KNHS-juryleden: ‘Ons wordt de mond gesnoerd’

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:53

Janine1990 schreef:
Je zit niet direct bij de rechtbank...
Ik denk dat de zwaarste sanctie is dat je bevoegdheid wordt afgepakt.

Wat mij betreft komt er ook een code voor deelnemers. Denk dat daar veel meer mis gaat. (misdragingen naar officials e.d. toe)

Ik weet niet of je ooit de Paard en Sport goed hebt doorgelezen maar ik denk dat de meest gelezen rubriek toch degene was met de uitspraken van de tuchtcommissie die misdragingen van deelnemers beoordelen en bestraffen.
De KNHS heeft dus helemaal geen rechtbank nodig om sancties, van vaak honderden euro's, op te leggen en voor deelnemers telt dat al heel erg lang.
Ik vraag me dus serieus af hoe "misdragingen" van officials bestraft gaan worden...

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 00:17

Roodvos schreef:
En ben ik nou de enige die zich afvraagt hoe andere sportbonden dit doen?

Je zou meer een soort "10 geboden" verwachten, generalistisch, meer gelijkend op de FEI:

FEI GENERAL REGULATIONS - Effective 1 January 2016 Clean - Final.pdf schreef:
Appendix F
-
FEI CODE OF ETHICS

To recognize the interests of all the constituencies of equestrianism including National Federations, Athletes, Owners, Organisers, Officials, sponsors, and the FEI itself to foster their harmonious collaboration and to formalise the collective commitment to the Olympic ideal.
The achievement of this goal and the image of Equestrian Sport are dependent on the respect of the following ethical principles that are compatible with maintenance of the values, spirit and ideals of Equestrian Sport and its part in the Olympic Movement. Consequently, all participants in Equestrian Sport, including but not limited to Athletes (and their Support Personnel), Owners, Organisers, Officials, sponsors, and FEI volunteers and staff undertake to respect and be bound at all times by the present Code.

A. DIGNITY
1.Safeguarding the dignity of the equine and human Athlete is a fundamental requirement of equestrianism.
2.There shall be no discrimination between the human Athletes on the basis of race, gender, ethnic origin, religion, philosophical or political opinion, marital status or other grounds.
3.All doping practices at all levels are strictly prohibited. The provisions against doping in the Equine Anti-Doping and Controlled Medication Regulations and the FEI Anti-Doping Rules for Human Athletes shall be scrupulously observed.
4.All forms of harassment of Athletes, be it physical, professional or sexual, and any physical or mental injuries to participants, are prohibited.
5.All forms of participation in, or support for betting on the Olympic Games, and all forms of promotion of betting related to the Olympic Game are prohibited.
6.Also, in the context of betting, participants in the Olympic Games and FEI Events must not, by any manner whatsoever, infringe the principle of fair play, show non-sporting conduct, or attempt to influence the result of a competition in a manner contrary to sporting ethics.
7.FEI constituents shall guarantee the Athletes conditions of safety, well-being and medical care favourable to their physical and mental equilibrium.

B. INTEGRITY
1.FEI representatives shall not, directly or indirectly, solicit, accept or offer any form of personal remuneration or commission, nor any concealed benefit or service of any nature, connected with the organisation of FEI Events that is not part of the official negotiation process or set forth in the contract with the Organiser or Organising Committee.
2.Only gifts of nominal value, in accordance with prevailing local customs, may be given or accepted by FEI Bureau members, FEI volunteers, or FEI staff by or to any member of an Organising Committee bidding for an FEI Event, as a mark of respect or friendship. Any other gift must be passed on to the organisation of which the beneficiary is a member.
3.The hospitality shown by any Organising Committee bidding for an FEI Event to the volunteers and members of FEI staff as well as persons accompanying them, shall not exceed the standards prevailing in the host country.
4.Conflicts of interest, whether real or perceived, are to be avoided.
5.Even the appearance of misconduct or impropriety should be recognized as damaging to the FEI’s reputation, and should therefore be avoided.
6.FEI constituents must not be involved with organisations, firms or persons whose activity or reputation is inconsistent with the principles set out in the present Code.

Waikiki

Re: KNHS-juryleden: ‘Ons wordt de mond gesnoerd’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 02:23

De Knhs heeft dit waarschijnlijk verzonnen nadat half Facebook was overspoeld met negatieve reacties op de nieuwe contributie voor 2016 :+

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:58

@Roodvos fijn dat je kritisch bent daar is niets mis mee, maar kies je strijd. Je kan over alles klagen, maar dan komt het niet meer aan. Steek energie in dingen die er toedoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:39

onderteken gewoon dan kun je het meeste blijven bijdragen, en hou je recht van spreken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:37

Albert schreef:
Janine1990 schreef:
Je zit niet direct bij de rechtbank...
Ik denk dat de zwaarste sanctie is dat je bevoegdheid wordt afgepakt.

