Pasgeboren veulen doodgebeten in Belgisch Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:12

_Penotti schreef:
Die bak van 10.000 komt hier in geen 10 jaar.

Maar onze gepensioneerde buren, aan 2 kanten.
Hebben wat geitjes, schaapjes, elk jaar wat lammetjes.
Die hebben een soort tuinhuisje om in te slapen.
En die moeten dan maar duizenden euro's investeren omdat onze overheid geen ballen heeft tegen Europa?

Ja het is hier vol, veel te vol. Geen plaats meer voor deze dieren.
Maar zonder er achteraan te zeggen, voor deze dieren, ben je een rechtsextremist :D
Ik denk dat het voor de wereld heel goed zou zijn hoor als er een corona XXL variant komt.
We fokken maar door.
Maar goed, dat is nu zo. En de wolf is hier al lang niet meer geweest, goed plan dat zo te willen houden.

Wat fijn die compassie voor mensen die net hun geliefden verloren zijn aan corona. :r

Je bent er trouwens van op de hoogte van voor alle grote landen (behalve landen in Afrika, maar daar heb je een lage gemiddelde leeftijd en een kleine ecologische voetafdruk) er de komende 50 jaar een (flinke)afname van de bevolking aan zit te komen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:19

Ik zeg toch niet dat het fijn is voor de mensen als de halve wereld uitsterft, ik zeg dat het goed is voor de wereld. Jij maakt er meer van dat wat er staat.

Kun je een kots smiley plaatsen zoveel je wilt, maar voor de wereld, de natuur en de dieren die er leven zou het heel goed zijn ja dat wij maar door fokkend, plunderend ras eens met heel veel minder zouden zijn.
We zijn niet echt heel lief voor onze aarde.

Ja hoor ben ik van op de hoogte.
Maar flink is niet flink genoeg.

Sunnda schreef:
_Penotti schreef:
Die bak van 10.000 komt hier in geen 10 jaar.

Maar onze gepensioneerde buren, aan 2 kanten.
Hebben wat geitjes, schaapjes, elk jaar wat lammetjes.
Die hebben een soort tuinhuisje om in te slapen.
En die moeten dan maar duizenden euro's investeren omdat onze overheid geen ballen heeft tegen Europa?

Ja het is hier vol, veel te vol. Geen plaats meer voor deze dieren.
Maar zonder er achteraan te zeggen, voor deze dieren, ben je een rechtsextremist :D
Ik denk dat het voor de wereld heel goed zou zijn hoor als er een corona XXL variant komt.
We fokken maar door.
Maar goed, dat is nu zo. En de wolf is hier al lang niet meer geweest, goed plan dat zo te willen houden.

Wat fijn die compassie voor mensen die net hun geliefden verloren zijn aan corona. :r

Je bent er trouwens van op de hoogte van voor alle grote landen (behalve landen in Afrika, maar daar heb je een lage gemiddelde leeftijd en een kleine ecologische voetafdruk) er de komende 50 jaar een (flinke)afname van de bevolking aan zit te komen.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:22

Sunnda schreef:
En ik twijfel steeds meer of de wolf niet heel bewust een handje geholpen wordt om zich hier te vestigen.

Sunnda, ken jij het fragment van omroep Gelderland, waarin wolvencoördinator Glenn Lelieveld met droge ogen vertelt, dat de wolf op de Veluwe via ZIJN straat dus langs ZIJN woonhuis- naar de Veluwe is gelopen??? :+ :j :')
(Bijna net zo leuk als Frans Vera die in die docu vertelde, dat hij de landbouwhuisdieren in de OVP zonder vergunning uitgezet heeft)
Het fragment met begint op 07.15 in Programma Buitengewoon 15-09-2018, van omroep Gelderland.

