Politie op zoek naar nieuwe paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:26

Tendance schreef:
De agenten te paard stralen wel degelijk autoriteit uit en vorig jaar was nog in het nieuws, dat bij evenementen met bereden politie minder opstootjes zijn dan bij politie te voet, dus zo lang het wel degelijk zinvol blijkt te zijn zal het vast niet veranderen.
En naar mijn idee hoeft dat ook niet.

Ben benieuwd naar de opstootjes als politie in pantservoertuig aanwezig is :7.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:43

Jennyj01 schreef:
Gillbo schreef:
Ik moet wel lachen om de zorgen dat de paarden ook in het weekend moeten werken.
Wat boeit een paard het nou of het weekend is, als die op maandag en dinsdag een rustdag krijgen is dat ook prima.

Wel mooi om te zien dat de mensen die ook daadwerkelijk een paard (tijdelijk) bij de politie op stal hebben staan over het algemeen erg tevreden zijn. Zal dus toch wel iets goed gaan

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Men maakt zich geen zorgen over dat de paarden in het weekend moeten werken. En zijn alleen mensen die denken te weten hoe het zit die beweren dat ze in het weekend niet werken. En dat is dus niet waar.

Wie beweert er dat ze in het weekend niet werken dan?
Ik beweer enkel, dat ze in het weekend langer buiten staan dan door de week en dan spreek ik over de locaties waar onze paarden naartoe zijn gegaan.
Door de week worden ze getraind en komen meer dan eens van stal/wei om aan de slag te gaan.
In het weekend hoeven ze enkel naar een voetbalwedstrijd oid, als ze al iets moeten.

Er wordt namelijk lacherig gedaan over dat "weekend", maar voor de trainers is het wel degelijk weekend. Het weekend slaat niet zo zeer op de paarden, maar op een deel van de werknemers, die van maandag tot vrijdag werken en niet daadwerkelijk te paard naar evenementen gaan.

Tendance

Re: Politie op zoek naar nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:50

En nu moeten er geen mensen gaan roepen: "Dus ze moeten in het weekend ook nog hard werken en krijgen dus nooit vrij!"
Want dat is niet zo! Ze krijgen andere dagen vrijaf. Plus dat er genoeg paarden zijn, die in het weekend dikke parcoursen moeten springen en dus ook misschien wel harder werken dan door de week.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:37

Het gaat er toch helemaal niet om wat andere paarden in het weekend doen? Begrijp niet zo goed waarom je zo in de verdediging schiet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:42

Jennyj01 schreef:
Het gaat er toch helemaal niet om wat andere paarden in het weekend doen? Begrijp niet zo goed waarom je zo in de verdediging schiet.

Ik schiet niet in verdediging. Ik vergelijk enkel.
Volgens mij is mijn bericht best duidelijk toch?
Laat ik het zo zeggen.... beide berichten, want in dat andere bericht ging ik op jouw in.
Jij beweert dat mensen iets zeggen en ik beweer het tegenovergestelde. Dat mag toch?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:12

In dat geval adviseer ik je het topic nog eens door te nemen. Er is wel degelijk gezegd dat de paarden in het weekend vrij zijn.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:18

Sjonge, wat is nou precies het probleem? Jij verkoopt je paard niet aan de politie, dat is prima. Maar dram dan niet zo door over wat nou wel of niet waar is, maar ga dan gewoon kijken bij een open dag, kun je alles vragen wat je wilt weten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:39

Jennyj01 schreef:
In dat geval adviseer ik je het topic nog eens door te nemen. Er is wel degelijk gezegd dat de paarden in het weekend vrij zijn.

