Manegehouder zet paard in tuin van wanbetaler

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:10

Mindim schreef:
khirshanta schreef:
Wat zou je voorstellen?

(Dieren)politie kan niets doen. Dit is een civiele zaak, je moet dus via de rechter gaan. Dat is kostbaarder dan de pony, die ondertussen nogsteeds onderhouden moet worden.

De eigenaar wil/kan niet betalen

Je kunt het niet verkopen, naar de slacht brengen of ter adoptie opgeven aan een asiel/opvang- want het is niet jouw pony.

Even off-topic;briljante avatar! Geweldig leuke vrouw :D

Laat ik het zo zeggen, ik zou de eigenaar bellen en aangeven dat ik het paard thuis zou komen afleveren. En het paard pas afleveren wanneer de eigenaar thuis zou zijn om hem van me over te nemen. Zodat het paard niet alleen staat, maar er toezicht is en omwonenden niet de politie hoeven te bellen, omdat er een paard is achtergelaten.
Het punt is me niet te doen omdat het paard is terug gebracht naar de eigenaar, dat snap ik prima. Ik vind het niet goed dat een paard zonder toezicht is achter gelaten. Ik zou een paard niet zonder toezicht aan een boom vast binden en wegrijden. Ik zou me verantwoordelijk genoeg voelen om persoonlijk het halstertouw aan de eigenaar over te geven. Al zij het maar uit veiligheidsoogpunt.

Ja,ze is super

Maar als de eigenaar weigert naar buiten te komen of als je laten weten hebt dat je dan komt en de eigenaar blijft bewust weg in de hoop dat je niet komt of het paard weer mee terug neemt?
Zoveel mogelijkheden. En achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten hoe het te doen. Wordt allemaal heel anders als je er zelf voorstaat.

De manege eigenaar heeft vast ook nog andere dingen te doen dan te wachten tot de eigenaar z'n verantwoordelijkheid neemt en gewoon naar z'n paard om kijkt.
De boodschap is wel duidelijk en de manege eigenaar weet ook wel dat hij naar z'n centen kan fluiten.
Daarnaast kan ik me er ook nog wel wat bij voorstellen dat je geen getouwtrek/ruzie wil met het paard erbij en het zo uit de hand laten lopen. Want frustraties zullen er genoeg zijn als je dit doet.
Denk niet dat de eigenaar dankjewel had gezegd voor het thuis brengen.

Anoniem

Re: Manegehouder zet paard in tuin van wanbetaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:27

Ach maar goed dat het zo'n makke pony is dan, ik ben benieuwd als de stalhouder een temperamentvol paard achter had gelaten zonder toezicht en die was losgebroken, iets had veroorzaakt, wat men dan zou vinden ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:00

Mindim schreef:
Ach maar goed dat het zo'n makke pony is dan, ik ben benieuwd als de stalhouder een temperamentvol paard achter had gelaten zonder toezicht en die was losgebroken, iets had veroorzaakt, wat men dan zou vinden ;)

Waarschijnlijk heeft die stalhouder ook hersencellen meegekregen bij zijn geboorte en zou hij zo'n beest niet op een dergelijke plek parkeren :)*

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:20

Mag ik hopen! Maar sommige mensen zijn echt heel...'bijzonder'.

Overigens denk ik dat de eigenaar dan aansprakelijk zou worden gesteld; je wordt zelfs in de meest absurde gevallen aansprakelijk gesteld (ik herinner me nog een verhaal over een bokker die iemand verboden had op haar pony te rijden; toch gedaan (in de wei), been gebroken- eigenaresse werd aansprakelijk gesteld)

Maar, gelukkig hoeven we er niet achter te komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:17

Polly schreef:
Mindim schreef:

Waarschijnlijk heeft die stalhouder ook hersencellen meegekregen bij zijn geboorte en zou hij zo'n beest niet op een dergelijke plek parkeren :)*

Nou, hopelijk hebben volgende stalhouders die hier navolging aan gaan geven ook ;) Dus hoe gaan die dat dan oplossen in jouw optiek ;)

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:35

Mindim schreef:
Nou, hopelijk hebben volgende stalhouders die hier navolging aan gaan geven ook ;) Dus hoe gaan die dat dan oplossen in jouw optiek ;)

Doordraven is ook een kunst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:27

Qerty schreef:
Mindim schreef:

Doordraven is ook een kunst.

lol

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:14

Mindim schreef:
Nou, hopelijk hebben volgende stalhouders die hier navolging aan gaan geven ook Dus hoe gaan die dat dan oplossen in jouw optiek

Het zou een hoop schelen als wanbetalers hier navolging aan gaan geven dan is deze heisa niet nodig.
Van mij mogen ze elk paard van een structurele wanbetaler bij de eigenaar aan het hek zetten, het is toch van de zotte dat een stalhouder geld moet bijleggen omdat een eigenaar te beroerd is om voor z'n knol te betalen

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:27

En ik ga mee met Polly.....