Paardenkwakzalver vandaag voor de rechtbank *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Re: Paardenkwakzalver vandaag voor de rechtbank *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:17

Even over het 'openen van een kliniek'.

Natuurlijk mag iedereen die dat wenst een kliniek openen,

net als dat je een chinees restaurant kunt openen en kunt garanderen dat er alleen chinezen aan je eten komen..

of zonder ook maar 1 diploma op het gebied van chemie een operationeel manager zijn bij de shel.

of een hamburgertent openen zonder ook maar 1 grijntje verstand van bakken..

De oprichter/eigenaar is vaak ook iemand die er werkzaam is.. maar dat hoeft absoluut niet..

deze man had best een dierenkliniek mogen openen op zijn naam.. alleen zelf absoluut geen diagnoses of behandelingen mogen uitvoeren, noch medicijnen uitschrijven en zeker geen ibuprofen onder de naam equiprofen verpatsen om zijn zakken nog extra te vullen..

dat hij een paardenkliniek bezit, of hamburgertent, of compleet ziekenhuis, dat maakt in beginsel niet uit.. dat is namelijk puur het eigenaars gedeelte en zegt niets over het operationele vlak.

een operationeel manager bij shell heeft in feite slechts kennis van management zaken nodig in beginsel. middenmanagement opleiding, HEAO allemaal prima.. on the job zal hij/zij vlot wat kennis van zaken opdoen (als hij slim is) zodat hij zijn medewerkers zal begrijpen..

---

ik ben het met de uitspraak eens dat de complete set aan zaken. dus zijn naam verbinden aan de kliniek, zijn titel voeren die suggereert dat hij een '(dieren)dokter' is in plaats van doctor suggestief is voor zijn eigen kunde en de organisatie.

hij suggereert overigens zelf wel op zijn site dat hij door jarenlange ervaring met behandeling van etc dus een behandelend dierenarts is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:23

janderegelaa schreef:
Nina_love schreef:
En ik ben wel eens benieuwd wie hier daadwerkelijk een paard heeft dat slechter geworden is van de High laser therapy, dry needling en of de ibuprofen variant van Dhr van Dokkum.

Gezien al deze reacties zullen het er veel moeten zijn, verras me. Volgens mij zijn er enkel succesverhalen.

Daar ben ik inderdaad ook wel heel erg benieuwd naar.

Omdat ik hem zakelijk ken maakt deze situatie mij er wel heel erg bewust van hoe erg iets of iemand gedemoniseerd kan worden zonder dat je het hele verhaal kent. En daar heb ik mijzelf in het verleden ook wel schuldig aan gemaakt. Een wijze les.

moet er altijd eerst iemand slechter worden, voor er ingegrepen mag worden per defenitie?
als we door rood lopen midden in de nacht als er geen verkeer aankomt, dan mag het nog steeds niet.

hij is veroordeeld voor een aantal zaken. dat je niet persee direct over gaat tot demonisering daar heb je een punt. immers hij heeft in beginsel geen fouten gemaakt die hebben geleid tot ongelukken (in beginsel, want we zullen niet weten of de behandelingen of medicatie op de lange termijn geen issues zal geven). Maar je mag een issue wel aan de kaak stellen, ook als er geen letsel bij is komen kijken.. want financieel gewin over de rug van klanten is natuurlijk ook geenzins correct, acceptabel of zelfs maar wettelijk toegestaan op de wijze waarop hij dit blijkbaar deed. We staan ook op onze achterste benen als ieamand anders iets zwaar overprijsd zou verkopen hier. Dus waarom mag men niet boos zijn als je erachter komt dat hij net zo goed had kunnen zeggen: loop naar de ETOS en pak een doosje goedkope ibu, of hier heb je een doosje dat ik al voor je gekocht heb, voor die moeite breng ik 50 cent extra in rekening..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:27

Ook deze man moet zich aan de algemeen geldende regels houden.

Of hij veel kennis heeft, zijn behandelingen baat hebben en dat het een prettig heerschap is of niet is allemaal niet relevant.
Hij is te ver gegaan en teruggefloten. Prima.

Tinkers4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:30

Hier dan maar een negatieve ervaring met kennissen die er geweest zijn.

Paard kwam met een vage kreupelheid was volgens deze meneer een ernstige peesblessure, vanalles gedaan hielp niet op den duur behandeling gestopt want paard werd slechter en slechter uiteindelijk op een andere kliniek bleek dat het geen peesblessure was maar ernstige atrose, een peesblessure heeft er nooit gezeten, paard is direct ingeslapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:36

Ik heb over het geen dierenarts zijn en toch een kliniek hebben geen oordeel, want ik weet niet van de hoed of de rand.