Er zijn ook genoeg paarden in het weekend vrij. Dat zijn de paarden, die dan niet ingezet worden.
Ze hebben veel meer paarden, dan nodig in een weekend hoor. Deze paarden zijn dan inderdaad helemaal vrij.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:39

:j
Froukje schreef:
Sjonge, wat is nou precies het probleem? Jij verkoopt je paard niet aan de politie, dat is prima. Maar dram dan niet zo door over wat nou wel of niet waar is, maar ga dan gewoon kijken bij een open dag, kun je alles vragen wat je wilt weten.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:23

Froukje schreef:

Ik dram door? Nou ja zeg. De info die hier gegeven wordt rammelt gewoon met de realiteit.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:36

Het is voor de paarden juist leuk om wat te doen te hebben. Het maakt ze geen reet uit of het weekend is en of ze in de weekenden werken moet, dat is ook een vorm van aandacht en beweging krijgen en lekker naar buiten kunnen...........ze maken wat mee en hebben er plezier in.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 13-10-15 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:37

Froukje schreef:

Maakte "men "zich maar zo druk om hun eigen/ manege paarden in plaats van over die "stoute politie "die hun arme paarden op de verkeerde dagen laat werken.....
Zo langzaam aan wordt ik hier een beetje lacherig om zeg.
Ik ben het verder helemaal eens met Froukje.
Als je zo twijfelt aan de hier gegeven info gaan dan persoonlijk langs bij de beredenen.......of je moet hun info óók in twijfel trekken, wat mij in jou geval nog niet eens zo zou verbazen. :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:48

Aparte woorden van iemand die hier zelf heeft staan verkondigen dat de paarden in het weekend vrij zijn. Kijk daar wordt ik nou een beetje lacherig van.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:11

Jongens wat maakt "een weekend "nou toch in godsnaam uit??
Als een dier maar ook zijn dagen rust krijgt, en ja, dat krijgen ze.

Ik heb ook weekenden gewerkt en dan waren de dinsdag en de woensdag gewoon "mijn weekend ".
Whats in a name???
Sjonge jongen, sommige mensen hier hebben tijd te veel.......of vrienden te weinig.........als elk lettertje wat er getikt wordt aan 12 kanten wordt bekeken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:19

Het maakt helemaal niks uit of ze in het weekend werken. Maar dan moet je niet gaan beweren dat ze lekker vrij zijn in het weekend. Dat is namelijk de boel beduvelen. Zeker als je beweerd de info uit eerste hand te hebben.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:44

Mens, of je nou je weekend op zaterdag en zondag hebt of op woensdag of donderdag het maakt toch geen zak uit? Toevallig hebben die zaterdag en zondag de naam weekend gekregen, als iemand 's weekends werkt en woensdag en donderdag vrij is noemen ze dat hun weekend.
Er wordt dus helemaal niemand beduvelt, als je wat minder negatief de berichten zou leven had je ook wel gesnapt dat die weekend gewoon een paar dagen vrij is, en welke dagen dat dan zijn is afhankelijk van het paard. Maar vrij zullen ze wel krijgen, anders steken ze na een tijdje allemaal hun denkbeeldige middelvinger op en heeft de politie er ook niks meer aan.

Ik verkoop mijn paard 10x liever aan de politie dan aan een dressuur prikker waar ze geacht worden met 5/6 de Z al door te zijn, want ik weet zeker dat meer dan de helft van de paarden die in de sport lopen niet verder komen dan een paddock omdat ze misschien wel eens een blessure zouden kunnen oplopen als ze in het land lopen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:31

Weekend? wat is dat? vrij van vrijdag tot maandagochtend? dan werk ik juist.

Volgens mij (lijkt mij het meest aannemelijk zal het eens navragen) hebben alle paarden een werkschema bij de KLPD, en ik denk ook niet dat ze de meest senibele bloedjes uitkiezen die er rondlopen...
Mijn bijrijdpaard heeft ook geen ''vrij of weekend'' die doet iedere dag wel wat maar de mate van arbeid is wel aangepast naar wat de dag ervoor doen.
Dus wat er word gezegd dat het 'zielig' is wat de BP doet.. is gewoon niet relevant, want dan zouden ze zich niet aan de regels houden die voor ALLE dieren zijn opgesteld. Hou je, je er niet aan, ben je strafbaar.

