Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lante schreef:Is ook simpel gesteld, maar niet onwaar. Het is namelijk echt niet zo dat je nog geen rondje met een hoog opgeleid paard kan draven als minder hoog geschoolde ruiter zijnde.
De basis blijft namelijk hetzelfde als die van een B-Z2 paard. Het is alleen verder door ontwikkeld.
Als dat netjes gedaan is, dan doet het paard alles vol vertrouwen en plezier. Is het met dwang geforceerd, dan zal je van goede huize moeten komen wil je het er nog uit krijgen.
Lante schreef:Dus die paarden zou een andere ruiter nog geen rondje mee kunnen draven begrijp ik, maar ze zijn wel goed opgeleid. Bijzonder.
Lante schreef:Amen. Je hebt helemaal gelijk, een echt goed opgeleid paard is door veel mensen na te rijden, zeker op basis niveau.Is ook simpel gesteld, maar niet onwaar. Het is namelijk echt niet zo dat je nog geen rondje met een hoog opgeleid paard kan draven als minder hoog geschoolde ruiter zijnde.
De basis blijft namelijk hetzelfde als die van een B-Z2 paard. Het is alleen verder door ontwikkeld.
Als dat netjes gedaan is, dan doet het paard alles vol vertrouwen en plezier. Is het met dwang geforceerd, dan zal je van goede huize moeten komen wil je het er nog uit krijgen.
spatter schreef:Dat laatste heeft hij echt niet voor elkaar gekregen met rijdenPaarden met zoveel talent hebben vaak ook niet de makkelijkste karakters, daar moet je wel mee om kunnen gaan.
Gal kan zulke heethoofden heel goed rijden, maar dat is echt niet voor iedereen weggelegd.
Verder liep Toot in zijn jonge jaren behoorlijk ongelijk met die voorbenen te zwaaien, Gal heeft het voor elkaar gekregen dat dat nauwlijks meer zichtbaar was.
Lante schreef:@mylittlejoy: Ik benoem in het algemeen alle hoog opgeleide paarden waar niemand anders op kan/zou kunnen rijden.
Het is aan jou om te beoordelen of dat over jouw paard zou kunnen gaan. Ik ken jouw paarden niet.
Lante schreef:Dus die paarden zou een andere ruiter nog geen rondje mee kunnen draven begrijp ik, maar ze zijn wel goed opgeleid. Bijzonder.
En een paard die in een B proef bijvoorbeeld passage of galopswissels laat zien is een topper. Ruiter doet gewoon nog te veel, het paard is vast aan geschaft als leerpaard. Ze start B, dus paard kan deze ruiter op zich gewoon op rijden. Die winstpunt is de discussie nu niet. Ze kan er op rijden, leert, gaat mooi naar Z en kan haar paarden in de toekomst opleiden die kant op, omdat ze zichzelf en haar ruitergevoel heeft kunnen ontwikkelen door deze proffesor.
Liselot schreef:tessyke schreef:
niets vreemd aan.
De paarden die het meeste kennen zijn het moeilijkste te rijden.
Als je mij morgen op Toot zou gooien denk ik dat ik blij mag zijn als ik er een drafje uitkrijg....
De proef ziet er netjes ontspannen uit.
Van mij hoeft al dat voorbeengezwaai niet als de rest er ook gewoon goed uit ziet.
Jij bent, met alle respect, ook geen ruiter van het kaliber van Rath
rien10 schreef:Tendance schreef:Ik denk dat die niet zo onder de indruk zijn hoor. Juryleden niet tenminste.
Toot wordt hier door sommigen bijna heilig verklaard, maar voor veel juryleden is het gewoon een combinatie die beoordeeld moet worden.
Dit vind ik een van de meest zinnige opmerkingen in een heleboel Rath/Toot topics.
Mensen, het is een paard, geen halfgod. Honderden (wat zeg ik? Duizenden) paarden worden verkocht en gereden door mensen die ze niet zo "goed" rijden als de vorige eigenaar of ruiter. Daar gaan ze niet dood van hoor. Zonde? Ach, ik vond hem bij Edward vaak te "electrisch" met dat voorbeen boven z'n hoofd uiten achter echt niet zo groot als voor. Er is bij iedere combinatie wel wat aan te merken. Ik hoop gewoon dat het paard weer voor het grote publiek te zien komt, kunnen de liefhebbers weer lekker genieten. Maar wel dat Nederland de landenwedstrijd wint, dat dan weer wel.
LBLGypsyCobs schreef:tessyke schreef:Als je de dressurpaarden van nu in beslag zou nemen voor oorlog dat zit de helft na 5 schoten al aan de andere kant van het land
Wel in een mooie expressieve draf