Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:00

SavannahNx schreef:
@JustMe
Dus jij wilt rijden op een paard vergelijken met seks hebben met een paard?!

In zekere mate wel. In die zin dat het beide gebruiken van een dier is voor je eigen genot.
Nogmaals ik keur het niet goed. Maar vraag me dus juist af wat het verschil is dat paardrijden wel kan en niet gestoord is en dit wel. Ik wil dus dit grdrag niet goed praten maar vraag me wel af waarom dan paardrijden wel wordt goed gepraat.
Ik ga zo nog even allee reacties lezen of daar een onderbouwd antwoord te vinden is, heb net gegeten en er zijn 3 pagina's bij.
Maar als ik hier ga zeggen dat iedereen die paardrijdt gestoordt is krijg ik heel bokt over me heen. Terwijl ik veelal dezelfde argumenten zou kunnen gebruiken die er gegeven worden tegen seks hebben met een paard...

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:02

DezeNaam schreef:
Arabier schreef:
Dus jij vind 2 mensen die sex hebben hetzelfde als een man die een paard verkracht?

En wat is dan het verschil tussen deze man en een dierenarts die zijn arm in het paard steekt? Misschien is het ook een idee om daar dan mee te stoppen?

Overigens geloof ik maar al te goed dat er WEL paarden zijn die hier last van kunnen hebben, net zoals er paarden zijn die het niet leuk vinden om opgevoeld te worden. Maar hé, een hele arm in je paard steken is wel gewoon normaal voor de meeste mensen als het om iets medisch gaat. Je moet maar eens zeggen dat je dat voor de fun doet, dan is het direct arm paard!

Denk dat iedereen wel kan zeggen dat het apart is dat iemand seksueel aangetrokken is tot een dier. Maar alsnog weet een paard het verschil niet tussen een dierenartsbezoek en deze man met seksuele gevoelens. Dus misschien is het dan ook wel eens het moment om naar onszelf te kijken, hoe wij met dieren omgaan. :j

Want paardrijden is altijd een 'traditie' geweest. En vaak stellen mensen zich geen vragen meer bij zulke dingen want 'we hebben het altijd al zo gedaan'. Maar het kan zeker geen kwaad om je eens af te vragen of paardrijden an sich wel zo diervriendelijk is.

Dat de dierenarts er niks seksueel mee bedoelt en het paard probeert te helpen!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:05

Qimm schreef:
Er zijn ook paarden genoeg die psychisch en/of lichamelijk last hebben van rijden, kijk maar hoe veel probleempaarden er zijn. En dat lossen we op met bijvoorbeeld de juiste trainer.

Is dat werkelijk minder erg voor het paard?

Dit inderdaad. Ik ben er eerder van overtuigd dat het grootste deel van de paarden geen goede behandeling krijgt. Sportpaarden die maar moeten presteren zodat mensen zich goed kunnen voelen, om geld te verdienen, manege paarden die uitgebuit worden,... Hoe het paard zich voelt maakt voor veel mensen niet uit. Ik zeg niet dat dit overal zo is, maar dat is mijn algemene indruk wel. Alleszins toch zeker wanneer er geld en/of prijzen in het spel zijn.
Net zo goed als mensen die eigenlijk geen verstand van paarden hebben gewoon paarden mogen houden.

Maar HET meest mentaal en lichamelijk belastende wat een paard kan overkomen moet het gene wat deze man gedaan heeft wel zijn ja, echtwaar...

@Arabier; en mijn punt is dus dat het paard het VERSCHIL tussen deze twee handelingen niet kent. Paard zal niet staan denken dat de dierenarts lekker met zijn arm erin zit om het te helpen...

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:14

Sheran schreef:
lovecappie schreef:

Nee, dat vind ik omdat dat een medisch doeleind heeft. Ook al ben ik er geen voorstander van, insimineren is wel voortplanten. Alles behalve natuurlijk, en daarom zou ik daar zelf nooit voor kiezen. Maar ik begrijp in sommige situaties wel waarom mensen er voor zouden kiezen, en vooral als het een medische achtergrond is.

