Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:56

Wat ik wel opvallend vind is dat de hele GP proef wordt neergesabeld op een video die enkele beelden uit de proef laat zien. Dit zijn idd niet de beelden waarbij je een jurybeoordeling met 8-en verwacht, maar mogelijk heeft ze ook delen van de proef beter gereden welke niet op video staan.
Dus als iemand de hele GP op video heeft dan zou ik dat graag eerst bekijken,dan kun je iets zeggen over haar GP proef. Nu alleen over een aantal onderdelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:04

Onzin. De manier van rijden is de manier van rijden.
Ik ben blij dat het eindelijk eens doordringt tot mensen dat we verkeerd bezig zijn in Nederland met dat nieuwe dresuuurrijden. Voorheen kregen mensen als Adelinde het voordeel van de twijfel omdat we door een roze bril naar een olympisch amazone kijken. Er is nog veel te doen maar ik ben blij dat er steeds meer mensen hun eigen ogen openen.
Dit is geen harmonieuze proef en dat je met een paard achter de loodlijn en grote fouten nog winst heb begrijp ik al helemaal niet

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:20

Er staat nergens dat deze proef winst heeft opgeleverd. Ze heeft het alleen over losse onderdelen. Het totaal percentage ben ik nog niet tegen gekomen.

Anoniem

Re: Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:28

8-en op het protocol vind ik winst bij deze manier van rijden

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:31

Het is een HC-proef, dan is er nooit sprake van winst. Je kan hooguit spreken van een winstwaardige proef. Maar daar is idd zover ik weet niks van bekend?

En met de manier van rijden is de manier van rijden ben ik het ook niet helemaal eens. Ik kan een proef die met 200 punten werd beoordeeld filmen en het zodanig knippen en plakken dat het amper 160 punten waard zou zijn geweest.
[***] schreef:
8-en op het protocol vind ik winst bij deze manier van rijden

8-en op een protocol zijn geen garantie voor winst. Was dat maar zo :)) Een proef wordt per onderdeel beoordeeld en later komt er nog een cijfer voor het geheel enz. bij. Dan kunnen er wel 3 8'en op staan, als de andere onderdelen compleet de mist in gaan krijg je daar gewoon een 1 tot bij en met wat minder mist een 5 voor.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:47

swatch schreef:
Wat ik wel opvallend vind is dat de hele GP proef wordt neergesabeld op een video die enkele beelden uit de proef laat zien. Dit zijn idd niet de beelden waarbij je een jurybeoordeling met 8-en verwacht, maar mogelijk heeft ze ook delen van de proef beter gereden welke niet op video staan.
Dus als iemand de hele GP op video heeft dan zou ik dat graag eerst bekijken,dan kun je iets zeggen over haar GP proef. Nu alleen over een aantal onderdelen.

Helemaal mee eens. Ik zou bijv. wel de stap willen zien. Bovendien start ze HC, dat zal ook met een reden zijn en is het paard wat ik begrijp voor het eerst mee op wedstrijd? De eerste keer dat ik op (oefen) wedstrijd ging was het ook verre van perfect. Ik wil binnenkort mijn vierjarige een keer starten op oefenwedstrijd (ook HC) met als doel binnen de hekjes te blijven, ik ben blij dat dan niet heel de wereld mee kan kijken :+

Wil overigens niet zeggen dat ik het een hele fijne proef vind om naar te kijken maar vind het commentaar ook wel heftig.

Algato

Re: Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:59

Link in nieuwsbericht klopt niet. Gaat naar een restaurant

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:17

Algato schreef:
Link in nieuwsbericht klopt niet. Gaat naar een restaurant

:P lekker.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:22

ongeacht of het een heel filmpje is of stukken. als je er vanuit gaat dat de dressuur de harmonieuse ontwikkeling van het organisme als doel heeft dan zie je dat hier niet terug. vanuit het skala, zonder takt en ontspanning is er geen schwung mogelijk, laat staan durchlassigkeit en de rest van het skala. het athletisch vermogen van het paard staat het dier toe dit bol te werken en nog te lopen. als ik op die manier een mijn paard of elk ander huis-tuin-keuken paard zou rijden gaat hij teugel kreupel of in staking. nog helemaal niet gesproken over de blessures en andere narigheid die het tot gevolg heeft.

zoals je merkt ben ik niet van de modern dressuur. dressuur is ontwikkeld voor de welzijn van het paard te verbeteren en te bevorderen. het paard is er niet voor de dressuur.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:26

