Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
YvonneV schreef:weet niet of dit filmpje hier al genoemd is maar fantastisch dat weerzien met Edward https://kwpn.tv/watch/8467?fbclid=IwAR2 ... XoJeIQrfC4
Riel schreef:Wat mij betreft is het tijd voor een gehele nieuwe vorm van topsport. Ik wil een paard zien dat zonder hoofdstel/bit al deze dressuuroefeningen laat zien op een correcte manier (juiste houding, gezond voor het paard). Dan is er volgens mij pas sprake van een correcte afgericht paard en volgens mij is dit mits, voldoende training (op een paardvriendelijke manier) prima mogelijk.
mavantos schreef:Riel schreef:Wat mij betreft is het tijd voor een gehele nieuwe vorm van topsport. Ik wil een paard zien dat zonder hoofdstel/bit al deze dressuuroefeningen laat zien op een correcte manier (juiste houding, gezond voor het paard). Dan is er volgens mij pas sprake van een correcte afgericht paard en volgens mij is dit mits, voldoende training (op een paardvriendelijke manier) prima mogelijk.
Net alsof je niet correct kan rijden met hoofdstel en bit... Lijkt mij een beetje kort door de bocht.
Ik neem aan dat al de mensen die hier commentaar hebben ook aanwezig zijn geweest tijdens de show in Den Bosch? Het publiek ging echt los tijdens de show, het bleef zeker niet bij een beetje applaus. Er werd ontzettend gejoeld, gefloten en geklapt. Dat ze dan nog zo blijven lopen vind ik echt bewonderenswaardig![]()
Vergelijk het maar met dit filmpje vanaf 00:55 van het KNHS Trainersseminar.
Dank je wel voor het delen.
Wat een verschil.. en dat vind ik echt!
Ben toch wel een liefhebber van Total U.S.
[ Video ]
Riel schreef:mavantos schreef:Helemaal mee eens! Maar dan verhoogt de moeilijkheidsgraad en zijn al die tirlantijntjes misschien niet meer nodig.Net alsof je niet correct kan rijden met hoofdstel en bit... Lijkt mij een beetje kort door de bocht.
Fennadev schreef:Mooi filmpje? Juist verschrikkelijk..
Ik denk vooral arm paard, bij elke pas die die zet een ruk in zijn mond. Als ik dat paard was, had ik de ruiter er allang afgegooid, maar helaas zijn paarden veel te braaf. En rond 1:30 dat paard probeert letterlijk zijn mond bij elke pas open te doen omdat het zeer doet, maar dat kan niet, want het zit dichtgesnoerd.
Rivendell schreef: