Straks is het nergens, zitten ze lekker te vangen voor al die extra entingen die nu snel door half Nederland gedaan worden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hilary schreef:Wat ik vooral bijzonder vind is het verschil met andere dierziekten. Bij varkenspest, vogelgriep, MKZ en BSE was binnen de kortste keren bekend welke bedrijven getroffen waren en daar werden ook maatregelen rondom genomen (vervoersverbod etc). En nu wordt er geroeptoeterd dat “het heerst”, maar locaties...?
Nies_ schreef:Ja ach het komt elk jaar voor, zo bijzonder is dat niet. Ik zou het haast stemmingmakerij en fake news willen noemen.
NatasjavE schreef:Grappig, zodra het om een ziekte waar niet tegen geeent kan worden dan vermoed men op bokt dat stallen het geheim willen houden dat de ziekte op een stal is.
En nu kan er wel tegen geënt worden en nu is het er volgens bokt niet. Nu is het de DA’s om zoveel mogenlijk paarden enten te doen.
Geloof me,..dat zouden ze wel via de sectorraard spelen als ze meer willen enten.
__rosalie__ schreef:Helaas heeft mijn pony het zeer waarschijnlijk wel, hij staat nu een week met hoge koorts 40,5 gemiddeld, eet heel erg weinig, is futloos, en moeite met ademen. Hij is echt een hoopje ellende en al heel veel kilo’s kwijt. Sinds gisteren stroomt het snot uit zn neus. Tweede pony heeft het ook, veel hoesten en koorts, wel minder heftig. Stal is op slot en alles wordt dubbel gedesinfecteerd, voetenbadje voor erf etc. Omg. Gooi
__rosalie__ schreef:Helaas heeft mijn pony het zeer waarschijnlijk wel, hij staat nu een week met hoge koorts 40,5 gemiddeld, eet heel erg weinig, is futloos, en moeite met ademen. Hij is echt een hoopje ellende en al heel veel kilo’s kwijt. Sinds gisteren stroomt het snot uit zn neus. Tweede pony heeft het ook, veel hoesten en koorts, wel minder heftig. Stal is op slot en alles wordt dubbel gedesinfecteerd, voetenbadje voor erf etc. Omg. Gooi
Popstra schreef:Hilary schreef:Sterkte Rosalie! Is er ook een swab afgenomen om te bevestigen (of ontkrachten) dat het om influenza gaat?
Swab heeft alleen zin bij een bacteriële infectie.
Popstra schreef:Mensen kunnen hier wel stoer roepen dat het wel mee valt en wij ook wel eens een griepje krijgen maar geloof me, je wil echt niet dat je paard Zo ziek word. En ja besmetting gaat razendsnel.
Voorzorgsmaatregelen zijn niet overbodig. Voorkomen is beter dan genezen.
en dan dat achterdochtige gedoe dat het fake nieuws is en alleen maar om de kas van de DA te spekken. Doe ff normaal!!
Popstra schreef:Mensen kunnen hier wel stoer roepen dat het wel mee valt en wij ook wel eens een griepje krijgen maar geloof me, je wil echt niet dat je paard Zo ziek word. En ja besmetting gaat razendsnel.
Voorzorgsmaatregelen zijn niet overbodig. Voorkomen is beter dan genezen.
en dan dat achterdochtige gedoe dat het fake nieuws is en alleen maar om de kas van de DA te spekken. Doe ff normaal!!!