Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:49

kimmie261 schreef:
en al die katten die willens en wetens tuinen ingaan om te moorden?? wat is hier zo anders aan??

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:54

en waarom moet die asshole dan niet dood en de hond wel?
Want dat is de vraag waar Kimmie al heel de tijd antwoord op probeert te krijgen maar waar iedereen omheen l*lt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:56

Froukje schreef:
kimmie261 schreef:
brrr Froukje... dat was 1 van mijn grote angsten toen ik puppies had,ze te verkopen aan mensen die zo over honden denken...

Jij vind het dus normaal als je honden zonder enige aanleiding mensen grijpen die je erf oplopen om wat voor reden dan ook?

En daar maak je een denkfout. Als een hond iemand bijt die het erf op loopt, is het niet zonder aanleiding. Voor jou misschien wel, maar voor de hond niet. En dat is waar zoveel mensen de fout ingaan. Ze vermenselijken de hond en verwachten dat een dier zo reageert als wij graag willen. Helaas kan een hond dat niet, die volgt gewoon zijn instinct, hij kan niet anders. Het is aan ons om te zorgen dat hij dan niet bij de mensen kan komen. Of om de mensen duidelijk te maken niet zomaar op een erf te komen. Als je dat dan niet doet, kun je niet vervolgens het de hond aanrekenen dat hij doet waar hij voor gemaakt is.

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:01

Helaas weer een slechte publiciteit voor stafford achtige honden. Heel jammer en ik snap ook zeker waarom mensen zich aangesproken voelen want ik heb ook een stafford en ik krijg iedere dag wel 5x de vraag of mijn hond wel braaf is en niks doet. Ik ben dat nogal zat en dit soort publiciteit zorgt ervoor dat het beeld dat mensen van deze honden hebben altijd slecht zal blijven. Ik heb mijn hond onder controle en vertel dat ook altijd aan de mensen dat hij heel goed luistert en nog nooit in de 'redzone' is gekomen tegenover mensen en dieren. Maar toch het is zo jammer want het zijn net zoals labradors ect gewoon hele leuke honden mits ze opgevoed worden maar dat is bij iedere hond zo.

Ik wil dit trouwens niet goed praten want de hond is te ver gegaan want ik zelf tolereer helemaal niks van agressie of jachtinstinct. Want ik ben de leider dus ik regel het als er een hond is die vervelend is en ik zorg voor het eten dus jagen is ook niet nodig.

Vervelend voor beide eigenaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:02

Ayasha schreef:
Want dat is de vraag waar Kimmie al heel de tijd antwoord op probeert te krijgen maar waar iedereen omheen l*lt.

Als je zoveel last hebt van katten in je tuin dan zet je toch gewoon een val in je tuin of schakel je ongedierte verdelger in? Probleem opgelost.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:03

Ohw nu moet ik mijn Stafford in laten slapen omdat ze in de tuin (eigen terrein) een duif uit de lucht hebben gehaald en op hebben gegeten. Heb het ringetje netjes terug gebracht naar de eigenaar. Met het verzoek zijn dieren uit mijn tuin te houden.

Als ze buiten de tuin (heb geen achterom) alleen al denken een dier aan te vallen weten deze dat een maand later nog dat het vrouwtje daar niet van is gediend.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:03

peer2005 schreef:
Niet om het een of ander hoor, maar als jouw hond iemand aan flarden scheurt, ook al is dit op je eigen terrein!!! zelfs bv een inbreker, dan ben jij als eigenaar nog steeds aansprakelijk. Misschien handig om te weten ;)

niet voor het een of ander,maar je moet aardig suïcidaal zijn wil je hier als de honden achter het hek staan naar binnen willen gaan ;)

na 3 waarschuwingsborden waarschuwen zij nog veel luider en duidelijker,dus neh ,ben niet echt bang dat mensen zomaar binnen stappen :D

Peterina schreef:
een dier die dood uit zelf verdediging is iets heel anders dan eentje die aanvalt om te doden.

en,geldt dit dan voor elk jagend huisdier???