Wat ik me dan dus afvraag is of het paard het verschil merkt tussen iets medisch en iets seksueels. Hoe denk jij daarover? Of bedoel je misschien dat voortplanten is iets dat 'moet' en dat dan dus meer middelen geheiligd worden?

Nee natuurlijk merkt een paard daar geen verschil tussen, en daarom vind ik dat wij als mensen met een gezond verstand ze daarvoor moeten beschermen. Deze man wist dat zelf ook dondersgoed. Het gaat mij nogmaals om de gedachtegang van de mens waarom zij een handeling uit voeren. Een arm om medische rede naar binnen brengen vind ik daarom acceptabel, en een penis omdat je het dier als lust object ziet absoluut niet. Een paard heeft geen enkele kennis van eigenwaarde. Het zijn slimme dieren maar niet op dit gebied, zo zijn zij simpelweg niet ontwikkeld. Ze hebben ook niet het instict om er perse een afkeer reactie op te geven omdat het natuurlijke gedrag van een dier vrijwel nooit (natuurlijk enkele uitzonderingen) op een ander diersoort zou springen omzichzelf voort te planten. De intensie van deze man is natuurlijk ook niet geweest om zich voort te planten, maar puur om genot. En daar trek ik de grens, want het paard beseft dat niet. Dat maakt het voor mij verkrachting. Voor mij is het vergelijkbaar met iemand drogeren in een club, diegene is er niet (meer) met zijn volle verstand bij, net zoals een paard dat verstand niet heeft.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:16

DezeNaam schreef:
Qimm schreef:

Maar HET meest mentaal en lichamelijk belastende wat een paard kan overkomen moet het gene wat deze man gedaan heeft wel zijn ja, echtwaar...

Is dat zo? Waar zou een mens meer onder lijden; 1x of misschien meerdere malen sexueel misbruikt worden. Maar verder in vrijheid leven? Of je hele leven opgesloten zitten in een slaap kamer. Of misschien een klein huis met tuin. Alleen werken voor het genot van een ander, wanneer die ander het wil. Enkel contact met een beperkt aantal mensen die je niet zelf uit kiest.
Want dat is toch eigenlijk wat we met onze paarden doen?
En er is nog steeds niemand die met echt goede argumenten komt waarom dat dan wel goed te praten is...
Eigenlijk vind ik dat best hypocriet, maar dat mag ik niet zeggen want dan ben ik gestoord want ik ben anders dan de standaard, dan dat wat we ooit bedacht hebben goed te vinden..

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:18

lovecappie schreef:
Nee natuurlijk merkt een paard daar geen verschil tussen, en daarom vind ik dat wij als mensen met een gezond verstand ze daarvoor moeten beschermen. Deze man wist dat zelf ook dondersgoed. Het gaat mij nogmaals om de gedachtegang van de mens waarom zij een handeling uit voeren. Een arm om medische rede naar binnen brengen vind ik daarom acceptabel, en een penis omdat je het dier als lust object ziet absoluut niet. Een paard heeft geen enkele kennis van eigenwaarde. Het zijn slimme dieren maar niet op dit gebied, zo zijn zij simpelweg niet ontwikkeld. Ze hebben ook niet het instict om er perse een afkeer reactie op te geven omdat het natuurlijke gedrag van een dier vrijwel nooit (natuurlijk enkele uitzonderingen) op een ander diersoort zou springen omzichzelf voort te planten. De intensie van deze man is natuurlijk ook niet geweest om zich voort te planten, maar puur om genot. En daar trek ik de grens, want het paard beseft dat niet. Dat maakt het voor mij verkrachting. Voor mij is het vergelijkbaar met iemand drogeren in een club, diegene is er niet (meer) met zijn volle verstand bij, net zoals een paard dat verstand niet heeft.

Ik ben wel benieuwd wat dan jouw intentie is als je op je paard stapt. Is dat niet uiteindelijk ook enkel genot? Heeft hij dan ineens wel het volle verstand om dat wel of niet toe te staan? Een paard zou ook niet op een ander dier springen om zich te verplaatsen...
Laatst bijgewerkt door JustMe8484 op 28-07-18 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:20

Mensen zijn geen paarden.

