MCE schreef:kamsel schreef:Ik heb vorig jaar thuis gereden met een hartslagmeter om te kijken welk effect het de temperatuur had op mijn paard. Het resultaat heeft mij echt verbaasd.
Even voor de mensen die rare dingen schrijven over 12 minuten. De optimale tijd is gewoon op te zoeken 6 minuten en een paar seconden..
was de hartslag boven of onder je verwachting, maar hoe was jou hartslag/temperatuur
Temperatuur weet ik niet, maar hartslag was gelijk aan trainen bij een lagere temperatuur..
En dat had ik absoluut niet verwacht. Ik had verwacht dat het haar meer moeite zou kosten, dat haar hartslag hoger zou zijn. Had ook verwacht dat het herstel na een goed stuk galop langer zou duren, maar niks van dat alles. Blijkbaar raakt ze door goed zweten haar warmte goed kwijt..
Daarom sta ik er wat dubbel in. Als mijn niet speciaal getrainde paard blijkbaar zo weinig last heeft van die temperatuur. Hoe zit het dan met die topsport paarden met alle begeleiding. Zij zijn ook nog eens getraind in veel langere afstanden. Als je crossen van 10-12 minuten gewend bent, is dan 6 minuten met een hogere temperatuur niet gewoon aangepaste arbeid?