Totilas komt definitief niet meer terug in de sport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Totilas komt definitief niet meer terug in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:16

En dat vind ik dan weer cru en onnodig. Ik vond en vind het ook een leuke combi maar aangezien wij daar niks over te zeggen hebben, hebben wij er maar mee te dealen. En ik zal niet zeggen dat Rath hem kapot gereden heeft, misschien ligt de grondslag daarvan wel bij Gal, misschien niet. Wie zal het bewijzen? Maar dit plaatje is gewoon misselijkmakend..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:20

friendly schreef:
En dat vind ik dan weer cru en onnodig. Ik vond en vind het ook een leuke combi maar aangezien wij daar niks over te zeggen hebben, hebben wij er maar mee te dealen. En ik zal niet zeggen dat Rath hem kapot gereden heeft, misschien ligt de grondslag daarvan wel bij Gal, misschien niet. Wie zal het bewijzen? Maar dit plaatje is gewoon misselijkmakend..

Waarom? Zegt volgens mij precies zoals het is.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:26

Waarom misselijkmakend dan?

Dit geeft exact weer wat de commentaren zijn overal, op Facebook en dergelijke, en dan vooral vanuit Nederlandse hoek, want tja, het is toch 'hun' paard. Of dat lijkt de algemene gedachtegang toch te zijn als ik het zo lees.

Ik vind de commentaren naar Rath toe die ik overal lees misselijkmakend. Allemaal mensen die in hun hele lijf amper zoveel ruitergevoel en -kennis hebben dan Rath in zijn kleine teen, allemaal mensen die niet zo'n kostbaar paard op stal hebben, allemaal mensen die Totilas amper 'live' hebben gezien, laat staan hem kénnen. Maar wel allemaal mensen die van achter hun veilige computerschermpjes allerlei verwijten en insinuaties roepen :-)

Ik zeg overigens niet dat iederéén zo is. Gelukkig zijn er - oa hier op Bokt - nog voldoende mensen met gezond verstand. Ik baseer me alleen op wat ik lees qua commentaren. En dat is de afgelopen week niet fraai geweest.

Hoe dan ook, Toot mag lekker op pensioen. Hopelijk bedaart alles binnenkort en kunnen zowel hij als de fam Rath binnenkort weer ademhalen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:40

Sommige opmerkingen erin zijn prima, maar er word nu wel gedaan alsof Gal een halfgod was met hem en ja het is een gewèldige combi (serieus) maar Rath is heus geen bar slechte ruiter die hem kapot heeft gemaakt. De waarheid daarin zal in het midden liggen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:02

friendly schreef:
Sommige opmerkingen erin zijn prima, maar er word nu wel gedaan alsof Gal een halfgod was met hem en ja het is een gewèldige combi (serieus) maar Rath is heus geen bar slechte ruiter die hem kapot heeft gemaakt. De waarheid daarin zal in het midden liggen.

Ik geloof dat je het plaatje niet helemaal goed interpreteert...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:04

Dat zal best ja.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:05

Het plaatje geeft juist weer Hoe er op dit moment over Toot en zijn ruiters gesproken wordt door een hoop mensen. Ben je volledig met je eens dat dit walgelijk is.

OutOfTheWood

billionache

Dat is inderdaad niet hoe het plaatje geïnterpreteerd moet worden, in tegendeel ;-)

De quotes in het plaatje zijn een weergave van de commentaren die de afgelopen dagen zijn verschenen. De tekenaar/ontwerper probeert hiermee duidelijk te maken hoe hypocriet het is dat iedereen Gal de hemel in prijst terwijl Rath de volle lading krijgt. Hier is de tekst die bij het plaatje stond, ter verduidelijking:

"Frankly, I don't see the difference. Riding the entire kur and getting disqualified after is not "putting the horse first" or "handling it professionally"

*ducks once more*

Edit: I am not saying Rath did a good job. I'm saying Gal doesn't deserve better comments than Rath.

If you look closely you'll notice blood and stress on UC, and a blue tongue and lame left hind foot on Totilas. Both UC's passage and Totilas piaffe aren't correct. The image was based on average photos, I was kind enough to not pick the worst ones."

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:07

Ayasha schreef:
Nee hoor, ik kan me best voorstellen dat ie daar verdriet van gehad heeft. Maar om nu te doen alsof dat arme schaap groots onrecht is aan gedaan is weer het andere uiterste. Dat men Rath met de dood ging bedreigen om dat hij die knol ging rijden, dat Visser zo ongeveer het land uit is moeten vluchten..... Ik bedoel.... Kom op... :)

Klaas15; en Gals fanclub bedreigde Rath en co met de dood en wenste ze allerhande vreselijke dingen toe. Nu ook niet heilig gaan doen. Nederland was heus ook niet zo lief toen (en nu nog steeds niet trouwens maar goed.) Sterk staaltje: actie-reactie vrees ik.

Je mag best kritisch zijn maar als je zulke dingen doet ben je gewoon een paardensport hooligan
dat heeft niks meer te maken met liefde en respect voor de paardensport.