Ayasha schreef:

Afbeelding ik ga daar vast nooit antwoordt op krijgen ,want dat is niet vergelijkbaar,of deze huisdieren zijn ineens wilde dieren geworden,en daardoor hebben ze het recht alles maar af te slachten wat voor hun muil komt...je legt je er maar bij neer...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 06-08-15 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:04

GenerationR, trek het je niet zo aan. De goede moeten het altijd onder de kwade vergelden.
Laat het los!
Ik heb een Duitse Herder. Hoeveel mensen denken dat het een moordmachine is, is niet meer op 1 hand te tellen. Ook niet op 2. Maar IK weet dat het een schat van een hond is. Die ik onder controle heb.
Wat de rest van de wereld van mijn hond vindt, is hun probleem. Niet de mijne.

Mensen moeten gewoon eens stoppen zich alles persoonlijk aan te trekken, dan ben je al van een hoop gezeik af.
Laatst bijgewerkt door Chasey op 06-08-15 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:04

Tobbes schreef:
Ayasha schreef:

Als je zoveel last hebt van katten in je tuin dan zet je toch gewoon een val in je tuin of schakel je ongedierte verdelger in? Probleem opgelost.

En vervolgens vallen we met zijn allen massaal over de kattenhaters.... ;)

Chasey

Re: Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:05

Kimmie, je bent wel erg fel in dit topic, waarom trek jij het jezelf zo aan?
Jij weet hoe jou honden zijn. Jij hebt ze onder controle, wat de rest van de wereld vindt lekker laten waaien.
Gewoon van je beesten genieten.

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:05

Chasey schreef:
GenerationR, trek het je niet zo aan. De goede moeten het altijd onder de kwade vergelden.
Laat het los!
Ik heb een Duitse Herder. Hoeveel mensen denken dat het een moordmachine is, is niet meer op 1 hand te tellen. Ook niet op 2. Maar IK weet dat het een schat van een hond is. Die ik onder controle heb.
Wat de rest van de wereld van mijn hond vind, is hun probleem. Niet de mijne.

Mensen moeten gewoon eens stoppen zich alles persoonlijk aan te trekken, dan ben je al van een hoop gezeik af.

Dat is zeker zo en ik bewijs voor de mensen die het ras maar niks vinden dat het toch leuke honden kunnen zijn. En ik ben al lang gestopt met het me aantrekken wat mensen van het ras vinden anders zou ik hem niet kunnen houden. Ik wilde het alleen even kwijt vandaar :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:07

Tobbes schreef:
Ayasha schreef:

We hebben staffords en een jack. :D (en nee, die staffords eten de jack niet op. Integendeel, ze gaan liggen voor de jack omdat ze wel door lijken te hebben dat jackie nie zo stevig is als zij zelf en dus ietsje minder ruw kan spelen zonder gekwetst te raken.)
geen kat zo stom om hier in de tuin te komen. Maar wederom iemand die om de vraag heen l*lt. Waar ik al dan niet last van heb in mijn tuin doet niet ter zake. Waarom dat verschil gemaakt wordt is de vraag.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-08-15 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:07

GenerationR, Dat snap ik best, ik wilde het in het begin ook bewijzen dat onze Duitse Herder lief is. En geen agressief rot beest. Maar sommige mensen willen dat niet inzien. En nu zal het me allemaal een rotzorg zijn wat een andere er van vindt. Als ik maar van mijn Herder en gezin kan genieten. Daar gaat het om. En ik ben geen andere diereneigenaar tot last.

edit: Oja, en mijn 4 assholes kunnen niet uit onze tuin. :j
Laatst bijgewerkt door Chasey op 06-08-15 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:10

Palmera schreef:
Tobbes schreef:

En vervolgens vallen we met zijn allen massaal over de kattenhaters.... ;)

Ik ben geen kattenhater :+ ben alleen dat gezeur nogal zat ;)

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:10

peer2005 schreef:
Niet om het een of ander hoor, maar als jouw hond iemand aan flarden scheurt, ook al is dit op je eigen terrein!!! zelfs bv een inbreker, dan ben jij als eigenaar nog steeds aansprakelijk. Misschien handig om te weten ;)

Iemand die bij mij inbreekt is barking mad. Het is overduidelijk dat die grote hond daar loopt en hij maakt zichzelf goed kenbaar.
Hij is er ook vooral om te zorgen dat inbrekers e.d. zeggen, we zoeken wel een andere plek, dit is te lastig. Het is namelijk al lastig om op het terrein te komen, dan ook nog in de ruimte waar de hond kan komen, het is erop gericht om te vertragen en af te schrikken. Zelfs zonder hond is er geen sprake van snel erin en eruit zonder al teveel pakkans.
Het terrein is ook officieel verboden toegang.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:11

Chasey schreef:
Laat het los!
Wat de rest van de wereld van mijn hond vindt, is hun probleem. Niet de mijne.

