EK Aken: Rath niet tevreden met puntentelling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Re: EK Aken: Rath niet tevreden met puntentelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:42

Nou ik zou ook graag zien dat de paarden na een proef door een FEI DA worden gekeurd! is je paard niet goed of rad..dan uitsluiting..

Ook voor nederlandse combinatie's

(iemand diskwalificeren tijdens de proef vind ik ook lastig maar je kunt als FEI ook na een proef een signaal afgeven)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:44

Tendance schreef:
The_Stig schreef:

Of de reglementen aangepast moeten worden, dat kun je bediscussiëren, maar de juryleden handelden hier gewoon via de bestaande reglementen.

Overigens zijn er zeker oefeningen waarin hij wel zuiver was. Jij doet het voorkomen alsof hij op 3 benen liep.
Onregelmatig/onzuiver/tactfouten zeker! Maar stokkreupel is echt wat anders.

En de (paar) onderdelen waar de onregelmatigheid/tactfouten waar te nemen was, is ook gewoon afgestraft.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:45

Je hebt het over de regels, naar mijn idee zijn de regels hier juist niet in acht genomen. Als jij niet met zekerheid kan zeggen na deze 3 oefeningen of het paard kreupel is en je hetgeen wat je zag op de diagonaal onder tact fouten schaart, dan vind ik dat een behoorlijk gebrek aan kennis en inzicht wat betreft de bewegingsmechaniek van een paard. In de andere oefeningen zie je het trouwens ook gewoon, dus na oefening 3 hadden de juryleden ook nog de bel kunnen laten klinken. Ik weet bijna 100% zeker dat als de juryleden dit terugzien ze bij zichzelf denken, we hadden in moeten grijpen. Maar dat komen we helaas nooit te weten.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:46

Laatst bijgewerkt door Alizeetje op 14-08-15 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:46

Ze worden sowieso voor de special weer gecheckt, dus controle vindt echt wel plaats.
Ook na de proef wordt tegenwoordig ieder paard al op bloed in de mond en dergelijke gecontroleerd.
Ook worden oornetjes en dergelijke geïnspecteerd. Dat is wat je steeds ziet gebeuren zodra een deelnemer de ring uitkomt.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:49

Zelfs Paul Schockemohle zag dat het niet goed was. Totilas is eruit. Tjee.
Laatst bijgewerkt door purkie op 14-08-15 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:50

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:51

The_Stig schreef:
Je hebt het over de regels, naar mijn idee zijn de regels hier juist niet in acht genomen. Als jij niet met zekerheid kan zeggen na deze 3 oefeningen of het paard kreupel is en je hetgeen wat je zag op de diagonaal onder tact fouten schaart, dan vind ik dat een behoorlijk gebrek aan kennis en inzicht wat betreft de bewegingsmechaniek van een paard. In de andere oefeningen zie je het trouwens ook gewoon, dus na oefening 3 hadden de juryleden ook nog de bel kunnen laten klinken. Ik weet bijna 100% zeker dat als de juryleden dit terugzien ze bij zichzelf denken, we hadden in moeten grijpen. Maar dat komen we helaas nooit te weten.

Onderdeel 1 is galop binnenkomen. Onderdeel 2 voorwaarts draven. Onderdeel 3 uitgestrekte draf. Als jurylid benoem ik dit als tactfouten, omdat ons geleerd wordt dit als zodanig te benoemen en ons niet in medische termen uit te drukken.

In de eerste 3 onderdelen kun je gewoon niet zeggen dat het dier stokkreupel is en dus niet uitsluiten!
De onregelmatigheid kan ook teugelkreupelheid zijn dat weet je niet je bent als jury gewoon geen DA. Echt stokkreupel loopt hij niet.
Behandelend artsen geven fit to compete af. Wie is de jury dan om in dit geval van twijfel anders te oordelen.

Als blijkt dat hij echt kreupel is, dan zullen ze hem vast niet door laten gaan.
Maar vooralsnog vind ik dat de jury zich prima aan hun taak gehouden heeft.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:53

Alizeetje schreef:
Kwam net dit tegen... Totilas gaat dus niet meer starten volgens dit artikel.

http://www.st-georg.de/news/dressur/bre ... x-special/

Nou dat klinkt ook niet erg hoopvol voor de verdere toekomst zeg :=
Maar wel realistisch..

Ik zou dit even naar de nieuwredactie van Bokt sturen!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:55

Aranel schreef:
Alizeetje schreef:

Maar wel realistisch..

Wou ik doen, maar weet niet zo goed hoe dat moet :o

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:55

he verdorie dat ik geen duits lezen kan :D
Maar conclusie: Toot start morgen niet?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:56

Noa_M schreef:

Nee en het is volgens ps nog de vraag of hij überhaupt ooit nog zal starten..

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:57

oeh, dat klinkt nog een stapje ernstiger..

