EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:21

StalNollie schreef:
josca zeker het topic van totilas niet gevolgd? daar kan de ruiter niks goed doen. daarom kom je ook in deze hoge klasse omdat je niet kan rijden?

en nu is het edward die uitgebeld word hierdoor en ligt het ineens aan iets anders dan zijn rijstijl?

Dat topic heb ik zeker gevolgd en ook daar was ik van mening dat Rath het zeker had moeten voelen,
maar dat een botontsteking niet door rijden komt. ;)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:22

@joska nou aan zijn training is weinig veranderd.....paarden lopen ook nog steeds geregeld in rollkurr getrokken....zullen de paarden idd een fijne manier van trainen vinden :j

Felicxa

StalNollie schreef:
josca zeker het topic van totilas niet gevolgd? daar kan de ruiter niks goed doen. daarom kom je ook in deze hoge klasse omdat je niet kan rijden?

en nu is het edward die uitgebeld word hierdoor en ligt het ineens aan iets anders dan zijn rijstijl?

Dus paarden schrikken vanwege LDR? Oke :+
Niet om dat goed te praten, hoor, maar ik vind het bijzonder knap dat hij is blijven zitten en zijn paard onder controle hield terwijl die zo over de zeik was.

Frankaas

StalNollie schreef:

Hoe had hij dan moeten rijden als zijn rijstijl fout was?

terpentijn

Ja, Gal kan écht wel mega goed rijden. Of het het soort "dressuur"rijden is dat ik graag zie, is wat anders, dit is de hedendaagse "norm" kennelijk. Geen Happy Athlete te bekennen in Aken.

Binnen die hedendaagse norm kan Edward Gal natuurlijk wel een potje beheerst rijden, en heb ik ook veel respect voor zijn professionaliteit. Ziek zwak en misselijk, toch de proef in, paard over de zeik en dat nog enorm weten bij te sturen, en vervolgens correct en beleefd heel sportief afgroeten als hij uitgebeld wordt wegens bloed in de mond van het paard.

Ofschoon ik de hele hedendaagse dressuur"sport" niks vind, vind ik Gal wel een van de meest professionele en adequate ruiters in deze... maar dat moet je op dat niveau ook wel zijn, natuurlijk.
Erg rottig voor hem dat het écht niet lukte in zijn proef.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:23

josca want edward is heilig?

jeetje dames, alles word hier goed gepraat en ruiter van totilas kan niks.
netjes dat hij uitgebeld is, leuk is minder maar super dat deze regel er is. en het bit werkt zo scherp als een ruiterhand is word er toch altijd op bokt geroepen dus tja

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:24

Supervixen schreef:
Azmay schreef:

Oorzaak van wat? Slaat nergens op deze reactie.

En wie zegt dat hij altijd zn paard zo rijd? Foto's zijn altijd moment opnames. Wellicht trekt het paard zelf zo op. Dat gebeurt ook wel eens.

En om erop terug te komen of er bij een andere ruiter ook zo gereageerd had geweest:.. Ja, ik wel. Ook bij een MAR met Toot had ik het op deze manier zeer sneu gevonden om de baan te moeten verlaten. Bloed door spanning is gewoon sneu. Ik had er minder tot geen medelijden mee gehad als het bloed door rijtechnische issues was gekomen, wat gelukkig niet het geval was. Edward heeft er het beste van proberen te maken, en ondanks dat hij nu vast ongelovelijk baalt reageerde hij en zeer proffessioneel op. Zo zou iedereen mogen reageeren imo. En hij geeft Undercover ook niet de schuld, waar sommige andere ruiters een voorbeeld aan zouden kunnen nemen..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:24

Denk toch dat er veel een puntje hadden kunnen zuigen aan zijn manier van rijden vandaag. Ik vond het heel jammer, hij had eigenlijk al verloren voor hij de ring in ging. Hij heeft het heel netjes op geprobeerd te lossen en het heel sportief opgepakt. Het is begrijpelijk dat bloed streng wordt afgestraft, maar een keer op de tong of wang bijten kan zo gebeurd zijn. Gebeurt mij ook met regelmaat :+

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:25

Silkwood

Cinnepin schreef:
Toch snap ik niet dat mensen zo vol lof over de sport kunnen praten ( hoge sport ). En daar bedoel ik niet alleen Gal mee.
Ik rijd geen wedstrijden en ben dat ook niet van plan. Maar als je paard zo gespannen is, waarom nog starten? Waarom zo'n dier ( imo ) kwellen en hem toch te laten doen wat je wilt? En dus strak houden ( omdat je geen andere keus hebt ). Ik vind dat dus niet diervriendelijk :n
Het wordt eens tijd dat de mensen beter naar hun dieren luisteren!

