De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:00

Dat laatste vind ik echt een rotopmerking oomens. Er is al langer een wens om dit aan te passen. Al ver voor de huidige nieuwsredactie. Uit de enquête blijkt ook dat het een wens van gebruikers is. Dus niet alleen wat wij willen.

Zoals we het graag hadden gezien kon technisch niet, dus hebben we met beheer gekeken naar wat wel kon en dit uitgewerkt.
Dat het nog niet is zoals het zou moeten zijn, kunnen wij als nieuwsredactie ook niets aan doen. Wij doen niets met de techniek en zijn afhankelijk.
We denken momenteel mee en proberen een tijdelijke oplossing te vinden, voor de permanente er is. Maar ook hierin zijn we afhankelijk van de techniek. En ik heb echt geen idee wat er mogelijk is. Het enige dat ik kan is jullie opmerkingen doorgeven aan Bart. Hij beslist uiteindelijk wat voor oplossing er komt.

Nogmaals, de aanpassing is niet álleen omdat de nieuwsredactie dit wil. Het was óok een wens van de gebruiker waar we aan tegemoet wilden komen. Daar is heel heel veel tijd en energie in gestoken en zeker niet alleen voor onszelf, maar ook voor die duizenden actieve bokkers. En om nu neergezet te worden als drammers, terwijl we alleen maar enorm ons best doen om dingen uit te leggen en tegemoet te komen aan ook jullie wensen, is echt niet tof :n

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:11

Ik snap dat iedereen vreselijk zijn best doet achter de schermen, maar ik vind nog steeds erg onoverzichtelijk en rommelig.

Het zou al een hoop schelen als elk kopje evenveel nieuws berichten bevat, dat geeft al een veel rustiger beeld.
Uit een een rondje langs allerhande voorpagina's van andere sites hebben ze dat daar ook begrepen want die hebben allemaal per onderwerp het zelfde aantal berichten staan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:16

Dat hebben we aan het begin ook al aangegeven Ingrid, nog voor de testfase. Dit is er alleen niet doorheen gekomen bij het ontwikkelen. Het heeft ook zeker mijn voorkeur en zal ik nogmaals bij Bart aangeven :j

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:24

Het zal vast verkeerd vallen ja, maar het lijkt er toch op dat het doel van de enquête vooral was om jullie eigen ideeën te bevestigen.

Gebruikers geven aan dat ze graag het nieuwsgedeelte (VN & ON dus!) opgedeeld zien in categorieën, en vervolgens interpreteren jullie dat als 'de gebruikers willen graag de voorpagina opgedeeld per onderwerp, want dat willen wij ook graag'.

Bokt blijft toch in de eerste plaats een forum, en de rest van de fancy dingetjes is hooguit een leuke bijzaak.
Nieuws? Prima, maar het neemt ten eerste een steeds groter deel van de voorpagina in en is ten tweede steeds meer gevuld met non-nieuws. (Een oud nieuwsredactielid gaf hier zelf ook al aan dat er tegenwoordig veel minder streng geselecteerd wordt op nieuwswaarde.)
Nog zo een: de Wiki. Onvolledig, deels onjuist, verouderd, zeer eenzijdig belicht, omstreden,... Leuke poging, en superleuk om je spreekbeurt mee te vullen, maar voor uitgebreide en objectieve informatie gaan Bokkers hopelijk elders kijken. En dat merkt het beheer blijkbaar ook, want nu moet de Wiki ineens worden 'gepromoot' door contextloze foto's op de voorpagina te plempen en daar dus nog weer een stukje ruimte af te snoepen.

Zou het niet iets zijn om dit soort probeersels niet juist wat minder ruimte te geven in plaats van een steeds groter blok te maken waar je voorbij moet scrollen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:25

Het is ons erg duidelijk dat jullie het onduidelijk en rommelig vinden. Ook wij zijn nog niet tevreden. We proberen te voldoen aan de vraag die uit de enquete bleek, daarin werd door een groot deel van del gebruikers aangegeven dat ze het prettiger zouden vinden wanneer er nieuwscategorieën zouden zijn zodat ze gelijk het nieuws van hun gading konden bekijken. Dat gold voor de nieuwsfora, maar ook voor de voorpagina. We zoeken naar een manier om daaraan te voldoen, zonder daarbij ook het overzicht te verliezen in nieuwe berichten. Verder zijn er enorm veel gebruikers, zoveel mensen zoveel meningen. We zullen nooit iedereen tevreden kunnen stellen. Maar we zullen altijd ons best doen zoveel mogelijk gebruikers tevreden te houden. O.a. door met de feedback uit de enquête en hier aan de slag te gaan.

