Opnieuw kritiek: Trainer berijdt 16 maanden oud paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Opnieuw kritiek: Trainer berijdt 16 maanden oud paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:19

Shocking dit, en niet okee :n

Snap niet waarom dat niet gewoon gezegd kan worden. Dit is pure mishandeling, staat niet in vergelijking met te streng spoor/bitgebruik in een gemiddelde dressuurbak. Snap dus nooit waarom dat soort dingen erbij gehaald moeten worden in een topic als dit.

Beiden is niet okee, maar staat wel even op een ander level. Net zoals moord en diefstal beiden niet okee is maar toch qua zwaarte wel even een verschil.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:42

Mars schreef:
Shocking dit, en niet okee :n

Snap niet waarom dat niet gewoon gezegd kan worden. Dit is pure mishandeling, staat niet in vergelijking met te streng spoor/bitgebruik in een gemiddelde dressuurbak. Snap dus nooit waarom dat soort dingen erbij gehaald moeten worden in een topic als dit.

Beiden is niet okee, maar staat wel even op een ander level. Net zoals moord en diefstal beiden niet okee is maar toch qua zwaarte wel even een verschil.

Helemaal mee eens!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 06:28

Mensen, mensen.

In plaats van hier gefrustreerd worden en het hele TWH wereldje af te zeiken zonder er ook maar IETS van te weten, zou je misschien je er eerst eens in moeten verdiepen. Reis zelf naar Tennessee en zie t zelf. Geloof de media en extremisten NIET.
Momenteel werk ik nu zelf op een boerderij met 7 Tennessee walkers. Allemaal showpaarden, die dus veel wedstrijden rijden. De eigenaresse hier gaat vaak naar Tennessee en naar de grote TWH stallen, en rijdt daar deze paarden of gaat naar de wedstrijden om te kijken.
De wedstrijden hebben SUPER strenge inspectie en denk maar niet dat je daar doorheen komt met je gesoarde paardje. De pads die je onder de hoef ziet zijn gewoon pads, heel licht, heb ze zelf gevoeld, en de kettingen zijn niet veel zwaarder dan je armbandje. Niet elk paard met
Deze pads is gesoard, wat ik wel dacht voordat ik naar Canada kwam.

Het soaren gebeurd nog steeds, weet ik zeker. En dat is echt verschrikkelijk en probeer ik absoluut niet goed te praten. MAAR. Deze mensen worden er uit gepikt en worden hard gestraft. Er zullen altijd rotte appels zijn..

Ik zal wel eens foto's maken van de paarden hier. Kan je zien dat ze in perfecte conditie zijn en dat de hoeven er goed uit zien ;)

Het rijden van een jaarling is gewoon heel, heel, heel verkeerd. En dat gebeurd helaas als de minimale leeftijd voor wedstrijden 2 jaar is, wat ik absoluut niet snap. Dat is alleen niet iets typisch TWH wedstrijd. Dat gebeurd in bijna elke tak van de paardensport, helaas. 1 van de redenen dat ik paardentopsport maar niks vind. In geen enkele tak, ook niet in de TWH tak.

Zolang extremisten dingen blijven posten, blijft de hele TWH wereld in een negatief beeld geplaatst worden. Maar wat denk je van rollkur? Het slaan of whatever van de benen om een paard hoger te laten springen? Slechte methoden in elke tak? Media kan iets heel positiefs, maar ook iets heel negatiefs zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:19

Begrijp ik nou goed dat jij de big lick goed keurt ? En laten we dan even achterwege laten of er wel of niet gebruik gemaakt word van soring?
Maar kan mij voorstellen dat als je er de hele dag mee bezig bent , geen soring ziet je er een beetje blind voor word(dat heeft een speciaal woord)...wat wij hier in het westen een beetje hebben wat betreft dressuur.

btw kom graag een keer naar tenessee hoor :P

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:16

Iemand die rollkur vergelijkt met sorinig ... dat is niet gelijkwaardig |o

Electra63

Re: Opnieuw kritiek: Trainer berijdt 16 maanden oud paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:54

Eileen_
Ook al gebeurt het niet op jouw stal, er zijn filmpjes en vele artikelen over de misstanden.

Dat is de reden dat deze sport terecht, onder vuur ligt. En niet te vergelijken met andere takken van sport. Ook al zijn daar ook soms misstanden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:30

Electra63 schreef:
Eileen_
Ook al gebeurt het niet op jouw stal, er zijn filmpjes en vele artikelen over de misstanden.

Dat is de reden dat deze sport terecht, onder vuur ligt. En niet te vergelijken met andere takken van sport. Ook al zijn daar ook soms misstanden.

''soms'' misstanden?Ik raad je aan om eens als groom bij een zogenaamde ''topruiter'' te gaan werken :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:49

geerke schreef:
Electra63 schreef:
Eileen_

''soms'' misstanden?Ik raad je aan om eens als groom bij een zogenaamde ''topruiter'' te gaan werken :j

Dan nog is het niet te vergelijken met de mishandelingen door sommige trainers van deze tak van paardensport.
Ik heb het al eerder gemeld Google op trainer McConnell en dat is pure mishandeling. En niet 1 filmpje, maar velen.

SafarixLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:34

Vergeet niet dat er natuurlijk meer mensen zijn die dit doen. Ik wens dit persoon heel veel verstand toe, dat ie nu waarschijnlijk nog niet bezit...

Zouden die mensen dan echt niet nadenken over wat ze doen?

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:23

Dag Eileen,
ik ga zelf idd niet prat op wat de media zegt. Zelf ben ik al tig keer in Tennessee en daarbuiten geweest. Een Big Licker op stacks in levende lijve zien lopen is mogelijk nog gruwelijker dan op een 2D YouTube filmpje. En dan hebben we het nog niet over de zichtbare angst, de geur van chemicalien, de jonge leeftijd van het inrijden etc, etc. Dit is op geen enkele manier goed te keuren!!

Zelfs 'alleen' de stacks zouden al bij wet verboden moeten worden en hopelijk gaat dat nu ook gauw gebeuren.

Wat vaak vergeten wordt is dat dit ras fantastisch is qua karakter (hoe anders blijven die debielen in het zadel zitten) en zonder al die smuck zelfs zonder ijzers en zonder bit super comfortabele rijpaarden zijn. DAT is hetgeen wat gepromoot zou moeten worden. Gelukkig lopen er tientalle leuke Walkers in Nederland en Belgie rond dus een ieder die nieuwsgierig is kan altijd eens in levende lijve zo'n wereldpaard ontmoeten zonder al die negativiteit.

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:56

Och arm dier..
Zo'n persoon is zeker de benaming "trainer" niet waardig!