Rechtszaak over keuringskampioen Handsome O van start

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Rechtszaak over keuringskampioen Handsome O van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:47

Ik zie er niks aan.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 07:32

Zou het niet zo kunnen zijn, dat we nu dingen willen gaan zien?
Niemand kan nu nog volledig objectief naar dit filmpje kijken.

Het enige wat ik zie is dat er hier een paard loopt, die in ieder geval om de pas gestoord wordt door zijn voorbrenger en dat er dus aan dit filmpje absoluut geen conclusies te verbinden zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:23

Tendance schreef:
Zou het niet zo kunnen zijn, dat we nu dingen willen gaan zien?
Niemand kan nu nog volledig objectief naar dit filmpje kijken.

Het enige wat ik zie is dat er hier een paard loopt, die in ieder geval om de pas gestoord wordt door zijn voorbrenger en dat er dus aan dit filmpje absoluut geen conclusies te verbinden zijn.

Helemaal mee eens.

Ik denk dat het heel erg lastig wordt om aan te tonen of de hanentred voor het vertrek naar Zweden is ontstaan of pas daarna.

Je kan net zoveel vertrouwen hebben in de kopende partij als de verkopende partij zoals de zaken er nu voor staan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:13

En ondanks dat het gros weet wat een rottigheid er uitgehaald wordt in de paardenhandel gaan er een hoop wel heel makkelijk van uit dat de koper onjuist is.
Maar goed. Dat is mijn mening. Ook een van vele. :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:19

Er zitten rotte appels tussen kopers en verkopers, dat zal ik nooit ontkennen, maar wie er in dit geval ook gelijk heeft, op basis van dit filmpje kunnen wij geen van allen een conclusie trekken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:41

Wat het meeste opvalt is het feit dat op toevallige wijze er geen filmpjes meer te vinden zijn, zelfs die van de kampioenskeuring van het KWPN is gemanipuleerd. En dat geeft te denken en niet in het voordeel van de verkoper.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:13

bigone schreef:
Wat het meeste opvalt is het feit dat op toevallige wijze er geen filmpjes meer te vinden zijn, zelfs die van de kampioenskeuring van het KWPN is gemanipuleerd. En dat geeft te denken en niet in het voordeel van de verkoper.

En echt helemaal niemand heeft vanaf de zijlijn in het keuringstraject iets opgemerkt?
En dan bedoel ik niet het jurykorps.
Niemand heeft gezien dat ie een slag in het wiel had?
Ook de koper niet ten tijde van de keuring en de veiling?

Paard is 5 x in het openbaar aan het publiek getoond. 1e bezichtiging, 2 en 3e, kampioenskeuring en de veiling uiteraard.
En zeker op het straatje zou je zo iets moeten kunnen zien....ALS het op dat moment is te zien.

Ik denk dat welk filmpje je er ook bij pakt je niets zult zien wat je ook niet zag als je het dier in real life zag.

Waarmee ik niet wil zeggen dat er niet "gesjoemeld" is.

Dat weet ik echt niet. Wil ik ook ver weg van blijven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:20

Aan de ene kant is het apart dat de filmpjes van de hengst verwijderd zijn, aan de andere kant ook niet geheel onlogisch gezien de rechtszaak.

Dit is een heel interessante zaak :9.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:31

NatasjavE schreef:
En echt helemaal niemand heeft vanaf de zijlijn in het keuringstraject iets opgemerkt?
En dan bedoel ik niet het jurykorps.
Niemand heeft gezien dat ie een slag in het wiel had?
Ook de koper niet ten tijde van de keuring en de veiling?

Paard is 5 x in het openbaar aan het publiek getoond. 1e bezichtiging, 2 en 3e, kampioenskeuring en de veiling uiteraard.
En zeker op het straatje zou je zo iets moeten kunnen zien....ALS het op dat moment is te zien.

Ik denk dat welk filmpje je er ook bij pakt je niets zult zien wat je ook niet zag als je het dier in real life zag.