Ik was echt wel fan van Gal en Toot...ze maakte bij mij echt iets los. Vond de verkoop echt enorm jammer etc etc maar kan de kant van Visser ook wel begrijpen...je zal zo'n wandelende biefstuk maar kunnen verkopen voor 15 miljoen. Vraag me af hoeveel bokkers er NEE zullen zeggen.

vRhijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:33

Niet alles gelezen maar om eerlijk te zijn, ik heb geen medelijden met MAR dat hij al die negatieve publiciteit heeft gehad, direct na de verkoop allemaal totilas attributen verkopen , rijden op die persconferentie terwijl de combinatie er nog niet helemaal was.
Naar mijn idee naïf gedacht dat talent en succes te koop is. Daar zullen ze van geleerd hebben.
(Tuurlijk heeft MAR talent, maar hij zal er waarschijnlijk toch nog net wat harder aan moeten werken om op het hoogste niveau mee te draaien)

Ik hoop echt dat hij de komende jaren nog lekker paard kan zijn in een weiland want dat heeft hij eigenlijk nauwlijks kunnen zijn wat toch wel heel triest is.
Ben alleen bang dat zolang ze hem voor de dekdienst willen gebruiken nog veel te voorzichtig zullen zijn met het porseleine paardje.

Corine20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:43

Wilawander schreef:
Heel jammer voor Totilas maar een goede keuze en hoop dat hij kan genieten van zijn welverdiende rust. Jammer dat Rath niet heeft kunnen laten zien wat ze konden. Maar zijn kans komt vast nog wel eens :)

Die man verdient niet eens n 2e kans. Iemand die niet aanvoelt dat zijn paard niet zuiver loopt en denkt dat hij veel meer punten had verdient (terwijl de aanleuning slecht was) Daar heb ik weinig vertrouwen in. De aanspanning die Edward altijd optimaal had met Totilas, heeft Rath nooit voor elkaar kunnen krijgen. Dan raken pezen en spieren geïrriteerd, omdat ze onvoldoende en/of verkeerd aangespannen worden. Tel daar nog eens de zware belasting van de achterbenen bij vele dekkingen bij en je weet dat geen enkel paard dit ongeschonden had kunnen volbrengen. En maar blijven roepen dat ze altijd aan het belang van Totilas hebben gedacht. Dikke onzin!!! Ze hebben hem gewoon kapot gereden.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:37

billionache schreef:
ingedebruijn schreef:
Waarom mag Rath wel compleet afgezeken worden maar Gal is heilig. Wat een grap.

Amen _O- vond daarnet ook nog dit terug op Facebook. Exacte weergave van mijn gevoel bij de hele situatie :j

[ Afbeelding ]

Totilas is en blijft een fenomenaal paard, en het is doodzonde dat we hem niet meer in de ring zullen zien. Maar het is zeker dat hij bij de fam. Rath een waardig en geweldig pensioen zal krijgen :-)

Volgens mij is dit gewoon een heel cynisch plaatje en wordt er mee gezegd dat Gal bij iedereen heilig is maar zijn paard mishandelt en Rath door iedereen wordt afgezeken terwijl hij niks verkeerd doet! _/-\o_

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 06:42

Hij verdient geen 2e kans? Djiez hij heeft geen moord gepleegd hoor.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 06:43

@manubres: wat dikke onzin is, want Gal wordt ook op FB en hier op Bokt al helemaal de grond in getrapt. Beide plaatjes vind ik overigens niet kloppend. Undercover loopt in mijn ogen niet zoals op het plaatje en al helemaal niet altijd met een bloedende mond. Toot liep ook zeker bij Rath niet altijd perfect mooi met een open aanleuning.. Dus erg gechargeerd dit.

Ik snap niet zo goed waarom als je Gal een mooie ruiter vindt het automatisch betekent dat Rath dat dan niet is of andersom. Ik vind Gal echt een super ruiter, in mijn ogen de beste die er is. Betekent niet dat ik Charlotte, Carl, Rath, of ga zo maar door niet goed vind. Ik snap niet waarom het een het ander uit moet sluiten..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:15

Mensen snappen hier overduidelijk de opzet van het plaatje niet := zonde!

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:25

Ik snap het plaatje prima :) Het is pro Rath en anti Edward. Volgens het plaatje loopt UC te kort in de hals met een bloedende mond en wordt hij de hemel in geprezen. Toot loopt met een open verbinding (wel een paarse tong?? ) en hij wordt de grond in geboord.. dat is volgens de maker van het plaatje niet oke.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:37

billionache schreef:
Mensen snappen hier overduidelijk de opzet van het plaatje niet := zonde!

