Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:52

Zonde, maar 15 jaar is ook de jongste niet meer voor dit niveau. Zeker niet als hij er met blessures uit is geweest. Ik verwacht niet dat hij ooit weer zo zal presteren als hij eerst deed, en dan maakt het voor mij echt niet uit welke ruiter erop zit.

Hopelijk kan hij inderdaad nog dienstdoen als dekhengst, want wat een machtig beest is het toch. :) Daar zullen we dan vast nakomelingen van terugzien in de hogere dressuurringen. (Zien we die ergens al, trouwens?)

EDIT: Ik vind het wel ook zwaar klote voor Rath hoor... Werk je zo hard, en dan dit... Ik kan me helemaal voorstellen dat hij baalt als een stekker. Maar nog raar dat 'niemand' het door heeft gehad...
Laatst bijgewerkt door marley93 op 14-08-15 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:52

Ik begrijp inderdaad niet dat niemand wat gezien heeft, Rath heeft het over zijn team van proffesionals om hem heen, allemaal grote namen en dan start je een onregelmatig paard op dit niveau?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:53

geerke schreef:
NathalietjeB schreef:
Eeuwige zonde van een paard dat in de ring thuis hoort, maar gister was hij al niet rad in de proef dat t al leek dat zijn achterbeen pijn had..

Ik hoop dat het paard nog kan genieten van zijn pensioen

misvatting....een paard hoort niet in de ring,maar in de wei :+

Je snapt wat ik bedoel toch? Ieder paard hoort in de wei thuis ipv op stal.
Maar dit paard was zo een paard waarvan je zei ja wauw wat een gaaf dier, en toot leek na afloop van een proef ook gewoon te weten dat hij geweldig was.

En nu is t enkel afwachten wat er van dat waanzinnig gave paard over blijft

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:57

Tendance schreef:
Antonius schreef:
na het rijden van de proef, beslist de eigenaar om naar de kliniek te gaan met totilas omdat hij niet rad was in de proef, terwijl het paard al niet helemaal goed was in de keuring en hij dus ongetwijfeld ook niet rad liep tijdens het losrijden. Maar aangezien ze verwachtten dat totilas hele hoge punten zou rijden om hen aan teamgoud te helpen, moest hij toch maar zijn proef lopen.
Nu duidelijk geworden is dat die hoge punten er niet inzitten, en er individueel niets meer te verdienen valt, trekken ze hem terug en mag hij onderzocht worden...
Dit heeft inderdaad niets met geld te maken, alleen zucht naar roem en goud. Triest.

Dit is speculeren van de bovenste plank!

Kijk, als paard niet goed is op keuring en tijdens de proef, denk je dan echt dat hij tijdens het losrijden zuiver liep? Ik was er idd niet bij, maar kans lijkt mij klein. Als je daar dan met een prof team op staat te kijken, zou niemand dan zien dat hij niet zuiver loopt? Gans bokt ziet het wel... Waarom zouden ze hem dan nog een proef starten als ze al zien dat hij niet goed is? Ik kan geen andere reden bedenken dan poging tot teamgoud.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:58

Tendance schreef:
geerke schreef:
de gemiddelde leeftijd van een sportpaard is 8 jaar...gemiddeld wil zeggen alle takken van paardensport.Dravers en racepaarden beginnen met twee jaar,vandaar dat lage getal vermoed ik.

Maar hier hebben we het over de dressuursport en dus niet over een gemiddeld sportpaard in de amateursport, maar in de topsport. Dressuursport wel te verstaan.

(Internationaal) GP nivo is sowieso > 9+ t/m 19

Dat 8 jaar is de gemiddelde leeftijd voor alle paarden, ook jong spul onder de 3,
ook naar de slacht verdwijnende (shetland) veulentjes wordt daarin meegenomen,
sport of geen sport, alle rassen soorten en maten.
Is een getal vanuit verzekeringen en veeartsen.

Uit een onderzoek mbt carrière beëindiging dat M.Sloet in 'Veterinair' van 02/2011 heeft gepubliceerd kun je vinden dat ca 5% stopt omdat ze worden geëuthanaseerd dus 95% leeft nog door na dat KNHS-gemiddelde, waardoor een gemiddeld sportpaard ruim ouder wordt. http://www.eikenlust.nl/documents/2011% ... 0Sloet.pdf

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:59

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:10

terpentijn schreef:
Het is gewoon voorbij, voorbij met "het schitteren" van "das Wunderpferd". Gun hem z'n goede oude dag met nog wat recreatief thuisrijden, en het innen van rietjes.

Ik denk niet dat Totilas iets heeft aan de rietjes hoor...

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:16

Misschien een beetje stomme vraag maar ik ben zojuist terug gekomen van vakantie en heb het dus een beetje gemist. Heb geprobeerd de proef op te zoeken op Youtube maar kom hem niet vinden. Heeft iemand misschien een link voor?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:18

Tja, wat dacht je van al het commentaar dat ze altijd krijgen wanneer ze Totilas voor de wedstrijd terug trekken? Iedereen heeft altijd z'n woordje klaar en "het zou wel faalangst van ze zijn want het is geen combi blablabla" nu heeft iedereen met eigen ogen gezien dat Totilas fysieke problemen heeft, en nu zijn het dierenbeulen dat ze hem niet van te voren terug hebben getrokken. Kortom, als management van zo'n paard doe je het nooit goed.

easygoing

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:20

Fan hadden ze ook met een doktersverklaring kunnen komen Jaime_ om hem vervolgens officieel met pensioen te laten gaan.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:22

Lante schreef:
Ik vind het een treurig verhaal. Voor alle partijen.
Hoop dat iemand het hoofdstuk sport nu eindelijk definitief sluit en dat dit paard nog een vredig en pijnvrij leven gegund is.