Waarmee ik niet wil zeggen dat er niet "gesjoemeld" is.

Dat weet ik echt niet. Wil ik ook ver weg van blijven.

Wat ik eerder al zei, er zijn reactie op de blog van horses.nl die zeggen dat hen wel degelijk iets was opgevallen tijdens de keuring
Reacties 1 & 5:
http://www.horses.nl/opinie/kletskoek/

Hoe dan ook ben ik het wel eens met een eerdere reactie. Als je deze kwestie een klokkenluider kwestie zou noemen, dan zouden er toch bewijzen voor het oprapen moeten liggen.
Mensen die destijds wél wat gezien hebben maar er niks van hebben gezegd want ja, de keurmeesters zullen het wel weten.
Alleen gaat na van Schaik, niemand daar de vingers meer aan branden :n

edit: daar wil ik nog even aan toevoegen dat veel van de momenten dat dergelijke paarden aan het publiek getoond worden, toch vaak wel hectische momenten zijn waar een misstapje gelijk af gedaan wordt als spanning, in de beweging gestoord de de voorbrenger etc. Wanneer zie je ze nou zonder dat er druk op staat? Op stal ja... maar dat zien wij niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:52

1 en 5 hebben ook geen hanentred gezien...zeker geen hanentred zegt 1 zelfs.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:17

Klopt. Ik zeg ook 'iets' als reactie op NatasjavE's 'slag in het wiel'

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:42

MariekeS_ schreef:
Klopt. Ik zeg ook 'iets' als reactie op NatasjavE's 'slag in het wiel'

De rechtszaak gaat over een hanetred. Niet over een slag in het wiel toch?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:57

Ik zie een jonge hengst met heel veel vermogen en elasticiteit die vanwege zijn leeftijd, de voorbrenger en de drukte in de hal even niet weet waar hij het allemaal moet laten. Ik zie geen kreupelheden, hanteren oid?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:31

janderegelaa schreef:
1 en 5 hebben ook geen hanentred gezien...zeker geen hanentred zegt 1 zelfs.

En allemaal gel*l achteraf natuurlijk.

En dus als bewijs heel dun..

We weten nu dat er op dit moment iets met de hengst is.

Willen ze bewijs dat er op voorhand iets aan de hand was. Alle programmaboekjes van die boertjes langs de kant vorderen en daar bij deze hengst de commentaren lezen. Als daar een x aantal keer een opmerking over kramperig, onzuiver of hanentred staat dan heb je wellicht iets. Wellicht

Ik wens de eigenaar veel succes met inzamelen. :Y) :7

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:36

Vanuit dat oogpunt ook helemaal niet zo gek dat er nergens filmpjes meer te zien zijn, niemand die nu nog objectief kijkt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:45

kirri schreef:
Wat er hier bij staat is dat het bij verschillende Johnson nakomelingen voorkomt ze geloven dat het genetisch is en dat ze nu opzoek zijn naar meer veulens vanuit Johnson.

Ik weet niet of mensen hier de Paardenkrant ook krijgen...

Maar in de PK staat een groter verslag over de rechtszaak... Wat betreft het genetische component, hier wordt door Andresen inderdaad op beroepen. Ze halen hierbij Jack Sparrow, paar van Aniek van Schaik en Handsome aan...

Staat wel wat meer info in dat artikel dan ik tot dusverre op internet heb gelezen moet ik zeggen. Maar misschien heb ik wat artikelen van andere sites gemist.

mystica11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:50

Ik zie Jack Sparrow regelmatig lopen omdat hij nu bij Patrick v.d. Meer staat. In stap is het idd -als hij veel spanning heeft- een flinke verstoring maar in draf zie je er niets van. Dan is het een geweldig paard. Zonder, vind het nog steeds een plaatje om te zien.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:07

Janine1990 schreef:
Staat wel wat meer info in dat artikel dan ik tot dusverre op internet heb gelezen moet ik zeggen. Maar misschien heb ik wat artikelen van andere sites gemist.

