GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:54

janderegelaa schreef:
Avanti schreef:
https://youtu.be/k7HCCzGqGjM

Een Totilas zoon onder Duitse amazone. Zoveel harmonie, lossigheid en zie hier geen tactfouten zoals bij Total us. Bizar dat hij nog maar zeven is.

Maar wel een stap die bijna in telgang is. Daar wordt ook een opmerking overgemaakt in het filmpje.

Ik zie liever een stap die bijna telgang is, wat ook door spanning kan komen dan een paard dat z’n benen optilt tot aan z’n oren en achter onregelmatig is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:26

Avanti schreef:

Een Totilas zoon onder Duitse amazone. Zoveel harmonie, lossigheid en zie hier geen tactfouten zoals bij Total us. Bizar dat hij nog maar zeven is.

Wat een ontzettend fijne proef, wauw.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:38

misterA schreef:
@ rien 10
van van ontspanning naar aanspanning enz...
Ik denk dat je de eerste stap vergeet.
We beginnen juist met spanning. Soms veel spanning. Door veel oefenen en ervaring neemt de spanning af, komt er vertrouwen voor in de plaats en daarna ontspanning.
De eerste keren kun je helaas niet overslaan, ervaring opdoen in een hectische omgeving. En zeker niet met hengsten. Toch wel wat anders dan een ruin of een tinker o.i.d.

Zeker, dat is waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:28

Avanti schreef:

leuk weetje: deze hengst komt u de merrie Weihegold van Isabell Werth
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-01-20 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:29

MCE schreef:
Avanti schreef:

leuk weetje: deze hengst komt u de merrie Weihegold van Isabell Werth

Ik zag t idd. Vind het een ontzettend mooi type zo onder het zadel.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:29

janderegelaa schreef:
Het grappige is dat jullie die loopgravenoorlog tegen de manier van rijden en het gereden worden nooit winnen want jullie voeren hem op het verkeerde niveau. Als je wilt klagen dan moet dat bij de beleidsmakers.

Ach ja, hoge bomen vangen veel Bokt :+

Anoniem

Re: GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:34

_San87_
is toch maar met 162 ingemeten, maar toont - krijgt daarvoor ook de gelegenheid - zich groot, met veel souplesse

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:51

Adelaide71 schreef:
Ik heb net (omdat het takkeweer buiten is en ik wacht tot mijn bak iets gaat opdrogen), de GP terug zitten kijken. Wat ik niet begrijp is sommige mensen in dit topic het verschil in kwaliteit van de Duitse ruiters tav de Hollanders niet kunnen waarderen (althans: die indruk krijg ik) . Het straalt zoveel meer rust en harmonie uit. Het tegenargument wat dan vast gaat komen is: ja maar zij rijden andere paarden... Ik zou weleens willen zien wat er met de paarden van bijvoorbeeld Gal zou gebeuren als er een van de Duitse amazones in het zadel zou komen.

Nou ik weet niet wat je gezien hebt maar ik zat 1e rij op JA op zaterdag en werd echt niet altijd blij van de duitsers. De rust en harmonie waren soms ook wel ver te zoeken.
De een rijdt fijner dan de ander maar dat geldt voor NL net zo. Maar het was echt niet zo dat ze er wat dat betreft met kop en schouders tussenuit staken. Echt niet.

Alleen pakken we hier weer net het stukje eruit wat nog niet goed is van de hollanders, we kunnen ons ook eens focussen op het stuk wat wel goed is. Want geloof me, die stukken zijn er ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:53

MCE schreef:
_San87_
is toch maar met 162 ingemeten, maar toont - krijgt daarvoor ook de gelegenheid - zich groot, met veel souplesse

Hij toont inderdaad groter. Op stand is t dan weer niet helemaal mijn type, wat te hoog op de benen. Maar het is echt wel een heel mooi en erg goed paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:06

_San87_ schreef:
MCE schreef:
_San87_

Hij toont inderdaad groter. Op stand is t dan weer niet helemaal mijn type, wat te hoog op de benen. Maar het is echt wel een heel mooi en erg goed paard.

en het krijgt denk ik ruim de tijd als atleet te ontwikkelen met behoud van al zijn souplesse
fijn om naar te kijken

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:40

Adelaide71 schreef:
Ja is zo Pipodipo, maar je begreep mijn punt idd. Zijn we het eens.

Wat vind jij dan van de Duitsers JandeRegelaar? Dat is niet hoe het hoort?

Oh nee hoor. Niet persé. Maar als onderstaand filmpje bekijk dan zie ik een Weihegold die stiekem wel even aangepakt wordt. Ook met haar hand een paar keer. Piaffe is echt niet met een dalende achterhand wat wel zou moeten. En daar hoor je niemand over.