Het bewuste fragment van Glenn Lelieveld begint op 7.15 ;) (tot 7.45) zie link hieronder :
https://www.youtube.com/watch?v=QLyZ2YIkrj0&feature=youtu.be&t=417&fbclid=IwAR17o28oMnVep622Vn_bNY1CA2dsEQtcJw2ogBu1Zi6V2dQRmN_c8jHgstY

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:27

Ik zie het als een belangrijke menselijk eigenschap om een hekel aan leed te hebben, ook als het mij niet direct treft maar de andere helft van de wereld.
Hopen op een xxl virus dat dodelijk is valt daar imo niet onder.
Dat is koud, kil en onmenselijk.

Er moet wat gebeuren, maar laten we een goede weg vinden ipv elkaar dood te gaan zitten wensen. Want je kunt wel zeggen dat je dat niet doet, maar als een virus je wel een goed plan lijkt omdat het de ene helft van de wereld ontlast, zeg jij daarmee toch echt wat over de andere helft.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:30

op nowolves zijn genoeg slachtoffers onder de ezels, lama's, alpaca's, paarden( volwassen en veulens), runderen (volwassen en kalf), honden te vinden en af een toe wat schapen/geiten al is dat minder, dat is hier in nl. hot item.

Dat ze geen ezels, runderen, paarden of lama's zouden pakken is kwats want er staan daar genoeg aangevroten of gedode dieren op. Dieren die levend werden aangegeten zonder enige keelbeet (waar ze bij de natuurliefhebbers nogal op kicken) al dan niet gedood of door de schade van het verscheuren van hun vlees doodgegaan.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:33

Hasjam_Poe schreef:
Sunnda schreef:
En ik twijfel steeds meer of de wolf niet heel bewust een handje geholpen wordt om zich hier te vestigen.

Sunnda, ken jij het fragment van omroep Gelderland, waarin wolvencoördinator Glenn Lelieveld met droge ogen vertelt, dat de wolf op de Veluwe via ZIJN straat dus langs ZIJN woonhuis- naar de Veluwe is gelopen??? :+ :j :')
(Bijna net zo leuk als Frans Vera die in die docu vertelde, dat hij de landbouwhuisdieren in de OVP zonder vergunning uitgezet heeft)
Het fragment met begint op 07.15 in Programma Buitengewoon 15-09-2018, van omroep Gelderland.

Het bewuste fragment van Glenn Lelieveld begint op 7.15 ;) (tot 7.45) zie link hieronder :
https://www.youtube.com/watch?v=QLyZ2YIkrj0&feature=youtu.be&t=417&fbclid=IwAR17o28oMnVep622Vn_bNY1CA2dsEQtcJw2ogBu1Zi6V2dQRmN_c8jHgstY

[ Video ]

Nee, maar de term wolvemcoordinator icm de bijbehorende persoon zegt mij alweer alles wat ik moet weten. :+
Wat een teletubbieniveau.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:35

Als die halve wereld dood zou gaan aan een virus, wat echt niet onwaarschijnlijk acht gezien onze gedragingen, val ik daar waarschijnlijk ook onder. Idem mijn familie.
Dus zo ver van het bed zal het niet zijn dan hoor.
Dat maak jij er van.
Verschilletje, ik ben niet bang voor de dood. Hoort bij het leven. ben daar heel nuchter in. Jij noemt dat koud en kil.
Komt misschien omdat de dood al heel veel is geweest bij mijn naasten.
Dat is leven, 1 zekerheid heb, dat je dood gaat. (en belasting betaald, vooruit dan :+ )

Ik ben echt wel menselijk, maar ik zie gewoon problemen met de aantallen van hoeveel we zijn. Dat is niet meer menselijk maar monsterlijk.

En ja we zijn nu met 17 miljoen mensen in Nederland en daar past die wolf niet meer in.
Om het maar weer ontopic te houden.
En ja door ons zijn er heel veel plaatsen niet meer geschikt voor de dieren die er ook ooit woonde.

Sunnda schreef:
Ik zie het als een belangrijke menselijk eigenschap om een hekel aan leed te hebben, ook als het mij niet direct treft maar de andere helft van de wereld.
Hopen op een xxl virus dat dodelijk is valt daar imo niet onder.
Dat is koud, kil en onmenselijk.

