Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Huertecilla schreef:Totale hypocrisie die wolvenhysterie.
Feit 1: NLers eten schapen.
Feit 2: NLers eten paarden.
Feit 3: Ruiters doden tientallen paarden per jaar door stupiditeiten; voor een hóbby.
Wolven horen dan niet in NL omdat de paarden en schapen los in de wei moeten kunnen lopen?
Huertecilla schreef:Totale hypocrisie die wolvenhysterie.
Feit 3: Ruiters doden tientallen paarden per jaar door stupiditeiten; voor een hóbby.
Wolven horen dan niet in NL omdat de paarden en schapen los in de wei moeten kunnen lopen?
minikatje schreef:Huertecilla schreef:Totale hypocrisie die wolvenhysterie.
Ik ben vegetariër, tegen het veganisme aan
Maar werk wel bij een gescheperde schaapkudde met publieke functie, wij lopen niet op de wei maar in natuurgebieden.
minikatje schreef:Die boeren daar schieten ook roofdieren, dus ik begrijp dat je dat een goed idee voor Nederland vindt?
boeflover schreef:minikatje schreef:Die boeren daar schieten ook roofdieren, dus ik begrijp dat je dat een goed idee voor Nederland vindt?
Zeker niet. Twee jaar terug is dat hier meermalen gebeurd helaas (vergiftigen van roofvogels dan welliswaar ) en daarvoor hebben we dus ook actief samen gewerkt met natuurmonumenten door verdachte situaties door te geven. Gelukkig afgelopen jaar niet opnieuw zo laag om dieren dood te maken omdat ze “onze” prooi op eten
safina schreef:LTO vindt gewoon steeds weer dat alles wat concurreert met hun eigen jachtbehoefte afgeschoten moet worden. Dat is boeren nou eenmaal met de paplepel ingegoten.
safina schreef:LTO vindt gewoon steeds weer dat alles wat concurreert met hun eigen jachtbehoefte afgeschoten moet worden. Dat is boeren nou eenmaal met de paplepel ingegoten.
Alane schreef:safina schreef:LTO vindt gewoon steeds weer dat alles wat concurreert met hun eigen jachtbehoefte afgeschoten moet worden. Dat is boeren nou eenmaal met de paplepel ingegoten.
Ja joh die leden gaan verkleed als roodkapje nachts door de bossen en vallen schapen aan, kluiven dan op kipjes en zo bij een kampvuur.
oomens schreef:safina schreef:LTO vindt gewoon steeds weer dat alles wat concurreert met hun eigen jachtbehoefte afgeschoten moet worden. Dat is boeren nou eenmaal met de paplepel ingegoten.
Ik geloof niet dat de meeste boeren zo'n enorme 'jachtbehoefte' hebben. Het zijn geen wolven
Dat wat vee of gewassen vernielt, dat moet weg ja, maar dat heeft weinig met een jachtbehoefte te maken.
safina schreef:Alane schreef:
Ja joh die leden gaan verkleed als roodkapje nachts door de bossen en vallen schapen aan, kluiven dan op kipjes en zo bij een kampvuur.
In dat geval ga ik me aanmelden.
boeflover schreef:Gelukkig afgelopen jaar niet opnieuw zo laag om dieren dood te maken omdat ze “onze” prooi op eten
Huertecilla schreef:boeflover schreef:Gelukkig afgelopen jaar niet opnieuw zo laag om dieren dood te maken omdat ze “onze” prooi op eten
De nagel op de kop.
Vegetarier of niet, ruiter of niet; de wolf kan niet los in NL omdat het inhoudt dat we ónze voor óns nut gedomesticeerde dieren beter moeten beveiligen.
Ik heb hier te maken met vossen en verwilderde honden die beiden op mijn kippen azen.
Ik ben dus erg zorgvuldig in op tijd veilig ophokken.
Toch wordt er overdag ook wel eens een kip verschalkt. Altijd honden. Ook dat is een ménsenprobleem, maar je kan het die hónd niet kwalijk nemen.
Ik mag er zelf niets tegen doen. Moet de locale hondenmepper bellen. Als ik een vergoeding zou willen, moet ik me verzekeren. Idem de schapen/geitenhoudende buren. De ene heeft in de afgelopen 17 jaar 6 schapen aan hondenverloren. Die aan de andere kant 4.
Als het een wolf zou zijn wow, dát zouzijn. Dat zou nl op een beter eco-systeem duiden en ook de verwilderde honden indammen, wat weer meer niche voor vossen zou geven en een vergoeding door de Staat inhouden.
In perspectief; in heel Spanje doden de 1500 wolven niet zoveel schapen/geiten als de verwilde honden hier in de regio.
Oh en de meeste verwilderde honden zijn weggelopen honden van jagers....
Over sprookjes; In het JungleBoek van Kipling is er een competitie tussen de Rode Hond (Cuon alpinus) en de Wolf.
Hier in de bergen is de wolf nog nooit endemisch geweest. Diezelfde Rode Hond wel. Helaas is terugkeer onmogelijk. Zou wel helemaal goed zijn. De Blauwe ekster (Cyanopica cooki) is eenzelfde voorbeeld en die is hier nog steeds.