Picasso schreef:Door ze midden op de weg te 'parkeren'. Vind dat een beetje asociaal. Overigens vind ik het net zo asociaal wanneer automobilisten langs paarden racen, laat daar geen misverstand over bestaan, maar denk dat er ook veel onwetendheid is wbt mogelijke reacties van paarden op andere weggebruikers. Daar zou Veilig Verkeer NL (of hoe die instantie nu ook mag heten) aandacht aan mogen besteden. Zelf ga ik liever de weg niet op omdat het gewoon te druk is op de meeste plaatsen. En in het bos is het geven en nemen. Persoonlijk zou ik liever iemand aanspreken op z'n gedrag dan er domweg achteraan knallen. Wat als je zo iemand (bijv een mountainbiker) letsel toebrengt met een wilde achtervolging. Ik bedoel; als iemand een deuk in je auto rijdt, ram je toch ook niet je eigen auto er als wraak tegenaan omdat die ander onvoorzichtig geweest is. Als je hinder ondervindt van andere bos- of weggebruikers, maak er dan melding van, ik vind eigen rechtertje spelen echt not done. En komt nog bij (nogmaals): ik heb echt weleens hinder gehad van asociaal gedrag van mede-ruiters: langs mijn viervoeter knallen of er vanuit gaan dat een ander maar aan de kant gaan als zij in tegemoetkomende richting in volle galop gaan. Helemaal dat soort mensen snap ik niet: die zouden beter moeten weten.
Even terugkomen op het woordje `parkeren`, dat is stilzetten. Dat doe ik niet. En ik weet geen andere manier om te voorkomen dat automobilisten langs me heen racen omdat ik al eerder heb gezegd dat het gebaar met de hand om vaart te minderen vaak eerder nog aanleiding geeft om vaart bij te zetten. Nogmaals, mijn prioriteit ligt bij de veiligheid van mijn dieren. De automobilist neemt vaak geen enkele verantwoordelijkheid voor zijn aandeel in de veiligheid. Je moet gewoon wat. Als je dat asociaal noemt, dan lijdt je aan kortzichtigheid.