Er moet wat gebeuren, maar laten we een goede weg vinden ipv elkaar dood te gaan zitten wensen. Want je kunt wel zeggen dat je dat niet doet, maar als een virus je wel een goed plan lijkt omdat het de ene helft van de wereld ontlast, zeg jij daarmee toch echt wat over de andere helft.

Popstra

Re: Pasgeboren veulen doodgebeten in Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:01

Een week of 2 geleden was er ook een veulen in Belgisch Limburg te grazen genomen. Deze leefde toen nog maar had vreselijke verwondingen die duidelijk waren veroorzaakt door een roofdier. Gaat dit topic om dat veulen of is dit nu dan het 2e veulen wat gepakt is??

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:06

Popstra schreef:
Een week of 2 geleden was er ook een veulen in Belgisch Limburg te grazen genomen. Deze leefde toen nog maar had vreselijke verwondingen die duidelijk waren veroorzaakt door een roofdier. Gaat dit topic om dat veulen of is dit nu dan het 2e veulen wat gepakt is??

Deze is doodgebeten dus denk dat dit een ander incident betreft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:12

Ik zou zo zeggen aankloppen bij Europa dan maar, want je doet er niets tegen en dat is het hele punt. Je kunt discussieren tot je een ons weegt, het helpt niks. Van voor en tegen groepen op internet blijf ik weg, die belichten elk hun ding. Het grijze midden is bij elk ver te zoeken.

En ja, er zijn veel te veel mensen op de wereld. We vergeten wel eens dat die wereld niet enkel voor ons is.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:14

Popstra schreef:

Is een ander incident.
En dit is niet het 2e, maar zoveelste veulen.

In andere landen is dit al een hele tijd aan de gang, schapen, paarden, runderen, ezels, kuddebewakingshonden, noem het maar op.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:18

Mindim schreef:
Ik zou zo zeggen aankloppen bij Europa dan maar, want je doet er niets tegen en dat is het hele punt. Je kunt discussieren tot je een ons weegt, het helpt niks. Van voor en tegen groepen op internet blijf ik weg, die belichten elk hun ding. Het grijze midden is bij elk ver te zoeken.

En ja, er zijn veel te veel mensen op de wereld. We vergeten wel eens dat die wereld niet enkel voor ons is.

Eens hoor.
Maar dan kun je op bokt wel erg veel topics sluiten :+

In die groepen kom ik ook niet, maar hier sparren doe ik graag :)

Precies, we zijn maar een egoïstisch volkje.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:22

Sassy schreef:
Popstra schreef:

Is een ander incident.
En dit is niet het 2e, maar zoveelste veulen.

he bah!
Dat andere incident zag ik op fb voorbij komen incl foto. Ik had dit ook in een ander topic over wolven in Nederland neer gezet. Vind dat de incidenten dan best heel rap achter elkaar gebeuren

Edit; ging om dit bericht https://www.facebook.com/groups/1629862 ... 399553751/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:26

_Penotti schreef:
Mindim schreef:

Eens hoor.
Maar dan kun je op bokt wel erg veel topics sluiten :+

In die groepen kom ik ook niet, maar hier sparren doe ik graag :)

Precies, we zijn maar een egoïstisch volkje.

Ook weer waar :D

De wolf roept net als de haai veel emotie op. Maar de werkelijke schade die de wolf hier nu aanricht in vergelijking met andere fauna is nihil. Een beetje hetzelfde dat mensen enorm verontwaardigd zijn over het afschot van de edelherten in OVP (breek me de bek niet open over hoe die situatie is onstaan, maar dat terzijde) maar evengoed een kiloknaller weg werken.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:58

Mindim schreef:
De wolf roept net als de haai veel emotie op. Maar de werkelijke schade die de wolf hier nu aanricht in vergelijking met andere fauna is nihil.

