damian23 schreef:Los, ontspanning, schwung zie je niet veel meer in de ring. Of vind jij van wel R12312?
Zie jij veel paarden in een correcte aanleuning, los en onspannen met schwung? Of herken je een losgelaten paard niet?
In mijn ogen heb je goed paardrijden en slecht paardrijden. Aangezien goed paardrijden vreselijk moeilijk is, zie je niet heel veel goed paardrijden. Echter ondanks mijn klassieke achtergrond ( die kreeg je immers vroeger gewoon) denk ik dat je jezelf ontzettend beperkt als je in systemen gaat denken.
Je kunt de wijze van rijden van Anky niets vinden, dat mag, het is een vrij land. Maar het is onomstotelijk bewezen dat die wijze werkt, dat paarden er gezond oud mee worden en dat ze veterinair klinisch niets mankeren.
Ik blijf het echter wel een manier van rijden vinden, die alleen is weggelegd voor zeer talentvolle GP ruiters, daaronder heb je niets te zoeken met die methode.
Vroeger zagen we nog veel minder los, ontspanning en swung. Kijk filmpjes van heel vroeger, de badkuipen en planken kwamen langs. Vreselijk!
Puur omdat de grote Grand Prix ruiters het doen. Zou niet de eerste keer zijn dat er in de hoge top bij een sport dingen niet helemaal (netjes) gebeuren zoals het zou moeten waar anderen of dieren minder van worden.

dus ik weet wel degelijk wat er allemaal gebeurd....
(en met welke trainingsmethode zal mij een worst zijn)