Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:19

Wat lees ik hier een boel zure en laagvloerse reacties. Ik ben heel benieuwd hoeveel van jullie in de schoenen van Adelinde hebben gestaan.
Niets is zo makkelijk als kortzichtig oordelen, het liefst op een zo zure manier.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:21

Chocopasta schreef:
Misschien heb ik het verkeerd, maar ik lees het meer als ' negen uur aan het infuus en dan toch starten' ..
Vind ik in elk geval wel absurd -O-

Maar een infuus an sich hoeft niks slechts te betekenen. Je bent , maar kan natuurlijk wel, niet direct doodziek als je aan het infuus ligt (of staat).

Je wil niet weten welke mensen er af en toe aan het infuus ligt voor betere bloedplaatjes, vocht etc. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:21

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vriendelijk verzoeken om fatsoenlijk en met respect naar elkaar te blijven reageren evenals het verzoek om ontopic te blijven. Alvast bedankt.

Overige praat over de dressuur kan hier [VN] [HK] Rio: Dressuur Grand Prix teams dag 1

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:22

Sammie schreef:
Chocopasta schreef:
Misschien heb ik het verkeerd, maar ik lees het meer als ' negen uur aan het infuus en dan toch starten' ..

Maar een infuus an sich hoeft niks slechts te betekenen. Je bent , maar kan natuurlijk wel, niet direct doodziek als je aan het infuus ligt (of staat).

Je wil niet weten welke mensen er af en toe aan het infuus ligt voor betere bloedplaatjes, vocht etc. :=

over het algemeen wil 9 uur aan een infuus hangen toch niet zeggen dat je vreselijk gezond bent op dat moment.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:24

Esmee_98 schreef:

Brazilië is inderdaad niet naast de deur. Maar... stel dat ie voor een paar miljoen verkocht wordt naar zeg maar Japan of zo, dan zal die reis geen enkel probleem zijn.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:24

Vala schreef:
Ja, voor het team, een poging, afgroeten kan altijd en dat deed ze, eeuwig zonde...

Ingrid92, waarom reageer je als paardensport op dit niveau je niet meer interesseert? Waarom kijk je dan überhaupt?

Ik heb het niet gezien en kijk het ook niet, ga ik ook niet doen. Ik zie dit als nieuwsbericht voorbij komen op bokt en geef aan dat dít precies het punt is waardoor de paardensport me op dit niveau me niet meer interesseert, het is niet de eerste keer bij deze combi (en andere combinaties op topniveau). Voor Adelinde heel sneu, super lang naar toe getraind en dan dit.. maar ik vind wel dat er (door FEI etc.) wel eens achter de oren gekrabt moet worden of alles nog wel klopt met de wedstrijden op dit niveau (ook in de B, L etc. overigens, maar aangezien dít op de OS een voorbeeld zou moeten zijn...) Overigens goed dat ze gestopt is en dat dit paard niet verder heeft hoeven ploeteren in de ring met een zeer snuitje + strenge hand (wat ik herinner uit het verleden dat ik nog wèl keek, neem aan dat dit nog steeds zo is, al hoop ik het niet).

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:25

Ik heb erg weinig met Adelinde en Parzival als combinatie, maar ik kan me voorstellen dat een Olympische spelen heel veel druk geeft om toch te gaan starten als de twijfel er is om misschien nog iets neer te zetten. Vandaar dat ik wel respect kan opbrengen dat ze toch gestopt is :)

Al kan ik de reacties dat ze uberhaupt niet had moeten starten ook erg goed voorstellen, het welzijn van het paard staat natuurlijk altijd voorop, hij kan er zelf niet voor kiezen om te stoppen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:25

http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... zival.html

Ook een verklaring over het infuus

@ Geerke,.. VL heeft al eens 24u extra aan het infuus gelegen omdat er geen hoofd was die tegen de zuster had gezegd, mag er af hoor. Iets met weekenden enzo. Was geen enkele reden om hem er aan te houden, dus ja je kan gewoon 'gezond' zijn terwijl je een infuus krijgt. (Het gebeurt veel vaker in bepaalde topsporten bij mensen). Het ligt er echt aan wat er in het infuus zit of meegaat. Echter, kreeg Parzival hem wel met een reden, maar dit hoeft echt niet gelijk een groot drama te zijn zoals sommige zich hier dat voorstellen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 10-08-16 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:26

Chocopasta schreef:
Sammie schreef:
Ja, laten we vooral het beest zijn medische zorg onthouden, omdat iemand op bokt 9 uur te lang vindt.

Choco, klopt. Sammie, ik vind 9 uur helemaal niet TE lang, dat schrijf ik ook niet. Blijkbaar was het nodig, dus daar hoor je mij echt niet over.