Met welke "andere fauna" vergelijk jij dan? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:03

Hasjam_Poe schreef:
Mindim schreef:
De wolf roept net als de haai veel emotie op. Maar de werkelijke schade die de wolf hier nu aanricht in vergelijking met andere fauna is nihil.

Met welke "andere fauna" vergelijk jij dan? :?

Nooit gehoord van faunaschade?

Als we alle dieren die schade aanrichten gaan afknallen, blijft er geen wild over.
Schade door herten, reeen, ganzen, muizen, vossen, dassen, zwijnen, steenmarter noem maar op. Alles moet maar wijken voor de boer en dierenhouder schijnbaar. Gewoon allemaal afschieten die handel schijnbaar. Misschien eten ze niet allemaal schattige diertjes, maar ze veroorzaken enorme schade voor jawel de boeren, dus hup kogel erin. Want je moet in nederland vanzelf geen last hebben van wild als mens zijnde. Maar daarnaast maar klagen dat de natuur in nederland verdwijnt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:11

Maar je grasland kaalgevreten door ganzen, vind ik toch van andere orde dan je veulen dood gebeten of je schaap.
Niet alles hoeft te wijken, maar de wolf is toch een ander kaliber dan bovenstaande die we hier gewend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:17

_Penotti schreef:
Maar je grasland kaalgevreten door ganzen, vind ik toch van andere orde dan je veulen dood gebeten of je schaap.
Niet alles hoeft te wijken, maar de wolf is toch een ander kaliber dan bovenstaande die we hier gewend zijn.

Het is alleen anders wanneer je je emotie er in betrekt. Voor een boer zijn het vooral beide onderdelen van de bedrijfsvoering waar men verlies op maakt.
Voor particuliere dierhouders is dat vanzelf anders, waar vee vaak ook huisdier is. Maar ik denk niet dat europa gaat luisteren naar particuliere dierhouders met de emotie op de tong.

Ik ken meerdere schapenhouders en die hebben honderden schapen. Veel worden verkocht aan islamieten of voor een ander culinair iets. Dus die boeren zitten niet boehoe over dat schaap.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:35

Toch denk ik dat je je daar op verkijkt.
Met je eens dat ze niet zo'n band met een dier hebben als wij hobby houders.
Maar op een uit elkaar gereten dier zit ook een boer niet te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:44

_Penotti schreef:
Toch denk ik dat je je daar op verkijkt.
Met je eens dat ze niet zo'n band met een dier hebben als wij hobby houders.
Maar op een uit elkaar gereten dier zit ook een boer niet te wachten.

Niemand zit daar op te wachten, dat ben ik helemaal met je eens. Maar uiteindelijk is het wel een dier waaraan verdiend moet worden en dat speelt de grootste rol. Want laten we wel wezen, het meeste van de veestapel belandt gewoon bij de slager.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:47

so what? Natuurlijk moet eraan verdiend worden, net zoals iedereen die probeert ondernemer te zijn of die salaris krijgt van z'n werkgever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:59

Kinke schreef:
so what? Natuurlijk moet eraan verdiend worden, net zoals iedereen die probeert ondernemer te zijn of die salaris krijgt van z'n werkgever.

Lees je nu zo selectief dat je enkel dat er uit pikt? Jammer weer ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:10

maar wat is er nou zieliger.. de wolf die zijn einde vindt in een welgemikt schot van de jachtopziener? of de schapen, veulens, runderen en andere dieren die door deze wolf opgejaagd, opengereten en aangevreten worden?

ik ben tegen dierenleed!
Nederland is te klein en te dichtbevolkt voor een groot roofdier als de wolf.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:27

Mindim schreef:

Wat moet ik nog meer lezen dan? Dat dieren bij de slager terecht komen? Ja en?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:51

Kinke schreef:
Mindim schreef:

Wat moet ik nog meer lezen dan? Dat dieren bij de slager terecht komen? Ja en?

Je antwoord zegt me zoveel, dat ik niet eens mijn tijd ga verspillen aan een discussie met je, fijne avond verder.