Rien van der Schaft stopt als dressuurbondscoach

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:58

Janine1990 schreef:
knollentuin schreef:
En heb je Anne wel s op een paard zien zitten? Sorry maar ik vind t vreselijk....
https://youtu.be/AqiYf7xHsM4 heb t in real mogen bekijken en zat met m'n mond open. Wat een gehark

Uhh... wat zegt haar rijden over haar les geven?
De beste stuurlui staan toch altijd aan wal?

En wat doet mijn mening over haar rijden er toe op het moment dat ik aangeef dat Carl bij haar traint?

Zou best eens bij haar willen trainen, misschien kan ze me nog wat leren over omgaan met mijn lengte te paard.

Toeteretoet, lange tenen zeg, ik zeg alleen dat ik deze mevrouw niet mooi vind rijden, mag ik toch zeggen? Ik zeg niks wat jij ervan vind ofzo.
Ik heb haar vaker zien rijden en Carl z'n rijden lijkt er compleet niet op, dat is het enige wat ik wilde zeggen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:26

knollentuin schreef:
Toeteretoet, lange tenen zeg, ik zeg alleen dat ik deze mevrouw niet mooi vind rijden, mag ik toch zeggen? Ik zeg niks wat jij ervan vind ofzo.
Ik heb haar vaker zien rijden en Carl z'n rijden lijkt er compleet niet op, dat is het enige wat ik wilde zeggen.

Jij vraagt mij of ik haar wel eens heb zien rijden. Vraag me oprecht af wat dat er toe doet in het kader van mijn opmerking/constatering. En nu heb ik lange tenen??? Uhh... %)

Ik vind Jill Huijbregts ook niet rijden als Anky, maar ze lest toch echt bij Anky. En dat kan je van heel veel mensen zeggen. Dat iemand ergens traint, betekent niet dat diegene ook zoals die persoon gaat rijden.

Heleennn

Re: Rien van der Schaft stopt als dressuurbondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:31

Idd Janine, ik rijd ook heel anders als mijn instructrice. Maar zij geeft dan ook les op een manier die past bij de combi die bij haar komt trainen. En dat is nu eenmaal bij ons niet zoals zij zelf haar paarden traint, dat wil idd niet zeggen dat zij niet vanuit een andere invalshoek kan gaan lesgeven aan mij. Het is niet de bedoeling om van elke lesklant een kopie van jezelf te maken denk ik dan, maar om die specifieke combinatie vooruit te helpen. Het ene heeft dus niet perse iets met het andere te maken, inderdaad.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:45

Heleennn schreef:
Idd Janine, ik rijd ook heel anders als mijn instructrice. Maar zij geeft dan ook les op een manier die past bij de combi die bij haar komt trainen. En dat is nu eenmaal bij ons niet zoals zij zelf haar paarden traint, dat wil idd niet zeggen dat zij niet vanuit een andere invalshoek kan gaan lesgeven aan mij. Het is niet de bedoeling om van elke lesklant een kopie van jezelf te maken denk ik dan, maar om die specifieke combinatie vooruit te helpen. Het ene heeft dus niet perse iets met het andere te maken, inderdaad.

Als vervolg op de OT discussie over van Olst.
Ik heb net vernomen dat Rien van der Schaft de komende maanden tijd heeft
[VN] Rien van der Schaft stopt als dressuurbondscoach

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:46

BMHP schreef:
Heleennn schreef:

Als vervolg op de OT discussie over van Olst.
Ik heb net vernomen dat Rien van der Schaft de komende maanden tijd heeft
[VN] Rien van der Schaft stopt als dressuurbondscoach

?? Ik zie de relevantie naar mijn post niet

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:02

Toch zie je vroeg of laat wel dingen terug als leerlingen lang genoeg bij iemand blijven lessen. Ik vrees ook voor Jill haar houding en zit trouwens. Want zo heel lang lest ze er nog niet, maar zie haar nu al wel in de stap met haar benen helemaal afgestoken zitten wat ik typisch de manier van Anky en haar leerlingen vind.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:10

