Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:39

Volgens mij is het hier inderdaad gewoon niet duidelijk wat er is gebeurd. Natuurlijk is de man strafbaar en natuurlijk had hij anno 2015 beter moeten weten en het af moeten houden. Dom, jazeker. Een verkrachter of pedofiel, wettelijk gezien zeker wel. Maar psychologisch gezien misschien niet: http://www.efp.nl/web/images/uploads/PDF_bestanden/EFP_website_Seksuele_Stoornis_0.pdf.

Het kán ook echt zo zijn dat er daadwerkelijk sprake was van een liefdesrelatie, ik ken een stel dat elkaar ook heeft leren kennen op 15 en in hun geval 30 jarige leeftijd... die zijn inmiddels 33 jaar gelukkig getrouwd.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:40

Zucht... nogmaals. Ik geef het meisje helemaal nergens de schuld. Ik trek mijn twijfels bij het verhaal. Maar ik zal me niet meer mengen in de discussie... ik hoop oprecht dat de mannen die ooit in een valstrik van de Door mij benoemde types nooit jullie zoons zullen zijn en direct bestempeld worden als dat jullie doen in dit topic.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:41

Caesar schreef:
Zucht... nogmaals. Ik geef het meisje helemaal nergens de schuld. Ik trek mijn twijfels bij het verhaal. Maar ik zal me niet meer mengen in de discussie... ik hoop oprecht dat de mannen die ooit in een valstrik van de Door mij benoemde types nooit jullie zoons zullen zijn en direct bestempeld worden als dat jullie doen in dit topic.

'In een valstrik'. Je doet net alsof mannen dieren zijn. Ze kunnen toch gewoon controle over zichzelf houden?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:51

Arc_En_Ciel schreef:
Caesar schreef:
Tja ik weet niet... ik vind dit zo'n gevalletje apart. Zeker als ik lees van die smsjes... als je iets niet wilt ga je geen 113 smsjes versturen. De meiden van 15 van tegenwoordig zijn aardig vroeg met bepaalde dingen en ondanks dat de instructeur fout zat vind ik een verkrachter op basis van dit artikel wel ver gaan.

Sorry maar om te zeggen dat het meisje het zelf heeft opgezocht.. Dat vind ik heel erg ver gaan. En 'meiden van 15'? Sommige meiden van 15 ja, zeker niet allemaal. Ik vraag me af of sommigen van jullie wel weten dat advocaten van verdachten in dit soort zaken vaak doen alsof het meisje het zelf allemaal doet. Zo triest dat sommige mensen vinden dat het de schuld is van 'de hitsige puber' terwijl de puber misschien wel helemaal niet zo hitsig is als de volwassen man(!) die smerige dingen met de puber heeft gedaan, wil laten denken.

Bijna geen enkele meid vindt een oude instructeur interessant hoor, voordat jullie dat denken. Meiden van 15 vallen op jonge jongens, niet op smerige oude zakken.

Nou.. De eigenaar van mijn verzorgpaard was bv een klein idool van mij. Als hij had gevraagd of handig had ingespeeld op mijn pennymeisjesdromen had ik niet als maagd het erf daar afgewandeld. Hij was alles wat in mijn ogen een man moest hebben.. geweldig lichaam .. paard, charmes. Hij zat ook gewoon in zijn spijkerbroek in blote bast op zijn knol.. (storm) geweer in het holster aan het westernzadel.. jee ik kon uren over hem dromen.. zelfs soppen... maar hij heeft nooit iets gedaan aan mijn meisjes kriebbels. Zo kan en moet t ook , terwijl ik nu denk, ach hij was best leuk haha. Zal onderhand ook wel een ouwe zak zijn. ;) Ik was 14/15 en hij 28. Had ie wel enig fantasie van mij willen verwezelijken.. dan had ik zeker ja gezegd tegen deze stud/ hotshot.. enorm lekker ding, noem het.. mij ontmaagd. Gelukkig had hij wel iets van fatsoen en zo. En ik was een illusie armer haha. Hij was getrouwd en ojee wat heb ik zijn vrouw gehaat... Maar dat was in de tijd dat ik zelf nog een half meisje/vrouw was. Moeilijke leeftijd dat tussen servet en tafellaken!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:00