Maar; Ik denk dat hij met het Ibuprofen verhaal niet crimineler is geweest dan de gemiddelde medicijnen fabrikant, om maar een paar humane medicijnen te noemen die letterlijk omgepakt zijn en voor zelfs het 10 voudige aan prijzen, als paarden medicijn worden verkocht, zoals de pergolide - prascend en de omeprazole, als meest duidelijke voorbeelden...

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:43

Die van mij heeft veel baat gehad bij zijn chiropractor en dry needeling behandeling. Knapte er mega van op..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:00

Ik heb het nog eens nagelezen en hij is niet veroordeeld voor de dryneedling of lasertherapie. Hij is veroordeeld voor het maken van het medicijn en het (vermeend) uitgeven voor dierenarts.

Hij is veroordeeld omdat het een economisch delict is.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:01

ohjajoh6 schreef:
Ik heb over het geen dierenarts zijn en toch een kliniek hebben geen oordeel, want ik weet niet van de hoed of de rand.

Maar; Ik denk dat hij met het Ibuprofen verhaal niet crimineler is geweest dan de gemiddelde medicijnen fabrikant, om maar een paar humane medicijnen te noemen die letterlijk omgepakt zijn en voor zelfs het 10 voudige aan prijzen, als paarden medicijn worden verkocht, zoals de pergolide - prascend en de omeprazole, als meest duidelijke voorbeelden...

Wat denk je van de medicijnen voor cushing. Die kosten voor paarden het veelvoudige als voor mensen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:03

alles kost het veelvoudige als er paard op staat :Y) maar wel dezelfde samenstelling :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:13

listiglistje schreef:
alles kost het veelvoudige als er paard op staat :Y) maar wel dezelfde samenstelling :+

Dat komt omdat er wel eerst goed moet worden onderzocht of het middel wel veilig is, en welke dosering werkzaam is (en nog steeds veilig). Omdat die onderzoeken een hoop geld kosten, en paardengeneesmiddelen een lage omzet kennen, haalt de fabrikant die kosten er alleen uit als hij de prijs navenant maakt.
En dáárom is bochtjes afsnijden en een middel verkopen dat níet getest is, een economisch delict. Behalve dat je je klanten potentieel in gevaar brengt, benadeel je anderen op een illegale manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:25

Die noem ik toch juist? Jan de regelaar? Pergolide is de humane variant tegen Parkinson en letterlijk in ander doosje gedaan en als prascend = cushing en verkocht voor 5x het bedrag, sterker nog, de DA mag niet eens meer pergolide voorschrijven, op straffe van fikse boetes. Het is wat dat betreft echt omgekeerde wereld...
En de omeprazole lees gastroguard, gaat nog veel harder over de kop, zijn gewoon maffia praktijken die toegelaten worden, of in dit geval amper gestraft...

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:30

Pergolide was verkrijgbaar omdat er geen diergeneesmiddel was, en nu dat dr wel is, mag pergolide niet meer voor dieren...dr is nu een alternatief en is t wettelijk verboden om menselijk medicijn te verstrekken...

Dat t nu 4 x. Zo duur is, als pergolide word de fabrikant beter van.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:36

Wow, t kwam me bekend voor maar schoot me net pas te binnen.. Ik ben van t winter nog naar die man geweest met mijn paard waarvan niemand kon vinden wat ze had..

Volgens hem zat de schouder vast en dit behandeld met Dry needling. Zag er wel uit alsof hij wist wat hij deed en paard leek er goed op te reageren, idd beetje aparte man maar vooruit, die moeten er ook zijn? Werd toen ontvangen in een soort van omgebouwde garage box.

Wel even een 'Wow moment' na het lezen

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:43

Ibbel schreef:
En dáárom is bochtjes afsnijden en een middel verkopen dat níet getest is, een economisch delict. Behalve dat je je klanten potentieel in gevaar brengt, benadeel je anderen op een illegale manier.

Dan mogen er een heleboel dierenartsen veroordeelt worden, aangezien de varkensvariant van Regumate ( een voorbeeld) veelvuldig wordt voorgeschreven.

Dat die man is veroordeelt voor "illegale" medicijnen verkopen vind ik op zich best ok. Echter vraag ik mij dan af, heel Nederland zit vol met kwakzalvers die allerlei methoden, therapieen enz verkopen en die worden niet aangepakt, dat vind ik pas erg!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:58

Klopt, dat is ook erg. Al die alternatieve behandelaars, die soms wel degelijk óók kwaad doen met hun ongeteste middeltjes. Én die diagnoses stellen, wat domweg strafbaar is.
En die zich weliswaar niet voordoen als arts, maar soms wél als genezer - wat een niet beschermde term is, en dus mag.

