Negenjarig meisje overleden na val van paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:17

Wat een afschuwelijk ongeluk. Vast komen te zitten bij een val, brr!

Arme, arme familie :(:)
En hopelijk komen de manegehouders/medewerkers en vrienden over deze immense schok heen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:22

Wat een dramatisch verschrikkelijk ongeval, zoiets wat je in een horrorfilm zou terugzien.
Heel veel sterkte voor de nabestaanden van de jongedame en alle getuigen van het tragische ongeval.

Anoniem

Re: Negenjarig meisje overleden na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:25

Wat een vreselijk ongeluk , veel sterkte aan de nabestaanden.

Veiligsheidsbeugels mogen idd wel verplicht worden voor kinderen , helaas moet er vaak iets gebeuren voor er wat aan gedaan word

nicolevdveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:28

Verschrikkelijk...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:50

Afschuwelijk. Heel veel sterkte. Ipv dure beugeld heb ik voor mijn zoon korfjes aan de stijgbeugels bevestigd. Misschien ook een optie voor mensen met meerdere pony's die nu meer aan veiligheid willen doen maar niet heel veel andere een vaak ook dure beugels kunnen aanschaffen

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:52

Moraal ridder bokt over Veiligheidsbeugels.. Begrijp me niet verkeerd want ja dát is een goed plan maar kom op.. Denk aan de nabestaanden en de mensen die er bij moesten zijn, het is al vreselijk genoeg laat staan om te horen dat ze beter Veiligheidsbeugels hadden moeten gebruiken. Het zal je maar overkomen..

Nabestaanden en omstanders veel sterkte gewenst met deze vreselijke gebeurtenis, hopelijk vinden jullie steun aan elkaar..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:54

Ik zeg dat niet. Het is verschrikkelijk dat zoiets gebeurd. Er kan zoveel gebeuren helaas en niet alles is te voorkomen maar door zo'n ongeluk ga je vaak wel extra nadenken en kun je maatregelen nemen. Gewaarschuwd mens telt voor 2. Laten we hopen dat doo dit afschuwelijke ongeluk evt andere voorkomen kunnen worden

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:00

Wat vreselijk! Heel veel sterkte gewenst aan alle betrokkenen, op wat voor manier dan ook..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:02

Misschien kan iedereen stoppen met speculeren over de beugels? Volgens de manegehouder zijn er veiligheidsmaatregelen getroffen en is het toch mis gegaan. Ik ken meerdere mensen waarbij de veiligheidsbeugels ook niet afdoende werkten. Zolang je er niet bij geweest bent weet je niet precies wat er gebeurt is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:06

Och wat een vreselijk nieuws. Arm, arm meiske. Heel veel sterkte gewenst aan haar nabestaanden en de medewerkers van de manege. Wat een nachtmerrie...

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:08

Veel sterkte voor de nabestaande.
Vreselijk ..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:15

Anoeska27 schreef:
Misschien kan iedereen stoppen met speculeren over de beugels? Volgens de manegehouder zijn er veiligheidsmaatregelen getroffen en is het toch mis gegaan. Ik ken meerdere mensen waarbij de veiligheidsbeugels ook niet afdoende werkten. Zolang je er niet bij geweest bent weet je niet precies wat er gebeurt is.

inderdaad...erg pijnlijk.Zodra je op een paard gaat zitten,of er bij in de buurt komt loop je risico.Het is gewoon niet anders.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:30

Zo jeetje als je heel verhaal leest krijg ik Kippenvel, ook de reden dat ik voorzichtiger ben geworden, gebeurd teveel dingen laatste tijd,

wens de betrokken en familie en manege heel veel Sterkte met dit grote verlies

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:53

Hoe treurig dit ook is (heb mijn medeleven al elders betuigd, ik vind dat er juíst over veiligheidsbeugels en het nut ervan gesproken moet worden. Ik gok dat zo'n 90 % van de ouders van manegeruiters niet eens weten dat ze bestaan, laat staan waar ze voor dienen. Dus geen wijzend vingertje naar dit slachtoffer of haar familie, maar een eye opener voor anderen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:58

Betoog dan in een ander topic over die beugels.. Kom op zeg! Misschien zijn er Bokkers die toe moesten zien hoe dat arme kind door de bak gesleurd werd. In zo'n geval zou ik geen zin hebben in gemier over wat er wel of niet had moeten gebeuren.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:12

Wat een vreselijk ongeluk, voor alle betrokkenen en in het bijzonder voor de ouders.. Heel veel sterkte.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:28

de nachtmerrie van iedere ouder je kind verliezen is al het ergste wat je kan overkomen..