Anoniem

Mijn Duits is ook steenkolen Duits, maar als ik het goed begrijp gaan ze een spoedonderzoek (MRI) laten doen en aan de hand daarvan bepalen of ze starten of niet, en of ze ooit nog starten. De röntgenologische foto's die kort geleden zijn gemaakt waren wel goed.

Tendance

Noa_M schreef:

Klopt. Hij wordt in Aken in een kliniek onderzocht.
Ze weten ook niet wat dit gaat doen voor toekomstige deelname aan wedstrijden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:59

Citaat:
Alizeetje
Wou ik doen, maar weet niet zo goed hoe dat moet :o

Heb het voor je gedaan en je naam erbij vermeld :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:00

Aranel schreef:
Alizeetje schreef:

Maar wel realistisch..

zo dat is niet niks. Jammer want ondanks dat ik toch liever edward gal had gezien vind ik persoonlijk Rath Totilas toch fijner rijden. Maar goed als het paard niet rad is...
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 14-08-15 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

gwennndolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:02

Ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:02

Wat ongelooflijk triest zou dat voor Mattias Rath zijn als je zolang traint naar deze wedstrijd met alle shit over je heen en dan gaat het zo aflopen. Ik had ze een goede wedstrijd gegund.
triest. Ook voor de wedstrijd verder. Het had gaaf geweest om Totilas, Undercover en Valegro in de kur oo muziek te zien strijden

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:03

Een rat is een beest :+ het is niet rad ;) (sorry ik erger mij daar zo vaak aan op bokt :o )

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:04

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:10

Zag trouwens, dat er 2 juryleden zijn, die de uitgestrekte draf een 7.5 en een 8 hadden gegeven.
Dat had ik dan weer niet gedaan ondanks dat ik wat niet uitsluiten betreft achter de juryleden blijf staan.
De 8 was overigens ook de Nederlandse jury.

Krijgt meermalen een 4 op uitstrekken war naar mijn idee terecht is.
Net als de wissels om de 2 passen van Johnson, die niet met goede cijfers beoordeeld zijn. Ook terecht vind ik.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 14-08-15 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:14

guppekop schreef:
Damn
Wat ben ik blij dat Bokt niet jureert. Heb paarden met grotere tactfouten zien lopen en niemand die daarover valt.
Hele nette proef, hele nette ruiter, beetje safe gereden maar can't blame him.
Daarnaast geven de meeste ruiters hun paard weg na de proef, zodat zij met de coaches kunnen bijpraten, punten kunnen aanhoren en de groom hun paard netjes afwerkt.

Sorry, maar verbaas me echt dat mensen hoe Totilas liep in de uitgestrekte draf goed willen praten. Zelfs een leek kon zien hoe erg onregelmatig hij was. Elk ander paard had ook opmerkingen gekregen. Heb er inderdaad ook een hoop gezien die ontzettend veel tactfouten hadden in de piaffe, maar dat is toch wel iets anders dan in de normale gangen al onregelmatig zijn.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:16

joyce B schreef:
guppekop schreef:
Damn
Wat ben ik blij dat Bokt niet jureert. Heb paarden met grotere tactfouten zien lopen en niemand die daarover valt.
Hele nette proef, hele nette ruiter, beetje safe gereden maar can't blame him.
Daarnaast geven de meeste ruiters hun paard weg na de proef, zodat zij met de coaches kunnen bijpraten, punten kunnen aanhoren en de groom hun paard netjes afwerkt.

Sorry, maar verbaas me echt dat mensen hoe Totilas liep in de uitgestrekte draf goed willen praten. Zelfs een leek kon zien hoe erg onregelmatig hij was. Elk ander paard had ook opmerkingen gekregen. Heb er inderdaad ook een hoop gezien die ontzettend veel tactfouten hadden in de piaffe, maar dat is toch wel iets anders dan in de normale gangen al onregelmatig zijn.

Er is ook niemand, die dit goed praat, maar om hem stokkreupel te noemen is weer een ander verhaal. Dat geef ik enkel aan.

Hij krijgt van meerdere juryleden en ook meerdere keren gewoon een onvoldoende, dus het wordt ook niet als voldoende beoordeeld.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:16

Tendance schreef:
Zag trouwens, dat er 2 juryleden zijn, die de uitgestrekte draf een 7.5 en een 8 hadden gegeven.
Dat had ik dan weer niet gedaan ondanks dat ik wat niet uitsluiten betreft achter de juryleden blijf staan.
De 8 was overigens ook de Nederlandse jury.

Krijgt meermalen een 4 op uitstrekken war naar mijn idee terecht is.
Net als de wissels om de 2 passen van Johnson, die niet met goede cijfers beoordeeld zijn. Ook terecht vind ik.

Dit is een stuk over het nederlandse jurylid, met uitleg waarom hij een 8 gegeven heeft.
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... -vuur.html