Maar ja, het zijn wel de goedgelovigen die die hele toestand helpen in stand te houden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:07

janderegelaa schreef:
De FB pagina die nu niet meer werkt stond alleen maar vol met goede ervaringen dat maakt het des te triester.

Negatieve en kritische berichten werden pertinent verwijderd.....

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:13

Brainless schreef:
janderegelaa schreef:
De FB pagina die nu niet meer werkt stond alleen maar vol met goede ervaringen dat maakt het des te triester.

Negatieve en kritische berichten werden pertinent verwijderd.....

Interessant. Welk bericht heb je geplaatst dat weggehaald is?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:44

@hinke, nee ik heb mn paard niet door hem laten behandelen en ik was er niet bij waarom zou ik. Ik zeg gewoon dat hij geen ibuprofen had mogen uitschrijven omdat er genoeg geregistreerd is en hij dier geneeskundige handelingen doet blijkbaar zonder dat hij dat mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:24

Hinke, ik heb nooit een paard door hem laten behandelen en dat heb ik ook nergens gezegd. Ik ken hem als persoon en als jurylid en alleen daardoor zou ik al nooit naar hem toegaan. Hij IS geen dierenarts en hij wekt wel die suggestie, dat klopt niet. Verder ken ik zowel goede als ook slechte resultaten vanuit zijn 'kliniek'

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:28

Relaxed schreef:
Hinke, ik heb nooit een paard door hem laten behandelen en dat heb ik ook nergens gezegd. Ik ken hem als persoon en als jurylid en alleen daardoor zou ik al nooit naar hem toegaan. Hij IS geen dierenarts en hij wekt wel die suggestie, dat klopt niet. Verder ken ik zowel goede als ook slechte resultaten vanuit zijn 'kliniek'

Net als bij een willekeurige dierenarts dus.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:23

Ik ken hem als koper van paard van mij, wat niet doorging.

Ik was niet onder de indruk van zn rijstijl, en paard ook niet.

En dan laat ik me niet uit of t aan paard lag of van d :P

dus geen verkoop.

Zit bij em op fb, profiel foto grijs sinds gister.

Als persoon, vond ik em ok, wel apart, maar dat ben ik ook.

Gedeeltelijk krijgt hij mn sterkte..

Had wel kritiek op sommige van zn fokkerij standpunten, en die liet ie gewoon staan, dan konden al zn postieve aanhangers negatief over mij heen vallen...

Nou daar kan ik wel tegen....dan vind ik ze allemaal even zielig als hem...haha

Heb zelf ervaring met dry needling accupuntuur bij mezelf en paard.

Dit door zelfde persoon. Zij is geen dierenarts, maar wel proffesioneel opgeleid voor mensen.

Dus dat van d, dit soort werk doet geen probleem mee.

Dat menselijke medicatie, verkoopt onder andere naam en daar financieel beter van word , vind ik fout.

Bij mij heeft ie zich nooit voor gedaan als da, maar kan me voorstellen dat ie t bij mensen die er vatbaar voor zijn om leugen te geloven dit wel doet....hij is slim zat om mensen in te schatten....

En of ie nu wel of niet da is, ik zou em nooit kiezen voor behandeling van mezelf of paard, want hij geeft mij geen positief gevoel.

En als ie me nu van ontvriend op fb, dan leest ie hier mee! :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:30

Hinke schreef:
Als ik het artikel goed begrijp, is zijn enige misdrijf dat hij zich voor dierenarts uitgaf terwijl hij dat niet was, en dat hij medicijnen uitschreef terwijl dat niet mag.

En dat mag dus niet. En daar is meneer dan terecht voor op zijn vingers getikt.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:35

Boras schreef:
Ook deze man moet zich aan de algemeen geldende regels houden.

Of hij veel kennis heeft, zijn behandelingen baat hebben en dat het een prettig heerschap is of niet is allemaal niet relevant.
Hij is te ver gegaan en teruggefloten. Prima.

Dit.

Even los van het feit dat dit soort praktijken veel meer gebeuren.
Maargoed, we moeten ergens beginnen met terugfluiten.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:51

Toevallig kwam een vriendin van mij hem vorige week nog tegen op concours en hij heeft wel degelijk een groene slang op zijn auto, wat naar mijn idee het teken is dat je dierenarts bent en in dit geval dus zeker wel voor misleiding zorgt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:18

Naath86 schreef:
Toevallig kwam een vriendin van mij hem vorige week nog tegen op concours en hij heeft wel degelijk een groene slang op zijn auto, wat naar mijn idee het teken is dat je dierenarts bent en in dit geval dus zeker wel voor misleiding zorgt.

Het farmacie logo is ook groen...en hij is farmaceut.