Lante schreef:Ach, ja; het is nu eenmaal een ‘penny paardenforum’. Misschien je verwachtingen van de gebruikers wat bijstellen.
Ow oké, dat verklaart een hoop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniemk2 schreef:Commentaar leveren is idd niet verboden, maar als men zelf niet eens bij dit niveau in de buurt komt qua zithouding of rijtechniek. Wie ben jij dan om daar commentaar op te leveren?
Janine1990 schreef:Ailill schreef:Ja maar wel een ander niveau wat betreft kunnen, weet niet of dit bij Sjef/Anky zo is, maar je ziet het vaker hoor. Trainers zijn, denk ik, beter in trainen en de echte ruiters hebben daar weer meer talent voor.
Nouja, 8e op een EK, net niet geselecteerd voor de OS en daarom opstandig je paard verkopen en besluiten je energie te steken in het trainen en opleiden van paarden... Aldus wikipedia...![]()
Vind ik niet bepaald een gevalletje beste stuurlui aan wal... Helaas staat het CV van Nicole Werner niet op wikipedia of elders, ik kom alleen allerlei verhitte uitspraken richting collega's tegen
LBLGypsyCobs schreef:Ik vind vooral de handen die erg statisch op 1 plek blijven opvallend.
Ik weet niet beter dan dat een paard in beweging het hoofd moet kunnen bewegen en de handen die beweging moeten volgen.
Het kan zijn dat ik het verkeerd geleerd heb, het kan ook zijn dat er op dat korte filmpje bewust even zo gereden wordt.
Ik ben geen GP ruiter, dus zou volgens sommigen hier eigenlijk niks mogen zeggen.
Maar ik wil dan toch even kwijt dat de perfecte jury of instructeur iemand is die het perfect kan laten zien en perfect kan uitleggen.
Realiteit is dat je er maar weinig van zult vinden.
Er zijn er die het goed kunnen laten zien, maar moeilijk vinden om over te brengen of het te zien bij anderen.
En er zijn er die een goed oog hebben, goed kunnen uitleggen wat er gebeurd, wat er zou moeten gebeuren, waarom en hoe dat te bereiken, maar die het zelf niet kunnen laten zien.
Die met een open blik en kennis van anatomie en beweging en honger naar meer kennis, durven om de aanpak aan te passen aan de combinatie en niet de combinatie koste wat het kost willen aanpassen naar de aanpak.
Ik heb het liefst die laatste als jury of instructeur.
Janine1990 schreef:Het hele idee van meebewegen is toch dat het lijkt alsof je helemaal stil zit en met name één bent met je paard?
Jester_ schreef:https://www.facebook.com/28848122117519 ... 795898678/
Even iemand anders met een heel ander 6 jarig paard (waar je imo genoeg van kan zeggen maar dat even buiten beschouwing). Hp zit ook dood stil maar in mijn ogen is dit veel minder strak dan anky, niet persee anky maar ook paard. Wat vinden jullie?
Anoniemk2 schreef:Commentaar leveren is idd niet verboden, maar als men zelf niet eens bij dit niveau in de buurt komt qua zithouding of rijtechniek. Wie ben jij dan om daar commentaar op te leveren?
Even iemand anders met een heel ander 6 jarig paard (waar je imo genoeg van kan zeggen maar dat even buiten beschouwing). Hp zit ook dood stil maar in mijn ogen is dit veel minder strak dan anky, niet persee anky maar ook paard. Wat vinden jullie?
Jessix schreef:Anoniemk2 schreef:Commentaar leveren is idd niet verboden, maar als men zelf niet eens bij dit niveau in de buurt komt qua zithouding of rijtechniek. Wie ben jij dan om daar commentaar op te leveren?
Nou volgens mij rijdt Sjef Janssen ook niet op het niveau van Anky, maar reken maar dat hij commentaar levert!Hetzelfde geldt voor Edward en Nicole en zo zijn er vast wel meer voorbeelden.
.
Janine1990 schreef:Wat is de gevestigde orde?