Mijn gevaarlijke vechthond speelt wel vaker met Duits herders. Wel alleen die ik ken.
Alleen die keffende kleintjes daar moet ik voor oppassen.. Die vind ze zo eng en irritant dat ze die wel wil pakken...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:12

En als je dat van je hond weet, dan kun je daar rekening mee houden! :j

Palmera

Ik bedoel niet dat jij kattenhater bent :')

Ik bedoel dat als iemand serieus en wat hardhandiger de buurkatten uit zijn tuin gaat weren, dat die persoin dan de direct het stempel kattenhater krijgt.
Zo werkt het helaas ;)

eldango

Bowen schreef:
peer2005 schreef:

Iemand die bij mij inbreekt is barking mad. Het is overduidelijk dat die grote hond daar loopt en hij maakt zichzelf goed kenbaar.
Hij is er ook vooral om te zorgen dat inbrekers e.d. zeggen, we zoeken wel een andere plek, dit is te lastig. Het is namelijk al lastig om op het terrein te komen, dan ook nog in de ruimte waar de hond kan komen, het is erop gericht om te vertragen en af te schrikken. Zelfs zonder hond is er geen sprake van snel erin en eruit zonder al teveel pakkans.
Het terrein is ook officieel verboden toegang.

Bordje met artikel 461 geloof ik en als je dan gepakt wordt is het eigen risico. ;)

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:14

Chasey schreef:

Ik kan daarom niet met mijn verstand bij dat mensen het risico willen lopen dat deze bijt en dan ingeslapen moet worden.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:21

eldango schreef:
Chasey schreef:

Ik kan daarom niet met mijn verstand bij dat mensen het risico willen lopen dat deze bijt en dan ingeslapen moet worden.

Dat is ook ernstig, het enige wat ik niet eerlijk vind is dat de hond dan de schuld krijgt, terwijl het de schuld van de eigenaar is.

Rare zaken zoals het kan net zo goed een kind kunnen zijn, of als ze bloed hebben geproefd blijven ze dat doen en bouwen ze het uit(het zijn honden, geen vampiers ;) ).

Veel honden die bv een schaap doodgebeten hebben kunnen heel prima heropgevoed worden. Vandaar dat ik niet zomaar afmaken gil. Wel zou ik een voorstander zijn van kijken of die eigenaar wel geschikt is voor een hond, evt hond in beslag nemen, heropvoeden en herplaatsen. Als er grote nalatigheid of zelfs vals maken in het spel is een houdverbod voor honden voor dat mens.

Chasey

Re: Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:24

Maar die hond had toch verwondingen, las ik ergens in het topic? Was hij niet mede daardoor afgemaakt?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:24

Ik geef het op hier, de helft wordt niet of verkeerd gelezen.

Nogmaals heel sneu voor eigenaar en de pony's, en ik ben blij dat eigenaar van de hond haar verantwoordelijkheid heeft genomen zodat dit soort dingen met betreffende hond niet weer gebeurd.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:26

O my God.
Mijn honden krijgen vers vlees waar bloed bij zit.
:+
Ben nu potentiële moordenaar aan het kweken :')

Binnenkort eens kijken of paarden ook zo te trainen zijn.. O:)

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:27

Froukje schreef:
Ik geef het op hier, de helft wordt niet of verkeerd gelezen.

Nogmaals heel sneu voor eigenaar en de pony's, en ik ben blij dat eigenaar van de hond haar verantwoordelijkheid heeft genomen zodat dit soort dingen met betreffende hond niet weer gebeurd.

Alleen jammer dat ze der verantwoordelijk niet veel eerder had genomen. ;(