Heleennn schreef:
?? Ik zie de relevantie naar mijn post niet

als reactie op het hele stuk waar de discussie over Hester, van Olst tot jouw opmerking over gaat.
Ik denk dat ik jouw quote omdat ik het eens ben over wat jij zegt; dat de wijze van lesgeven moet passen bij de combi. En dat stijl rijden en stijllesgeven niet hetzelfde zijn.
hoop dat dit het duidelijke maakt hoe ik het terug naar van der Schaft wilde buigen.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:17

Elisa2 schreef:
Ik was op het NK dressuur, heb ook een heleboel fijne combinaties zien rondsturen. Alleen de beloning voor bepaalde combinaties kon ik niet begrijpen. Maar niet alles wat er rondrijdt, is slecht of dieronvriendelijk qua rijderij.

Ik was er ook, ik was vrijwilliger dus ben iedere dag aanwezig geweest en heb ook de trainingen in de binnenbak etc gezien. Ik heb ook een aantal ruiters gezien waar ik echt heel blij van werd om er naar te mogen kijken :D

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:21

Miefje schreef:
Elisa2 schreef:
Ik was op het NK dressuur, heb ook een heleboel fijne combinaties zien rondsturen. Alleen de beloning voor bepaalde combinaties kon ik niet begrijpen. Maar niet alles wat er rondrijdt, is slecht of dieronvriendelijk qua rijderij.

Ik was er ook, ik was vrijwilliger dus ben iedere dag aanwezig geweest en heb ook de trainingen in de binnenbak etc gezien. Ik heb ook een aantal ruiters gezien waar ik echt heel blij van werd om er naar te mogen kijken :D

Ik ben oprecht blij dat te lezen. Soms zie ik het misschien te somber in.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:33

Miefje, van mij zou je de betreffende combinaties best bij naam mogen noemen ;)

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:42

Ik ben niet zo goed met namen koppelen aan hoofden :Y) maar Patrick vd Meer heb ik met een trainingspaard (?) bezig gezien wat ik er fijn uit vond zien, Tommie van Puijenbroek-Visser, Danielle Heijkoop, Stephanie de Frel, Marijke van Giesen... niet allemaal hele bekende ruiters, wel allemaal grand prix, maar werd er persoonlijk wel blij van.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:36

Miefje schreef:
Ik ben niet zo goed met namen koppelen aan hoofden :Y) maar Patrick vd Meer heb ik met een trainingspaard (?) bezig gezien wat ik er fijn uit vond zien, Tommie van Puijenbroek-Visser, Danielle Heijkoop, Stephanie de Frel, Marijke van Giesen... niet allemaal hele bekende ruiters, wel allemaal grand prix, maar werd er persoonlijk wel blij van.

Vorige week toevallig een clinc bijgewoond van Patrick van der Meer.
Niets geen trek- of plukwerk. Gewoon vooral basis: op eigen benen, actie/reactie, duidelijke hulpen, vooral recht zitten, niet trekken maar vooral loslaten...…. eerst basis goed en dan pas boek je resultaat op subtopniveau.

Ook al eens met Adelinde meegemaakt: precies hetzelfde als Patrick. ;) Terwijl zij toch ook bekend staat om haar spierballen...…… niets van teruggezien/gehoord tijdens de les/clinic. :D

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:51

Electra63 schreef:
Miefje schreef:

Niets geen trek- of plukwerk. Gewoon vooral basis: op eigen benen, actie/reactie, duidelijke hulpen, vooral recht zitten, niet trekken maar vooral loslaten...…. eerst basis goed en dan pas boek je resultaat op subtopniveau.

Ook al eens met Adelinde meegemaakt: precies hetzelfde als Patrick. ;) Terwijl zij toch ook bekend staat om haar spierballen...…… niets van teruggezien/gehoord tijdens de les/clinic. :D

Wat wil je hier precies mee zeggen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:11

Ik weet dat Adelinde bokst en trampoline springt - maar spierballen??

(Ik ken wel het roddelverhaal van topruiter X die elke dag in de sportschool de armspieren trainde...)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:37

De beste instructeurs zijn naar mijn idee juist vaak niet de meest talentvolle ruiters.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:43

Electra63 schreef:
Miefje schreef:

Wat wil je hier precies mee zeggen?

Het was een vervolg op de reactie dat op het NK sommige (bekende) ruiters gewoon fijn rondsturen, alsof dat een uitzondering is. Er worden in dit topic en andere topics ruiters met de grond gelijk gemaakt.

Sommige meningen hier zijn niet gebaseerd op eigen waarnemingen/ervaringen. Sommige (bekende) ruiters worden hier afgemaakt door amateurs die zelf nog niet een M-proef doorkomen. ;)

Ik ben ook fan van Rien, mijn dochter stond op een wachtlijst voor een clinic, maar hier wordt hij door sommigen bijna heilig verklaard en wordt gesuggereerd, dat bepaalde ruiters (en trainers) het werken van Rien onmogelijk maakten. Ik denk, dat Rien zich heeft vergist in de invloed en taken van een bondscoach. Dat had hij kunnen weten...……. met zijn ervaring.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:46

Wat betreft die denigrerende opmerking over ‘amateurs die nog geen M proef doorkomen’: Dus alleen a kader ruiters mogen een mening hebben over a kader ruiters?
Vind ik zo’n dooddoener.

Ik kan zelf niet zingen, dus mag niet een mening hebben over muziek. Ik kan niet tekenen, dus mag geen mening hebben over kunst.

Nou ja; ieder zijn mening. :D
Laatst bijgewerkt door Lante op 27-08-18 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:48

Janneke2 schreef:

(Ik ken wel het roddelverhaal van topruiter X die elke dag in de sportschool de armspieren trainde...)

Sorry, ik kan met mijn telefoon niet meerdere quotes doen ;)

Dat van Adelinde zijn niet mijn woorden. ;)
Maar ik heb zelden op Bokt iets positiefs gelezen over Adelinde.
Zij wordt toch de kampioene trek- en sleur genoemd en haar spierballen worden vaak genoemd.

Niet mijn mening; ik heb anders ervaren. :D

Careri18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:49

Electra als jij werkelijk denkt dat er op een clinic gelijk de op de thuismethode getraind wordt dan ben je oprecht een beetje naief. Nu heeft Patrick een enorme klassieke achtergrond, die traint sinds enkele jaren bij HP maar heeft zijn klassieke achtergrond absoluut niet vergeten. En Adelinde is een van de ruiters die wel de boodschap van harmonie heeft begrepen de afgelopen jaren, die is daar erg mee aan de slag gegaan en ook zij heeft voor ze bij Sjef trainde bij Hamminga getraind. Ook niet echt LDR.

Er zijn echt wel fijne ruiters, maar het team wat nu is samengesteld valt daar niet onder. En dat is gebaseerd op jarenlange waarneming.

Rien heeft vanuit de KNHS de opdracht gekregen om meer harmonie en paardvriendelijk rijden verkrijgen binnen de topsport, maar vervolgens totaal geen back up gekregen van de KNHS. Hij is gebruikt om de publieke opinie een beetje mak en braaf te houden. Ik zou als ik in zijn schoenen stond er ook voor bedanken.

Als de KNHS werkelijk harmonie en paardenwelzijn wil dan zullen ze de bondscoach daar in moeten steunen. Deden ze destijds met Sjef ook........
Laatst bijgewerkt door Careri18 op 27-08-18 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:50

Miefje schreef:

En ik zag dan toevallig een bericht op fb voorbij komen van een ruiter die bij 1 van bovenstaande namen had gelest en dagen later nog steeds spierpijn in zijn handen had. En niemand die daar vraagtekens bij plaatste...

