HC Roosendaal: Glock's Toto Jr. schittert opnieuw in de ring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: HC Roosendaal: Glock's Toto Jr. schittert opnieuw in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:52

Hoeveel collega's zie je dat ook doen sympie?
De internationaal rijdende jeugd en 'seniors' zit weinig tussen om over te stoefen kwa vriendelijk rijden imo. Maar ZIJ komen er wel, dat dan weer wel.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:56

ja, is waar... maar zolang er punten gekregen worden voor het betere trek en sleurwerk zal dit niet veranderen vrees ik

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:01

Nee klopt. :) En dát ligt bij de jury's die op facebook allemaal mooi praten over lichtheid... Maar echte lichtheid belonen ze niet, ze belonen show en spektakel. Terwijl van ver te zien is hoe de aansnoerneusriemen gebruikt worden zoals hun naam doet vermoeden met de stang doorgeslagen en de extreem stille maar gespannen hand die de aanleuning stevig onder controle houdt. Jammer, heel jammer, ruiters als jij hebben het veel moeilijker om daar tegen op te boksen vermoed ik? :)
Terwijl jij wellicht mooiere dingen laat zien dan bovenstaande. (ik ken je niet dus ik weet het natuurlijk niet. Over het algemeen is losser een stuk soepeler en mooier maar dat lijkt "men" niet meer te willen zien.)

Doe nog maar een Totallosje om in de prak te rijden nog voor ie 14 is. Dat wil men zien. :)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:20

dat het moeilijker is, dat is waar... met een correcte proef zonder fouten zal ik met mijn gewoon paard 65-66% hebben, terwijl een andere met haar duur paard vol fouten hetzelfde percentage zal hebben.. en daar wringt het bij mij enorm...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:37

Dat snap ik, die ergernis herken ik wel en niet omdat ik ambities heb om hogerop te komen want die zijn er niet en regionaal kom ik meer dan behoorlijk mee, Ook tegen objectief gezien betere paarden. Maar het ergert mij dan nog meer dat je die dieren maar één seizoen ziet... Maximum 2.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:56

Ayasha schreef:
Dat snap ik, die ergernis herken ik wel en niet omdat ik ambities heb om hogerop te komen want die zijn er niet en regionaal kom ik meer dan behoorlijk mee, Ook tegen objectief gezien betere paarden. Maar het ergert mij dan nog meer dat je die dieren maar één seizoen ziet... Maximum 2.

Talentvolle paarden worden vaak verkocht naar het buitenland.
Maar ik ken ook subtop of young riders die toch jaren met o.a. hetzelfde paard starten. Vaak hebben ze wel meerdere paarden (ter beschikking).
Ik zie toch ook veel recreatieruiters hun paard of pony door verkopen, dus ik snap het probleem niet helemaal of je bedoelt dat ze kapot gereden zijn?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:00

De paarden waar ik het over heb zijn niet naar het buitenland. Die zijn gewoon stuk. :) Maar regionaal en nationaal zie ik toch heel vaak paarden gewoon stuk gereden worden. Heel vaak omdat ze simpelweg de hoge (werk)druk niet aan kunnen. :)
En zo ken ik er ook internationaal wel een aantal. De belgische top is niet zo heel breed en ik heb alles wat bovenaan staat al wel zien rijden en lesgeven en trainen... Dat is echt niks om trots op te zijn.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:40

Na al deze scherpe observaties vind ik het nog steeds een combinatie om van te watertanden :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:44

purkie schreef:
Na al deze scherpe observaties vind ik het nog steeds een combinatie om van te watertanden :D

Ik ook hoor

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:22

Janine1990 schreef:
Oké, helemaal verkeerd begrepen dus :D

....vaak ook minder moeizaam dan bij een paard met een lagere hals aanzet en minder mooie hals-rug verbinding. Die paarden moet je natuurlijk echt in elkaar trekken. Dus dat vind ik wat lastig beoordelen.

Ik riep dat er nagenoeg geen goede gp paarden gefokt worden die een lange carrière aan zouden kunnen op hoog niveau.

Jouw opmerking over het in model moeten trekken schrik ik wel behoorlijk van. Dus omdat het paard dus niet goed gefokt is, is het maar normaal om het dier in model te moeten trekken? Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar voor beide geld dat je dan toch echt je selectie eisen strenger moet maken en zulke paarden moet laten staan.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:34

Waarom moet alles snel en met veel druk? De paarden hebben de mens geleerd om in bepaalde houdingen geforceerd te kunnen worden zonder daar daadwerkelijk de benodigde af richting en doorontwikkeling voor te hebben om dit op lange termijn aan te kunnen. Door dit forceren lijken paarden snel klaar voor het grote werk, terwijl ze eigenlijk vals spelen. Hierdoor gaan de paarden kapot. Dit kapot rijden geldt niet per definitie letterlijk, het kan ook voorkomen dat de paarden het in hun hoofd gewoon niet meer aankunnen. Ze worden b.v. lusteloos of agressief. Voor de mensen die roepen nog geen stuk gereden paarden te hebben zien, kijk eens naar dat paard met die peesblessure van jezelf, vriendin of stalgenootje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:14

daffie1986 schreef:
Janine1990 schreef:
Oké, helemaal verkeerd begrepen dus :D

....vaak ook minder moeizaam dan bij een paard met een lagere hals aanzet en minder mooie hals-rug verbinding. Die paarden moet je natuurlijk echt in elkaar trekken. Dus dat vind ik wat lastig beoordelen.

Ik riep dat er nagenoeg geen goede gp paarden gefokt worden die een lange carrière aan zouden kunnen op hoog niveau.

Jouw opmerking over het in model moeten trekken schrik ik wel behoorlijk van. Dus omdat het paard dus niet goed gefokt is, is het maar normaal om het dier in model te moeten trekken? Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar voor beide geld dat je dan toch echt je selectie eisen strenger moet maken en zulke paarden moet laten staan.

Nou, het moet niet hoor... ;) Maar je ziet het wel veel gebeuren.
Zulke dieren hebben veel meer baat bij de juiste training en dan komt het ook allemaal wel. Misschien niet zoals een leeftijdsgenoot in een paar klassen hoger met die efficiënte bouw... Maar het komt wel wanneer het paard van achteruit gaat bewegen en in de schoft meer omhoog komt.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:58

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:18

Dat filmpje... Ze is duidelijk in de leer bij Edward geweest :+ Prachtig paard, hoop dat ze er even rustig aan mee doen!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:10

Electra63 schreef:
Ik ook hoor

Gelukkig Electra63! ;)
sympie schreef:
Laat men standaard filmpjes maken van dit dressuur-geweld en die impressies met naam en plaats op youtube plaatsen eventueel zonder reactiemogelijkheid zodat de liefhebbers van fijne rijkunst niet meer wegkijken maar wel degelijk laten merken hier niet van gediend te zijn en het misbruik een halt toeroepen.