Failliete manege Rosworld voor ruim vier ton geveild

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnelover

Re: Failliete manege Rosworld voor ruim vier ton geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:06

Iemand al een idee wie het heeft gekocht en wat er mee gaat gebeuren??

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:31

Het staat inmiddels weer op Funda te koop.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:39

Wel met een stuk minder land ... nog maar twee hectare.
Kennelijk heeft een belegingsmaatschapij het aangekocht bij de veiling.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:43

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:45

Boeiende ontwikkeling.....

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:52

Ah je kan veel zeggen maar het toont wel een stuk anders zo.. leeg gehaald, vegertje erdoor enz :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:53

met slechts twee hectare hmm..

dan is het toch te groot binnen voor particulier gebruik van paarden, qua boxen en bakken..
maar de grond erom heen is te klein om er bedrijfsmatig nog echt iets mee te doen, want het aantal boxen is niet meer in verhouding met het aantal dieren dat er kan grazen :(..

vraag mij af waarom je het nu nog zou willen kopen.
wellicht voor een trainingsfacaliteit of iets dergelijks

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:58

Een deel van die boxen zou je er toch wel uit moeten slopen, veel te klein en te donker...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:01

ja absoluut Wendy,
maar volgens mij blijven de faciliteiten de capaciteit van het beschikbare grasland overstijgen?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:09

:+ voor dat geld heb je hier 30ha :+
Heb je wel een oude koeienboerderij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:14

Kan je dat meer niet dempen en daar een stuk land in maken? , of is dat heel dom :') . 2 hectare kunnen net wat shetjes op

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:17

denk dat dat heel kostbaar is Rebecca, dat zal een flink stuk zijn om te dempen, te vullen en dan ook nog goed land van te maken..

ja shetjes zijn leuk.. maar om daar nu die faciliteiten voor te kopen? misschien als je een menner en fokker bent en de binnenruimtes wilt gebruiken om bij slecht weer te trainen met mennen?

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:40

Zeepaardjes houden :+

2 ha is echt veel te weinig om een pension te houden. Binnen hele grote groepshuisvestingen?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:45

Er zit geen 2 hectare land bij, het volledige perceel is zo groot. Het overgebleven weiland is net geen hectare groot. Wat ook blijft is de asbest in zowel de stallen als bak. T blijft triest dat deze plek die zoveel mooie tijden gekend heeft nu zo moet eindigen. Blij toe dat de familie vlieger dit niet meer meemaakt.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:52

geweldig die proberen er 3 ton tussenuit te trekken... Hoop voor ze dat het lukt maar ik heb mijn twijfels.

Voor 4 ton was er al praktisch niemand die het wilde kopen laat staan voor 7 ton totaal.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:57

Ik vind het wel sterk overdreven dat je met 2 ha niks kan. Ik kijk regelmatig naar paardenobjecten en er staan er zat te koop met 20/30 stallen en nog geen ha of net 1 of 2.
Ik wil ze veel buiten hebben, maar dat is niet overal zo.

Je hoeft niet alle stallen te gebruiken en er zijn meerdere mogelijkheden zoals vakanties/kampen met dit complex.

Voor deze prijs is het ook eerder laagdrempelig voor mensen die een eigen stal/trainingsstal runnen bijv. Huren is vaak duurder.

Vroeger stonden de pony's hier 's winters ook in de binnenbakken. Geen idee hoeveel pony's er toen stonden, maar was een flinke groep.

Het gaat ook om de ligging en mogelijkheden en die zijn er gewoon. Zeker omdat er al activiteiten zijn geweest en dit een doorn in het oog is in deze staat, zal de gemeente ook meewerken, wat weer gunstig is.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:00

Wel goede foto's op funda.
Binnenbak lijkt 3 x zo groot, alle stallen zien er licht uit, alles spik en span.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:14

superpony schreef:
Ik vind het wel sterk overdreven dat je met 2 ha niks kan. Ik kijk regelmatig naar paardenobjecten en er staan er zat te koop met 20/30 stallen en nog geen ha of net 1 of 2.
Ik wil ze veel buiten hebben, maar dat is niet overal zo.

Je hoeft niet alle stallen te gebruiken en er zijn meerdere mogelijkheden zoals vakanties/kampen met dit complex.

Voor deze prijs is het ook eerder laagdrempelig voor mensen die een eigen stal/trainingsstal runnen bijv. Huren is vaak duurder.

Vroeger stonden de pony's hier 's winters ook in de binnenbakken. Geen idee hoeveel pony's er toen stonden, maar was een flinke groep.

Het gaat ook om de ligging en mogelijkheden en die zijn er gewoon. Zeker omdat er al activiteiten zijn geweest en dit een doorn in het oog is in deze staat, zal de gemeente ook meewerken, wat weer gunstig is.

twee hectare is inclusief de opstallen en dat enorme brok water.
zo vaak kom ik geen 20-30+ boxruimte tegen, met een hectare of waarschijnlijk nog minder bruikbaar gras/paddock land.

dat er bedrijven zijn die zo werken, dat kan.. Maar de tijd veranderd, het inzicht in paardenwelzijn veranderd. Dus het aantal gegadigden dat zo paarden wil houden neemt af.

