Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Risxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 01:14

Avalanche81 schreef:
(en voor mij een reden dat ik geen vegan meer ben, ik wil daar niet mee geassocieerd worden)

Serieus? := wauw..

Ik vind protest voor dierenwelzijn helemaal niet gek of vreemd. Juist heel erg nodig. Alleen hier zitten ze toch echt verkeerd.. Buiten dat deze paarden zeker geen slecht leven hebben, is het ook nog eens gevaarlijk voor het paard om dit zo te doen.. Al valt er zeker wat te zeggen over paarden die nooit buiten komen of nooit sociaal contact hebben, natuurlijk.

Zal geen populaire mening zijn maar ik vind de acties van die strike group tegen het stierendoden wel weer goed :o

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 02:14

Risxx schreef:
Avalanche81 schreef:
(en voor mij een reden dat ik geen vegan meer ben, ik wil daar niet mee geassocieerd worden)

Serieus? := wauw..

Hartstikke serieus.

Ik vind het prima dat er geprotesteerd wordt voor dierenwelzijn, ik vind het alleen een groot probleem als je daar je gezonde verstand niet bij gebruikt. Ik weet niet of er in Nederland nog nertsen gehouden mogen worden, maar destijds werden die beesten losgelaten in de natuur. Wat op zijn zachtst gezegd een beroerd idee is, want of die dieren sterven een afschuwelijke hongerdood, of ze moorden daar konijnen, eekhoorns en andere kleine prooidieren uit.

Ik denk dat dit soort acties niet constructief is. Als je iets structureel wilt veranderen, moet je dat doen middels regelgeving en strengere wetten. Niet door zelf criminele acties uit te gaan voeren. Ik sta daar niet achter.

Ik snap het protest tegen sport op het hoogste niveau absoluut, en ik heb soms ook mijn bedenkingen bij hoe er gereden wordt. Bij de springsport vallen mij met name de strenge bitten op, de soms lompe stijl van rijden. Bij de dressuur zijn er ook rotte appels. Alleen...... ik denk niet dat je met protesteren en acties een verandering van denken bewerkstelligt. Ik denk dat je dat moet doen door mensen vanaf de basis beter te leren rijden, meer gevoel voor het paard meegeven, betere technieken, veel meer kennis.
In de top door vooral het plaatje te belonen dat fijn gereden is, en dat een Catherine Dufour dan goed scoort, is iets waar ik heel blij van word. Dat de Nederlandse equipe nog niet mee is, is food for thought, lijkt me. Maar je krijgt wat je beloont, en het begint bij de instructeurs en bij de jury's. Niet door dit soort onnadenkende en gevaarlijke acties.

Tegelijk voel ik ook een zekere mildheid, het waren zo te zien tieners, en op die leeftijd denk je niet altijd goed na over de effectiviteit van wat je doet. En daar valt prima mee te praten, vaak nog, als je ze uitlegt dat met dit soort dingen een paard een been kan breken, omdat het schrikt en dwars door de hindernis heen wil, en dat je mensen hiermee tegen je in het harnas jaagt, kun je heel goed het gesprek aangaan.

Maar daarin moet wel openheid van zaken zijn, en de bereidheid om in te zien dat, hoewel dit soort acties niet handig is, er wel een reden voor is, en dat we daar wat mee moeten.

Waarom ik niet meer met dit soort vegans geassocieerd wil worden, is omdat je als hondeneigenaar totaal afgefakkeld wordt als je je hond niet vegan voert, als je je kat niet vegan voert. En ik vind, dat als ik er dan toch voor kies om dieren in huis te halen, dat ik er dan goed voor moet zijn ook, en dat houdt onder andere in dat ik carnivoren niet vegetarisch of zelfs veganistisch voer.
Mijn merrie heeft een prima leven, ze staat 24/7 buiten omdat het kan, maar als het regent en het wordt wat fris, gaat er een regendeken op, in de winter gaan er ook dekens op. Nu had ik natuurlijk voor een ras kunnen kiezen dat een dikke vacht aanmaakt, maar ik heb dat niet gedaan. En ik vind niet dat ik haar weg moet doen. Ik vind mezelf geen dierenbeul omdat ik dieren heb. Maar zo extreem is het wel in die groepen en fora. Dus, nee dank u. Ik vind het niet nodig me elke dag te onderwerpen aan verbaal geweld, terwijl ik van mening ben dat ik niets verkeerd doe.

Risxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 02:33

Joh, ik ben het helemaal met je eens hoor wat betreft de meeste activisten. Maar ik snap niet waarom dat maakt dat je geen vegan meer wil eten. Als iemand gek gaat doen over een bloemkool dan ga je dat toch ook nog wel eten? Raar voorbeeld :')
Jij bent jezelf, en niet een doorgeslagen activist. Als je van jezelf weet dat je niet zo bent, is het toch goed?

Mij kan het echt niks schelen of iemand iets over mij denkt op dat gebied. En als ze wel zouden denken dat je een mafklapper bent dan kan je ook laten zien dat dat dus echt niet altijd zo is. Alsof elke vegan van die protestacties gaat uitvoeren.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 06:43

xNK schreef:
immanuela29 schreef:
Ze hadden wel een tikkie harder geslagen mogen worden... :=

Sorry?

Toen ik hoorde dat de vrouw was geslagen en geschopt en de man was geslagen met een hark, werd ik net zo boos als toen ik het filmpje voor het eerst zag. Zowel de mishandeling als de 'streak' valt niet goed te praten en beiden vind ik niet waardig om aan te moedigen. Wat de activisten hebben gedaan is niet oké, maar daarom hoeft iemand niet mishandeld te worden.

Ach wie zegt dat dit ook klopt. Die mensen zouden nog met hun kop tegen je vuist aanlopen om dan te zeggen dat je ze in mekaar geslagen hebt. Dat er geduw en getrek was is logisch als je zo uit het stadion verwijderd moet worden, ik kan mij niet voorstellen dat ze nadien uit beeld nog eens flink ‘mishandeld’ zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:35

Citaat:
Bij de springsport vallen mij met name de strenge bitten op, de soms lompe stijl van rijden. Bij de dressuur zijn er ook rotte appels.

Vind het in de springsport nog wel meevallen. Daar rijden zelfs wel 'ns mensen met hackamore. In de dressuur hebben ze standaard zo'n heel hekwerk in de bek hangen.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:48

elnienjo schreef:
Citaat:
Bij de springsport vallen mij met name de strenge bitten op, de soms lompe stijl van rijden. Bij de dressuur zijn er ook rotte appels.

Vind het in de springsport nog wel meevallen. Daar rijden zelfs wel 'ns mensen met hackamore. In de dressuur hebben ze standaard zo'n heel hekwerk in de bek hangen.

Heb je wel eens een hackamore om je arm gedaan en dan aan de scharen getrokken?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:52

Heleennn schreef:

Dat niet nee, maar ik heb er in het buitenland wel 'ns mee gereden. Het is en blijft natuurlijk een middel om mee te kunnen remmen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:56

SusanH schreef:
SETEFURII schreef:
Ik denk dat we toch ook wel eens kritisch naar ons paarden houden en behandelen mogen kijken. Want als we niet zelf het kaf van het koren gaan scheiden, zitten we over 20 jaar niet meer op een paard.. dan gaan anderen uitmaken wat de spelregels zijn en dan hebben we niets meer in de pap te brokken.

Maar kies dan niet een topsport evenement uit. De ruiters daar is er juist alles aan gelegen goed voor de paarden te zorgen, je wil ze immers zo lang mogelijk heel en gezond houden anders presteren ze niet op de toppen van hun kunnen. Ga dan protesteren bij een bedrijf waar ze de paarden nog in stands hebben bij wijze van spreken. Of ergens in de randstad waar ze alleen in een postzegeltje buiten komen een uurtje per dag.

