KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:51

callippo schreef:
Interessante ontwikkelingen...
Als huurder van de accomodatie en in het verleden als medeorganisator van een evenement van de KNHS heb ik een beetje inzicht gekregen in het reilen en zeilen van de organisatie.
Er werken erg aardige mensen (hoewel de meeste fijne mensen waarmee ik contact heb gehad intussen vertrokken zijn) maar er heerst ook een ontzettend belemmerende bureaucratische structuur.

Hoog tijd dat er eens flink de bezem door wordt gehaald. En ze mogen ook wel eens goed nadenken over welke groep paardensporters ze nu precies willen ondersteunen. Eerst focus, dat op orde krijgen en daarna pas verbreden. Het aantrekken/overnemen van andere verenigingen en 'nieuwe sporten' zie ik niet direct als positieve ontwikkeling voor die verenigingen/sporten.

Ik zag hierover pas een m.i. goed voorstel langs komen: knip het hele gebeuren op in 4 stukken met een eigen financiële verantwoording, eigen ledenraad maar wel onder de koepel de KNHS. Die 4 stukken zijn: de recreatie ruiters; de ruiters in de basissport, de topsport, en de accommodatie (federatiecentrum) als ieder stuk zichzelf financieel moet bedruipen blijft het geld van contributies, startpassen etc. waar het hoort en heeft men in ieder deel zeggenschap over alleen dat deel waar men direct bij betrokken is.

palousa_boy

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:20

Wilde nog een opmerking maken over de geschiktheid van het centrum voor evenementen maar zie net al het nieuwsbericht dat horse-event gaat verhuizen :+

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:40

palousa_boy schreef:
Wilde nog een opmerking maken over de geschiktheid van het centrum voor evenementen maar zie net al het nieuwsbericht dat horse-event gaat verhuizen :+

En ik vraag me af of de bereikbaarheid de enige reden is of dat ook de enorm gestegen huur een reden is.
Voor het evenement dat ik jaarlijks mede organiseer is de huur in minder dan 5 jaar gewoon verdubbeld. En dat heeft ongetwijfeld te
maken met de enorm kostbare vernieuwing van de accomodatie.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:49

PaysBas schreef:
Teller staat inmiddels op 805 mensen die hebben getekend en van de petitie op de hoogte zijn. Valt op dat het grootste deel anoniem zijn. Logisch ivm het gevoel van represailles.

Welnee. Ik heb anoniem getekend omdat ik mijn naam gewoon niet (te veel) op internet wil terugvinden. Ik teken iedere petitie die ik teken anoniem, en als ik verplicht meer dan een emailadres achter moet laten begin ik er niet aan. Heeft niets te maken met voor of tegen wie welke petitie dan ook gericht is.
Zal mijn boeien wat de KNHS van me vindt.

Ik vind de argumentatie van de KNHS waarom ze hun directeur er binnen een jaar weer uitwerken wel slap. Ze is aangenomen om jaren van bagger op te ruimen, en laat binnen een jaar geen resultaat zien.

Nee, wonderen duren wat langer.

Wat verwachten ze in hemelsnaam? Eerste maand/anderhalve maand kun je nog geen flikker doen want moet je je inlezen en gevoel voor de tent zien te krijgen, en er achter zien te komen waar de pijnpunten liggen, je moet ook toch wat draagvlak zien te creëren, en dan heb je krap een half jaar om wat te doen, want met 10 maanden zien ze je al niet zitten. Tjonge...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:55

Prijsstijging is niet zo erg als de accommodatie er maar naar is, en dat is het niet. Als ik de klachtenstroom zie over zaken die te maken hebben met de accommodatie (te klein, slecht bereikbaar etc) dan is dat niet mis. Ze hebben dan wel lekker verbouwd en wat kleine dingen buiten aangepakt maar de grote problemen daar is niets aan veranderd.

