Arme, arme familie

En hopelijk komen de manegehouders/medewerkers en vrienden over deze immense schok heen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoeska27 schreef:Misschien kan iedereen stoppen met speculeren over de beugels? Volgens de manegehouder zijn er veiligheidsmaatregelen getroffen en is het toch mis gegaan. Ik ken meerdere mensen waarbij de veiligheidsbeugels ook niet afdoende werkten. Zolang je er niet bij geweest bent weet je niet precies wat er gebeurt is.
Chiave schreef:ik snap dit soort reacties niet, iemand terecht wijzen omdat je vindt dat het topic alleen voor medeleven is. Dat is het niet.Betoog dan in een ander topic over die beugels.. Kom op zeg! Misschien zijn er Bokkers die toe moesten zien hoe dat arme kind door de bak gesleurd werd. In zo'n geval zou ik geen zin hebben in gemier over wat er wel of niet had moeten gebeuren.
Morniclum schreef:ik sluit mij aan veiligheids discussies komen vaak te laat. Omdat we dingen al jaren op een bepaalde manier doen wil dat niet zeggen dat het veilig is. In de reactie van de manege wordt ook gelijk gezegd alles is volgens alle veiligheidsnormen gedaan en veilig. sorry daar gaan mijn haren ook van overeind staan.Hoe treurig dit ook is (heb mijn medeleven al elders betuigd, ik vind dat er juíst over veiligheidsbeugels en het nut ervan gesproken moet worden. Ik gok dat zo'n 90 % van de ouders van manegeruiters niet eens weten dat ze bestaan, laat staan waar ze voor dienen. Dus geen wijzend vingertje naar dit slachtoffer of haar familie, maar een eye opener voor anderen.
geerke schreef:Daarom is een discussie en een open blik heel belangrijk. Iedereen de mond snoeren die er niet bijgeweest is gaat niet helpen. Een manegehouder die alles veilig verklaart zonder onderzoek is wel geloofwaardig?Anoeska27 schreef:Misschien kan iedereen stoppen met speculeren over de beugels? Volgens de manegehouder zijn er veiligheidsmaatregelen getroffen en is het toch mis gegaan. Ik ken meerdere mensen waarbij de veiligheidsbeugels ook niet afdoende werkten. Zolang je er niet bij geweest bent weet je niet precies wat er gebeurt is.
inderdaad...erg pijnlijk.Zodra je op een paard gaat zitten,of er bij in de buurt komt loop je risico.Het is gewoon niet anders.