Een paard is niet bewust van intenties. Dus waarom er een penetratie van enig soort is ervaart het paard geen verschil (behalve dan dat een arm van een mens wat duidelijker voelbaar is dan een penis van een mens)

Beide zouden dus ongeveer even schadelijk zijn voor een paard

Arabier

Re: Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:22

Nee: Het paard kan er misschien niets gemerkt van hebben: Ok.
Boeit niet, die man is nogsteeds compleet gestoord in zijn hoofd, enge mensen hier in dit topic, krijg ik echt haatgevoelens van.. brrrrr

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:26

Hoezo ben oa ik eng dan?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:28

Rationeel denken is griezelig hè

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:28

JustMe8484; wat zijn dat nu voor vreemde vergelijkingen?
Mensen en dieren verwerken trauma's niet op dezelfde manier. Een paard gaat niet terugdenken en paniekaanvallen hebben in zijn stal van 'oh, wat is me toen overkomen...'. Dieren kunnen wel als ze in dezelfde situatie terug gebracht worden paniekerig reageren, dan kan je wel zeggen dat je dier een trauma heeft opgelopen (of een slechte ervaring).

Trouwens vind ik het niet netjes om te vergelijken wie het meeste lijdt. Iemand die 1x seksueel misbruikt is heeft een trauma, hoe dan ook. Ga jij dan even afkomen 'mijn trauma is erger want *ditdat*'? Een trauma is een trauma, maakt niet uit hoeveel 'erger' andere mensen het kunnen hebben. Iedereen verwerkt trauma's anders, iedereen uit zijn trauma's anders, iedereen zijn hersenen zijn anders samengesteld. Sommige mensen geraken er sneller over, kunnen tegen meer, anderen niet. Wat het meest traumatisch zou zijn valt ook niet op te antwoorden dus, het is geen vaste wetenschap.

Overigens was mijn laatste alinea sarcastisch, volgens mij had je dat niet door. En ik had niet door dat jij het serieus opvatte. Maar ik ga mijn reactie gewoon laten staan aangezien ik het absoluut niet vind kunnen dat je verkrachting, menselijke trauma's met dit vergelijkt in de context van 'wat zou je liever hebben'.
Er is hier geen 'liever hebben', het gaat erom hoe je met je medemens en dieren omgaat.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:36

JustMe8484 schreef:
Ik ben wel benieuwd wat dan jouw intentie is als je op je paard stapt. Is dat niet uiteindelijk ook enkel genot? Heeft hij dan ineens wel het volle verstand om dat wel of niet toe te staan?

Ik wist dat dit ging komen. Aller eerst vind ik dit alweer niet bepaald vergelijkbaar, aangezien ik niet snap waarom we situaties als rijden op een paard met seksuele handelingen vergelijken, en dan ook nog seksueel misbruik. Daarom vind ik de vraag niet reeël en toepasselijk bij het onderwerp, zo kan ik nog 100 situaties bedenken waarin dieren of zelfs mensen een gedwongen worden bepaalde handelingen te verrichten, maar het gaat hier om SEKSUELE handelingen.

Ik snap ergens wel waar je vraag vandaan komt. Ik zal je vertellen dat ik mijn paard zo vrij en natuurlijk mogelijk(!) rijd. De foto op mijn profiel zal wel misleidend zijn, maar hier was ik 13 jaar oud en onwetend. Ik rijd mijn paard (als ik al rij) al jaren bitloos en voornamelijk in het bos of het strand. Als dit niet uitkomt gaan we gewoon een blokje om in het dorp, maar nooit in de bak. En dit doe ik ALS ik rij, ik namelijk heb al weken niet gereden. Ik denk al zeker 3 maanden niet. Ik houd mijn paard op natuurlijke wijze zover dit mogelijk is. Ik geef zeker eerlijk toe dat er altijd dingen zijn die ik uit eigen belang doe, bijvoorbeeld al het houden van haar. Daar heeft zij nooit voor gekozen. Maar volgens mij is iedereen die dieren in gevangenschap houdt daar schuldig aan, daar kom je niet omheen. Wel ben ik daar bewust mee bezig en probeer ik het zo min mogelijk te doen. Het is mijn mening, maar ik vind dit een beetje appels met peren vergelijken. Als puber stemde ik er ook niet mee in dat ik naar school moest maar werd ik ook gedwongen door leerplicht, iets waar ik geen enkele inbreng in had. Is dat dan wel te vergelijken?