Maar in dit geval is er waarschijnlijk een minuten lange lijdens weg aan vooraf gegaan, mijn hart huilt.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:45

Vind het ook absurd dat mensen het nu gaan hebben over cap of veiligheidsbeugels..
Het gaat hier om een meisje die is overleden, dat is een drama.
Natuurlijk is het iets waarmee wel weer wordt bewezen hoe belangrijk het is om de veiligheid goed in acht te nemen, maar denk er wel aan dat iedereen dit mee kan lezen.

Ik zou het persoonlijk erg pijnlijk vinden als de kleine meid mijn dochter was en er 'commentaar' werd gegeven over veiligheidsmaatregelen, welke zoals gezegd wordt, netjes genomen zijn..

RIP kleine meid

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:53

Ik "hoop" studiemiep dat de eerste klap hard genoeg is geweest dat ze bewusteloos raakte en dus verder niks heeft meegekregen en pijn heeft gehad.
Raar iets om op te hopen maar lijkt mij een beter iets dan dat ze alles heeft meegekregen.
Moet eerlijk zeggen dat ik echt naar wordt nog als ik de fb en nieuws berichten lees, het is zo ontzettend verdrietig.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 03:24

Ik lees nergens verwijten over veiligheidsbeugels, wel bewustwording van het belang ervan bij mensen. Wat is daar in vredesnaam mis mee?

Maar jeetje... Wat een afschuwelijk ongeval.. Sterkte aan een ieder die het nodig heeft..

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 07:42

Wat afschuwelijk, echt vreselijk. Ik wil alle betrokkenen en zeker de familie enorm veel sterkte en kracht toewensen. Wat een nachtmerrie.

De opmerking over veiligheidsbeugels vind ik zelf juist goed. Ik zie het niet als commentaar, maar van dit soort gruwelijke situaties moet je leren. Daarom zijn de veiligheidsmaatregelen nu waar ze zijn!

Ik ben hier in ieder geval dusdanig van wakker geschud dat ik me ga verdiepen in korfjes en veiligheidsbeugels en die voor zowel mijzelf als mijn vriend ga aanschaffen.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:33

er zijn geen woorden voor, zo vreselijk moet dit zijn voor nabestaanden, wat een ongelooflijk vreselijk ongeluk

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:35

Intens verdrietig ongeluk.... Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

We weten niet of ze veiligheidsbeugels had. Als dat niet zo was, dan moeten we er lering uit trekken. Hier wordt niets verweten en dat moet ook niet. Het is gewoon stikverdrietig dat dat meiske zoveel pech had.

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:31

Het is zo afschuwelijk, ik krijg het niet uit mijn hoofd. Zo zielig! Voor de familie en alle betrokkenen. Alleen maar heel veel sterkte voor iedereen.

En toch ga ik nu van die kappen kopen voor mijn dochter. Hiervoor niet aan gedacht.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:42

Chiave schreef:
Betoog dan in een ander topic over die beugels.. Kom op zeg! Misschien zijn er Bokkers die toe moesten zien hoe dat arme kind door de bak gesleurd werd. In zo'n geval zou ik geen zin hebben in gemier over wat er wel of niet had moeten gebeuren.
ik snap dit soort reacties niet, iemand terecht wijzen omdat je vindt dat het topic alleen voor medeleven is. Dat is het niet.

Morniclum schreef:
Hoe treurig dit ook is (heb mijn medeleven al elders betuigd, ik vind dat er juíst over veiligheidsbeugels en het nut ervan gesproken moet worden. Ik gok dat zo'n 90 % van de ouders van manegeruiters niet eens weten dat ze bestaan, laat staan waar ze voor dienen. Dus geen wijzend vingertje naar dit slachtoffer of haar familie, maar een eye opener voor anderen.
ik sluit mij aan veiligheids discussies komen vaak te laat. Omdat we dingen al jaren op een bepaalde manier doen wil dat niet zeggen dat het veilig is. In de reactie van de manege wordt ook gelijk gezegd alles is volgens alle veiligheidsnormen gedaan en veilig. sorry daar gaan mijn haren ook van overeind staan.

geerke schreef:
Anoeska27 schreef:

inderdaad...erg pijnlijk.Zodra je op een paard gaat zitten,of er bij in de buurt komt loop je risico.Het is gewoon niet anders.
Daarom is een discussie en een open blik heel belangrijk. Iedereen de mond snoeren die er niet bijgeweest is gaat niet helpen. Een manegehouder die alles veilig verklaart zonder onderzoek is wel geloofwaardig?

Het ongeluk is gebeurd, door eerlijk en open te kijken naar wat is gebeurd is het misschien mogelijk om te leren. Dat is iets anders dan het ongeluk te veroordelen.