Edit: vijf vrijheden van dieren
dieren zijn vrij van honger en dorst. Ze hebben gemakkelijk toegang tot vers water en een adequaat rantsoen;
dieren zijn vrij van ongemak. Ze hebben een geschikte leefomgeving inclusief onderdak en een comfortabele rustplaats;
dieren zijn vrij van pijn, verwonding en ziekte. Er is sprake van preventie en een snelle diagnose en behandeling;
dieren zijn vrij van angst en stress. Er is zorg voor voorwaarden en behandelingen die geestelijk lijden voorkomen;
dieren zijn vrij om normaal gedrag te vertonen. Ze hebben voldoende ruimte, goede voorzieningen en gezelschap van soortgenoten.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:52

Moderatoropmerking:
Bij deze wil ik jullie verzoeken ontopic te blijven reageren. Het topic gaat over het feit dat de politie opzoek is naar nieuwe paarden, en niet over hoe de politie met hun paarden omgaat of op welke dagen ze een rustdag hebben.
Ook hier geld natuurlijk de regel om bij meningsverschillen respectvol te blijven naar elkaar toe

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 06:19

Lillian__ schreef:

Volgens mij (lijkt mij het meest aannemelijk zal het eens navragen) hebben alle paarden een werkschema bij de KLPD, en ik denk ook niet dat ze de meest senibele bloedjes uitkiezen die er rondlopen...
Mijn bijrijdpaard heeft ook geen ''vrij of weekend'' die doet iedere dag wel wat maar de mate van arbeid is wel aangepast naar wat de dag ervoor doen.
Dus wat er word gezegd dat het 'zielig' is wat de BP doet.. is gewoon niet relevant, want dan zouden ze zich niet aan de regels houden die voor ALLE dieren zijn opgesteld. Hou je, je er niet aan, ben je strafbaar.

dieren zijn vrij van honger en dorst. Ze hebben gemakkelijk toegang tot vers water en een adequaat rantsoen;
dieren zijn vrij van ongemak. Ze hebben een geschikte leefomgeving inclusief onderdak en een comfortabele rustplaats;
dieren zijn vrij van pijn, verwonding en ziekte. Er is sprake van preventie en een snelle diagnose en behandeling;
dieren zijn vrij van angst en stress. Er is zorg voor voorwaarden en behandelingen die geestelijk lijden voorkomen;
dieren zijn vrij om normaal gedrag te vertonen. Ze hebben voldoende ruimte, goede voorzieningen en gezelschap van soortgenoten.

Sinds wanneer zijn de vijf vrijheden van Brambell in de wet opgenomen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 07:18

Als ze paarden willen met lef,moeten ze eens bij de lusitano,s kijken. Deze heb je nu ook met maatje 165/170cm
Dan heb je lef ,massa.en zeer werkwillig

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:49

Maar er is een reden voor waarom ze niet naar Lusitano's etc. op zoek zijn. De vraag werd ooit gesteld toen ik bij een voorlichting was, maar vond de vraag niet interessant dus heb eigenlijk niet naar het antwoord geluisterd. Alleen dat het niet hun interesse had.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:14

keona schreef:
Als ze paarden willen met lef,moeten ze eens bij de lusitano,s kijken. Deze heb je nu ook met maatje 165/170cm
Dan heb je lef ,massa.en zeer werkwillig

En idioot wendbaar :o. Vorig jaar een jaartje een Lusitano gereden die in de doma vaquera was opgeleid. Draaide om een grasspriet.

Denk dat de betere Lusitano's buiten het budget van de politie vallen, om eerlijk te zijn :=.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:25

Nee was een andere reden voor, maar heb niet goed geluisterd.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:11

_San87_ schreef:
Lillian__ schreef:

Sinds wanneer zijn de vijf vrijheden van Brambell in de wet opgenomen?

Wat ik van school (dierverzorging MBO) heb meegekregen vorig jaar...?? Toen hadden we het ook over het houden van verschillende diersoorten, voor welke vrijstelling zijn, welke speciale zorg nodig hebben en welke niet meer verhandeld mogen worden.

Helaas was ik tijdens die les andere vakken aan het afronden dus precies weet ik het niet meer.

Edit: de vijf vrijheden worden ook door de dierenbescherming gebruikt om te toetsen of een dier op een dierwaardige manier leeft.