Careri18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:51

Die amateurs die nog geen M proef doorkomen willen echter wel heel graag een rolmodel waar ze naar kunnen kijken. Die is er nu niet, dat kon je wel zien aan de leegte van de tribune....

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:53

Electra63 schreef:
Janneke2 schreef:

Sorry, ik kan met mijn telefoon niet meerdere quotes doen ;)

Dat van Adelinde zijn niet mijn woorden. ;)
Maar ik heb zelden op Bokt iets positiefs gelezen over Adelinde.
Zij wordt toch de kampioene trek- en sleur genoemd en haar spierballen worden vaak genoemd.

Niet mijn mening; ik heb anders ervaren. :D

Sorry maar we leven in een tijd met internet waar we foto’s en filmpjes kunnen delen via social media.
Door hoeven we het toch niet eerst zelf voor te ervaren.
Zelfs mijn partner die nog nooit op een paard heeft gereden ziet dat het er niet harmonieus uitzien..

Careri18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:57

Anoeska27 schreef:
En ik zag dan toevallig een bericht op fb voorbij komen van een ruiter die bij 1 van bovenstaande namen had gelest en dagen later nog steeds spierpijn in zijn handen had. En niemand die daar vraagtekens bij plaatste...

Heb je het ook wel over iemand die graag iedereen uit de tent lokt voor een discussie. Meeste mensen weten dat en reageren er bewust niet op. Al zal ie er niet minder om trekken :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:01

Careri18 schreef:
Electra als jij werkelijk denkt dat er op een clinic gelijk de op de thuismethode getraind wordt dan ben je oprecht een beetje naief. Nu heeft Patrick een enorme klassieke achtergrond, die traint sinds enkele jaren bij HP maar heeft zijn klassieke achtergrond absoluut niet vergeten. En Adelinde is een van de ruiters die wel de boodschap van harmonie heeft begrepen de afgelopen jaren, die is daar erg mee aan de slag gegaan en ook zei heeft voor ze bij Sjef trainde bij Hamminga getraind. Ook niet echt LDR.

Er zijn echt wel fijne ruiters, maar het team wat nu is samengesteld valt daar niet onder. En dat is gebaseerd op jarenlange waarneming.

Rien heeft vanuit de KNHS de opdracht gekregen om meer harmonie en paardvriendelijk rijden verkrijgen binnen de topsport, maar vervolgens totaal geen back up gekregen van de KNHS. Hij is gebruikt om de publieke opinie een beetje mak en braaf te houden. Ik zou als ik in zijn schoenen stond er ook voor bedanken.

Als de KNHS werkelijk harmonie en paardenwelzijn wil dan zullen ze de bondscoach daar in moeten steunen. Deden ze destijds met Sjef ook........

Jij kent mij niet, ik ben zeker niet naief...……. ik ken misschien wel veel ruiters die bij Patrick lessen.
Iets van dezelfde regio :)*

Maar ik vind dit soort topics vooral "laten we even vertellen hoe slecht onze A-kaderruiters zijn, hoe slecht Nederland presteert en vooral hoe goed wij (bokkers) het allemaal wel weten".

Sommige bokkers kan ik echt waarderen om hun mening, maar het gros doet gewoon lekker negatief mee...…… het is net internet, lang leve de negativiteit. :+

Ik ben niet thuis, sorry dus ik ben weer weg :wave:

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:15

Careri18 schreef:
Anoeska27 schreef:

Heb je het ook wel over iemand die graag iedereen uit de tent lokt voor een discussie. Meeste mensen weten dat en reageren er bewust niet op. Al zal ie er niet minder om trekken :+

Ik bedoel diegene die eerst foto's plaatste van levensgevaarlijke acties van zijn hengst en hem nu probeert af te schilderen als een schatje waar je prima mee kan dekken :D Ik ken hem overigens alleen van de keren dat ik daar heb gejureerd en heb hem nog nooit zelf zien rijden.