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:36

DezeNaam schreef:
JustMe8484; wat zijn dat nu voor vreemde vergelijkingen?
Mensen en dieren verwerken trauma's niet op dezelfde manier. Een paard gaat niet terugdenken en paniekaanvallen hebben in zijn stal van 'oh, wat is me toen overkomen...'. Dieren kunnen wel als ze in dezelfde situatie terug gebracht worden paniekerig reageren, dan kan je wel zeggen dat je dier een trauma heeft opgelopen (of een slechte ervaring).

Trouwens vind ik het niet netjes om te vergelijken wie het meeste lijdt. Iemand die 1x seksueel misbruikt is heeft een trauma, hoe dan ook. Ga jij dan even afkomen 'mijn trauma is erger want *ditdat*'? Een trauma is een trauma, maakt niet uit hoeveel 'erger' andere mensen het kunnen hebben. Iedereen verwerkt trauma's anders, iedereen uit zijn trauma's anders, iedereen zijn hersenen zijn anders samengesteld. Sommige mensen geraken er sneller over, kunnen tegen meer, anderen niet. Wat het meest traumatisch zou zijn valt ook niet op te antwoorden dus, het is geen vaste wetenschap.

Overigens was mijn laatste alinea sarcastisch, volgens mij had je dat niet door. En ik had niet door dat jij het serieus opvatte. Maar ik ga mijn reactie gewoon laten staan aangezien ik het absoluut niet vind kunnen dat je verkrachting, menselijke trauma's met dit vergelijkt in de context van 'wat zou je liever hebben'.
Er is hier geen 'liever hebben', het gaat erom hoe je met je medemens en dieren omgaat.

Excuses ik had inderdaad niet door dat die alinea sarcastisch was. Nu ik hem nogmaals lees zie ik dat wel.

Maar ik denk niet dat jij ziet welk bewust zijn ik probeer te kweken. Ik probeer helemaal niet verschillende trauma's in de weegschaal te gooien. Ik probeer in te laten zien dat we argumenten geven voor bepaald gedrag. Terwijl we zelf ander gedrag vertonen wat om dezelfde redenen niet goed is voor een dier

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:41

JustMe8484 schreef:
Eigenlijk vind ik dat best hypocriet, maar dat mag ik niet zeggen want dan ben ik gestoord want ik ben anders dan de standaard, dan dat wat we ooit bedacht hebben goed te vinden..

Waarom vind je ethiek hypocriet? Het is nu eenmaal zo dat mensen normen en waarden hebben. Dat is niet iets wat objectief zwart-wit is, maar is meer een subjectief gegeven. Als veel mensen iets niet goed vinden, dan is het niet goed. Als veel mensen iets goed vinden, dan is het goed.
De oude Grieken vonden homoseksualiteit dik oké. Heel leuk! Maar tegelijkertijd vonden ze mannen die seks hadden met tienerjongens ook dik oké. En dat vinden we nu toch heel wat minder leuk.
Het enige verschil? Een veranderde ethiek, een andere cultuur.
Zeer regelmatig worden die normen in vraag gesteld en bijgewerkt, maar om het dan maar hypocriet te noemen, dat is gewoon kwetsend.
Ik wil verontwaardigd zijn wanneer een man zijn ding in een paard steekt, zonder daarom meteen een hypocriet genoemd te worden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:48

JustMe8484 schreef:
Maar vraag me dus juist af wat het verschil is dat paardrijden wel kan en niet gestoord is en dit wel. Ik wil dus dit grdrag niet goed praten maar vraag me wel af waarom dan paardrijden wel wordt goed gepraat.

