Doodsbedreigingen voor amazone die eigen paard opat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Re: Doodsbedreigingen voor amazone die eigen paard opat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:04

Ik zou het niet kunnen... voor mij zou het voelen of ik mijn beste vriend opeet. Ik begrijp best dat mensen met dat idee moeite kunnen hebben.

Dan moet je er echter ook bij stil kunnen staan dat dat paard een goed leven heeft gehad, dat verder lijden bespaard is gebleven en dat ze haar paard ondersteund heeft tot het eind. Beter en eerlijker kan het niet.

En als ze het dan zelf wil, en er qua gevoel mee om kan gaan, wie ben ik dan om iemand daarop te veroordelen?

Sowieso, zulke bedreigingen gaan veel en veel te ver

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:09

Als vegetariërs vind ik het beter om een dier te consumeren die een goed leven, vol liefde, heeft gehad. Op deze manier wordt er optimaal gebruik van gemaakt. Zo zou ik zelf ook mijn organen doneren bijvoorbeeld.

Veel triester vind ik het om dieren te eten uit de bio-industrie, of dieren die enkel gefokt zijn voor het vlees. %)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:10

Rakkie123 schreef:
Wat heeft het idd met extreem links of rechts te maken....

Ik ben behoorlijk links maar eet vlees en vind een paard eten een goed idee...en doodsbedreigingen een slecht idee...

Als je naar de Oostvaardersplassen discussie kijkt, zijn het juist de rechtse mensen die tegen vlees eten en zo zijn...

Dus....links, rechts troelalala

Blijf jij maar in die waan dan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:28

Moderatoropmerking:
Dit is niet de plek voor een discussie over extremisme in de politiek, als jullie het daarover willen hebben past dat beter op Nieuws en Maatschappij. :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:31

Als mijn paard gewond zou zijn en moest worden afgemaakt, dan zou ik het niet naar een slachterij brengen. Dan komt de dierenarts om haar zo snel mogelijk te laten inslapen. Dan ga ik haar niet opladen en of all places naar een slachterij brengen. Hoeveel meer trauma kun je een dier aandoen? Met pijn en dus stress naar een plek waar hij de dood ruikt. Dat noem ik geen houden van je paard, zoals dat meisje zegt. Rare manier om je liefde en respect voor je paard te tonen.

Eventueel een noodslachter naar de plek van het ongeluk laten komen, dat snap ik dan nog wel. Dat je een dier dán opeet snap ik ook nog wel. Het is slechts een karkas en zijn ziel is er niet meer. Het maakt niet veel uit wat er met dat karkas gebeurt. Of ik in dat laatste geval mijn paard zou kúnnen opeten, als het het laatste eten op de wereld was en ik moest overleven, misschien wel. Maar ik eet al 44 jaar geen vlees meer en ben nu zo'n 10 jaar veganist en voor mij persoonlijk heb ik wel bewezen dat het eten van dieren (en het daarmee vaak gepaard gaande leed), gewoon niet nodig is voor je lichaam. Dus als het niet nodig is om te overleven, waarom zou je dan dieren of je eigen paard eten.

Om iemand doodswensen naar zijn hoofd te smijten omdat hij een andere mening heeft, vind ik ook niet nodig.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:16

janderegelaa schreef:
Extreem links is gewoon veel erger en enger dan extreem rechts.

:= volgens mij zijn beiden gewoon even eng.

Eens met mensen die het goed vinden dat dit vlees niet verspild wordt. Anders wordt het vernietigd en nu kan daar een lange tijd van gegeten worden.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:33

Eigen paard lijkt mij een beetje gek idee. Maar ik snap de amazone wel hoor. Laat haar lekker genieten van een lekker stukje vlees. Dat paard was er al niet meer, of het nou naar de slager gaat of dat ze het zelf op eet.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:42

Ik zou het ook niet doen, maar kan me wel in haar standpunt verplaatsen.
En daarbij, het is niet The Walking Dead dat het paard levend verscheurt is. Paard is (neem ik aan) netjes geslacht/ingeslapen en verpakt als paardenbiefstuk. Tja, dat je dat stukje vlees kent en op wilt eten is persoonlijk. Zoveel mensen zoveel wensen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:22

Monique1963 schreef:
Als mijn paard gewond zou zijn en moest worden afgemaakt, dan zou ik het niet naar een slachterij brengen. Dan komt de dierenarts om haar zo snel mogelijk te laten inslapen. Dan ga ik haar niet opladen en of all places naar een slachterij brengen. Hoeveel meer trauma kun je een dier aandoen? Met pijn en dus stress naar een plek waar hij de dood ruikt. Dat noem ik geen houden van je paard, zoals dat meisje zegt. Rare manier om je liefde en respect voor je paard te tonen.

Eventueel een noodslachter naar de plek van het ongeluk laten komen, dat snap ik dan nog wel. Dat je een dier dán opeet snap ik ook nog wel. Het is slechts een karkas en zijn ziel is er niet meer. Het maakt niet veel uit wat er met dat karkas gebeurt. Of ik in dat laatste geval mijn paard zou kúnnen opeten, als het het laatste eten op de wereld was en ik moest overleven, misschien wel. Maar ik eet al 44 jaar geen vlees meer en ben nu zo'n 10 jaar veganist en voor mij persoonlijk heb ik wel bewezen dat het eten van dieren (en het daarmee vaak gepaard gaande leed), gewoon niet nodig is voor je lichaam. Dus als het niet nodig is om te overleven, waarom zou je dan dieren of je eigen paard eten.

Om iemand doodswensen naar zijn hoofd te smijten omdat hij een andere mening heeft, vind ik ook niet nodig.

Gewond kan ook een blessure zijn of iets aan de benen waardoor het dier niet meer pijnvrij is, maar noodslachting ook niet nodig is. Het is een artikel dat vertaald is en soms is de vertaling iets minder accuraat bij zoiets.