Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marie_Anne schreef:Op de Veluwe vindt toch ook massale afschot plaats ieder jaar. Volgens mij heb ik gelezen 5000 zwijnen vorig jaar en 4000 dit jaar. En dat zijn alleen nog maar de zwijnen... Zoals Karl66 zegt is dat de consequentie van beheren.
Maar zwijnen zijn niet zo knuffelbaar, dus daar worden geen rechtszaken voor aangespannen.
A3a1 schreef:Dat is het beleid op de Veluwe dat er een bepaald percentage wordt afgeschoten.
Maar het schijnt vrijwel onmogelijk te zijn het afgesproken percentage te halen...schieten terwijl er bezoekers rondlopen mag bv niet en ik geloof ook niet s nachts....tja....
Trouwens die Griekspoor die geen gezonde dieren op de Oostvaardersplassen wilde afschieten. is hierheen overgeplaatst....beetje gek.....
Maar zo leer je de SBBboswachters wel steeds beter "begrijpen"
Marie_Anne schreef:A3a1 schreef:Dat is het beleid op de Veluwe dat er een bepaald percentage wordt afgeschoten.
Maar het schijnt vrijwel onmogelijk te zijn het afgesproken percentage te halen...schieten terwijl er bezoekers rondlopen mag bv niet en ik geloof ook niet s nachts....tja....
Trouwens die Griekspoor die geen gezonde dieren op de Oostvaardersplassen wilde afschieten. is hierheen overgeplaatst....beetje gek.....
Maar zo leer je de SBBboswachters wel steeds beter "begrijpen"
Laat individueen nu eens buiten de discussie joh. Waarom die man er nu weer bijhalen? Ik vond dat erg om te zien in dat programma van Medialogic, bij zowel de boswachter als Frans Vera, bedreigingen en afgemaakt worden op internet. Blijkbaar mag je alles over die mensen zeggen.
Ik dacht eigenlijk dat op de Veluwe niet door mensen van SBB gejaagd wordt, maar door jagers van een wildbeheereenheid, klopt dat?
A3a1 schreef:Marie_Anne schreef:
Laat individueen nu eens buiten de discussie joh. Waarom die man er nu weer bijhalen? Ik vond dat erg om te zien in dat programma van Medialogic, bij zowel de boswachter als Frans Vera, bedreigingen en afgemaakt worden op internet. Blijkbaar mag je alles over die mensen zeggen.
Ik dacht eigenlijk dat op de Veluwe niet door mensen van SBB gejaagd wordt, maar door jagers van een wildbeheereenheid, klopt dat?
Ik haal zoveel individuen erbij als ik wil, of bepaal jij de discussie?
Maar die bedreigingen zijn te idioot voor woorden maar dat oa Cynthia en Annemieke ook doodsbedreigingen hebben gekregen, dat wordt niet verteld.
Ze worden neergezet als een stel nono's maar goed, misschien is het goed als 2 domme gansjes neer te worden gezet, wat je onderschat wordt je ondergang....
Maar het eenzijdige beeld wat neergezet is, is hemelstergend.
En alleen Vera met een zielig stemmetje laten blaten, maar niet zeggen dat ook de tegenpartij met de dood is bedreigd.
Dan wil je de braverd tegen de slechterikken zetten.
Dat veel ouderen demonstreren die dat nooit eerder hebben gedaan, gewoon rustige mensen, maar nee steeds degene met de grote bek laten zien.
Dat er grote wetenschappers het er niet mee eens zijn, zelfs de leraar van Vera zelf, wordt geen aandacht aan besteed.
Maar nee, de media polariseert en dat is kwalijk.
VanHuisUit schreef:wat een tumult om 7 veulens en één kalf. Als er straks weer honderden per bosjes neervallen is er geen mens van de beheerders die erom geeft.
Ik wil het niet goedpraten dat ze meegenomen worden maar eerlijk gezegd... ze vragen er wel om.
A3a1 schreef:Ik haal zoveel individuen erbij als ik wil, of bepaal jij de discussie?
Maar die bedreigingen zijn te idioot voor woorden maar dat oa Cynthia en Annemieke ook doodsbedreigingen hebben gekregen, dat wordt niet verteld.
Ze worden neergezet als een stel nono's maar goed, misschien is het goed als 2 domme gansjes neer te worden gezet, wat je onderschat wordt je ondergang....
Maar het eenzijdige beeld wat neergezet is, is hemelstergend.
En alleen Vera met een zielig stemmetje laten blaten, maar niet zeggen dat ook de tegenpartij met de dood is bedreigd.
Dan wil je de braverd tegen de slechterikken zetten.
Dat veel ouderen demonstreren die dat nooit eerder hebben gedaan, gewoon rustige mensen, maar nee steeds degene met de grote bek laten zien.
Dat er grote wetenschappers het er niet mee eens zijn, zelfs de leraar van Vera zelf, wordt geen aandacht aan besteed.
Maar nee, de media polariseert en dat is kwalijk.
Niello schreef:Die diefstal is vooralsnog niet bewezen hoor.
Janneke2 schreef:Niello schreef:Die diefstal is vooralsnog niet bewezen hoor.
...hangt er vanaf wanneer jij precies iets bewezen acht.
Iemand haalt een veulen weg uit een kudde: dat is stropen/diefstal.
En tja, als het dier niet van mama leert dat-ie uit moet kijken met die sloot, kan het dier verdrinken. Heel naar, maar wel de natuur. (Ook moeder zijn moet je leren als merrie zijnde.)
A3a1 schreef:Dat is het beleid op de Veluwe dat er een bepaald percentage wordt afgeschoten.
Karl66 schreef:Tuurlijk, SBB heeft een filmpje gemaakt om de actievoerders in een slecht daglicht te plaatsen. Het complotdenken viert weer hoogtij.