Het moge heel duidelijk zijn dat we er hard mee bezig zijn. In de jaren dat ik achter de schermen werk is me echter ook meermaals heel duidelijk geworden dat iets dat voor mij heel simpel leek, technisch verrekte lastig is en heel veel tijd kost. Iets waarvan ik denk: "Zo gepiept", blijkt Bart een groot aantal uren te kosten. Aangezien we bij Bokt maar beperkte financiële en personele middelen hebben, moeten we ons daarnaar schikken.

Het is heel jammer dat de voorpagina dus nog niet is zoals jullie én wij idealiter willen. We zijn er met zijn allen heel druk mee. Jullie feedback is erg waardevol en nemen we ook mee om eea te verbeteren. Maar ik wil jullie wel verzoeken de vervelende opmerkingen naar ons team achterwege te laten. Dat maakt ten eerste de sfeer er niet beter op, maar is ook niet terecht. Er wordt hard gewerkt, er wordt naar jullie feedback geluisterd, we kunnen echter geen ijzer met handen breken. Ik ben er van overtuigd dat we uiteindelijk komen tot een fijn werkende nieuwsvoorziening, maar het kost even tijd.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:36

Misschien is het een idee om helemaal bovenaan 'nieuw binnen' te hebben en daar de laatste x nieuwste nieuwsberichten te zetten die na een x aantal dagen doorschuiven naar de juiste categorie?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:35

Het is misschien niet heel goed gebracht maar ik kan het wel eens zijn met oomens. Ik lees hier alleen maar berichten dat mensen liever de oude fp hebben maar daar word niks mee gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:37

Dat is een aanname die niet klopt. Daar wordt zeker wel wat mee gedaan, maar ook dat kost even wat werk. Ook met dat punt zijn we bezig. Er zijn echter ook mensen die wel wat zien in de nieuwe indeling, ook die berichten bereiken ons, dus zoeken we een middenweg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:42

Een ding snap ik niet. Als dit eigenlijk nog een testfase is waar nog aan alle kanten aan gesleuteld moet worden. Waarom dan niet terug naar oude systeem en achter de schermen doorknutselen? Staat proffesioneler, is gebruikersvriendelijker en scheelt een hoop onduidelijkheid.

Je moet toch ook niet in een huis gaan wonen bij nieuwbouw als de toilet er nog niet inzit en ook nog niet duidelijk is waar de ramen geplaatst worden. Dat gebeurt wel als je er al woont een keer. En hopelijk in een keer goed dan.

De bolletjes zo zijn nog onduidelijker dan het al was.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:50

Wat de pagina echt rommelig maakt is de verschillende layouts, kleuren en types per kolom.

Als ik eens een voorstel zou mogen doen:
Nu dat nh bokt tv weg is zou de wiki foto naar de rechterkolom kunnen. Daar een kopje boven. Niet met wiki foto van de dag. Maar de kop van de pagina waar het naar verwijst.

Dan de nieuwskolom hele pagina lengte geven. Elke categorie een echt blokje geven, dus niet alles doorlopend achter elkaar. Met een minimum en maximum aantal berichten. De kopjes het zelfde maken als die van eigen/nieuwste berichten. En dan de bolletjes verwijderen en vervangen voor de tekstballonnetjes die je gebruikt bij eigen/nieuwste. Dus dan zie je welke nieuw zijn en welke een nieuwe reactie hebben. Maakt de boel wat interactiever.
En als er dan nog ruimte is zou ik het belangrijkste nieuws in dat roterende bannertjes breder maken. Zo klein is niet echt bevorderlijk voor de rust en de leesbaarheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:51

NH Bokt tv is niet weg. Dat komt gewoon weer.

Ik heb Bart verzocht hier ook eea uit te leggen. Het hele technisch gebeuren is echt zijn ding, daar hebben Amanda en ik en ook de rest van de NR geen verstand van. :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:59

Jessica schreef:
Dat is een aanname die niet klopt. Daar wordt zeker wel wat mee gedaan, maar ook dat kost even wat werk. Ook met dat punt zijn we bezig. Er zijn echter ook mensen die wel wat zien in de nieuwe indeling, ook die berichten bereiken ons, dus zoeken we een middenweg.

Ik denk dat een middenweg niet je streven moet zijn.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:59

Jessica schreef:
NH Bokt tv is niet weg. Dat komt gewoon weer.

