superpony schreef:Ik vind het wel sterk overdreven dat je met 2 ha niks kan. Ik kijk regelmatig naar paardenobjecten en er staan er zat te koop met 20/30 stallen en nog geen ha of net 1 of 2.
Ik wil ze veel buiten hebben, maar dat is niet overal zo.
Je hoeft niet alle stallen te gebruiken en er zijn meerdere mogelijkheden zoals vakanties/kampen met dit complex.
Voor deze prijs is het ook eerder laagdrempelig voor mensen die een eigen stal/trainingsstal runnen bijv. Huren is vaak duurder.
Vroeger stonden de pony's hier 's winters ook in de binnenbakken. Geen idee hoeveel pony's er toen stonden, maar was een flinke groep.
Het gaat ook om de ligging en mogelijkheden en die zijn er gewoon. Zeker omdat er al activiteiten zijn geweest en dit een doorn in het oog is in deze staat, zal de gemeente ook meewerken, wat weer gunstig is.
twee hectare is inclusief de opstallen en dat enorme brok water.
zo vaak kom ik geen 20-30+ boxruimte tegen, met een hectare of waarschijnlijk nog minder bruikbaar gras/paddock land.
dat er bedrijven zijn die zo werken, dat kan.. Maar de tijd veranderd, het inzicht in paardenwelzijn veranderd. Dus het aantal gegadigden dat zo paarden wil houden neemt af.
De prijs is lang zo laagdrempelig niet als dat het lijkt, immers het is verre van klaar om zo een bedrijf in te starten.. er zal heel wat opgeknapt en verbouwt moeten worden, wil je er een respectabel pand/bedrijf van maken.. als je dan kijkt wat je hypotheek zal zijn, plus de kosten die je daarbovenop nog jaarlijks gaat maken voor het onderhoud van de opstallen, dan heb ik meer dan genoeg kleinere objecten, met meer land en goede facaliteiten gezien die te huur waren voor een stuk minder.. Immers qua hectare zou je er nu niet even 30 paarden kunnen herbergen, tenzij je ze binnen wilt houden (waarmee je jezelf ook weer uit de markt prijst op het gebied van paardenwelzijn in een regio waar veel naar buiten wel mogelijk is an sich). Dus sec gezegd, ook al zijn de faciliteiten er voor veel paarden, de vraag is kun je er met goed fatsoen tien of meer paarden zetten. zat objecten langs zien komen in goede staat waar 10-15 paarden kunnen staan, die verhoudingsgewijs kwa koop en/of huur goekoper uitkomen.
ik gaf eerder al aan, het is eigenlijk vooral geschikt voor een kleinschalige stal, die paarden traint of handelt, zodat er maar een klein percentage vaste bewoners is die de weides benutten.. en de resterende paarden, relatief kort verblijvende gasten zijn.