Feit is dat EG de laatste tijd niet won. En nu heeft hij een paard die hij zo kan laten lopen en hij wint er alles mee. Kun je er wel over klagen maar blijkbaar is dit wat de jury (en ik ook) wil zien. Anders straffen ze het wel af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:42

Het is niet helemaal wat ik wil zien. Ik vind het gezwaai niet mooi meer. Maar goed, ik ben geen internationaal jurylid.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:49

Adelaide71 schreef:
Ik heb net (omdat het takkeweer buiten is en ik wacht tot mijn bak iets gaat opdrogen), de GP terug zitten kijken. Wat ik niet begrijp is sommige mensen in dit topic het verschil in kwaliteit van de Duitse ruiters tav de Hollanders niet kunnen waarderen (althans: die indruk krijg ik) . Het straalt zoveel meer rust en harmonie uit. Het tegenargument wat dan vast gaat komen is: ja maar zij rijden andere paarden... Ik zou weleens willen zien wat er met de paarden van bijvoorbeeld Gal zou gebeuren als er een van de Duitse amazones in het zadel zou komen.

Goh, volgens mij wordt de duitse manier van rijden juist geroemd (iig in mijn berichten). Ik ben fan van de duitse klassieke dressuur en manier van opleiden.

Vorig jaar was leuk om te zien op de Pavo cup wat er gebeurde toen de duitse gastruiter in het zadel kwam. Imo verbeterden alle paarden enorm, wel minder "spectaculair" maar alle met veel meer lossigheid in de beweging.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:58

Ach klagen... dat vind ik weer wat anders. Maar je kan prima naar hetzelfde kijken en wat anders zien. Wat de een mooi vond, hoeft niet mooi voor een ander te zijn. En als een jury dat wel vindt dan is dat blijkbaar het beeld van het hedendaagse dressuurpaard. Helemaal prima, maar niet meer mijn ding dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:03

Elisa2 schreef:
Adelaide71 schreef:

Goh, volgens mij wordt de duitse manier van rijden juist geroemd (iig in mijn berichten). Ik ben fan van de duitse klassieke dressuur en manier van opleiden.

Vorig jaar was leuk om te zien op de Pavo cup wat er gebeurde toen de duitse gastruiter in het zadel kwam. Imo verbeterden alle paarden enorm, wel minder "spectaculair" maar alle met veel meer lossigheid in de beweging.

Klopt, ben het ook meestal roerend eens met jouw berichten, je hoeft je dus ook niet aangesproken te voelen?

Maar ik snap niet zo goed dat JandeRegelaar en met hem anderen, de rijstijl van E.G. zo prevaleren boven het gros van de rijstijl van de Duitsers. Het begint daar echt al bij de jeugd, er wordt over het algemeen veel meer waarde gehecht aan losgelassenheit dan hier gedaan wordt. Dacht dat die ommekeer hier ook een beetje gemaakt werd een tijdje geleden. Sprong een gat in de lucht toen Rien vd Schaft aan het team werd toegevoegd om vervolgens helaas weer af geserveerd te worden... En nu lijkt de rijstijl van Gal weer de leidraad te worden van wat 'we' willen zien. Sorry, ik vind dat echt niet het beeld wat we na moeten streven. Zoals iemand hier eerder noemde: the puppeteer… het is spektakel, dat is het.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:12

Ah oke, sorry interpretatie van het geschreven woord he :-)

Ik ben het met je eens, ik erger me ook al een aantal jaar aan de jurering van bijv. het NK dressuur. En dan vind ik Edward nog een van de vriendelijkste ruiters..(vergeleken met een aantal anderen die dingen doen die imo echt niet door de beugel kunnen en er nog voor beloond worden ook)

In de internationale dressuur is er wel een ommekeer, of tenminste die was er. Hopelijk blijft dat zo!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:19

[quote="janderegelaa”]
Oh nee hoor. Niet persé. Maar als onderstaand filmpje bekijk dan zie ik een Weihegold die stiekem wel even aangepakt wordt. Ook met haar hand een paar keer. Piaffe is echt niet met een dalende achterhand wat wel zou moeten. En daar hoor je niemand over.

Feit is dat EG de laatste tijd niet won. En nu heeft hij een paard die hij zo kan laten lopen en hij wint er alles mee. Kun je er wel over klagen maar blijkbaar is dit wat de jury (en ik ook) wil zien. Anders straffen ze het wel af.[/quote]
Even aanpakken lijkt me nog steeds aangenamer dan constant met die druk. Ze laat ook weer los. Dat moet ik EG nog zien doen.

Edit: heb de quote verkl**t maar mijn mobiel heeft aanhalingstekens die bokt niet herkend blijkbaar.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:21

Adelaide71 schreef:
Maar ik snap niet zo goed dat JandeRegelaar en met hem anderen, de rijstijl van E.G. zo prevaleren boven het gros van de rijstijl van de Duitsers. Het begint daar echt al bij de jeugd, er wordt over het algemeen veel meer waarde gehecht aan losgelassenheit dan hier gedaan wordt. Dacht dat die ommekeer hier ook een beetje gemaakt werd een tijdje geleden. Sprong een gat in de lucht toen Rien vd Schaft aan het team werd toegevoegd om vervolgens helaas weer af geserveerd te worden... En nu lijkt de rijstijl van Gal weer de leidraad te worden van wat 'we' willen zien. Sorry, ik vind dat echt niet het beeld wat we na moeten streven. Zoals iemand hier eerder noemde: the puppeteer… het is spektakel, dat is het.