Dat vermoed ik niet. Hoefslag heeft wel een uitleg van de Bokker geplaatst. Dat heeft Horses/PK (online) nagelaten. Horses/PK is als enige bij de rechtszaak geweest en heeft dus in theorie de meeste info ter beschikking. Het is alleen imo zeer spijtig dat ze hun eigen mening danwel conclusie tot twee keer toe in een online artikel danwel blog toevoegen.

Het genetische component vind ik tot op heden vrij kansloos. Dat zou kunnen als je iets wil aantonen richting het KWPN en de goedkeuring van Johnson. Maar bon.. de rechtsgang is nog niet afgelopen, dus ben benieuwd in hoeverre ze dit gaan uitrollen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:11

Die eigen mening was niet echt te lezen in het grote artikel in de PK van woensdag. Althans, dat was meer een uitleg van wat er allemaal had gespeeld/werd gezegd in de rechtszaal.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:28

Als je het voordraven thuis "oefent " met een flinke zweep krijg je dit soort mal gedoe. Geen van die paarden loopt normaal. Allemaal super opgefokt. Met tuigpaarden flikken ze ook iets dergelijks. Twee weken opsluiten in een donker hok daar gaan zo mooi opgefokt van lopen op de show. .....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:33

Arabesk schreef:
Als je het voordraven thuis "oefent " met een flinke zweep krijg je dit soort mal gedoe. Geen van die paarden loopt normaal. Allemaal super opgefokt. Met tuigpaarden flikken ze ook iets dergelijks. Twee weken opsluiten in een donker hok daar gaan zo mooi opgefokt van lopen op de show. .....

Lijkt me een beetje offtopic...
Wat is nu eigenlijk je bedoeling met het verkondigen van je berichten in dit topic? Eerst ging het nog om jouw manier van paarden kopen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:35

Ik zelf koop geen paarden, ze komen aanwaaien maar dat terzijde.

Met zo'n voordraaf toestand kun je een hoop maskeren door ze op te fokken op verschillende manieren. De koper had zelf een keuring moeten regelen sowieso.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:44

Ik denk dat je de essentie van de zaak mist.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:13

Sammie schreef:
Het genetische component vind ik tot op heden vrij kansloos. Dat zou kunnen als je iets wil aantonen richting het KWPN en de goedkeuring van Johnson. Maar bon.. de rechtsgang is nog niet afgelopen, dus ben benieuwd in hoeverre ze dit gaan uitrollen.

Dat is idd kansloos als ze met "maar" 3 voorbeelden komen...
Johnson heeft echt super veel gedekt en nog steeds, dat wordt vast een soort Jazz en Gribaldi (> 4000 dekkingen).
Zeker na flink wat goede nakomelingen en hij loopt nu zelf met HP Internationaal in de kijker.

Tja dan zit er wel eens mindere bij... maar die heb je van iedere hengst.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:23

listiglistje schreef:
Sammie schreef:

Dat is idd kansloos als ze met "maar" 3 voorbeelden komen...
Johnson heeft echt super veel gedekt en nog steeds, dat wordt vast een soort Jazz en Gribaldi (> 4000 dekkingen).
Zeker na flink wat goede nakomelingen en hij loopt nu zelf met HP Internationaal in de kijker.

Tja dan zit er wel eens mindere bij... maar die heb je van iedere hengst.

Ik ben wel erg benieuwd hoe dit vraagstuk juridisch opgepakt gaat worden...

Wanneer er meer mensen naar voren willen komen, kan ik me voorstellen dat dit wel een relevant vraagstuk kan gaan worden... Maar wil de claimende partij dat risico dan nemen? Moeten ze dan niet eerst nog het KWPN aanklagen? En wanneer dit vraagstuk wel relevant wordt, wil de claimende partij dit risico dan nog nemen? Dit onderzoek zal ook zeker in de papieren en ik denk misschien wel tonnen lopen...