Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 08:04

Georged schreef:
...met Prinsjesdag zijn er 10-tallen mannelijke militairen en politieagenten die paardrijden, kunnen die misschien meedoen aan de film? Mag misschien niet maar dan noem je het gewoon "oefening" :D

Die kosten waarschijnlijk een hoop geld, als ze überhaupt al voor dat doel in te huren zijn. Gewone figuranten zijn goedkoper.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 08:51

oomens schreef:
Georged schreef:
...met Prinsjesdag zijn er 10-tallen mannelijke militairen en politieagenten die paardrijden, kunnen die misschien meedoen aan de film? Mag misschien niet maar dan noem je het gewoon "oefening" :D

Die kosten waarschijnlijk een hoop geld, als ze überhaupt al voor dat doel in te huren zijn. Gewone figuranten zijn goedkoper.

plus dat de meeste van die ruiters geen eigen paard hebben. Groot deel van de paarden in die optocht is geleend van particulieren en bedrijven.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:23

kwita schreef:
Kady1 schreef:
Ik ga mijn vriend opgeven. In principe met z'n eigen paard. En vrij zwaar gebouwde kwpner. Is wel een merrie maar doet qua bouw echt niet onder voor een paard van het mannelijk geslacht en niet geschoten altijd mis en het lijkt hem onwijs gaaf. ( mij ook maar helaas ben ik een vrouwtje dus mij zullen ze vast wel niet willen)
Familie van mij hebben drie friesse ruinen dus dat zal ik ook nog wel even vermelden wie weet zien we mijn vriend dan straks voorbij komen op een fries haha.

oke jij weet wel waar je op te geven? wij houden ons aanbevolen!

op de site van de film zelf, zie naam in startbericht

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:24

er worden ook ruiters gevraagd, niet echt ruiters en geschikt paard, dus verwacht dat ze zelf voor paarden zorgen

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:28

speurneusc schreef:
er worden ook ruiters gevraagd, niet echt ruiters en geschikt paard, dus verwacht dat ze zelf voor paarden zorgen

Citaat:
Hij en zijn regisseur zoeken vijftig donkere Friese paarden en vijftig KWPN-hengsten met ruiter.

Paarden zijn alleen van het professionele stuntteam geregeld, rest niet mede daarom zegt iedereen ook dat het vrij lastig gaat worden :+

FiveSports

Re: Regisseur zoekt stoere paardenmannen voor nieuwe film

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:30

Als ze een paardje voor me huren :P

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:55

Het lijkt mij wel gaaf. Echter val ik met mijn leeftijd van 19 waarschijnlijk niet onder de categorie stoere mannen en heb ik geen eigen paard.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:21

_Ezra schreef:
Het lijkt mij wel gaaf. Echter val ik met mijn leeftijd van 19 waarschijnlijk niet onder de categorie stoere mannen en heb ik geen eigen paard.

Ach vroeger was je met 19 allang getrouwd en voorzien van kinderen en al jaren aan het werk en met 35 was je dood, dus he! GAan met die banaan.

Overigens ben ik ook 1,87 maar verkeerde geslacht :+ En mijn zwarte paard wil graag heel blijven, gezien het feit dat hij 100 paarden die elkaar niet kennen en waarbij dus onduidelijk is wie er hoe goed kan rijden bij elkaar zetten en iets laten doen. Nou dat wordt nog wel chaos gok ik zo.
Neem daarbij de allicht niet geheel achterbergbodem met konijnengaten en greppels en daar gaat ie dan.
Als het goed georganiseerd had geklonken dan was het wel leuk geweest, nu klinkt het eigenlijk veels te ondoordacht, mijn advies aan die man, huur iemand in die het wel snapt en kan regelen. 8-)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:54

Ik denk dat het idd wel erg idealistisch gedacht is dat 100 hengsten op een veldje rustig een week lang elke dag dezelfde scène een paar keer overnieuw zullen doen zonder lastig te doen, het zijn immers ook maar dieren.

En dan vervolgens dus niet willen praten over de risico's en wie er gaat betalen als er iets mis gaat.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:45

Komt ook op mijn niet echt professioneel over, want de geschiedenis en of klederdracht etc. kloppen gewoon niet. Dan haak ik al af en kijk ik niet naar zulke films.

Georged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:33

Sjolvir schreef:
_Ezra schreef:

Ach vroeger was je met 19 allang getrouwd en voorzien van kinderen en al jaren aan het werk en met 35 was je dood, dus he! GAan met die banaan.

Overigens ben ik ook 1,87 maar verkeerde geslacht :+ En mijn zwarte paard wil graag heel blijven, gezien het feit dat hij 100 paarden die elkaar niet kennen en waarbij dus onduidelijk is wie er hoe goed kan rijden bij elkaar zetten en iets laten doen. Nou dat wordt nog wel chaos gok ik zo.
Neem daarbij de allicht niet geheel achterbergbodem met konijnengaten en greppels en daar gaat ie dan.
Als het goed georganiseerd had geklonken dan was het wel leuk geweest, nu klinkt het eigenlijk veels te ondoordacht, mijn advies aan die man, huur iemand in die het wel snapt en kan regelen. 8-)

@Sjolvir: groot gelijk!
@Ezra: gewoon doen man!
in de middeleeuwen, tot en met de eerste wereldoorlog, telde iedere puber die een wapen vast kon houden, mee als soldaat! En als je dan ook nog tegelijkertijd paard kon rijden zonder per ongeluk de oren van jouw eigen paard af te hakken, mocht je bij de cavalerie! Gelukkig leven we nu in de beschaafde 21e eeuw dus zal de filmmaatschappij overal netjes voor verzekerd zijn?
nog een tip: de Franse jongens (en meisjes) die de Ravelijn-show verzorgen in de Efteling! daar zijn er in dat land heel veel van (en dat zijn meteen echte Franken +:)+

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:26

helemaal met Sjolvir eens; het had heel leuk kunnen zijn, maar zoals het nu wordt aangepakt klinkt het veel te ondoordacht.

ignorance is bliss gaat in dit geval duidelijk niet op. Accident waiting to happen is meer van toepassing in deze opzet.

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:07

Ik zou dr mijne best op kunnen geven. Friesche hengst maar een hele makke. Ik weet niet of 1 pers bericht nou gelijk heel erg volledig is. Ze gaan vast niet met 100 paarden vechtscenes naspelen, dat geloof ik niet. Zou te dom voor woorden zijn

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:11

Je moet ook nog eens 5 dagen beschikbaar zijn en het is zonder vergoeding. Ik wens ze succes ;)