BAStable

"Gelijk maar aan het infuus gezet, van kwart voor zeven tot kwart voor vier. Om dat gif uit z’n lijf te krijgen."

Bron: http://www.bitmagazine.nl/algemeen/parz ... oef/62347/

Daarom dus.. beste zorg na een (onbekende) insectenbeet in een tropisch land zoals Brazilië. Dat kun je niet vergelijken met de insecten in Nederland.

setteke

KellyDV schreef:
Als dat paard gisternacht gestoken is door iets, en vervolgens 9 uur aan het infuus heeft gezeten en dikke koorts had van +40 graden, WAAROM ga je dan in godsnaam starten? Dan groet je niet af voor het paardwelzijn, maar omdat je zo geen punten kan scoren met hoe ie loopt. Als je om het paardwelzijn geeft start je überhaupt niet. Met het losrijden op de foto's ook al blauwe tong, snap niet dat zoiets zich kan kwalificeren voor de Olympische spelen.

Precies, en met losrijden merk je of je paard wel of niet fit is. Dan start je niet als hij niet goed aanvoelt.
Ik zag haar al 2 keer opzij kijken tijdens de proef naar zijn mond om te kijken of zijn tong eruit hing. Dat doe je alleen omdat hij raar aanvoelt in de aanleuning en dat was ook te zien.
Probleem met zijn tong is al oud, tijdens een clinic heeft hij een keer 20 minuten met zijn tong eruit gelopen. Diverse malen geprobeerd om het te herstellen toen, maar hij bleef zijn tong eruit gooien.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:27

Imaginaerum schreef:
Die reactie van Madeleine Witte-Vrees, sportief zeg.. Niet sympathiek op het paard, niet sympathiek naast het paard.

Je hald me volledig de woorden uit de mond...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:28

kortom...infuus kreeg parzival omdat hij koorts had en vol zat met toxines....dat noem ik ziek zijn.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:30

geerke schreef:
kortom...infuus kreeg parzival omdat hij koorts had en vol zat met toxines....dat noem ik ziek zijn.

Je kan het natuurlijk lezen en interpreteren zoals je wil. Ik vind de verklaring van een gerenommeerde dierenarts als Jan Greve heel plausibel.

esje01

Re: Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:34

Zwijgen is goud

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:35

Over de duur van dat infuus ga ik me niet uitspreken. Ik was er niet bij en ben ook geen dierenarts.

En ook al ben ik nooit fan geweest van Adelinde haar rijstijl, dit moet voor haar als sportvrouw een enorme teleurstelling zijn.

En Madeleine... Die maakt zich onsterfelijk belachelijk. Duidelijk is alleszins dat ze niet over de mentaliteit beschikt om actief met het team deel te nemen. Ze laat zich wel héél erg kennen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:37

Djiez, wat een ongelooflijke nare reactie van Madeleine. Als ik Adelinde was, zou ik haar nu de pan in hakken door te melden dat als de reserves er geweest waren ze helemaal niet gestart was.
Wie heeft hier nu de meeste boter op het hoofd?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:37

kamsel schreef:
_San87_ schreef:
Mij lijkt als reserve mee gaan naar de OS juist een fantastische ervaring. Tot de vet-check train je mee voor het echie, helemaal met zo'n jong paard een super kans, maar goed, wie ben ik.

Precies, zonder druk in zo'n omgeving meerijden, leerzamer krijg je het niet. Plus de olympische ervaring en je land mogen vertegenwoordigen.
Dan had ze ook nog in kunnen vallen als dat zoals nu nodig was geweest.
Maar het niet mee willen reizen en dan dit soort opmerkingen, gelukkig voor Madeleine ben ik geen bondscoach.

Mij niet. Te veel moeite voor te weinig. :o Ik vind dat belastend voor mijn paard en rij mijn rondjes dan wel op eigen bodem als ik daar toch niet hoef te starten.

Buiten dit alles snap ik de teleurstelling voor de ruiter in kwestie en is de reactie van de reserve ruiter alles behalve sportief.

@ Bigone, ja ik vind dat een hele (kostbare) onderneming. Kostbaar staat tussen haakjes omdat ik dat niet het belangrijkste vind. En dat iemand anders de rekening van zo'n tripje oppakt maakt het nog niet minder kostbaar.

Blue_Eyes

Re: Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:38

Inderdaad een nare reactie van Madeleine. Zuur hoor.