-Op Duitsers is ook genoeg commentaar. Er worden zelfs columns geschreven over hoe Secret gepresenteerd wordt.

-Totilas is bij Alexander Rath kapot gereden.

-En geloof het of niet maar de Rollkür is een Duitse uitvinding.

Maar...zoals ik al eerder aangegeven heb, het continu zeuren over hoe een paard gereden wordt haalt hier helemaal niets uit. Dan moet je bij de FEI zijn want het is hun jury die zo’n paard bovenaan zet.

En ik hou van extreem bewegende paarden, dat klopt. En met mij vele anderen want ze lopen massaal uit om hem te zien. Door paarden als Total US vullen de tribunes zich.

En als ik een correct proefje wil zien zonder spektakel dan ga ik wel bij Haflingers kijken ofzo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:24

Maar je hebt spektakel en spektakel... Ik vind Total Hope bijvoorbeeld spectaculair lopen, ontzettend fijn om naar te kijken. Terwijl ik bij Total US dus het idee heb dat hij enorm getrixt wordt om zo te lopen (en ik weet dat het niet zo is, maar dat gevoel krijg ik er wel bij).

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:25

Ayasha schreef:
Even aanpakken lijkt me nog steeds aangenamer dan constant met die druk. Ze laat ook weer los. Dat moet ik EG nog zien doen.

Edit: heb de quote verkl**t maar mijn mobiel heeft aanhalingstekens die bokt niet herkend blijkbaar.

En wat is je commentaar op de niet correcte piaffe?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:27

_San87_ schreef:
Maar je hebt spektakel en spektakel... Ik vind Total Hope bijvoorbeeld spectaculair lopen, ontzettend fijn om naar te kijken. Terwijl ik bij Total US dus het idee heb dat hij enorm getrixt wordt om zo te lopen (en ik weet dat het niet zo is, maar dat gevoel krijg ik er wel bij).

Maar Total Hope loopt nog wat lager in niveau. Zo liep Total US toen ook.

En natuurlijk moet je wel wat sleutelen aan een paard om hem zo te laten lopen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:30

janderegelaa schreef:
_San87_ schreef:

Maar Total Hope loopt nog wat lager in niveau. Zo liep Total US toen ook.

En natuurlijk moet je wel wat sleutelen aan een paard om hem zo te laten lopen.

Sleutelen, prima. Logisch. Maar voor mijn gevoel loopt Total alsof hij thuis met verzwaarde schoenen of zo getraind wordt. En zoals ik zei, dat is niet zo, maar zo ziet het er voor mij uit en dat maakt dat ik het niet mooi kan vinden. Het ziet er enorm getrixt en niet meer natuurlijk uit.

Dat Total Hope loopt net als Total US PSG/Inter I, dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:32

Of Totilas kapot gereden is voordat of nadat hij naar Duitsland ging is heel veel discussie gevoerd. Maar persoonlijk vond ik dat ook niet een fijn paard om naar te kijken. En ja ik vraag me dus echt af waarom mensen dit soort spektakel, bijna circusachtige paarden mooi en fijn vinden om te zien. Vind het echt niet meer natuurlijk en los ogen. Het staat constant op scherp en op het randje... ik houd er niet van, maar jij en veel anderen blijkbaar wel, want het scoort. Dus zal het een voorbeeld zijn voor velen ben ik bang. Dat vind ik dus persoonlijk jammer.

En dat neerbuigende naar Haflingers vind ik min JandR. Ik ben ook geen Haflinger fan maar er op neerkijken (zo komt het over) zal ik niet doen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:44

Adelaide71 schreef:
Of Totilas kapot gereden is voordat of nadat hij naar Duitsland ging is heel veel discussie gevoerd. Maar persoonlijk vond ik dat ook niet een fijn paard om naar te kijken. En ja ik vraag me dus echt af waarom mensen dit soort spektakel, bijna circusachtige paarden mooi en fijn vinden om te zien. Vind het echt niet meer natuurlijk en los ogen. Het staat constant op scherp en op het randje... ik houd er niet van, maar jij en veel anderen blijkbaar wel, want het scoort. Dus zal het een voorbeeld zijn voor velen ben ik bang. Dat vind ik dus persoonlijk jammer.

En dat neerbuigende naar Haflingers vind ik min JandR. Ik ben ook geen Haflinger fan maar er op neerkijken (zo komt het over) zal ik niet doen.

Dat is niet neerbuigend. Dat is realistisch.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:20

janderegelaa schreef:
Ayasha schreef:

En wat is je commentaar op de niet correcte piaffe?

Ik ben momenteel op mijn mobiel aan het kijken dus wellicht moet ik morgen mijn woorden inslikken. Maar ik zie wel een bekken dat kantelt in de piaffe... Of kijk ik naar de verkeerde piaffe?

Hoe ben jij zo zeker dat ie bij Rath kapot gereden is?