Edward Gal meldt zich af voor CHIO Rotterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:36

Ayasha schreef:
Tja, ik zie simpelweg nog maar weinig "eerlijke relaties" in de sport, niet op basis niveau en al evemin op topniveau.
En dan mag je dat te ver gaan noemen. Maar IK zie gewoon een dier, hij weet zelf niet dat ie topstportpaard is. Hij weet enkel dat ie paard is. Maar tijd nemen om zo'n dier op een andere manier te leren terug komen (en ja dat kan en ja dat heb ik ook geleerd van een GP ruiter) kost nu eenmaal te veel tijd en dus ook te veel geld. Deze manier werkt ook. De ene keer wat langer dan de andere maar he, zolang die het doet..........

Het is maar hoeveel je er voor wil opofferen. :) Maar "eerlijk" is een woord dat al heel lang niet meer thuis hoort in de paardensport. :)

Maar wie zegt dat ze daar niet mee bezig zijn?

Ik vind dat je een aantal voorbarige conclusies trekt, simpelweg omdat je geen idee hebt (of kunt hebben!) hoe het er in de dagelijkse training aan toegaat en wat ze allemaal proberen.

BigOne

Re: Edward Gal meldt zich af voor CHIO Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:02

Indien een goede combinatie in het begin uitstekende punten rijd en dan na verloop van tijd steeds verder afglijd dan is het of medisch(denk het niet bij toppaarden) of rijtechnisch. En ja, toevallig wel een aantal combi's met Gal die deze glijdende weg zijn gegaan. Kan ook simpelweg betekenen dat deze paarden niet bij de manier van trainen en rijden passen die Gal hanteert. Jammer maar dat er iets meer aan de hand is dan nog niet klaar voor, trauma, allemaal bla bla. Nu zoeken naar de juiste manier van aanpak en rijden komt eerder langs. Dit gebeurt niet alleen Gal, kan zo wel een paar ruiters bedenken die dit ook hebben gehad, vroeger een amazone bij de pony's, duurste en beste Fei pony's werden gekocht maar op de een of andere manier waren ze naar een jaar weer foetsie. Logisch gezien haar manier van rijden en bij de paarden bakte ze er niets van.

Capriole001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:24

Janine1990 schreef:
Naar aanleiding van wat reacties de proef in Nw. en St. Joostland maar ff bekeken... Ik vraag me af of hij sinds vorig jaar rustiger/relaxter is geworden? Binnenkomen, die galop... Het lijkt wel een hertje...
De laatste piaffe en die waar het fout ging, jeetje mina... (laten we het niet hebben over de passage die daarop volgde) Niet normaal zo hectisch...

Is het dan überhaupt nog reëel om te denken aan Rio? Kijk wat Duitsland weer klaar heeft staan voor team (Desperados, Weihegold, Cosmo, Showtime voor Aken)! Ongelooflijk! Vergeet Charlotte niet natuurlijk. Dan heb je nog de stille Spaanse, Ferrer-Salat, wanneer die rijdt, rijdt ze ook echt bovenin mee. Als ik me niet vergis heeft Fiona Bigwood ook weer een hele goede op stal staan...

Individueel heeft Edward er volgens mij sowieso niet echt iets te behalen, en is hij een constante factor voor het team? Ik zet m'n centen op Madeleine.

Triest, maar ook dit is de sport...

Dat was St Joosland dit jaar, april. Dus niet vorig jaar...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:44

Capriole001 schreef:
Janine1990 schreef:
Naar aanleiding van wat reacties de proef in Nw. en St. Joostland maar ff bekeken... Ik vraag me af of hij sinds vorig jaar rustiger/relaxter is geworden? Binnenkomen, die galop... Het lijkt wel een hertje...
De laatste piaffe en die waar het fout ging, jeetje mina... (laten we het niet hebben over de passage die daarop volgde) Niet normaal zo hectisch...