Tsja Pipo, er zijn zoveel verschillende soorten meiden dat het eigenlijk niet te zeggen is hoe het slachtoffer van deze man zich heeft gedragen. Maar ik denk dat er wel meer meiden zijn die hun instructeur knap vinden en van hem dromen, zoals jij toen. Maar dat vind ik persoonlijk niet 'het uitlokken'. Zoals jij het schrijft heb je hem niet proberen te verleiden en ben je niet bij hem op schoot gesprongen, en totdat iemand dat doet (wat zeeer weinig tot geen meiden uit zichzelf zullen doen..) vind ik het geen 'uitlokken' te noemen.

Anoniem

Re: Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:34

Je maakt trouwens ik niet vaak mee dat een verdachte zegt... Ja, ik heb het gegaan, ik heb het zo en zo gedaan, ik heb haar in een positie gemanipuleerd dat ze niet tegen kon spreken en al vond ze het vies en ging ze over dr nek, dan zocht ik een oplossing zodat ze toch lekker verder kon. Van de 113 berichtjes per dag waren er 90 van mij en de antwoorden die zij me stuurde waren antwoorden op mijn erotische vragen. Ze wist dat als ze niks terug stuurde ik erotische foto's van haar openbaar zou maken, bij de buren in de brievenbus zou gooien en op internet zetten.
Maar ik kon er niks aan doen, ik zat in een moeilijke periode.
Tuurlijk zal zo'n kerel er alles aan doen om een zo laag mogelijke straf te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:41

Caesar schreef:

En daar ga je al hartstikke fout! Want het zou juist zo moeten zijn dat het de zonen gelijk al geleerd word met hun tengels van meisjes/vrouwen af te blijven, als de situatie niet gepast is, zoals bv; leraar/leerling, volwassen/niet volwassen, dominee/kerkganger en zo kan je nog wel even door gaan!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:41

Om even in te gaan op sallandval die benoemde dat het een tijd terug dit niet als vreemd werd ervaren, dat klopt. Dat heeft vooral te maken met de verandering in seksuele moraal in de jaren '60. Dat kun je een revolutie noemen. Men ging van de verzuiling van de jaren '50 naar een open en seksueel vrij idee van leven. Een revolutie staat erom bekend om een complete omslag van de ene extreme naar de andere extreme te gaan en daarna weer meer naar het midden te gaan en een evenwicht te vinden. Ik heb het idee dat dat is waar wij nu zijn. De jaren '60 was de extreme omslag, waarbij dit als niet zo vreemd werd gezien en nu schuifelen we weer naar een midden tussen verzuilingsmaatschappij en een helemaal vrije maatschappij.

Edit: het is alsof ik terug ben in een klas van maatschappijleer op de middelbare school. Dacht dat ik die tijd toch al lang achter me had gelaten :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:44

Als volwassen man van 38 moet je gewoon beter weten. Of het meisje het nou 'uitgelokt' heeft of niet, dat maakt niks uit. Een puber van die leeftijd kijkt inderdaad niet verder dan vandaag en zou hier juist voor beschermd moeten worden. Een normale volwassen man zou daar goed mee om kunnen gaan, deze man heeft er duidelijk zijn eigen lolletje uitgehaald.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:17

Ik vind de man in kwestie zeker een pedofiel, en je mag hier ook zeker van verkrachting en aanranding spreken!
Dit meisje is gewoon nog te jong zelf deze beslissingen te maken hoe verliefd ze ook zal zijn geweest..... En de man zelfd leraar in kwestie heeft dit willens en wetens gedaan hij is 38 hij weet de regels echt wel.
Dit meisje van toen 15 is te jong om zelf toestemming te geven voor sex, ze staat nog volledig onder de verandwoordelijk heid van haar ouders dus kan nooit zelf toestemming geven voor sex daardoor is het dus sex zonder toestemming en dat is dus verkrachting...... En dit heeft de man inkwestie hoe dan ook geweten!

