken natuurlijk ook andere artsen, dus die mogen wel hun beroep uitoefenen. Ik denk dat hij misschien nog wel kleine huisdieren mag doen en sws een adviserende rol blijft spelen naar collega's.
De praktijk had nog een prijs gewonnen las ik.
superpony schreef:Jildau schreef:Voor wie het nog interessant vindt:
Ik heb de 2e link niet helemaal gelezen.
Maar voor de zaak met de kippen wordt hij dus voor 1 jaar geschorst? En moet een taakstraf doen.
En voor de 2e zaak met het paard, wordt hij nog eens 3 maanden geschorst?
Dan wordt de 2e zaak dus niet zwaarder beoordeeld, omdat hij in herhaling is gevallen?
In de praktijk werken natuurlijk ook andere artsen, dus die mogen wel hun beroep uitoefenen. Ik denk dat hij misschien nog wel kleine huisdieren mag doen en sws een adviserende rol blijft spelen naar collega's.
De praktijk had nog een prijs gewonnen las ik.
janderegelaa schreef:Nee, zo werkt het niet in Nederland. Bij het eerste delict is in de hoofdzaak sprake van een economisch delict. Het 2e is niet geregistreerde medicijnen gebruiken.
Jildau schreef:Ik zou dan als dierenarts niet al te goed naar de adviezen van hem luisteren. Straks zelf ook geschorst.
Askja schreef:Een veearts in functie, bedoel je. Blijkbaar is hij nu gewoon baliemedewerker. Zelf als hij baas is van de toko lijkt het me niet rendabel als hij dat doet tegen het uurtarief van veearts. Hij zal toch voor de periode dat hij geschorst is een vervanger moeten inhuren, lijkt me.
superpony schreef:janderegelaa schreef:Nee, zo werkt het niet in Nederland. Bij het eerste delict is in de hoofdzaak sprake van een economisch delict. Het 2e is niet geregistreerde medicijnen gebruiken.
Bij het eerste delict zijn entingen verdund, dus niet uitsluitend economisch, ook een gevaar voor de volksgezondheid werd geschreven.
Er werd hier ook gesproken over de straffen verhogen vanwege het weer in herhaling vallen van regels overtreden.Jildau schreef:Ik zou dan als dierenarts niet al te goed naar de adviezen van hem luisteren. Straks zelf ook geschorst.
Ik neem aan dat hij daar "de baas" is en zijn artsen niet snel tegen hem in gaan. Ik weet niet hoeveel kleine en hoeveel grote huisdieren artsen ze hebben en hoe de taken verder verdeelt zijn, maar het is niet rendabel om een veearts 15 maanden achter een balie te laten werken denk ik.
superpony schreef:Er zijn al balie medewerkers/assistentes. Als dierenarts/veearts zelf aan de balie gaan zitten heeft wel degelijk consequenties voor de praktijk, ook financieel. Daarbij als arts ruim een jaar minder inkomen, betekent vaak toch ook wel prive consequenties.
Texas02 schreef:Ik heb Huub jaren als dierenarts bij mijn vorige paarden gehad en altijd tevreden geweest.. Nooit problemen gehad.. En volgens mij heeft hij wel het leven gered van het zieke paard (als ik het mis heb hoor ik het graag, maar dat is wat ik gehoord heb).. Maar als mijn paard genezen werd, ookal was het door één of ander illegaal medicijn, dan zou ik dankbaar zijn dat mijn paard weer gezond was ipv een melding te maken.. Wat betreft de kippen, daar heb ik geen verstand van, dus daar kan ik weinig over zeggen..
Jildau schreef:Texas02 schreef:Ik heb Huub jaren als dierenarts bij mijn vorige paarden gehad en altijd tevreden geweest.. Nooit problemen gehad.. En volgens mij heeft hij wel het leven gered van het zieke paard (als ik het mis heb hoor ik het graag, maar dat is wat ik gehoord heb).. Maar als mijn paard genezen werd, ookal was het door één of ander illegaal medicijn, dan zou ik dankbaar zijn dat mijn paard weer gezond was ipv een melding te maken.. Wat betreft de kippen, daar heb ik geen verstand van, dus daar kan ik weinig over zeggen..
Ik heb ook geen verstand van kippen maar als een dierenarts mijn katten, konijnen of paard ent en daarvoor nog geen kwart van het middel gebruikt, maar mij wel een volledige enting laat betalen word ik niet heel blij. Ten eerste omdat ik de volle mep betaal voor een klein beetje en ten tweede omdat mijn dieren dan niet goed beschermd zijn zonder dat ik dat weet. Hoef je geen verstand van kippen voor te hebben om te snappen dat dat niet deugt toch?
JiKaLeNiPau schreef:Jildau schreef:
Ik heb ook geen verstand van kippen maar als een dierenarts mijn katten, konijnen of paard ent en daarvoor nog geen kwart van het middel gebruikt, maar mij wel een volledige enting laat betalen word ik niet heel blij. Ten eerste omdat ik de volle mep betaal voor een klein beetje en ten tweede omdat mijn dieren dan niet goed beschermd zijn zonder dat ik dat weet. Hoef je geen verstand van kippen voor te hebben om te snappen dat dat niet deugt toch?
Je doet net alsof je daar werkt en weet wat zij in de administratie hebben verwerkt. Of ben je kippenboer en weet je wat er berekent is? Je leest alleen wat jij wilt lezen en wat je denkt dat er is gebeurd. Dat je anti bent dat weten we intussen wel. Maar de toon waarop je dat vindt te moeten verkondigen is niet echt prettig
@Texas ik ben het met je eens.
En nu meld ik me af van dit topic want het is inmiddels een ware hetze tegen die dierenarts. Veel succes daarmee.