DarkoFoitzik schreef:
ongeacht of het een heel filmpje is of stukken. als je er vanuit gaat dat de dressuur de harmonieuse ontwikkeling van het organisme als doel heeft dan zie je dat hier niet terug. vanuit het skala, zonder takt en ontspanning is er geen schwung mogelijk, laat staan durchlassigkeit en de rest van het skala. het athletisch vermogen van het paard staat het dier toe dit bol te werken en nog te lopen. als ik op die manier een mijn paard of elk ander huis-tuin-keuken paard zou rijden gaat hij teugel kreupel of in staking. nog helemaal niet gesproken over de blessures en andere narigheid die het tot gevolg heeft.

zoals je merkt ben ik niet van de modern dressuur. dressuur is ontwikkeld voor de welzijn van het paard te verbeteren en te bevorderen. het paard is er niet voor de dressuur.

dan ga je voorbij aan de realiteit van het geld, vroeger waren het de kapitaalkrachtigen die de kunst beoefenden en geld uitgaven aan hun passie, nu zijn het al te vaak ordinaire handelaren/koopmannen die geld willen/moeten verdienen aan hun hobby.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:30

swatch schreef:
Wat ik wel opvallend vind is dat de hele GP proef wordt neergesabeld op een video die enkele beelden uit de proef laat zien.

Wat is de lengte van de gehele proef? Dit filmpje duurt namelijk al ruim 5 minuten?

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:39

purkie schreef:
DarkoFoitzik schreef:

dan ga je voorbij aan de realiteit van het geld, vroeger waren het de kapitaalkrachtigen die de kunst beoefenden en geld uitgaven aan hun passie, nu zijn het al te vaak ordinaire handelaren/koopmannen die geld willen/moeten verdienen aan hun hobby.

het is inderdaad een idyllische gedachte. het maakt me in die zin ook verdrietig dat de paarden het moeten ontgelden. maar je hebt gelijk!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:43

Lithya schreef:
Wat is de lengte van de gehele proef? Dit filmpje duurt namelijk al ruim 5 minuten?

Tussen de 6 en 7 minuten. Circa. Voor de FEI Grand Prix staat 5.45 ofzo, de Special is langer en de U25 heeft ook weer een andere tijdspanne.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:51

Jannepauli schreef:
Nu laat ik me toch verleiden om een OT bericht te plaatsen: naast pennymeisjes kunnen we aan de hand van dit topic een nieuw word instellen: paardentokkies. Schandalig gewoon die insinuerende opmerkingen over geld, kruiwagens etc. Wat een naar mens ben je als je dat uit je toetsenbordje weet te persen.

En wat betreft de klacht dat je eigenlijk geen commentaar moet geven als je zelf geen GP rijdt: ik vind zo'n opmerking terecht. Als je denkt dat je een Formule 1 wagen met 300 km p/u door de bocht kunt sturen omdat je toevallig een boekje "hoe rijd ik een auto" gelezen hebt en je B-rijbewijs hebt gehaald, en dagelijks naar de supermarkt kan rijden, wil nog niet zeggen dat je weet hoe het is en voelt om op zo'n paard te trainen, te leren en te rijden.

Goede opbouwende en terzake kundige kritiek, die je ook recht in het gezicht van de ruiter of amazone durft te zeggen: prima. Maar het merendeel van de recensies hier ...........

Geweldige post !!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:57

Sammie schreef:
Lithya schreef:

Tussen de 6 en 7 minuten. Circa. Voor de FEI Grand Prix staat 5.45 ofzo, de Special is langer en de U25 heeft ook weer een andere tijdspanne.

Dat zou betekenen dat praktisch de gehele proef gefilmd is. Dan valt het knip en plakwerk toch ook mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:08

DarkoFoitzik schreef:

Helemaal mee eens! Ik ben geen GP-ruiter(wil ik ook totaal niet zijn), maar iedereen kan toch zien dat dit alles behalve harmonieus is? Paard loopt bijna met z'n kin tegen de borst, sporen die er continu ingedrukt worden, de hele proef slaan met de staart. En dat heeft ook niks te maken met nog niet helemaal een combinatie zijn of wat dan ook. Parzival wordt precies zo streng gereden. Ik vind het echt triest als mensen hier met plezier naar kunnen kijken.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:10

Adelinde heeft de afgelopen jaren volgens mij veel pech gehad met haar (GP-)paarden, dus ik begrijp heel goed dat ze blij is dat ze met dit paard weer op niveau mee kan doen. Maar ook ik ben van mening dat er nog wel wat te verbeteren valt. Dat lijkt óók in het paard te zitten, als je bv. naar het rechterachterbeen kijkt in de piaffe of naar de zigzag-appuyementen dan is de achterhand toch niet helemaal het toonbeeld van tact en balans. Aangezien ze vast een hele ploeg fysiotherapeuten enz. heeft, is dit op dit moment blijkbaar wat er in zit....

