Shenavallie schreef:Daar is het inderdaad net zo erg, zo niet erger. Heb daar wel eens iemand totaal verrot gescholden, zoals die met zijn paard omging. Het paard had een balkje aangetikt en werd bij terugkomst in de inrij-/uitrijbak even helemaal in elkaar getrapt. De 'ruiter' was van zijn paard gesprongen en begon met de punt van zijn laarzen op het dier zijn buik in te hakken (het geluid kan ik na al die jaren nog horen en het beeld van de ogen van het dier krijg ik ook niet uit mijn hoofd). Daar heb ik ook direct een melding van gedaan bij de jury. Het enige wat ze zeiden was: "Tja, dat zijn helaas de rotte appels in dit vak. We kunnen er niets aan doen, omdat we het zelf niet hebben gezien." Ze gingen ook geen hoor en wederhoor toepassen... Later een brief naar BIT geschreven, of dit nu werkelijk de manier was van 'paardensport' beoefenen en daar kreeg ik exact hetzelfde antwoord.Ik kan dus echt niet meer naar 'paardensport' kijken, niet op tv en niet in het echt. Wat een walgelijke manier van met dieren omgaan...
Bizar hoe lauw er gereageerd wordt op een melding van iets wat toch echt wel mishandeling te noemen is...