Is het dan überhaupt nog reëel om te denken aan Rio? Kijk wat Duitsland weer klaar heeft staan voor team (Desperados, Weihegold, Cosmo, Showtime voor Aken)! Ongelooflijk! Vergeet Charlotte niet natuurlijk. Dan heb je nog de stille Spaanse, Ferrer-Salat, wanneer die rijdt, rijdt ze ook echt bovenin mee. Als ik me niet vergis heeft Fiona Bigwood ook weer een hele goede op stal staan...

Individueel heeft Edward er volgens mij sowieso niet echt iets te behalen, en is hij een constante factor voor het team? Ik zet m'n centen op Madeleine.

Triest, maar ook dit is de sport...

Dat was St Joosland dit jaar, april. Dus niet vorig jaar...

Weet ik ;) Daarom schreef ik het ook... De vraag voor mij op dat moment was: Is Undercover na het incident in Rotterdam ook echt relaxter is geworden. Terwijl dat was waar ze zich op gingen focussen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:48

Laurie schreef:
Maar wie zegt dat ze daar niet mee bezig zijn?

Ik vind dat je een aantal voorbarige conclusies trekt, simpelweg omdat je geen idee hebt (of kunt hebben!) hoe het er in de dagelijkse training aan toegaat en wat ze allemaal proberen.

Als dit een gewone bokker was (echt, soms zou ik een SA willen maken om de proef op de som te nemen) zou hij al lang bakken commentaar gekregen hebben. Als je al aan het 3e of 4e paard bezig bent dat dezelfde weg volgt als de voorgaande paarden dan ben je érgens iets aan het doen wat iig geen positieve invloed heeft op hun presteren op lange termijn. Of je nu Jan van op de hoek bent of Edward Gal kan me dan vrij weinig schelen de conclusie blijft hetzelfde.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:29

Maar Edward Gal is toch wel degelijk succesvol met zijn paarden?

En waarom stoort het je zo dat er 'met twee maten wordt gemeten'? opinie is opinie, en per definitie subjectief. Kan je niet zoveel aan veranderen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:32

Jep, eventjes... Maar noem eens eentje die even lang als bv Bonfire of Salinero gedaan heeft en zelfs even lang als Parzival (de veruit meest afgekraakte ruiters denk ik.). En heus niet alleen maar omdat ze wel eens verkocht werden. ;)

Waarom zou me dat niet storen? :) Ik houd niet van de ene boven de andere plaatsen. Ik begrijp uberhaupt niet dat daar een vraag over gesteld moet worden. Als een opinie toch een opinie is waarom zou het mij dan niet gewoon mogen storen dat er met twee maten gemeten word als ik dat niet oke vind?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:55

Ayasha schreef:
Jep, eventjes... Maar noem eens eentje die even lang als bv Bonfire of Salinero gedaan heeft en zelfs even lang als Parzival (de veruit meest afgekraakte ruiters denk ik.). En heus niet alleen maar omdat ze wel eens verkocht werden. ;)

Waarom zou me dat niet storen? :) Ik houd niet van de ene boven de andere plaatsen. Ik begrijp uberhaupt niet dat daar een vraag over gesteld moet worden. Als een opinie toch een opinie is waarom zou het mij dan niet gewoon mogen storen dat er met twee maten gemeten word als ik dat niet oke vind?

Allemaal speculatie, het kan natuurlijk wat jij zegt, het kan echter ook aan totaal andere redenen liggen. Wie weet waarom sommige paarden langer meegaan dan anderen, kan ook gewoon toeval zijn, ieder paard is een geval op zich. Ik denk niet dat je dat alleen kan terugvoeren op training, er zijn zoveel factoren die meespelen in het opleiden en aan de top houden van een paard. Ik denk juist dat het aan de top blijven maar voor enkelen is weggelegd, fysiek én mentaal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:56

Tuurlijk, dit hele topic is speculatie. Ik zeg ook nergens dat het feiten zijn.