Bij die man zitten gewoon de nodige steekjes los!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:36

Ik schrik toch van veel reacties, we weten hier niks van en de schuld word naar het wulpse meisje gelegd -O-

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:45

DDDara schreef:
Ik vind de man in kwestie zeker een pedofiel, en je mag hier ook zeker van verkrachting en aanranding spreken!

Wettelijk gezien wel ja, dat spreekt niemand tegen. Maar of het een man is die fantaseert over het verkrachten van vrouwen of over kinderen, dat weten we niet. Het kán ook zo zijn dat hij verliefd was op dit specifieke meisje en het kán ook zo zijn dat die er inderdaad niet uit zag als 15.

Dat pleit hem niet vrij, integendeel. Maar psychologisch is er wel een verschil tussen en man die vrouwen verkracht omdat de verkrachtingsdaad hem opwindt, een pedofiel die fantaseert over kinderen omdat ze kind zijn óf een man die toevallig op iemand valt die te jong voor hem is. Vanaf bokt kunnen wij niet zien over welk type het gaat.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:56

Nogmaals, deze man is geen pedoseksueel (op basis van wat er hier gebeurd is). Sowieso werkt de zedenwetgeving niet met deze termen. Maar een een meisje van 15 heeft niks te maken met pedofilie. Het is al vaker voorbij gekomen maar pedofielen vallen op kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn (vandaar dat de grens rond < 12 jaar ligt. Een meisje van 15 is weliswaar nog minderjarig maar geen echt 'kind' meer als in de zin van waar pedofielen zich tot aangetrokken voelen).

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:08

Zoals Pipo het beschrijft zo is het. Zo'n pubermeisje is qua hersenontwikkeling tussen servet en tafellaken (geen kind, en geen volwassene) en het is pertinent niet zo dat er meisjes van 15 zijn die wél veel volwassener zijn. Qua uiterlijk, ja. Qua uiterlijk gedrag, ja. Maar qua hersenen, NEE. Een meisje van15 kán simpelweg de gevolgen van haar daden niet overzien of in dit soort volwassen zaken weloverwogen keuzes maken.

Het is niet voor niets strafbaar! Daar zit een reden achter hoor.

Een man van 38 hoort dat te weten.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:12

Overigens zou ik als vrouw van 38 het een afschuwelijke afknapper vinden als een leeftijdsgenoot met een meisje van 15 seks zou hebben. Als je zelf 38 bent dan zie je iemand van 15 écht als kind hoor.

Tenzij je zelf achtergebleven bent in je ontwikkeling. De man is dus of zelf emotioneel onderontwikkeld óf het interesseert hem geen ruk of hij met een kind in bed ligt. En voor dat laatste moet hij bestraft worden. Of je het nou verkrachting wil noemen of niet, het is op zn minst ongezond, vreemd en ontzettend dom dat zo'n man erop in gaat.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:11

Ik weet hoe ik was, toen. Heb een dochter van nu bijna 21 en 1 van 12... Weet ook dat ik mijn hart vasthou voor mijn 12 jarige. Okee ze is autist, geen klassieke vorm, maar vind mannen/ oudere jongens reuze interessant. En gedraagd zich dan ook echt anders. We wijzen haar hierop en bespreken dit dat dat niet kan.. maar zij heeft dat in haar koppie.. En aardig gevonden worden betekend aandacht. Aandacht gaat over (bij haar ) in een soort verliefdheid. Zou een vent/knul hier dus op ingaan hebben we echt een probleem.
Ik zeg niet dat het meisje ook erg gecharmeerd was van de aandacht die ze kreeg.. zeg al helemaal niet dat ze zich bewust was als ze zich "gewillig opgesteld zou hebben"... Maar weet uit ervaring dat een complimentje en een knipoog opgevat kan worden als hij vind me te gek.... Komen we weer bij die man.. die had het bij die knipoog of compliment moeten houden. Punt uit.
Ik kan me niet indenken dat jullie vroeger niet opkeken naar een leraar of weet ik veel wie. Denken verlieft te zijn. Dat is redelijk normaal.. mits het niet beantwoord wordt.