Hetzelfde verschil waarom ik wel met een smartphone tegen mijn oor door de drukke winkelstraat kan lopen, maar ik aangestaard en uitgelachen zou worden wanneer ik dat met een dildo zou doen.
Seksuele beladenheid is nu eenmaal een ding, iets dat bestaat, waarom zo krampachtig doen alsof dat er niet is?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:51

Maar alleen mensen zijn op de hoogte van seksuele beladenheid. Dieren hebben daar geen notie van

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:59

Jezus!! Menen jullie dit nu echt serieus?! Dat de merrie daar geestelijk geen last van zal hebben?! Dan kan ik jullie toch echt verzekeren dat het paard daar wel degelijk last van heeft!!!

Een aantal jaren geleden is zoiets ook gebeurt in mijn voormalige woonplaats.. De merrie in kwestie veranderde er echt wel door!! Wilde de stal niet meer in, werd onhandelbaar en zodra deze man in de buurt kwam ging ze helemaal door het lint!! Dus ga me nou echt niet vertellen dat een merrie hier geen last van heeft!!

-:(- -:(- -:(-

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:00

Qimm schreef:
Maar alleen mensen zijn op de hoogte van seksuele beladenheid. Dieren hebben daar geen notie van

Maar waarom moeten we dat dan accepteren? Precies aan dit argument erger ik me dood. Iemand die gedrogeerd wordt in een club is daar op dat moment ook niet van op de hoogte, een kind die slaapt ook niet. Doe toch eens normaal man.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:02

“Omdat ze geen notie hebben van de seksuele beladenheid” is het kennelijk normaal, niet erg en mag het gewoon? Ik schaam me dood voor jullie allemaal.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:03

JustMe8484; Nu ik je post nog eens teruglees snap ik je vergelijking maar al te goed hoor. ;) Alleen vind ik wel nog steeds dat je het beter met iets anders zou kunnen vergelijken. Voor mij is het persoonlijk niet direct een gevoelig onderwerp, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het minder fijn vinden.

Ik vind dit nu eigenlijk een prima moment om eens kritisch te zijn tegenover jezelf (als je paardrijd).
Het wordt allemaal als oké gezien om dieren te gebruiken voor ons eigen plezier (paardrijden dus in dit geval) omdat dit volgens ons binnen de 'morele waarden' valt.
Vroeger was het in ons land waarschijnlijk ook oké om misdadigers of mensen die verhoord werden te martelen. Nu zouden we er niet meer aan moeten denken. Maar in de landen waar het wel nog gebeurt, daar kijken we met een scheel oog naar, want het is tegen de mensenrechten. Terwijl het vroeger wel gewoon oké was.
In sommige landen worden dieren mishandeld zodat hun vlees beter smaakt of puur uit gemakzucht, in die landen compleet normaal, zij denken daar niet bij na. Maar gelukkig (!) weten wij ondertussen wel beter. (Al kunnen sommige slachthuizen wel in twijfel getrokken worden, dat terzijde...)

Wat wel of niet goed is wordt grotendeels bepaald door de maatschappij en wat je meekrijgt van thuis. Dat dit topic nu zo'n discussie oproept vind ik niet slecht hoor... Want de enigste reden waarom dit slecht zou zijn voor het paard is omdat wij het niet ethisch correct vinden. Terwijl het paard er waarschijnlijk geen zak om geeft. Maar het hele proces waar een paard door moet gaan om voor ons te dienen als leuk rijdier daar worden geen vragen meer bij gesteld want dat is in onze ogen normaal (en nee, nu zeg ik niet dat er geen kritiek komt op de manier WAAROP mensen hun dier beleren, maar gewoon dat het gedaan wordt en dat dus normaal is. Manege pony's die hun leven slijten en dienen als 'oefendier' voor beginnelingen en hierbij vaak per ongelijk in de mond getrokken worden, geslagen worden, op de rug harde klappen krijgt van stuiterende ruiters; dat hoort erbij. Zeg dat maar tegen de uitgebuite manegeknol, zal die vast veel aan hebben. Maar hé, iedereen moet leren hé, fouten maken is menselijk. (En ja, fouten maken kan inderdaad, maar hoe ethisch is het om een dier herhaaldelijk aan zo'n situaties bloot te stellen?)
Dus je kan je misschien wel eens afvragen; als je het zo erg vindt dat iemand seksueel gebruikt maakt van een dier, en het dier er geen lichamelijke of mentale klachten van ondervindt, waarom is dat in jouw ogen zoveel slechter dan het dier gebruiken voor je eigen plezier?
Los van het feit of je het vuil vindt dat iemand zich vergrijpt aan een paard.