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:42

Kendra schreef:
Adelinde heeft de afgelopen jaren volgens mij veel pech gehad met haar (GP-)paarden, dus ik begrijp heel goed dat ze blij is dat ze met dit paard weer op niveau mee kan doen. Maar ook ik ben van mening dat er nog wel wat te verbeteren valt. Dat lijkt óók in het paard te zitten, als je bv. naar het rechterachterbeen kijkt in de piaffe of naar de zigzag-appuyementen dan is de achterhand toch niet helemaal het toonbeeld van tact en balans. Aangezien ze vast een hele ploeg fysiotherapeuten enz. heeft, is dit op dit moment blijkbaar wat er in zit....

naja pecht met haar GP paarden. of hebben haar paarden pech met haar. deze manier van rijden leert een paard een verkeerde beweging aan. hierdoor ontstaan blessures. het is een simple oorzaak en gevolg. ik snap dan ook dat ze een team van fysiotherapeuten nodig heeft.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:17

DarkoFoitzik schreef:
Kendra schreef:

naja pecht met haar GP paarden. of hebben haar paarden pech met haar. deze manier van rijden leert een paard een verkeerde beweging aan. hierdoor ontstaan blessures. het is een simple oorzaak en gevolg. ik snap dan ook dat ze een team van fysiotherapeuten nodig heeft.

:D ...ik heb ooit een hele interessante clinic van haar gezien waarbij ze echt goede dingen vertelde. Vervolgens een paar leerlingen van haar gezien..dat was alleen maar flexen en van voor naar achter rijden. Waarbij je dus inderdaad hetzelfde beeld krijgt als hier in de proef..dat is zo jammer en paard onvriendelijk imo.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:48

Jannepauli schreef:
Nu laat ik me toch verleiden om een OT bericht te plaatsen: naast pennymeisjes kunnen we aan de hand van dit topic een nieuw word instellen: paardentokkies. Schandalig gewoon die insinuerende opmerkingen over geld, kruiwagens etc. Wat een naar mens ben je als je dat uit je toetsenbordje weet te persen.

En wat betreft de klacht dat je eigenlijk geen commentaar moet geven als je zelf geen GP rijdt: ik vind zo'n opmerking terecht. Als je denkt dat je een Formule 1 wagen met 300 km p/u door de bocht kunt sturen omdat je toevallig een boekje "hoe rijd ik een auto" gelezen hebt en je B-rijbewijs hebt gehaald, en dagelijks naar de supermarkt kan rijden, wil nog niet zeggen dat je weet hoe het is en voelt om op zo'n paard te trainen, te leren en te rijden.

Goede opbouwende en terzake kundige kritiek, die je ook recht in het gezicht van de ruiter of amazone durft te zeggen: prima. Maar het merendeel van de recensies hier ...........
+:)+ Je hebt een heel goed punt vind ik.

Ik ben benieuwd waar deze combinatie over 10 jaar staat :-). Het lijkt mij in ieder geval geen gemakkelijk paard om een GP proef mee te rijden! Lekker heet!
Laatst bijgewerkt door Riel op 09-04-16 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:50

Riel schreef:
Ik ben benieuwd waar deze combinatie over 10 jaar staat :-). Het lijkt mij in ieder geval geen gemakkelijk paard om een GP proef mee te rijden! Lekker heet!

Ehmmmm lekker met pensioen :+ paard is dan 21 :D

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:51

Hihi :o, kunnen wij terugblikken op een hopelijk succesvol verleden :-)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:41

Nou, blijkbaar kan het ook met minder spanning voor dikke winstpunten. Ben wel benieuwd naar beeldmateriaal. Iemand?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:07

Ze kijken nu wel uit met iets op internet zetten denk ik. :D

Ticoteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:07

Dat heeft ze zelf niet gedaan, dat heb IK gedaan :)

vur schreef:
Ze kijken nu wel uit met iets op internet zetten denk ik. :D