callippo schreef:Interessante ontwikkelingen...
Als huurder van de accomodatie en in het verleden als medeorganisator van een evenement van de KNHS heb ik een beetje inzicht gekregen in het reilen en zeilen van de organisatie.
Er werken erg aardige mensen (hoewel de meeste fijne mensen waarmee ik contact heb gehad intussen vertrokken zijn) maar er heerst ook een ontzettend belemmerende bureaucratische structuur.
Hoog tijd dat er eens flink de bezem door wordt gehaald. En ze mogen ook wel eens goed nadenken over welke groep paardensporters ze nu precies willen ondersteunen. Eerst focus, dat op orde krijgen en daarna pas verbreden. Het aantrekken/overnemen van andere verenigingen en 'nieuwe sporten' zie ik niet direct als positieve ontwikkeling voor die verenigingen/sporten.
Ik zag hierover pas een m.i. goed voorstel langs komen: knip het hele gebeuren op in 4 stukken met een eigen financiële verantwoording, eigen ledenraad maar wel onder de koepel de KNHS. Die 4 stukken zijn: de recreatie ruiters; de ruiters in de basissport, de topsport, en de accommodatie (federatiecentrum) als ieder stuk zichzelf financieel moet bedruipen blijft het geld van contributies, startpassen etc. waar het hoort en heeft men in ieder deel zeggenschap over alleen dat deel waar men direct bij betrokken is.