Voor de duidelijkheid, ik vind wat deze man doet ook niet normaal. Zal wel te verklaren zijn door iets wat mis zit in de hersenen. Of het oké is dat het paard hier geen besef van heeft? Misschien in principe niet, maar nogmaals, stel je dan ook de vraag of het wel ethisch is om je paard te laten opvoelen voor medische doeleinden.
Maar of het schadelijker is voor het dier dan erop te rijden? Dat denk ik niet...
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 28-07-18 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:05

Sodeju 7 pagina's reacties.

Wel een gare maar interessante discussie. Niet persé om wat die man heeft gedaan, maar meer om het feit van waarom we dingen goed vinden en wat niet. Ik denk dat de meeste mensen (incl ikzelf) het wel afkeuren, gewoon omdat het niet hoort, en vies is. Maar idd, of het paard er uberhaupt iets van voelt, waarschijnlijk niet zo veel. Maar maakt dat het dan acceptabel, omdat het paard er niets van voelt? En is het te vergelijken met het rijden op een paard? We weten van het laatste ook niet wat het paard er van vind, maar we doen het wel omdat we het 'leuk' vinden. Net als het insemineren van een paard, eigenlijk ook heel gek dat we een paard maar drachtig maken als we dat willen. Maarja andersom kan ook niet (een hengst en merrie bij elkaar zetten want ze moeten het maar uitzoeken wat ze willen). Daarnaast geeft gewoon een hengst erbij veel meer kans op verwondingen bij de paarden. Maar is daarmee het insemineren dan goedgekeurd? Tja, dat is het hele probleem. Wij beslissen alles voor de paarden omdat 'wij het beter weten'. En dat is ook wel zo. Maar toch is het als je er over na denkt best raar.

Wat ik wel heftig vind is sommige reacties in dit topic die aardig agressief overkomen, of het sturen van pb's omdat diegene gestoord zou zijn en/of naar een psycholoog zou moeten.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:08

lovecappie schreef:
Qimm schreef:

Maar waarom moeten we dat dan accepteren? Precies aan dit argument erger ik me dood. Iemand die gedrogeerd wordt in een club is daar op dat moment ook niet van op de hoogte, een kind die slaapt ook niet. Doe toch eens normaal man.

Wat vind ik jouw toon vervelend. Bovendien slaat jouw vergelijking de plank nogal mis. Probeer misschien even vanuit rust te reageren

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:16

lovecappie schreef:
“Omdat ze geen notie hebben van de seksuele beladenheid” is het kennelijk normaal, niet erg en mag het gewoon? Ik schaam me dood voor jullie allemaal.

Ik wil niet zeggen dat het mag. Ik probeer alleen maar aan te geven dat van alle dingen die wij paarden 'aandoen' het paard niet het verschil bevat tussen dingen die we uit liefde doen, dingen die we uit noodzaak doen, dingen die we doen omdat wij het leuk vinden of dingen met een seksuele lading.

Ik vind het jammer dat jij zó gefocust bent op 'het is vies' dat je jezelf blokkeert om verder te denken.