Je weet zelf toch ook dat deze actie plaatsvond o.w.v. de publiciteit die het aantrekt? Als dit op een reguliere wedstrijd zou gebeuren zou er geen haan naar kraaien.. (of juist wel omdat de mensen hun stoppen zouden doorslaan en er een enkeltje ziekenhuis als gevolg uitkomt. Iets met zelfbeheersing..)
Of alle (semi)professionele ruiters loepzuiver zijn durf ik te betwijfelen. Ik ken er genoeg die hun broodwinning uit paarden halen en met bijzonder weinig ethiek en respect met de paarden omgaan. En tuurlijk, ze zouden beter daar gaan protesteren, maar dan staan ze morgen misschien ook bij jou of mij op de stoep. En is dat iets wat we echt willen ?

Annet_Dottie schreef:
Wow ik sta echt te kijken hoe bokkers hierop reageren en het goed praten voor dit gestoorde mens. Zulke mensen moeten ze lekker in een inrichting opsluiten, hoe gestoord ben je nou.. Levensgevaarlijk zomaar daar rond rennen terwijl iemand daar op hoog niveau z'n rondje doet, paard had ontzettend kunnen schrikken hadden erge ongelukken kunnen gebeuren.
Ja ik vind het niet heel gek hoe die vrouw op de tribune reageert hoor dit filmpje doet mijn bloed ook koken, en dan ook nog het feit dat het meisje met een grijns van oor tot oor weg loopt... :r

Ik praat dit niet goed, maar ik probeer een open houding aan te nemen en te denken ''waarom doen ze dit nou?'' en niet meteen te antwoorden met ''ze zijn gestoord, sluit hen op!'' Er zijn altijd dingen die beter kunnen. Als wij kunnen reageren en bijsturen waar het.fout gaat, voordat zulke activisten de vinger op de zere plek houden, hebben ze geen poot om op te staan.

En dan Avalanche haar stuk bevat ook een groot deel waarheid. Ik vind het altijd ontzettend bedroevend als er op wedstrijd een paard uitgesloten wordt met bloed in de mond of aan de flanken. Want dat bloed komt er toch niet zomaar? Je moet toch serieus je hiel in dat huidje zetten om dat aan het bloeden te krijgen? En zelfs als je paard een 'gevoelig huidje' heeft, dan is het aan jou als eigenaar en liefhebber van je dier om het ten alle tijden te beschermen tegen onnodig leed dat je zelf veroorzaakt. En ja, ik weet dat paarden hunzelf ook wel weten te verwonden, maar daar gaat het niet om. Het gaan om het principe respect in de relatie paard-mens en ik denk dat als we zulke dingen kunnen voorkomen dat die activisten al bot vangen, want we zijn zelf streng voor elkaar. En daar valt dan niets meer te winnen voor hun.
Laatst bijgewerkt door SETEFURII op 26-08-19 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:56

elnienjo schreef:
Heleennn schreef:

Dat niet nee, maar ik heb er in het buitenland wel 'ns mee gereden. Het is en blijft natuurlijk een middel om mee te kunnen remmen.

Nou ik zou toch hopen dat je een groot deel op je zit kan remmen, nietwaar?

Maar daar is dit topic niet het discussie plaatsje voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:30

Wij waren er toen ook bij in de Efteling. Stelletje idioten. Laat ze maar eens werk gaan zoeken dan hebben ze wat beters te doen.

Respect voor Marc trouwens. Zo koelbloedig door rijden. _/-\o_

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:41

nowylover schreef:
Elisa2 schreef:
Dat meen je niet! :( ik zou graag willen ruilen met de 1u slavery van een paard op een dag in vergelijking met die van 8u van een mens.

Sjonge ga je slag slaan bij de bioindustrie, kistkalveren etc. daar is de winst te behalen.

Tijd dat er hoge boetes komen op dit gedrag.

Serieus? Onder welke steen leef jij met je kistkalveren. Deze bestaan sinds 2004 niet meer in Nederland. De jonge kalveren staan bij aankomst bij de kalverhouder tot een max van 4 weken in de babyboxen (meestal minder) zodat ze een zo goed mogelijke start kunnen maken en daarna gaan ze de groep in. En voor de kalveren gelden een minimale m2 per kalf. Dus dat is ook lekker een nutteloze opmerking slaan en net zo goed hardwerkende boeren in een kwaad daglicht zetten.