Een paard heeft ook gevoel!

Zijn paard deed het pas net voor hij begon en meestal is het bij Undercover alleen even doorkomen en daarna gaat het goed, zie de proef maar op het eind, het ging een stuk beter, toch?! En dat strak houden moeten we toch allemaal anders hangen ze in een waslijntje en dat is ook weer niet goed volgens veel mensen! Teugels vasthouden moet nou eenmaal anders loopt een paard niet! :j
En Edward luistert heust wel naar hem.. dat weet ik zeker.. Hij doet het alleen vaker en dan stopt het wel, in dit geval ook, alleen had hij op zijn tong gebeten wat er op de facebook pagina van GLOCK'S stond! :j

Sunrise_

Jammer ook dat het topic meteen moet gaan over Gal's trainingmethodes. Blijkbaar is het onmogelijk dat hij ook gewoon eens pech heeft. En blijkbaar tellen alle prachtige proeven die hij met zo'n moeilijk paard als undercover heeft neergezet, en waarin de ontspanning duidelijk te zien was, niet mee. Een voorval waarvan je niet eens kan stellen dat het door zijn rijden komt zegt in de ogen van sommigen blijkbaar meer dan jarenlange aantoonbare resultaten en successen, en het rijden van diverse paarden naar de top. Blijkbaar kan je het nooit goed doen.

Joscaa

Edward is zeker niet heilig, maar jij wel dan? Niemand geloof ik, we doen allemaal wel eens dingen die we eigenlijk niet zouden moeten doen. Maar ga dan rellen in een topic over hoe vreselijk Edward zijn paarden traint, en niet in een topic waar een paard duidelijk door spanning op zijn lip bijt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:26

friendly schreef:
Azmay schreef:

En wie zegt dat hij altijd zn paard zo rijd? Foto's zijn altijd moment opnames. Wellicht trekt het paard zelf zo op. Dat gebeurt ook wel eens.

En om erop terug te komen of er bij een andere ruiter ook zo gereageerd had geweest:.. Ja, ik wel. Ook bij een MAR met Toot had ik het op deze manier zeer sneu gevonden om de baan te moeten verlaten. Bloed door spanning is gewoon sneu. Ik had er minder tot geen medelijden mee gehad als het bloed door rijtechnische issues was gekomen, wat gelukkig niet het geval was. Edward heeft er het beste van proberen te maken, en ondanks dat hij nu vast ongelovelijk baalt reageerde hij en zeer proffessioneel op. Zo zou iedereen mogen reageeren imo. En hij geeft Undercover ook niet de schuld, waar sommige andere ruiters een voorbeeld aan zouden kunnen nemen..

Absoluut een momentopname :j
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 246&type=3

Nee, hij rijd gewoon echt niet vriendelijk, sorry. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:26

Dit soort foto's verschijnen om de haverklap van alle dressuurruiters. Ik geloof persoonlijk niet dat ruiters daadwerkelijk zo achterlijk zijn om hun paarden in een trainingsronde zo te rijden, die weten zelf ook dondersgoed dat het niet goed is voor het paard - en daarbuiten weten ze ook prima dat er altijd een kans is dat er iemand foto's staat te trekken. Zelf denk ik dat het momentopnames zijn.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:27

En daar gaan we weer ;( . Als je lang genoeg zoekt zijn dit soort foto's van iedereen te vinden. Alles wordt aangegrepen om het gelijk maar te krijgen dat er met zeer harde hand wordt gereden.
Wie weet zat er net een daas of vlieg op de borst van Undercover.
Nog even een trap nageven ook nog.