Nogmaals ik vind het niet ok. Maar als ik daar loslaat vraag ik me af of het echt heel erg is

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:21

lovecappie schreef:
JustMe8484 schreef:
Ik ben wel benieuwd wat dan jouw intentie is als je op je paard stapt. Is dat niet uiteindelijk ook enkel genot? Heeft hij dan ineens wel het volle verstand om dat wel of niet toe te staan?

Ik wist dat dit ging komen. Aller eerst vind ik dit alweer niet bepaald vergelijkbaar, aangezien ik niet snap waarom we situaties als rijden op een paard met seksuele handelingen vergelijken, en dan ook nog seksueel misbruik. Daarom vind ik de vraag niet reeël en toepasselijk bij het onderwerp, zo kan ik nog 100 situaties bedenken waarin dieren of zelfs mensen een gedwongen worden bepaalde handelingen te verrichten, maar het gaat hier om SEKSUELE handelingen.

Ik snap ergens wel waar je vraag vandaan komt. Ik zal je vertellen dat ik mijn paard zo vrij en natuurlijk mogelijk(!) rijd. De foto op mijn profiel zal wel misleidend zijn, maar hier was ik 13 jaar oud en onwetend. Ik rijd mijn paard (als ik al rij) al jaren bitloos en voornamelijk in het bos of het strand. Als dit niet uitkomt gaan we gewoon een blokje om in het dorp, maar nooit in de bak. En dit doe ik ALS ik rij, ik namelijk heb al weken niet gereden. Ik denk al zeker 3 maanden niet. Ik houd mijn paard op natuurlijke wijze zover dit mogelijk is. Ik geef zeker eerlijk toe dat er altijd dingen zijn die ik uit eigen belang doe, bijvoorbeeld al het houden van haar. Daar heeft zij nooit voor gekozen. Maar volgens mij is iedereen die dieren in gevangenschap houdt daar schuldig aan, daar kom je niet omheen. Wel ben ik daar bewust mee bezig en probeer ik het zo min mogelijk te doen. Het is mijn mening, maar ik vind dit een beetje appels met peren vergelijken. Als puber stemde ik er ook niet mee in dat ik naar school moest maar werd ik ook gedwongen door leerplicht, iets waar ik geen enkele inbreng in had. Is dat dan wel te vergelijken?

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord.

Ik ben het ook heel ver met je eens. Ik maak ook enkel de vergelijking om antwoord te krijgen op de vraag waar ligt de grens. Wanneer is het wel geoorloofd om dieren ergens toe te dwingen en wanneer niet meer. Waar ligt die grens? Mag het pas niet meer als het woord seksueel erbij komt kijken? Gaat het om de manier waarop je gedwongen wordt? Of met het resultaat. Mag het enkel als het dier er beter van wordt of ook als het voor ons genot is?
Maar school gaan doen we bv omdat een kind daar uiteindelijk beter van wordt.
Ik denk dat het juist goed is om daar eens bij stil te staan. Om niet alleen maar iemand te veroordelen maar ook eens stil te staan bij de reden waarom je het niet goed vind en dan eens te kijken naar je eigen handelen wat je met je paard doet. Zijn daar niet dezelfde tegenargumenten te vinden. En hoe ga je daar mee om. Doe je dat idd bv door je paard een zo natuurlijk mogelijk leven te geven?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:22

rainbow8 schreef:
Jezus!! Menen jullie dit nu echt serieus?! Dat de merrie daar geestelijk geen last van zal hebben?! Dan kan ik jullie toch echt verzekeren dat het paard daar wel degelijk last van heeft!!!

Een aantal jaren geleden is zoiets ook gebeurt in mijn voormalige woonplaats.. De merrie in kwestie veranderde er echt wel door!! Wilde de stal niet meer in, werd onhandelbaar en zodra deze man in de buurt kwam ging ze helemaal door het lint!! Dus ga me nou echt niet vertellen dat een merrie hier geen last van heeft!!

-:(- -:(- -:(-

Dit is tenminste een concreet voorbeeld. Hierdoor ga je je afvragen hoe zoiets dan is gegaan (niet dat ik me dat graag voorstel) is dit puur vanwege de seksuele handelingen? Is er meer voorgevallen?