Wat betreft de verklaring van Jan Greve, die vind ik eigenlijk wel aannemelijk en kan me ook voorstellen dat je als ruiter gewoon luistert als je dierenarts zegt dat je van start kunt. Alleen maar goed dat ze is afgestapt toen bleek dat het niet ging.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:42

setteke schreef:
KellyDV schreef:
Als dat paard gisternacht gestoken is door iets, en vervolgens 9 uur aan het infuus heeft gezeten en dikke koorts had van +40 graden, WAAROM ga je dan in godsnaam starten? Dan groet je niet af voor het paardwelzijn, maar omdat je zo geen punten kan scoren met hoe ie loopt. Als je om het paardwelzijn geeft start je überhaupt niet. Met het losrijden op de foto's ook al blauwe tong, snap niet dat zoiets zich kan kwalificeren voor de Olympische spelen.

Precies, en met losrijden merk je of je paard wel of niet fit is. Dan start je niet als hij niet goed aanvoelt.
Ik zag haar al 2 keer opzij kijken tijdens de proef naar zijn mond om te kijken of zijn tong eruit hing. Dat doe je alleen omdat hij raar aanvoelt in de aanleuning en dat was ook te zien.
Probleem met zijn tong is al oud, tijdens een clinic heeft hij een keer 20 minuten met zijn tong eruit gelopen. Diverse malen geprobeerd om het te herstellen toen, maar hij bleef zijn tong eruit gooien.

Precies :j
Horses heeft 8 Augustus foto's geplaatst van het trainen, hier vind ik hem ook niet fijn lopen. Tong is blauw.
http://www.horses.nl/sport/olympische-s ... hoofdring/

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:46

Queen123 schreef:
Die reactie van Madeleine, jeetje... Dat kun je echt niet maken tegenover Adelinde vind ik, het is al erg genoeg.

Reserve staan is natuurlijk zuur, maar Cennin is pas 9 jaar oud, en loopt nog maar een half jaar GP, dan is het toch ook niet heel gek dat een ervaren combinatie met ongeveer dezelfde scores wordt afgevaardigd? En als ze toch had willen invallen dan had ze maar mee moeten reizen. Denk dat Madeleine nu extra baalt omdat ze misschien toch had kunnen starten.

Madeleine heeft amper internationaal gestart, dus wat denkt zij wel niet! Diva gedrag wat ik al ruim 10 jaar van haar zie en hoor, heb der vaker uitspraken horen doen dat ik dacht..................doe ff normaal, onsportief figuur, valse diva!!

Ik vond het zo sneu voor Adelinde, ze slikte echt haar tranen weg bij het afgroeten. Zo hard voor getraind en dan dit.............dat gun je echt niemand.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:52

Fitzroy schreef:
Djiez, wat een ongelooflijke nare reactie van Madeleine. Als ik Adelinde was, zou ik haar nu de pan in hakken door te melden dat als de reserves er geweest waren ze helemaal niet gestart was.
Wie heeft hier nu de meeste boter op het hoofd?

Ze had helemaal niet hoeven starten, had voor het team niet uitgemaakt. Het resultaat is nu hetzelfde.

De tong was vandaag ook blauw, maar ik verbaas mij vooral over het feit dat iedereen die doorspoorplek normaal lijkt te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:53

Tieneke schreef:
Over de duur van dat infuus ga ik me niet uitspreken. Ik was er niet bij en ben ook geen dierenarts.

En ook al ben ik nooit fan geweest van Adelinde haar rijstijl, dit moet voor haar als sportvrouw een enorme teleurstelling zijn.

En Madeleine... Die maakt zich onsterfelijk belachelijk. Duidelijk is alleszins dat ze niet over de mentaliteit beschikt om actief met het team deel te nemen. Ze laat zich wel héél erg kennen.

Niets aan toe te voegen.. _/-\o_

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:55

Blauwe tong was me idd ook al opgevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:56

KellyDV schreef:
Precies :j
Horses heeft 8 Augustus foto's geplaatst van het trainen, hier vind ik hem ook niet fijn lopen. Tong is blauw.
http://www.horses.nl/sport/olympische-s ... hoofdring/

Een dag voor de insectenbeet oogt Parzival volgens het artikel nog erg fris:

[edit:BartVB]Foto verwijderd op verzoek van rechthebbende[/edit]

Als je dit beschrijft als een rit die goed aanvoelt, dan snap ik beter dat je na een dag met 40 graden koorts en 9 uur infuus ook met hem de ring binnen rijdt. Zijn tong matcht ook hier al prima met het dekje.
Een foto naar beneden vindt Horses blijkbaar dat Johnson met paarse tong ook een prima expressieve galop neer kan zetten. Blijkbaar gelden voor Olympische ruiters toch andere standaarden dan voor de rest van Nederland.