Excuses, het is nooit mijn bedoeling geweest om boeren in een kwaad daglicht te zetten. Dat van de kistkalveren wist ik niet, en komt door mijn herinneringen er aan. (vroeger op een pensionstal gestaan met kistkalveren wat ik doodzielig vond)

Wat ik wel veel zie hier in de buurt zijn de megastallen, kippenflats/ varkensflats e.d
Daar kan ik niet achter staan.

In ieder geval, back on topic: er zijn misstanden in de paardensport en het is goed als de sector daar zelf kritisch naar gaat kijken. Maar dit is niet de manier vind ik, zoiets zet juist kwaad bloed en inderdaad levensgevaarlijk want het paard het kunnen schrikken en midden in een hindernis kunnen belanden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:55

Avalanche81 schreef:
immanuela29 schreef:
Echt ughh. Hun gezichten ook. En dat ze nog vrij gekomen zijn... Ze hebben werkelijk waar geen idee waar ze over praten... Hoorden een veel hogere straf te krijgen dan dit. Echt respect voor Marc en zijn paard. Maar ook voor de crew die de twee zo snel gepakt had kunnen krijgen! Ze hadden wel een tikkie harder geslagen mogen worden... :=

Nee, dit is natuurlijk een heel genuanceerde, redelijke reactie, waarmee je echt tot mensen doordringt :+

Kom op zeg. Het is niet omdat iemand anders dingen doet die belachelijk zijn (en voor mij een reden dat ik geen vegan meer ben, ik wil daar niet mee geassocieerd worden) dat je dat dan ook maar moet gaan doen. Mishandeling is gewoon verboden. In Nederland heeft iedereen recht om zijn of haar mening te uiten, ook die mensen, ze hebben niet het recht om een ander in gevaar te brengen, dus terecht een straf gekregen, maar schoppen en slaan is belachelijk, onacceptabel gedrag, en als je wilt dat de paardensport van de slechte naam af komt, dan is het vooral zaak om dingen beter en anders te gaan doen, want hoe vervelend het ook is, sommige criticasters hebben gewoon een punt.

Maar mishandeling maakt het alleen maar erger. Net als de vrouw die die vreselijke dingen riep. We zijn toch beter dan dat, hoop ik.

De meesten van ons wel ja. Maar het is ondertussen toch wel duidelijk hoe sommige mensen mentaal aftakelen in de anonimiteit en een groep of op het internet? De een krijst nog ergere dingen dan de ander.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 26-08-19 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:59

Wat ik wel heel bijzonder can mevrouw vind is dat ze zelf een paard heeft! En ja ik weet wie het is, ik heb zelfs nog met haar op stal gestaan. Ze verhuist haar paard super veel omdat iedere stal nog niet natuurlijk genoeg is. Verhuizen is totaal niet stress vol voor het paard en super gezond. Mevrouw had altijd rare dingen en sloeg langzaam door als vegan. Wat ik alleen ontzettend hypocriet vind is dat haar paard met verrotte voortanden stond(orth?) en ze dus de medische kosten bijna niet kon betalen!! De tandarts had geadviseerd om alle voortanden er uit te laten halen onder narcose(oei prijskaartje). Dus na wat rond bellen een kliniek gevonden die het onder plaatselijke verdoving deed. Toen paard lief daar was is het zo een keer of 6 bij verdoofd. Na afloop moest er senioren voer gegeven worden wat ze met lange tanden had gehaald omdat het troep is. Met de metacam als na verzorging is ze niet eens precies om gegaan. Het is toch in en in triest om iemand zo iets te zien doen terwijl ze zelf nog zo veel kan leren.

Femke_Tweety

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:15

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:32

Femke_Tweety schreef:

Als je het ergens niet mee eens bent dan ga je maar eventjes de openbare orde verstoren. Helaas gebeurt dat op veel meer terreinen. Het blijkt ook wel makkelijk te zijn want je komt weg met enkel maar een boete. Het probleem is wel dat dit soort wilde acties tegenwoordig de spuigaten begint uit te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:40

Als straf mogen deze dames eens op een springpaard een rondje rijden met als opdracht het paard NIET te laten springen! Begrijpen ze misschien wat meer wat ze nou precies proberen te boycotten.