Sowieso is mijn ervaring met evenementen in Ermelo een beetje wisselend om het zo maar te zeggen :+
Opmerkingen vanuit de organisatie als "oh wat fijn dat er nu iemand is die wel reageert" geeft wel te denken over hoe het met degene voor mij ging :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:03

Bar schreef:
palousa_boy schreef:

En ik vraag me af of de bereikbaarheid de enige reden is of dat ook de enorm gestegen huur een reden is.
Voor het evenement dat ik jaarlijks mede organiseer is de huur in minder dan 5 jaar gewoon verdubbeld. En dat heeft ongetwijfeld te

En wat denk je van de bodem in Ermelo? Kan bijzonder weinig hebben.

Het komt de KNHS waarschijnlijk ook wel goed uit met de veranderingen die ze willen doorvoeren met de kampioenschappen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:05

Het is gewoon niet best allemaal. Wel erg.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:20

Ja Ermelo is niet echt een visitekaartje voor aghterberg ;)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:24

Dat nieuwe federatiecentrum is vooral neergezet met bakken subsidie. Ik kan me niet voorstellen dat dat leidt tot extreem hoogoplopende kosten.
Mijn idee is dat er naar verhouding extreem veel geld naar de topsport gaat, in de ondersteuning van kaderleden, diverse extra kosten voor kadertrainingen, ondersteuning om bepaalde paarden te behouden voor Nederland, ondersteuning van individuele topsporters en de ondersteuning van diverse functionarissen en juryleden etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:29

Abacab schreef:
Dat nieuwe federatiecentrum is vooral neergezet met bakken subsidie. Ik kan me niet voorstellen dat dat leidt tot extreem hoogoplopende kosten.
Mijn idee is dat er naar verhouding extreem veel geld naar de topsport gaat, in de ondersteuning van kaderleden, diverse extra kosten voor kadertrainingen, ondersteuning om bepaalde paarden te behouden voor Nederland, ondersteuning van individuele topsporters en de ondersteuning van diverse functionarissen en juryleden etc etc.

Ze zullen aan de gedane bouw weinig kosten hebben maar voor onderhoudt vanaf wel.

Tijdens oa de winterkampioenschappen bijvoorbeeld branden de lampen en de verwarming voor 3 man publiek en de ruiters zelf. Dit kost veel meer dan het oplevert.

daarom zal het winterkampioenschap zoals het er nu naar uit ziet ook gaan verdwijnen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:32

Voor het terrein hebben ze ook een bak geld gekregen maar gok dat dat vooral zit in de vergroting van de hoofdpiste en niet in de afwatering van het terrein.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:33

palousa_boy schreef:
Voor het terrein hebben ze ook een bak geld gekregen maar gok dat dat vooral zit in de vergroting van de hoofdpiste en niet in de afwatering van het terrein.

Het voorste deel van het crossterrein zijn ze voor het gemak ook vergeten (zowel qua regulier onderhoud als qua afwatering).

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:37

Bar schreef:

Jammer hè...
Zo heb ik van een aantal mensen gehoord dat hun evenement (dat ze organiseerden, danwel altijd bezochten) naar een andere locatie is gegaan vanwege te hoge huurprijzen.
Hun motto dat "De KNHS voor alle paardensporters is", wordt op deze manier niet nageleefd. Enkel de grote wedstrijden en activiteiten die ze zelf organiseren vinden daar straks nog plaats.

Ook is het als evenement moeilijker geworden om KNHS-leden een korting te geven. Het nieuwe tijdschrift wordt namelijk niet meer uitgegeven door de KNHS zelf. Om daar een kortingscode voor leden in te zetten, zouden we moeten betalen voor een advertentieplaats (krom geregeld dus).

Qua accomodatie is het NHC voor ons ideaal, zeker met de nieuwe, grote hal. Maar als het nog meer in prijs gaat stijgen, zijn wij ook genoodzaakt naar een andere loactie op zoek te gaan.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:51

Ja wij staan voor hetzelfde dilemma. Voor een relatief klein evenement met weinig inkomsten is het niet meer te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:07

Het terrein heeft er vele maanden deels onbestraat bij gelegen. Maar verluid omdat het geld op was....

