Adelinde Cornelissen en Parzival staan buitenspel [video]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Re: Adelinde Cornelissen en Parzival staan buitenspel [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:51

ik snap het ergens wel. ze reed gewoon niet goed en dan is het klaar. ook haar scores tijdens de WEG waren scores die Hans Peter en Edward bijvoorbeeld ook prima konden behalen. En de laatste tijd scoorde ze minder hoog dan de rest. En dan zou het ook niet echt eerlijk zijn naar de rest toe die misschien wel hogere scores scoort haar voor te laten gaan omdat ze het in het verleden zo goed heeft gedaan terwijl hun nu zo goed bezig zijn. Wel vind ik het apart dat de bondscoach het meteen had over langer termijn. Dat blijft dan ook zo lekker vaag.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:03

janderegelaa schreef:
Ailill schreef:
Carl rijdt al heel wat jaren mee, was in 92 de jongste ruiter die ooit deelnam aan de Olympische spelen, heeft enorm veel paarden naar de GP gereden en is de kracht achter Charlotte (een goede trainer zorgt ervoor dat zijn pupillen beter worden dan zichzelf). Daarnaast is Carl een enorm vriendelijke ruiter, je zal hem nooit zien trekken, plukken of schoppen.

Dan ben jij in 2014 niet op de HK in Den Bosch geweest want wat hij daar liet zien was af en toe om te schrikken.
Jawel hoor, zowel voor als achter de schermen ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:06

@Ailil
jij laat wel erg graag en vaak in topics doorschemeren, dat je Carl kent. ;)
Nadeel is dan wel, dat je ook niet altijd objectief bent, maar dat is je dan vergeven. :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:12

Electra63 schreef:
@Ailil
jij laat wel erg graag en vaak in topics doorschemeren, dat je Carl kent. ;)
Nadeel is dan wel, dat je ook niet altijd objectief bent, maar dat is je dan vergeven. :D

Ik ken wel meer mensen die op hoog niveau rijden, staat los van Carl. Daarnaast kan ik prima objectief naar iemand kijken, staat los van het feit of ik iemand goed of minder goed ken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:18

Ailill schreef:
janderegelaa schreef:
Dan ben jij in 2014 niet op de HK in Den Bosch geweest want wat hij daar liet zien was af en toe om te schrikken.
Jawel hoor, zowel voor als achter de schermen ;)

Dan moet je niet beweren dan het zo'n vriendelijke ruiter is voor het paard want zowat de hele tribune sprak er schande van. Maar toen was jij zeker "achter de schermen" ;)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:19

Ailil heeft duidelijk een ander referentiekader mbt vriendelijk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:21

janderegelaa schreef:
Ailill schreef:
Dan moet je niet beweren dan het zo'n vriendelijke ruiter is voor het paard want zowat de hele tribune sprak er schande van. Maar toen was jij zeker "achter de schermen" ;)

Het ging om een jong en nieuw paard, lijkt me niet meer dan logisch dat een ruiter dan wat strenger is. Los daar van is Adelinde altijd te streng tijdens het rijden.

Overigens ga ik het wat jou betreft bij dit bericht laten, met jou is geen enkele conversatie functioneel.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:21

R12312 schreef:

Klopt, zeker ten opzichte van Adelinde en Carl :j

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:31

Ailill schreef:
R12312 schreef:

Ik kan er ook niets aan doen dat je vriendje trekt, rukt en schopt. Hij is geen haar beter dan Adelinde daarin.

En idd als je niet tegen kritiek kunt is een discussie met jou niet zinnig. Functioneel is het nooit.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:36

janderegelaa schreef:
Ailill schreef:

Ik kan er ook niets aan doen dat je vriendje trekt, rukt en schopt. Hij is geen haar beter dan Adelinde daarin.

En idd als je niet tegen kritiek kunt is een discussie met jou niet zinnig. Functioneel is het nooit.

Adelinde heeft niet voor niets te bijnaam roeister van Nederland ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:48

Jammer voor haar. Het zou voor beiden fijn zijn om nog 1 keer te kunnen schitteren en dan een prachtig afscheid nemen

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 07:12

Lijkt me toch dat dat tegendeel wel bewezen is.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 07:24

Oh? Ik zou niet eens weten hoe ik er een zadel op moet krijgen, laat staan hoe ik 'm vooruit krijg...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 07:36

Lijkt me toch allemaal niet zo ingewikkeld. Zal best een moeilijk paard zijn maar een rondje zal nog wel lukken hoor.
Maar we gaan wel erg off topic nu.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 07:46

Heel jammer voor Adelinde en ik snap best dat ze zich even aan de kant gezet voelt, maar ja Parzival wordt inderdaad oud en er groeien nou eenmaal betere combinaties.