Janneke2

antje_vip schreef:
Ik heb het filmpje gezien, paard zag er erg gespannen uit :wow: Toch vond ik een aantal onderdelen erg mooi gereden! Respect voor die twee

Eh, welk filmpje heb jij te pakken kunnen krijgen?
(nos, op, en youtube geven het niet. )

Azmay

FriesWytske schreef:
En daar gaan we weer ;( . Als je lang genoeg zoekt zijn dit soort foto's van iedereen te vinden. Alles wordt aangegrepen om het gelijk maar te krijgen dat er met zeer harde hand wordt gereden.
Wie weet zat er net een daas of vlieg op de borst van Undercover.
Nog even een trap nageven ook nog.

Kijk even in mijn link hierboven wil je, hoeveel "momentopnames" wil je hebben?

friendly

Gelukkig hoef ik mij niet te verantwoorden over Edward's rijstijl dus ik laat mij niet lokken in die discussie. Maar wel weer erg jammer dat dat in een topic gegooid wordt om iets wat puur pech hebben is.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:29

StalNollie schreef:
josca want edward is heilig?

jeetje dames, alles word hier goed gepraat en ruiter van totilas kan niks.
netjes dat hij uitgebeld is, leuk is minder maar super dat deze regel er is. en het bit werkt zo scherp als een ruiterhand is word er toch altijd op bokt geroepen dus tja

Bij edward niet hoor :z . Dan doet het paard alles.....

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:29

friendly schreef:
Gelukkig hoef ik mij niet te verantwoorden over Edward's rijstijl dus ik laat mij niet lokken in die discussie. Maar wel weer erg jammer dat dat in een topic gegooid wordt om iets wat puur pech hebben is.

Daar ben ik t mee eens!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:31

StalNollie schreef:
kan ook een rijstijl zijn? bij totilas lag alles aan de ruiter en hier gaan we zoeken naar andere dingen als de ruiter?

Dat komt denk ik omdat bij Edward, alle (nieuwe) paarden naar de top gereden worden. Bij Rath, wordt een toppaard naar beneden gereden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:32

Erg jammer dat hij op zijn tong beet, wat overigens al veel eerder dan de uitgestrekte stap gebeurde, volgens mij al bij de uitgestrekte draf die voor het appuyement naar rechts kwam. Kan het helaas niet meer goed terugzien op internet, maar thuis op tv had ik het al veel eerder gezien. Mijn man kwam thuis van het werk, en het eerste wat ik zei was "shit, hij heeft op zijn tong gebeten". Stapgedeelte moest toen nog komen. Het duurde erg lang voordat het echt rood kleurde, dat vond ik nog erg opvallend.

Op tong bijten heeft niets met teugels strak houden te maken, kan wel, hoeft niet. De reden dat ik het al heel snel zag is omdat wij zelf ook heel vaak uitgesloten zijn vanwege een merrie die op de tong bijt (hackney in de aangespannen sport). Zij doet het zelden tijdens het rijden, meestal wanneer ze opgesteld staat, stilstaat met de teugels los. Heeft bij haar wel met de spanning te maken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:32

Ik hoor velen altijd roepen: "Hij/zij trekt zo hard, dat de mond ervan openstaat."
Maar als van trekken de mond opengaat, dan zijn tanden van elkaar en kun je toch nooit op je tong bijten.

Dit was echt door pure spanning. Een mensen beweegt ook drukker met zijn tong bij spanning. Zou bij een paard ook best zo kunnen zijn.
En dan bestaat de kans dat je op je tong bijt.

Het is heel naar, maar wees blij dat er verder geen ongelukken zijn gebeurd. Gal heeft naar mijn idee het "probleem" super opgelost.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:33

Wat zal ik eens over die link zeggen. Er zijn mensen die alleen maar op zoeik zijn naar slechte dingen van de Nederlandse top dressuurruiters. En die meten dit soort dingen dan heel groots uit. En meer ga ik er hier niet over zeggen.

Alleen nog maar dat het jammer dat er hier mensen zijn die een topic wat al zuur genoeg is voor de ruiter in kwestie. Maar ook voor de liefhebbers van de dressuur.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:35

Jezus wat een gejank weer!! Ik kan geen enkel EK gerelateerd topic openen of men kan alleen maar zeiken. :roll:

Ik vind het triest voor Gal, hij heeft absoluut bewezen een vakman te zijn en ik hoop dat hij zich zelf snel weer beter gaat voelen en dat Fritsie inmiddels weer bijgekomen is van de schrik.