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:30

safina schreef:
Het terrein heeft er vele maanden deels onbestraat bij gelegen. Maar verluid omdat het geld op was....

Ik was gelukkig weg voordat de ergste ellende begon..

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:45

Gut, het zou toch een heel sterk statement zijn als de Frns ( daar waar de echte hardwerkende ondernemers zitten) zijn vertrouwen op zou zeggen in de Knhs.... :)*

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:08

https://www.facebook.com/Hoefslag/posts ... 2339825285

Ja hoor en weer een evenement gaat daar weg. Vraag me af of de stand houders een reductie hebben gekregen toen het zulk bagger weer was en dat de KNHS de faciliteiten niet kon waar borgen.
Weet iemand dat?

Paard en Koets peert ‘em ook al voor volgend jaar:
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... ergen.html

Echt in Ermelo zou het epicentrum voor alle paarden sport liefhebber worden. Nou als dat soort evenementen idd weg gaan dan is dat fiks vermindering voor de “club-kas”.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:15

Die clubkas spekken ze wel op alle andere evenementen. Alleen al dat wij met de instructeursopleiding 15,- mogen aftikken voor een bordje nasi met een stokje sate en een flesje drinken. :oo Of met instructieweken de volle pond vragen voor drinken oa.

Bijzonder hoe de zaken verlopen, het word wel een soap. Ben erg benieuwd hoe het verder zal verlopen.
Jammer dat een frisse wind niet word gewaardeerd... -O- En dat Paulien ook opstapt zegt ook al veel over de gang van zaken.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:22

Zowel paard en koets als horse-event worden georganiseerd door Bartels toch tegenwoordig? Dus is de keuze voor beide evenementen wel logisch (met de ene weg dus ook met de andere).

Voor p&k is Limburg ook een begrijpelijke keuze met het oog op buitenlandse bezoekers/standhouders/clinic gevers. Straks ligt het aardig bereikbaar voor mensen uit Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:37

palousa_boy schreef:
Voor p&k is Limburg ook een begrijpelijke keuze met het oog op buitenlandse bezoekers/standhouders/clinic gevers. Straks ligt het aardig bereikbaar voor mensen uit Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.

Klopt, en met Horst heb je al een hoop buitenlandse menners en aanhang op het terrein, dus ook al een win-win situatie.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:08

Antwoord wat ik van de Knhs gekregen heb in het kort.
Ze mogen op het moment niet meer bekend maken. Vanwege de gerechtelijke procedure die loopt en dat er nog veel andere zaken lopen.

Op zich ook wel begrijpelijk in mijn ogen. Maandag gingen ze kijken of ze al wat meer duidelijk konden maken in ieder geval richting mij.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:15

Op de Facebook van de Knhs Zeeland staat het volgende bericht:

Wat gebeurt er bij de KNHS?

Er is een patstelling ontstaan tussen het Bestuur van de KNHS en de Ledenraad. Naar aanleiding van het op non actief stellen van de Algemeen Directeur, zijn zowel uit de Ledenraad als uit de gehele hippische wereld vragen gesteld over het hoe en waarom. Gebleken is dat er vele gezichtspunten naar boven komen en meerdere tegenstrijdige meningen geuit worden. Dit heeft ook effect op de werkorganisatie van de KNHS. Het betreft inmiddels alle geledingen.

Het is nu zaak om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de ontstane situatie, een gemeenschappelijke mening te vormen en snel te besluiten hoe verder te gaan. Daartoe heeft de Ledenraad voorgesteld eerst in klein comité met het Bestuur te gaan praten. Het Bestuur heeft daar positief op gereageerd en er ligt een afspraak op dinsdag de 19e december. Zo spoedig als mogelijk zullen de vervolgstappen voorgesteld worden. Er wordt aan gewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:41

Zie je wel... Het bestuur schreef in hun verklaring dat de ledenraad het eens was met het ontslag. Verbaasde me al. Zo te lezen ligt het toch een beetje anders....