Kan iemand mij uitleggen waarom Carl zo'n onvriendelijke ruiter was op het HK dat het publiek er schande van sprak? Ik heb dat echt helemaal gemist geloof ik....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:15

Tendance schreef:

Waarschijnlijk omdat het om Parcival gaat en Adelinde op Parzival rijdt ;) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:32

Electra63 schreef:
Tendance schreef:

Waarschijnlijk omdat het om Parcival gaat en Adelinde op Parzival rijdt ;) :D

En Parcival al weer 2 jaar geleden overleden is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:13

Ach jeetje zijn we zo ver dat we over lettertjes gaan vallen :(:)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:44

Beetje jammer inderdaad om over zo'n lettertje te vallen.
Ach ik kan nog wel op een Parcival stappen, aangezien een vriendin die op stal heeft staan.
Zitten zijn genen in, dus......
En een B pony op de manege vlakbij mijn huis heet Parcival. Arme pony, maar als we zo beginnen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:30

oei, sorry bokt, het was maar een grapje. Ik zit al op m'n handen sinds het begin van dit topic. Op pagina 1 gaat het al twee keer mis. Parcival is ook niet de eerste de beste dus ging er vanuit dat de dressuurexperts hier in het topic er wel kom konden grinniken. Excuses.

Maar om dan maar gelijk even mijn '2 cents' te geven; Ik vind het niet schokkend, maar wel sneu voor Adelinde. Vooral de manier waarop. Ben ook geen fan van haar rijstijl maar ze heeft enorm veel bereikt met dat dier. Ben wel heel benieuwd hoe ze het met een ander dier zou doen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:33

Bambolina schreef:
oei, sorry bokt, het was maar een grapje. Ik zit al op m'n handen sinds het begin van dit topic. Op pagina 1 gaat het al twee keer mis. Parcival is ook niet de eerste de beste dus ging er vanuit dat de dressuurexperts hier in het topic er wel kom konden grinniken. Excuses.

Maar om dan maar gelijk even mijn '2 cents' te geven; Ik vind het niet schokkend, maar wel sneu voor Adelinde. Vooral de manier waarop. Ben ook geen fan van haar rijstijl maar ze heeft enorm veel bereikt met dat dier. Ben wel heel benieuwd hoe ze het met een ander dier zou doen.

Ik moest toch echt grinniken toen ik je bericht las :D Dacht nog, oei dom foutje :D

Ik snap best dat mensen geen fan van haar rijstijl zijn, maar om haar nou roeister te noemen? Dat gaat mij echt te ver, ze heeft jarenlang ervoor gezorgd dat we meededen in dressuurland. En Parczival is gewoon erg moeilijk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:01

xMercury schreef:
Heel jammer voor Adelinde en ik snap best dat ze zich even aan de kant gezet voelt, maar ja Parzival wordt inderdaad oud en er groeien nou eenmaal betere combinaties.

Kan iemand mij uitleggen waarom Carl zo'n onvriendelijke ruiter was op het HK dat het publiek er schande van sprak? Ik heb dat echt helemaal gemist geloof ik....
Ik denk niet dat iemand dit uit kan leggen, soms plaatsen mensen een bericht die nergens over gaat, enkel om iemand in een kwaad daglicht te stellen :)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:00

Dan houd je het er toch op dat Carl doorgaans een fijne ruiter is en niets menselijks hem vreemd is, en dus ook een misser kan maken? Was dat op Everdale op de HK?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:04

Mousmous schreef:
Dan houd je het er toch op dat Carl doorgaans een fijne ruiter is en niets menselijks hem vreemd is, en dus ook een misser kan maken? Was dat op Everdale op de HK?

Ik maak er ook geen probleem van, topsport gaat nu eenmaal niet zacht. Ik maakte een probleem van de bewering.

Ik heb het bij verschillende paarden gezien maar op de HK was het volgens mij idd Everdale.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:06

Ailill schreef:
xMercury schreef:

Ik denk niet dat iemand dit uit kan leggen, soms plaatsen mensen een bericht die nergens over gaat, enkel om iemand in een kwaad daglicht te stellen :)

Gelukkig plaats jij Adelinde niet in een kwaad daglicht :(:)