Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Ben het wederom met je eens. Iedereen heeft ruiters die hij graag ziet rijden en daartegenover ruiters die minder fraai overkomen. Als dit, inderdaad, Matthias + Totilas was geweest hadden veel mensen een andere mening, nu ligt het opeens niet aan de ruiter maar het paard.Ik begrijp juist niet dat er zo weinig heisa is. Als dit MAR was geweest stond ie op de brandstapel onderhand en Gal 'trekt gewoon bloedpaarden aan'. Tzou thans ook niet de eerste zijn die t niet meer doet na wat jaartjes met Gal.
Sjira schreef:Toch begin ik me langzaam af te vragen waar je de grens moet trekken. Is zo'n gespannen paard wel zo'n fantastisch talentvol sportpaard? Een paard moet ook op wedstrijd kunnen presteren. Voor dit paard is zo'n wedstrijd echt een hel. Moet je zover willen gaan? Een fantastische musicalster met podiumvrees, komt er ook niet...
En ik ga er toch vanuit, dat ze voor Undercover al heel wat hebben geprobeerd om de spanning te verminderen. Elke keer horen we dat dit prachtige paard hoger had kunnen scoren maar dat de spanning in de weg zat. Is de spanning dan niet gewoon een tekort waardoor het paard niet geschikt is om op dit niveau mee te draaien?
Caatje87 schreef:Tja met Totilas hebben we gezien dat het veel beter kan bij een andere ruiter, dus dan neig je naar dat het aan de ruiter ligt of in ieder geval aan de klik. Bij Undercover hebben we geen vergelijkingsmateriaal..
vur schreef:Caatje87 schreef:Tja met Totilas hebben we gezien dat het veel beter kan bij een andere ruiter, dus dan neig je naar dat het aan de ruiter ligt of in ieder geval aan de klik. Bij Undercover hebben we geen vergelijkingsmateriaal..
Nou ja, dan behalve het trainingsfilmpje van Undercover met zijn vorige ruiter die hem Grand Prix-klaar heeft gemaakt.
jirina schreef:Omschrijving van Undecover van de "Dresuurpaarden Hendriksen"
Karakter:
Glock’s Undercover is een sterke intelligente persoonlijkheid die niet snel uit zijn evenwicht is. Als veulen was hij gemakkelijk in de omgang. Undercover lijkt qua karakter precies op zijn moeder Mimosavrouwe (keur, preferent,prestatie, sport-dressuur. v. Donnerhal). En zij lijkt weer op haar moeder Weidevrouwe (keur, preferent,prestatie.) v. Roemer). Het zijn heel mensgerichte paarden. Wat heel kenmerkend is van de paarden uit onze stam is, dat ze pas onder het zadel echt tot hun recht komen. Bij Undercover zie je dat Ferro het goede achterbeengebruik en werkwillige karakter van onze stam bevestigd heeft.
Niet snel uit evenwicht ? Hoe klopt het dan met 'te heet' en "hast niet te handelen"?
Bloodymary schreef:Altijd een beetje flauw om met horsemanship en western aan te komen. Natuurlijk werkt dat prima voor heel veel paarden en is het echt bewonderenswaardig. Maar er zijn gewoon hele bange paarden waarbij zoiets nooit gaat werken.
Maar ben het wel eens met Anneliesdj, Undercover lijkt niet echt heel bang voor bepaalde dingen, maar meer heel neurotisch, en dat is een constant gegeven, geen momentopname. Die paarden zijn er ook. Edward Gal gaat daar fantastisch mee om, daarom is deze discussie er nu pas, alle andere keren heeft hij het redelijk tot goed onder controle weten te houden en de rust in het paard kunnen brengen.
Karakter:
Glock’s Undercover is een sterke intelligente persoonlijkheid die niet snel uit zijn evenwicht is. Als veulen was hij gemakkelijk in de omgang. Undercover lijkt qua karakter precies op zijn moeder Mimosavrouwe (keur, preferent,prestatie, sport-dressuur. v. Donnerhal). En zij lijkt weer op haar moeder Weidevrouwe (keur, preferent,prestatie.) v. Roemer). Het zijn heel mensgerichte paarden. Wat heel kenmerkend is van de paarden uit onze stam is, dat ze pas onder het zadel echt tot hun recht komen. Bij Undercover zie je dat Ferro het goede achterbeengebruik en werkwillige karakter van onze stam bevestigd heeft.
Niet snel uit evenwicht ? Hoe klopt het dan met 'te heet' en "hast niet te handelen"?
Liselot schreef:Volgens mij wordt dat niet vergeten, is namelijk - in mijn optiek - totaal niet waar.Vergeten we voor de goede orde even dat het gemiddelde HTK paard op een concoursje om de hoek al uit de pan flipt bij een prijsuitreiking te paard? Of zich helemaal te pletter schrikt van een vlaggetje wat scheef staat?
De entourage waar Undercover zich in bevond is nog wel een tandje anders dan dat en zo ervaren is dat dier nou ook nog weer niet.
Liselot schreef:Vergeten we voor de goede orde even dat het gemiddelde HTK paard op een concoursje om de hoek al uit de pan flipt bij een prijsuitreiking te paard? Of zich helemaal te pletter schrikt van een vlaggetje wat scheef staat?
De entourage waar Undercover zich in bevond is nog wel een tandje anders dan dat en zo ervaren is dat dier nou ook nog weer niet.
superpony schreef:Bloodymary schreef:Altijd een beetje flauw om met horsemanship en western aan te komen. Natuurlijk werkt dat prima voor heel veel paarden en is het echt bewonderenswaardig. Maar er zijn gewoon hele bange paarden waarbij zoiets nooit gaat werken.
Maar ben het wel eens met Anneliesdj, Undercover lijkt niet echt heel bang voor bepaalde dingen, maar meer heel neurotisch, en dat is een constant gegeven, geen momentopname. Die paarden zijn er ook. Edward Gal gaat daar fantastisch mee om, daarom is deze discussie er nu pas, alle andere keren heeft hij het redelijk tot goed onder controle weten te houden en de rust in het paard kunnen brengen.
Dat is helemaal niet flauw. Het is een kwestie van open staan voor een andere kijk, mentaliteit, benadering etc.
Het feit dat je zegt dat er hele bange paarden zijn, waarbij dergelijke training nooit gaat werken zegt al dat je er zelf te weinig vanaf weet.
Het is ook heel erg dat het in de engelse sport ''normaal'' wordt gevonden dat paarden bang of heet zijn en daardoor niet eens normaal een ereronde kunnen rijden.
Ailill schreef:Liselot schreef:Volgens mij wordt dat niet vergeten, is namelijk - in mijn optiek - totaal niet waar.Vergeten we voor de goede orde even dat het gemiddelde HTK paard op een concoursje om de hoek al uit de pan flipt bij een prijsuitreiking te paard? Of zich helemaal te pletter schrikt van een vlaggetje wat scheef staat?
mylittlejoy schreef:Ailill schreef:Volgens mij wordt dat niet vergeten, is namelijk - in mijn optiek - totaal niet waar.
Karakter: