Paardentrailer gekanteld met paard door gladheid in Leusden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:47

KNHS heeft iig wel iets goeds gedaan, zij geven aan dat er bij code oranje en code rood geen afdracht meet betaald hoeft te worden. Maakt het voor verenigingen een stuk makkelijker om af te lassen.

elenaMM77

Re: Paardentrailer gekanteld met paard door gladheid in Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:57

ik zie veel het argument langskomen dat men het wel ok zou vinden bij een spoedopname..
sorry, maar dan zou ik toch echt een vrachtwagentje huren, zonodig met chauffeur..

blijkbaar heb je dan al een ziek/gewond dier.. kans is dus nog minder dat wanneer er een ongeluk gebeurd door t gladde wegdek, je dier er nog 'gezond' en wel uitkomt.

voor wat betreft wedstrijden.. Het zou de organisatoren sieren als ze zelf de beslissing nemen om de boel af te lassen.. dat doen ze immers wel in het buitenseizoen als hun terrein ondergelopen is.. maar al hun terrein met goed fatsoen niet bereikbaar is, of deelnemers risico's moeten nemen om er te komen.. Dan is het niet het probleem van de orginasatie en laten ze t gewoon doorgaan? ergo, degene die lopend kan komen of de meeste risico's durft te nemen wint de wedstrijd

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:00

Heel vaak is een wedstrijd natuur op een pensionstal met pensionklanten die dan mee doen.
Last een vereniging het dan helemaal af zijn ook deze ruiters de dupe.
Mensen moeten zelf die verantwoording maar nemen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:03

bruintje123 schreef:
Heel vaak is een wedstrijd natuur op een pensionstal met pensionklanten die dan mee doen.

maar is een wedstrijd nog echt een wedstrijd als een deel van de deelnemers uberhaupt niet kan komen? zelf heb ik fanatiek aan sport gedaan en was altijd een nare bijsmaak als je won, maar door wat voor omstandigheden dan ook de helft van de deelnemers, waaronder kanshebbers de plek niet kon bereiken.

onderlinge wedstrijdjes op maneges/ pensionstallen vind ik wat anders.. die zijn vaak vriendschappelijk met weinig tot geen deelnemers van buitenaf.. heb t meer over de competitiewedstrijden.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:03

elenaMM77 schreef:
ik zie veel het argument langskomen dat men het wel ok zou vinden bij een spoedopname..
sorry, maar dan zou ik toch echt een vrachtwagentje huren, zonodig met chauffeur..

blijkbaar heb je dan al een ziek/gewond dier.. kans is dus nog minder dat wanneer er een ongeluk gebeurd door t gladde wegdek, je dier er nog 'gezond' en wel uitkomt.

voor wat betreft wedstrijden.. Het zou de organisatoren sieren als ze zelf de beslissing nemen om de boel af te lassen.. dat doen ze immers wel in het buitenseizoen als hun terrein ondergelopen is.. maar al hun terrein met goed fatsoen niet bereikbaar is, of deelnemers risico's moeten nemen om er te komen.. Dan is het niet het probleem van de orginasatie en laten ze t gewoon doorgaan? ergo, degene die lopend kan komen of de meeste risico's durft te nemen wint de wedstrijd

Ja want die mogelijkheid heb je zomaar als het bijv. 's avonds laat is.. :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:05

Dat winstpunt krijg je toch echt niet als je slecht rijd ook al zijn er weinig deelnemers.
En het aantal prijzen is ook afhankelijk van het aantal starters.
Oke misschien word je dan eerste wat je anders niet word, maar voor een keer is dat misschien ook wel grappig.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:05

elenaMM77 schreef:
bruintje123 schreef:

maar is een wedstrijd nog echt een wedstrijd als een deel van de deelnemers uberhaupt niet kan komen? zelf heb ik fanatiek aan sport gedaan en was altijd een nare bijsmaak als je won, maar door wat voor omstandigheden dan ook de helft van de deelnemers, waaronder kanshebbers de plek niet kon bereiken.

onderlinge wedstrijdjes op maneges/ pensionstallen vind ik wat anders.. die zijn vaak vriendschappelijk met weinig tot geen deelnemers van buitenaf.. heb t meer over de competitiewedstrijden.