De prijs is lang zo laagdrempelig niet als dat het lijkt, immers het is verre van klaar om zo een bedrijf in te starten.. er zal heel wat opgeknapt en verbouwt moeten worden, wil je er een respectabel pand/bedrijf van maken.. als je dan kijkt wat je hypotheek zal zijn, plus de kosten die je daarbovenop nog jaarlijks gaat maken voor het onderhoud van de opstallen, dan heb ik meer dan genoeg kleinere objecten, met meer land en goede facaliteiten gezien die te huur waren voor een stuk minder.. Immers qua hectare zou je er nu niet even 30 paarden kunnen herbergen, tenzij je ze binnen wilt houden (waarmee je jezelf ook weer uit de markt prijst op het gebied van paardenwelzijn in een regio waar veel naar buiten wel mogelijk is an sich). Dus sec gezegd, ook al zijn de faciliteiten er voor veel paarden, de vraag is kun je er met goed fatsoen tien of meer paarden zetten. zat objecten langs zien komen in goede staat waar 10-15 paarden kunnen staan, die verhoudingsgewijs kwa koop en/of huur goekoper uitkomen.

ik gaf eerder al aan, het is eigenlijk vooral geschikt voor een kleinschalige stal, die paarden traint of handelt, zodat er maar een klein percentage vaste bewoners is die de weides benutten.. en de resterende paarden, relatief kort verblijvende gasten zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:15

Paarden kunnen natuurlijk per toerbeurt in de paddocks.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:21

ik denk dat je het als particulier koopt en je hebt 5 paardjes of zo.. het ideaal is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:38

Joltsje schreef:
ik denk dat je het als particulier koopt en je hebt 5 paardjes of zo.. het ideaal is.

maar wat ga je dan met de enorme faciliteit (en het opknappen+ onderhoud daarvan) aanvangen?
dan zijn er toch zeker panden met kleinere meer passende faciliteiten op de markt die er beter voorstaan?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:02

Ja daar zit wat in..

Een rijvereniging beginnen.
Paarden die boxrust nodig hebben...

Hmm nee een beetje land erbij is wel fijn

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:15

Het hele geheel was wellicht voor de avonturier nog interessant. Maar wat je nou moet met een deel van het geheel... geen idee.
Wat moet je sowieso met die oude bende anders dan platgooien en opnieuw bouwen :=

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:47

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie meer dan genoeg mogelijkheden voor dit complex. Maar inderdaad je moet wel de financiering ervoor hebben en daarna de klanten kunnen trekken en houden. Als ik het had gered, had ik het wel geweten.

Inderdaad weinig paddock/weiland ruimte. Maar waarom geen bospaddock maken? Ook het gedeelte voor de woning valt prima te gebruiken. Ik zie een schuur, op vogelvlucht foto, die waar ik een muurtje uit zou slopen om er loopstallen van te maken. Al dan wel niet in combinatie met groepshuisvesting. De stallen zoals afgebeeld kunnen gesloopt worden. Achterkant dicht maken (indien dit mogelijk is, geen idee of er een doorgang is achter de fotograaf voor de kruiwagens en misschien een machine) en dan nieuwe stallen neerzetten, in blokken.

Weilanden die er bij zitten gebruiken in toerbeurten. Dus ochtend buiten, middag/avond paddocks of andersom. Woning is vrij groot, zou zeker kijken wat daar mogelijk is.

Kantine is zo te zien heel groot, daar is verhuur voor evenementen zeker mogelijk. Of bepaalde dingen organiseren met vertrek/verzamelpunt in de kantine.

Daarnaast zou ik veel vakantiegasten willen aantrekken, kamers + box verhuren dus. En een ruimte apart houden voor kampen te organiseren. Zadelkamer kan nu prima gebruikt worden, maar ik de loop van de tijd zou ik ook daar aan de slag gaan. Grootste binnenbak aanpassen. Wel nog Z wedstrijd formaat, maar wat overblijft als paddock of longeerton gaan gebruiken. Foto 26 bied heel veel mogelijkheden qua stallen en ruimte.
Foto 34 geen idee wat daarin zit, maar qua buitenkant zeg ik slopen en bij paddock of weiland betrekken.

Zou daarnaast onderzoeken of het mogelijk is dat water voor deur te gebruiken voor recreatie...

Maar goed, nogmaals dit is mijn mening, ik heb geen idee of de klanten er nog wel zijn in de omgeving en of die wel zitten te wachten op zo'n manege. Zeker aangezien de klanten weggingen, dat zou betekenen dat er nog wel een goede manege in de buurt zit. En dan is de vraag, bied je iets anders aan, beters aan waardoor mensen terug komen. Of geloven ze het wel en hebben de mensen er geen vertrouwen meer in.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:08

chamion schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie meer dan genoeg mogelijkheden voor dit complex.

.... kosten maken ....

Vraagprijs woonhuis + manege € 400.000
Vp tweede deel manege € 175.000
Vp 1,3 ha land met schuur € 125.000

Voor het totaal wordt dus 7 ton gevraagd, plus kosten koper!
Wat ik uit eerder posten begrijp is dat er hier en daar asbest zit (€€€), dat het heel gunstig op de foto gezet is en dat er in de regio voldoende aanbod is van maneges en pensionstallen. Ook qua woningaanbod niet de duurste regio van het land.

Ik denk dat iemand die dit object in overweging wil nemen wel heel goed met kadastrale gegevens, meetlint en vooral ook een bouwkundige met eigen ogen de zaak goed mag gaan onderzoeken.

Neemt natuurlijk niet weg dat het heel leuk is om weg te dromen bij de foto's en er -niet gehinderd door geldzaken, vergunningen of andere vervelende realiteiten- in gedachten een heel mooi hippisch complex van te maken :D