Adelaide71 schreef:Maar ik snap niet zo goed dat JandeRegelaar en met hem anderen, de rijstijl van E.G. zo prevaleren boven het gros van de rijstijl van de Duitsers. Het begint daar echt al bij de jeugd, er wordt over het algemeen veel meer waarde gehecht aan losgelassenheit dan hier gedaan wordt. Dacht dat die ommekeer hier ook een beetje gemaakt werd een tijdje geleden. Sprong een gat in de lucht toen Rien vd Schaft aan het team werd toegevoegd om vervolgens helaas weer af geserveerd te worden... En nu lijkt de rijstijl van Gal weer de leidraad te worden van wat 'we' willen zien. Sorry, ik vind dat echt niet het beeld wat we na moeten streven. Zoals iemand hier eerder noemde: the puppeteer… het is spektakel, dat is het.
-Op Duitsers is ook genoeg commentaar. Er worden zelfs columns geschreven over hoe Secret gepresenteerd wordt.
-Totilas is bij Alexander Rath kapot gereden.
-En geloof het of niet maar de Rollkür is een Duitse uitvinding.
Maar...zoals ik al eerder aangegeven heb, het continu zeuren over hoe een paard gereden wordt haalt hier helemaal niets uit. Dan moet je bij de FEI zijn want het is hun jury die zo’n paard bovenaan zet.
En ik hou van extreem bewegende paarden, dat klopt. En met mij vele anderen want ze lopen massaal uit om hem te zien. Door paarden als Total US vullen de tribunes zich.
En als ik een correct proefje wil zien zonder spektakel dan ga ik wel bij Haflingers kijken ofzo.