[ [url=m/ZIWp7M.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ga ik van binnen nou echt heel hard van huilen. Ik weet dat menselijke emoties niet op dieren geprojecteerd kunnen worden maar paniek is voor paarden toch zeker duidelijk te voelen, en dit paard kán niet anders dan in paniek te zijn geweest. Ik kan er echt niet bij dat mensen dit doen. Die arabier, die quarter, die saddlebred, en die tientallen andere rassen die kapot gemaakt worden voor 'de mooi'. En over honden en katten nog maar te zwijgen (wist je dat katten met dubbelgevouwen gefokte oortjes altijd worden aangevallen of vermeden door andere katten omdat dubbelgevouwen oortjes in kattentaal agressie betekend? Leuk man, je kat vanaf zijn geboorte al buitenspel zetten en in gevaar brengen omdat jij het zo koetsie koetsie schattig vond). Ik ben zelf ook al jaren op zoek naar een Duitse Herder fokker die gewoon rechte ruggen fokt, probeer die maar eens te vinden. Echt, de stommiteit van de mens drijft me regelmatig tot complete waanzin!
[/quote]
Dat vermoedde ik al toen ik er foto's van zag ja.

Met de scottish fold is trouwens meer mis: het gen dat zorgt dat die oortjes zo gevouwen zijn, heeft invloed op het kraakbeen (oren bestaan uit kraakbeen dus vandaar die vervorming). Alleen heeft een kat niet alleen kraakbeen in zijn oren natuurlijk... dus... heeft het ook invloed op kraakbeen elders in het lichaam. Kan dus nog meer gevolgen hebben voor de kat.