Helemaal mee eens. Ik had het MAR en Totilas wel van harte gegund om nog succesvol te zijn in de GP, maar helaas mocht het niet zo zijn. Blijft echt eeuwig zonde van zo'n geweldig paard.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:23

easygoing schreef:
Fan hadden ze ook met een doktersverklaring kunnen komen Jaime_ om hem vervolgens officieel met pensioen te laten gaan.

Dan werd er wel weer gespeculeerd dat die dokter corrupt was, kortom: het is nooit goed :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:25

Het is goed als ze hem lekker met pensioen laten gaan.... goed voor het paard, welteverstaan.

HorseTimeXL

Tazzey schreef:
HorseTimeXL schreef:
Toch gun ik totilas echt nog een olympische medaille iets wat die nog nooit gewonnen heeft. Blijft sneu..

Ik heb niet het idee dat Totilas begrijpt wat een medaille is. :D

Nee dat snap ik ook wel maar het blijft toch jammer dat zo'n paard straks de boeken misschien wel in gaat als brokkelpaard. Tuurlijk heeft het paard niks door. Ik bedoel al zal die uit de sport gaan dan nog blijft die in een mooie stal staan. Vind het sneu voor Rath.

Dieuwke_

Als je een beetje om je paard geeft sta je boven dat commentaar lijkt mij. Maar boven alles doodzonde dat we die twee niet samen hebben zien schitteren. Ik had het MAR zeker gegund.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:27

Wat sneu voor het dier..nog zo jong..ik hoop dat hij niet als dekhengst zijn leven op stal moet slijten...

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:27

RaafSmits schreef:
Leuk joh!!!
Een carriére als "sportpaard "

Wéér een levenslang naar de knoppen geholpen.
( en dan is het nog maar de vraag hoe lang "levenslang "mág zijn )

RaafSmits schreef:
Ach, dat "kansloze" valt wel mee.
Het is maar net hoe je het lezen wilt.

Gut, alsof het bij de gemiddelde amateur- of recreatieruiter allemaal zo zaligmakend is :o

Hoge bomen vangen veel wind!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:33

easygoing schreef:

Het is toch erg, dat een topruiters met een verklaring moet komen van een arts om bokkers de mond te snoeren.
We eigenen ons op die manier nogal wat rechten toe.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:37

Jaime_ schreef:
easygoing schreef:

Dan werd er wel weer gespeculeerd dat die dokter corrupt was, kortom: het is nooit goed :D

Afgekeurd op het EK in het thuisland in combinatie met een officiele doktersverklaring zal echt wel genoeg zijn geweest hoor. Dat hij onregelmatig liep hebben we allemaal al een aantal keer kunnen zien.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:38

Voor bokkend Nederland is ook dat niet genoeg.

Neem Adelinde en Parzival. Hele doktersverklaring toen over zijn hart en nog had iedereen hier wel zijn eigen waarheid over.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 14-08-15 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:39

Iedereen heeft in Nederland althans het RECHT om ergens wat van te vinden.

Een ander heeft dan weer het recht om daar al of niet op in te gaan.

Topruiters "moeten" dus helemaal niet met een verklaring komen. Dat vinden ze zelf nodig kennelijk. Wat niet heel raar is, aangezien ze zichzelf in het publieke blikveld rijden.

Maar voor mij hoeven ze zich helemaal niet te verklaren.

Doet overigens niks af aan het feit dat ik vind dat ze met Totilas beter niet eens meer hadden kunnen starten en dat beter ook in het vervolg niet meer kunnen doen.

We zullen zien of ze het paard diens nou eens rust gunnen of na eindeloos geknutsel tóch weer uit willen gaan brengen. Dat laatste zou ik beslist betreuren.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:40

Ik vind het echt jammer dat het geen succesverhaal is geworden.
Ik had het hen echt gegund! Heel sneu voor MAR dat het zo moest lopen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:43

Tendance schreef:
easygoing schreef:

Het is toch erg, dat een topruiters met een verklaring moet komen van een arts om bokkers de mond te snoeren.
We eigenen ons op die manier nogal wat rechten toe.

Ach het zijn niet alleen bokkers en Nederlanders die hun vraagtekens zetten bij het hele gebeuren rondom Totilas.
Bovendien zou het bij welk ander paard voldoende zijn bij een mondelingen verklaring maar tja na al het wel/niet gezeur vanuit het Totilaskamp is het vertrouwen in hun uitspraken wel een beetje foetsie bij een hoop mensen. Dat het erg is ja absoluut maar niet helemaal onverdiend.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:02

Afbeelding

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:03

Laurie schreef:
RaafSmits schreef:
Leuk joh!!!
Een carriére als "sportpaard "

Wéér een levenslang naar de knoppen geholpen.
( en dan is het nog maar de vraag hoe lang "levenslang "mág zijn )

RaafSmits schreef:
Ach, dat "kansloze" valt wel mee.
Het is maar net hoe je het lezen wilt.

Gut, alsof het bij de gemiddelde amateur- of recreatieruiter allemaal zo zaligmakend is :o

Hoge bomen vangen veel wind!

Helaas heeft ook dit paard daar niet om gevraagd.

Bij de amateurpaarden is het ook niet zaligmakend.
Ik heb al eens vaker gezegd hier dat mens en dier niet zo een goede combinatie is.
En zeker in gevallen als dit wanneer je zo de gemiddelde bokt reactie leest krijg ik toch een beetje akelig gevoel van binnen.