Ik heb Bart verzocht hier ook eea uit te leggen. Het hele technisch gebeuren is echt zijn ding, daar hebben Amanda en ik en ook de rest van de NR geen verstand van. :)

Dat wil niet zeggen dat de rest niet gewoon nog kan...

Het is wel een beetje vervelend dat alle echte ideeën zo lekker negatief behandeld worden. Probeer een beetje een open houding te creëren. Er stonden echt een paar super goede ideeën in het topic waar niet zo veel mee gedaan wordt en waar echt heel kil en afhoudend op wordt gereageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:06

Ik zeg niet dat er niets met de ideeën wordt gedaan. :) Ik reageer alleen dat NH Bokt terugkomt. Zoals eerder al aangegeven nemen we alle ideeën mee. We zijn juist blij met de feedback. Niet met alles kunnen we wat, zoals gezegd lijkt veel heel simpel, maar in de praktijk niet haalbaar omdat het technisch onhaalbaar is.
En dat is ook waarom Amanda, de andere NRleden en ik ook niet altijd kunnen aangeven wat wel en niet haalbaar is. Het technische verhaal daarvan ligt bij Bart. Ik heb hem daarom gevraagd ook hier mee te praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:31

Bart komt later vandaag wat melden over de technische zaken. Voor nu hebben we in elk geval een naar ons idee fijne middenweg. Iedereen die de huidige indeling niet fijn vindt, kan op het icoontje dat rechts bovenaan de nieuwskolom op de voorpagina staat klikken, dan kom je bij de oude indeling. Wil je toch weer de indeling in categorieën, dan kun je er weer op klikken en kom je in de huidige indeling.

We zullen de huidige indeling blijven verbeteren en ook feedback blijven vragen. Maar voor hen die zich ergeren aan de huidige indeling is er dus de mogelijkheid om de oude indeling te gebruiken. :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:34

Top! Vindt de oude indeling ook veel fijner. Fijn dat er toch zo naar een middenweg is gezocht! :j

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:38

Ik ben blij met de nieuwe optie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:40

Fijn! Uiteraard willen we echt zoveel mogelijk gebruikers tevreden houden. Zoals gezegd kan niet alles gelijk, Bart heeft de afgelopen uren veel tijd gestoken om deze optie draaiend te krijgen. (Het ziet er zo simpel uit hè? Maar heeft wel wat uurtjes gekost!) Uiteraard gaan we ook verder met de nieuwe indeling en we hopen dan te kunnen rekenen op jullie constructieve bijdrages.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:44

Ik ben ook meteen overgeschakeld naar de oude versie. Top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:54

Super oplossing! +:)+
Ik ben meteen geswitcht naar de oude voorpagina en ik bleek allemaal recent nieuws van vandaag en gisteren gemist te hebben doordat het andere format zo rommelig was. Van mij mag dit zo blijven. :j

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:06

Dit is dan denk ik een technische vraag maar zou dat niet zo kunnen blijven? Definitief bedoel ik dan, dat je de voorpagina op de oude wijze kan bekijken of juist op de nieuwe manier per categorie. Dan hebben de mensen die het wel prima vinden hun zin en de tegenhangers zeg maar ook. Kan dat überhaupt?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:21

Amanda schreef:
Dat laatste vind ik echt een rotopmerking oomens. Er is al langer een wens om dit aan te passen. Al ver voor de huidige nieuwsredactie. Uit de enquête blijkt ook dat het een wens van gebruikers is. Dus niet alleen wat wij willen.

Dat kan ik beamen :j , het is geen verzinsel van "wij gaan alles anders doen, of van de huidige nieuwsredactie maar speelt al veel langer.
Alleen heb ik altijd begrepen dat de nieuwspagina (VN / ON / AG etc.) aangepakt zou worden. Daar zou ik persoonlijk blij mee zijn.
Voorpagina interesseert mij dan weer minder... kijk ik nooit op.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:48

Oh, wat goed dat knopje! Daar maak je mij in elk geval heel erg blij mee! Ook nog twee duidelijke symbolen,lijst of tijd, super.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:51

Ik ben ook heel blij met het knopje!
Goed gedaan Bart!
Hopelijk blijft dit ook zo, ik vind de oude voorpagina stukken fijner en duidelijker dan de nieuwe.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:34

*\o/* +:)+ *\o/* _/-\o_
Heel erg bedankt voor deze optie +:)+
Kan me ook alleen maar vinden in de vragen en commentaren hierboven, mag het zo blijven? Met zo'n heerlijk duidelijk symbool erbij <3