Wat mij betreft komt er ook een code voor deelnemers. Denk dat daar veel meer mis gaat. (misdragingen naar officials e.d. toe)

Ik weet niet of je ooit de Paard en Sport goed hebt doorgelezen maar ik denk dat de meest gelezen rubriek toch degene was met de uitspraken van de tuchtcommissie die misdragingen van deelnemers beoordelen en bestraffen.
De KNHS heeft dus helemaal geen rechtbank nodig om sancties, van vaak honderden euro's, op te leggen en voor deelnemers telt dat al heel erg lang.
Ik vraag me dus serieus af hoe "misdragingen" van officials bestraft gaan worden...

Ik lees zeker de P&S altijd, maar moet zeggen dat er niet heel vaak dingen in stonden van de tuchtcommissie. Laat ik stellen, de afgelopen 4 jaar. En van verhalen die ik dan las, vond ik best heel reëel. Je weet waar je aan begint, als deelnemer heb je nu eenmaal ook je rechten en plichten.

Het is overigens niet meer dan normaal dat een bond zo'n commissie heeft. Dat zul je bij elke andere sportbond ook aantreffen. Wat denk je dat er bij het voetbal gebeurt? En dan doel ik niet op die schoften die die scheidsrechter hebben doodgetrapt.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:19

maar als je dit altijd al las dan weet je toch dat er allang iets is voor deelnemers die zich misdragen???
Snap je vorige post dan niet zo goed..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:24

Albert schreef:
maar als je dit altijd al las dan weet je toch dat er allang iets is voor deelnemers die zich misdragen???
Snap je vorige post dan niet zo goed..

Ooh op die manier...
Wat ik bedoel is dat er wel wat meer integriteit van de deelnemers verwacht mag worden. Een eerder voorbeeld dat ik hier (?) noemde is van het zetten van foto's van jury auto op FB, en hierbij groots vertellen wat voor vreselijke man dat wel niet is. Slaat helemaal nergens op. Daar mag best op berispt worden. Ze zullen er (terecht) niet meteen een boete voor krijgen hoor, maar zoiets mag best genoteerd worden wat mij betreft. In sommige gevallen wordt er ook nog heftig op gereageerd dat de beste jury uit z'n ambt gezet moet worden en blablabla...

Hetzelfde geld voor buitensporig gedrag tussen deelnemers, wat ik zelf gelukkig nog nooit heb gezien hoor! Maar als ik Bokt en social media moet geloven, gebeurt het kennelijk wel.
Een heftige woordenwisseling op het voetbalveld wordt immers ook berispt.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:36

Janine1990 schreef:
Ooh op die manier...
Wat ik bedoel is dat er wel wat meer integriteit van de deelnemers verwacht mag worden. Een eerder voorbeeld dat ik hier (?) noemde is van het zetten van foto's van jury auto op FB, en hierbij groots vertellen wat voor vreselijke man dat wel niet is. Slaat helemaal nergens op. Daar mag best op berispt worden. Ze zullen er (terecht) niet meteen een boete voor krijgen hoor, maar zoiets mag best genoteerd worden wat mij betreft. In sommige gevallen wordt er ook nog heftig op gereageerd dat de beste jury uit z'n ambt gezet moet worden en blablabla...

Als dat geplaatst wordt en naar de KNHS wordt gestuurd, dan wordt daar daadwerkelijk actie op ondernomen. Vorig jaar was er nog zo'n zaak met een aantal menners volgens mij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:47

Anoeska27 schreef:
Janine1990 schreef:
Ooh op die manier...

Als dat geplaatst wordt en naar de KNHS wordt gestuurd, dan wordt daar daadwerkelijk actie op ondernomen. Vorig jaar was er nog zo'n zaak met een aantal menners volgens mij.

Oh my bad... ik weet wel dat er iets is geweest met een aantal menners. Maar hoe en wat precies weet ik niet meer...

Ik vind het goed dat daar iets mee gebeurt. Integriteit komt gewoon van twee kanten. Heb wel eens zitten schrijven bij een jury (niets mis met die jury hoor), zat er dus tot twee keer toe bij dezelfde amazone een 10tje in het paspoort. Vraag me tot op vandaag af of ze allebei haar paarden van zo'n traditionele verkoper heeft gekocht...