(Al leek dit mij meer een ordinaire schreeuw om aandacht, aan hun domme gezichten te zien)

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:04

Ik heb geen moeite met acties voor dierenwelzijn. De manier waarop is een beetje onnozel en had zelfs gevaarlijk voor het paard kunnen uitpakken.

Toch heb ik moeite met sommige reacties hier. Steek de hand eens in eigen boezem. Hebben al onze rijpaarden het wel zo goed? Hebben alle topsportpaarden het wel zo goed? Er vind echt wel veel verborgen leed plaats in iedere paardensport discipline en alle niveaus. We zullen zelf verantwoording moeten nemen en dat begint eerlijk naar je paard te zijn. Zowel in opvoeding als huisvestimg en verzorging.

Er is nog een lange weg te gaan..
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 26-08-19 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:04

Met acties tégen dierenwelzijn heb ik op zich wél wat moeite....

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:05

Femke_Tweety schreef:
Met acties tégen dierenwelzijn heb ik op zich wél wat moeite....

Pfffff

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:07

tirzasarah10 schreef:
Wat ik wel heel bijzonder can mevrouw vind is dat ze zelf een paard heeft! En ja ik weet wie het is, ik heb zelfs nog met haar op stal gestaan. Ze verhuist haar paard super veel omdat iedere stal nog niet natuurlijk genoeg is. Verhuizen is totaal niet stress vol voor het paard en super gezond. Mevrouw had altijd rare dingen en sloeg langzaam door als vegan. Wat ik alleen ontzettend hypocriet vind is dat haar paard met verrotte voortanden stond(orth?) en ze dus de medische kosten bijna niet kon betalen!! De tandarts had geadviseerd om alle voortanden er uit te laten halen onder narcose(oei prijskaartje). Dus na wat rond bellen een kliniek gevonden die het onder plaatselijke verdoving deed. Toen paard lief daar was is het zo een keer of 6 bij verdoofd. Na afloop moest er senioren voer gegeven worden wat ze met lange tanden had gehaald omdat het troep is..

Even offtopic, een paard met eotrh krijgt 9 vd 10 geen volledige narcose ;)

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:08

tirzasarah10 schreef:
Wat ik wel heel bijzonder can mevrouw vind is dat ze zelf een paard heeft! En ja ik weet wie het is, ik heb zelfs nog met haar op stal gestaan. Ze verhuist haar paard super veel omdat iedere stal nog niet natuurlijk genoeg is. Verhuizen is totaal niet stress vol voor het paard en super gezond. Mevrouw had altijd rare dingen en sloeg langzaam door als vegan. Wat ik alleen ontzettend hypocriet vind is dat haar paard met verrotte voortanden stond(orth?) en ze dus de medische kosten bijna niet kon betalen!! De tandarts had geadviseerd om alle voortanden er uit te laten halen onder narcose(oei prijskaartje). Dus na wat rond bellen een kliniek gevonden die het onder plaatselijke verdoving deed. Toen paard lief daar was is het zo een keer of 6 bij verdoofd. Na afloop moest er senioren voer gegeven worden wat ze met lange tanden had gehaald omdat het troep is. Met de metacam als na verzorging is ze niet eens precies om gegaan. Het is toch in en in triest om iemand zo iets te zien doen terwijl ze zelf nog zo veel kan leren.

Deze reactie vind ik ongepast, je zet informatie in dit topic die er m.i. niet toe doet.

'Mevrouw had altijd al rare dingen' dat is jouw mening, geen feit. En dat ze de dierenarts rekening niet kan betalen heeft ook niet zoveel met haar standpunt te maken. Heb je erover nagedacht dat ze het dier misschien houdt omdat het te oud is om nog te verkopen? Niet gezond genoeg is om te verkopen? Hulde dat ze hem niet de handel in schopt, zo als velen een "weidemaatje" gratis aanbieden.

De zoektocht naar een geschikte stal kan lastig zijn, en een paard dat zich niet prettig voelt op een stal zal nog meer stress hebben dan een paar keer verhuizen.