Nou idd :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:43

Corine20 schreef:
Wilawander schreef:
Heel jammer voor Totilas maar een goede keuze en hoop dat hij kan genieten van zijn welverdiende rust. Jammer dat Rath niet heeft kunnen laten zien wat ze konden. Maar zijn kans komt vast nog wel eens :)

Die man verdient niet eens n 2e kans. Iemand die niet aanvoelt dat zijn paard niet zuiver loopt en denkt dat hij veel meer punten had verdient (terwijl de aanleuning slecht was) Daar heb ik weinig vertrouwen in. De aanspanning die Edward altijd optimaal had met Totilas, heeft Rath nooit voor elkaar kunnen krijgen. Dan raken pezen en spieren geïrriteerd, omdat ze onvoldoende en/of verkeerd aangespannen worden. Tel daar nog eens de zware belasting van de achterbenen bij vele dekkingen bij en je weet dat geen enkel paard dit ongeschonden had kunnen volbrengen. En maar blijven roepen dat ze altijd aan het belang van Totilas hebben gedacht. Dikke onzin!!! Ze hebben hem gewoon kapot gereden.

Direct door naar de gevangenis, u komt niet langs start dus u ontvangt geen 20.00 euro.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:45

Caatje87 schreef:
Ik snap het plaatje prima :) Het is pro Rath en anti Edward. Volgens het plaatje loopt UC te kort in de hals met een bloedende mond en wordt hij de hemel in geprezen. Toot loopt met een open verbinding (wel een paarse tong?? ) en hij wordt de grond in geboord.. dat is volgens de maker van het plaatje niet oke.

En dat is dus helemaal NIET wat men bedoelt met het plaatje ;-)

Dit is geen pro Rath of anti Gal plaatje. Dit plaatje probeert helemaal niemand de hemel in te prijzen. Het geeft enkel weer wat er dezer dagen allemaal gebeurt, nl dat Rath niets goed lijkt te kunnen doen en de boosdoener is. Als Toot met een blessure de ring in komt is iedereen verontwaardigt want 'oh geld is duidelijker belangrijker dan de welzijn van het dier'. Maar als Gal de ring wordt uitgestuurd met een gelijkaardig iets (UC was dan niet geblesseerd maar wel een bloedende/blauwe tong en duidelijk volledig onder stress) stromen de steunbetuigingen ineens toe, kan hij er niets aan doen, is het een topkerel, enzovoort.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:00

precies dat :-)
In Duitsland kijken ze er weer anders tegenaan.
Wat ik wel walgelijk vind, is die facebookpagina stimme gegen rollkür o.i.d. met alleen maar foto's van Edward gal er op. dan moeten ze het goed doen, en iedereen plaatsen.....

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:06

billionache schreef:
Caatje87 schreef:

Dit is geen pro Rath of anti Gal plaatje. Dit plaatje probeert helemaal niemand de hemel in te prijzen. Het geeft enkel weer wat er dezer dagen allemaal gebeurt, nl dat Rath niets goed lijkt te kunnen doen en de boosdoener is. Als Toot met een blessure de ring in komt is iedereen verontwaardigt want 'oh geld is duidelijker belangrijker dan de welzijn van het dier'. Maar als Gal de ring wordt uitgestuurd met een gelijkaardig iets (UC was dan niet geblesseerd maar wel een bloedende/blauwe tong en duidelijk volledig onder stress) stromen de steunbetuigingen ineens toe, kan hij er niets aan doen, is het een topkerel, enzovoort.

_/-\o_

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:09

Mwoah vind dat dus best anti Edward...

Ik begrijp niet waarom ze constant vergeleken blijven worden.. Zeker met een ander paard. Dit plaatje draagt er aan bij en daarnaast is het ook nog eens onzin. Er zijn ook genoeg mensen die Edward heel veel kritiek geven en dat wordt niet weergegeven in dit plaatje. Je zou het ook zo om kunnen draaien. Het is erg eenzijdig in mijn ogen. Door hem neer te zetten met een paard en een bloedende mond draag je er bij aan de stigmatisering van hem vind ik.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:21

Och, och, och, en precies hoeveel van de tere zieltjes die aanstoot nemen aan dit plaatje stonden eerder dit jaar "Je suis charlie" te roepen? Het is satire, in dit geval op de dressuur. Het is juist de bedoeling van de tekenaar om iets wat hem/haar opvalt, uit te vergroten om te laten zien.

Het is maar een mening. Als mensen hier mogen roepen dat Rath m kapot heeft gereden, mag hij/zij die tekening plaatsen, toch?

Niet dat ik het ermee eens ben, dat niet. Maar ik kan wel begrijpen dat iemand het zo kan zien.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:41

billionache schreef:
Caatje87 schreef:

Sorry maar ik vind het geen gelijkaardig iets.
Spanning/stres kan er soms nog wel eens uitgereden worden. Ik ben zelf geen wereldruiter (in verre van niet) maar toen mijn paard een keer even over de zeik ging tijdens een wedstrijd was mijn halve proef pure spanning, maar de onderdelen die pas daarna kwamen was de rust groot en deels terug.

Een blessure aan het been rij je er niet uit tijdens de proef...

Ik denk niet dat Rath totilas kapot heeft gereden. Beide mannen kunnen echt wel rijden, anders waren ze nooit gekomen waar ze nu zijn. Ik denk persoonlijk dat het vooral de opstapeling was van al die kleine blessures waarbij er mogelijk toch een zwakke plek is gekomen.