Gun die mensen ook een keer kans te winnen :+

Maar ik vind inderdaad wel dat een organisatie gewoon verantwoordelijkheid moet nemen en zo'n wedstrijd aflasten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:09

Nessie schreef:
Gun die mensen ook een keer kans te winnen :+

Maar ik vind inderdaad wel dat een organisatie gewoon verantwoordelijkheid moet nemen en zo'n wedstrijd aflasten.

die reactie had ik al verwacht :') grijnss, leuk dat ik met mijn eigen knollie praat (heet nessie, roepnaam althans).

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:30

_Zoe schreef:
En toch vind ik het gek dat iedereen hier zo hard roept dat het onverantwoord is, maar bij glock’s hpc nergens een negatieve reactie te vinden is ondanks dat hun een rit van 7 uur door de sneeuw maken omdat vliegtuig was gecanceld. Kan dat dan wel omdat het om een ander niveau wedstrijd gaat?

Die waren onderweg naar London waar het paard al stond. Die was een paar dagen eerder al die kant op gegaan.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:49

Anoeska27 schreef:
_Zoe schreef:
En toch vind ik het gek dat iedereen hier zo hard roept dat het onverantwoord is, maar bij glock’s hpc nergens een negatieve reactie te vinden is ondanks dat hun een rit van 7 uur door de sneeuw maken omdat vliegtuig was gecanceld. Kan dat dan wel omdat het om een ander niveau wedstrijd gaat?

Die waren onderweg naar London waar het paard al stond. Die was een paar dagen eerder al die kant op gegaan.

Oh gelukkig maar ik had alleen foto voorbij zien komen waarvan het leek alsof ze in een (paarden)vrachtwagen zaten. Kon me ook al bijna niet voorstellen dat ze met zulke speciale paarden zulke risico’s zouden nemen maarja dacht het zal wel :Y)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:15

Van mij mogen ze het invoeren dat ze met dit weer elke paardenvrachtwagen en paardentrailer van de weg halen om te checken of het voor nood is.
Is het voor een rondje met knotjes hoppa €500 boete en een jaar je E rijbewijs kwijt.
Gewoon verbieden die hap, want kennelijk zijn er superhelden die denken dat ze geen gevaar lopen, en de namen die ik hier zie die wél gegaan zijn verbazen me dus niks.
Dan maar dikke boetes, het zou niet nodig moeten zijn maar soms moet je de dieren beschermen tegen de beesten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:53

bruintje123 schreef:

Prima, maar stort dan het inschrijvingsgeld terug aan die wat af bellen wat van buitenaf komen :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:56

Dat ben ik met je eens :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:40

Ayasha schreef:
bruintje123 schreef:

Prima, maar stort dan het inschrijvingsgeld terug aan die wat af bellen wat van buitenaf komen :)

en voor mensen die wel hun paard daar hebben staan, maar van verder dan loopafstand moeten komen.. laten we loopafstand even op 10 km zetten (je moet er wat voor over hebben).. overigens vind ik dat ook gelden voor werk.. mensen die op minder dan 5 kilometer miepen dat ze niet op hun werk kunnen komen.. uhhh vroegaahhhhhh voor uitvinding van de auto, liep men.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:48

Nou 10 km over gladde wegen te paard is ook niet altijd praktisch haha

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:12

Jester_ schreef:
Nou 10 km over gladde wegen te paard is ook niet altijd praktisch haha

bermen.. maar doel met name over mensen die hun paard op locatie hebben staan, maar zelf niet met de auto/fiets kunnen komen. En als je paard te voet erheen moet, zou ik met gladheid er toch naast lopen.. een verkeerde voet waarbij je zelf een onbelans heeft, paard moet t corrigeren en beiden liggen op straat.. nah nee bedankt.. dan zouden we beiden lopen.. ik ga ook niet te paard over sneeuw dat op een wegdek ligt.. je weet niet wat de gladde stukken zijn.