Deze actie is niet de meest verstandige misschien, maar om iemand zo door het slijk te halen (net als in meerdere reacties overigens), nee dat is niet nodig. Je mening geven is prima, maar een persoonlijke aanval niet.

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:10

In mijn ogen waren ze dapperder geweest als ze voor de ingang gestaan hadden met hun spanddoeken. dan kan je nog is het gesprek (normaal hopelijk) aan gaan zonder de ruiters e.d. te storen tijdens hun prestatie.

maar ik ben bang dat je deze mensen het nooit gaan begrijpen wat er gedaan en hoe er voor de paarden gezorgd worden.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:11

Heleennn schreef:
xNK schreef:
Sorry?

Toen ik hoorde dat de vrouw was geslagen en geschopt en de man was geslagen met een hark, werd ik net zo boos als toen ik het filmpje voor het eerst zag. Zowel de mishandeling als de 'streak' valt niet goed te praten en beiden vind ik niet waardig om aan te moedigen. Wat de activisten hebben gedaan is niet oké, maar daarom hoeft iemand niet mishandeld te worden.

Ach wie zegt dat dit ook klopt. Die mensen zouden nog met hun kop tegen je vuist aanlopen om dan te zeggen dat je ze in mekaar geslagen hebt. Dat er geduw en getrek was is logisch als je zo uit het stadion verwijderd moet worden, ik kan mij niet voorstellen dat ze nadien uit beeld nog eens flink ‘mishandeld’ zijn.

https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... video.html
In het derde filmpje is toch duidelijk te zien dat de vrouw geschopt werd. Naar mijn idee niet hard en ik vraag me af of ze geraakt is, maar hij deed op z'n minst een poging en ook dat is niet toegestaan. Dus, wie weet wat er verder wél achter de schermen heeft plaatsgevonden?
Maar oké, mijn punt was eigenlijk dat Immanuela vond dat de activisten nog harder aangepakt hadden moeten worden, terwijl ik van mening ben, dat je iemand niet hoeft te mishandelen voor zo'n actie. Dat vind ik eigenlijk nog lager dan wat de activisten hebben gedaan. (En wat je zegt, waarschijnlijk is dit precies wat ze willen... Het kan ontzettend tegen de mensen werken die zich schuldig hebben gemaakt aan enige vorm van mishandeling en het is niet echt goed voor de imago van de paarden-/springsport).

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:12

Sasqiua schreef:
Deze actie is niet de meest verstandige misschien, maar om iemand zo door het slijk te halen (net als in meerdere reacties overigens), nee dat is niet nodig. Je mening geven is prima, maar een persoonlijke aanval niet.

Dat heeft ze aan zichzelf te danken door met haar kop op tv een sportwedstrijd te verstoren. Van mij mag ze virtueel door het slijk gehaald worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:14

Sasqiua schreef:
tirzasarah10 schreef:

Deze reactie vind ik ongepast, je zet informatie in dit topic die er m.i. niet toe doet.

'Mevrouw had altijd al rare dingen' dat is jouw mening, geen feit. En dat ze de dierenarts rekening niet kan betalen heeft ook niet zoveel met haar standpunt te maken. Heb je erover nagedacht dat ze het dier misschien houdt omdat het te oud is om nog te verkopen? Niet gezond genoeg is om te verkopen? Hulde dat ze hem niet de handel in schopt, zo als velen een "weidemaatje" gratis aanbieden.

De zoektocht naar een geschikte stal kan lastig zijn, en een paard dat zich niet prettig voelt op een stal zal nog meer stress hebben dan een paar keer verhuizen.

Ik vind het niet kunnen betalen van dierenartskosten wel met haar standpunt te maken hebben. Tenminste, ik vind het dan nogal hypocriet om op te komen voor dierenwelzijn als je het zelf niet naleeft. Het diervriendelijkste in zo'n geval is inslapen. Als je geen geld hebt voor nodige dierenartskosten,maar je wilt ook niet verkopen (wat in het geval van een niet gezond paard alleen maar goed is inderdaad) dan moet je een diervriendelijke optie kiezen en dat is niet een paard door laten lopen die medische behandeling nodig heeft.