[BLOG] Mongol Derby 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:43

Wat ligt Devan al ver voor op de rest :oo

Anoniem

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:55

Die heeft een duidelijk doel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:12

Rebecca schreef:
Die heeft een duidelijk doel

Een doel, de ervaring en misschien ook de beste paarden.

Voor de mongolen is het een grote eer als een derby winnaar op zijn paard heeft gereden. En devan heeft natuurlijk de beste kansen op papier.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:17

Begon zij haar 2e derby niet ook zo fanatiek en viel toen uit? Alles is dus nog mogelijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:25

Misschien een hele brutale vraag aan de ruiters die zich ook hier gemeld hebben, maar hebben jullie het volledige bedrag gespaard of ook deels gesponsort gekregen? Als sommige meerdere keren deelnemen vraag ik mij gewoon af hoe ze aan dat enorme bedrag komen :+

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:32

Ik heb het inderdaad volledig zelf betaald als twintiger. Had gehoopt een deel gesponsord te krijgen (toen ook na jaren teruggekomen op bokt om tips hierover te krijgen), maar dat is niet gelukt. Ik heb mijn appartement in Amsterdam destijds een halfjaar verhuurd en ben zelf bij vrienden van mijn ouders in Drenthe gaan wonen in een vakantiehuisje, daarna nog een aantal maanden intern in Engeland gezeten om te trainen. Verder aangevuld met spaargeld. Maar ik geloof dat het inschrijfgeld in de jaren wel iets omhoog is gegaan.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 08:34

Ik heb het ook gespaard. Overigens ben je er natuurlijk nog niet met het inschrijfgeld alleen. Vlucht, hotel, verzekeringen, materiaal.. Mee doen aan de Derby kost je zeker 15.000-16.000euro.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:35

Ik heb de indruk dat er nu een stuk meer getwitterd wordt dan de andere jaren, leuk!

"Not all horses are created equal. HW & RB swear they have the slowest horses in Mongolia. Don’t worry guys - plenty of time to catch up #mongolderby2018"
Lijkt mij zo vermoeiend, een paard treffen die geen haast heeft het volgende station te bereiken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:36

Ik kan alleen maar steeds één ruiter volgen. Wat doe ik verkeerd? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:38

Dat probleem heb ik op m'n telefoon ook, laptop werkt beter :j

Wat een bedrag zeg! Ik zou zooooo graag mee doen! Wie weet toch iets om gewoon een spaarrekening voor te openen. Ik ben pas 31 dus over 20 jaar moet ik wel genoeg geld hebben :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:39

Dan zou dat het zijn inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:41

Twitter is bezaaid dit jaar :)) , wie weet word dat straks minder ..

Ik heb geen laptop alleen maar telefoon , roeien met de riemen die ik heb

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 08:56

Dit jaar wordt de Twitter gedaan door iemand anders, namelijk Roísín. :) Katy Willings is zelf in het veld en dus niet op het hoofdkantoor. Roísín is ook heel erg grappig. Finishte in mijn jaar (2014) ook de Derby en heeft speciaal hiervoor leren paardrijden. Ik vind het ook erg leuk dat er flink wat foto's zijn eerlijk gezegd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:00

Op m'n laptop worden de tweets naast de tracker geplaatst, das echt heel tof :DAfbeelding

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:01

De stipjes zijn altijd leuk, maar mij te traag en te afleidend op het werk.

Als ik tussendoor op mijn pc wacht (niet supersnel icm zware programma's), lees ik de twitter bij, voor mij geeft dat ook een beter beeld dan de stipjes.

Maar ik moet echt nog even zorgen dat ik de callsigns leer... Op dit moment geen idee wat over wie gaat.

Heeft iemand zo de callsigns van de nederlandse deelnemers bij de hand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:02

Is dat niet eerste letter van de voornaam en achternaam?

MJR_Tjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:14

Heerlijk! ik volg het nu een aantal jaar en kan echt genieten van de verhalen.
Boek van Frederique ligt ook hier al een aantal jaar op de plank :))

Stiekem kriebelt het bij mij ook wel een beetje. Hm, misschien als ik ooit genoeg lef en geld heb haha..

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:19

mirriezz schreef:
De stipjes zijn altijd leuk, maar mij te traag en te afleidend op het werk.

Als ik tussendoor op mijn pc wacht (niet supersnel icm zware programma's), lees ik de twitter bij, voor mij geeft dat ook een beter beeld dan de stipjes.

Maar ik moet echt nog even zorgen dat ik de callsigns leer... Op dit moment geen idee wat over wie gaat.

Heeft iemand zo de callsigns van de nederlandse deelnemers bij de hand?

HW en RB! Ik vergeet ze ook steeds :=

Ik ga die twitternotificaties maar weer uitzetten want mijn telefoon gaat om de 3 minuten af :)) wel superleuk om het zo fanatiek te volgen! Eerdere jaren volgde ik het alleen via hier.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:21

Jammer dat Facebook niet net zo fanatiek wordt bijgehouden... Bij mij staan de stipjes nog steeds aan de start?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:37

FCSA schreef:
Leuk om te horen!
Ik had 'm misschien wat dikker moeten maken ;)

Deel 2 <<)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:45

Niwla schreef:
FCSA schreef:
Leuk om te horen!

Deel 2 <<)

Ik ben voor :))

Chris komt er van jou ook nog n boek? O:)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:45

Niwla schreef:
FCSA schreef:
Leuk om te horen!

Deel 2 <<)

The untold stories <<)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:50

Ze zitten nog allemaal erg dicht bij elkaar, waardoor het lijkt dat er nog weinig gebeurd. . Devan ligt voorop met al een flinke voorsprong. Ik heb ook de tweets erbij. Leuk!
Kostbaar mee doen, en knap dat jullie (Chris en Frederique) zo jong als jullie waren al het geld bij elkaar kregen gesprokkeld. Ik vind het vooral erg leuk om te volgen. Dit is niets voor mij want ik vind die paarden helemaal niet zo gemakkelijk. En mijn richtingsgevoel is 0,0 en ondanks kompas etc zou ik dat toch erg moeilijk vinden om de weg te vinden. Ik vind het leuk en wens alle starters een behouden aankomst!

Het boek was erg leuk en spannend en goed geschreven. Mooi mens Frederique ben je!. Het heeft me enorm verbaasd de enorme wil om te winnen en hoe ver Frederique daarvoor wilde gaan. Ik zelf ben absoluut niet competitief ingesteld, dus altijd heel leerzaam om zo een ander karakter beschrijving uit het boek te lezen.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 09:54

Even in t algemeen: Ik ben ook gewoon aan het werk en voel een enorme verplichting om hier te reageren.. Vraag vooral door: ik antwoord rond een uur of 13.00 alles tegelijk. :) Ergens tussen 16.00 en 21.00 plaats ik dagelijks een mega update. Ondertussen ben ik hier met post-its aantekeningen aan t maken voor het verslagje van vanavond. Op de FB pagina in mijn onderschrift (2e link) plaats ik overigens ongeveer 2x per dag een update, specifiek over Hinke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:01

Die pagina heb ik inderdaad geliked!

Ik heb het geluk dat ik op kantoor werk, dus heb de tracker incl tweets open staan in een extra venster :D
Die dude die zn tracker vergeten is vind ik wel echt hilarisch _O-