Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rakkie123 schreef:Wat heeft het idd met extreem links of rechts te maken....
Ik ben behoorlijk links maar eet vlees en vind een paard eten een goed idee...en doodsbedreigingen een slecht idee...
Als je naar de Oostvaardersplassen discussie kijkt, zijn het juist de rechtse mensen die tegen vlees eten en zo zijn...
Dus....links, rechts troelalala
Monique1963 schreef:Als mijn paard gewond zou zijn en moest worden afgemaakt, dan zou ik het niet naar een slachterij brengen. Dan komt de dierenarts om haar zo snel mogelijk te laten inslapen. Dan ga ik haar niet opladen en of all places naar een slachterij brengen. Hoeveel meer trauma kun je een dier aandoen? Met pijn en dus stress naar een plek waar hij de dood ruikt. Dat noem ik geen houden van je paard, zoals dat meisje zegt. Rare manier om je liefde en respect voor je paard te tonen.
Eventueel een noodslachter naar de plek van het ongeluk laten komen, dat snap ik dan nog wel. Dat je een dier dán opeet snap ik ook nog wel. Het is slechts een karkas en zijn ziel is er niet meer. Het maakt niet veel uit wat er met dat karkas gebeurt. Of ik in dat laatste geval mijn paard zou kúnnen opeten, als het het laatste eten op de wereld was en ik moest overleven, misschien wel. Maar ik eet al 44 jaar geen vlees meer en ben nu zo'n 10 jaar veganist en voor mij persoonlijk heb ik wel bewezen dat het eten van dieren (en het daarmee vaak gepaard gaande leed), gewoon niet nodig is voor je lichaam. Dus als het niet nodig is om te overleven, waarom zou je dan dieren of je eigen paard eten.
Om iemand doodswensen naar zijn hoofd te smijten omdat hij een andere mening heeft, vind ik ook niet nodig.